25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2016

gamescom 2016: Syberia 3

12 év szünet után decemberben folytatódnak Kate Walker kalandjai.

Írta: Dino

Elég régen, 2009. április 1-jén érkezett az első hír arról, hogy harmadik részt kap Benoît Sokal népszerű kalandjáték-sorozata, a Syberia. A hír időzítése mondjuk nem volt szerencsés, hiszen a játékosok többsége ahhoz van szokva, hogy az év ezen napján kamu hírek jelennek csak meg, de a hónap közepére megerősítést nyert, hogy nincs szó áprilisi tréfáról, valóban elkezdődött a játék fejlesztése. Három évvel később jött a hivatalos bejelentés is, amelyet újabb hosszú csend követett, majd tavaly ismét hírt kaptunk, miszerint még abban az évben megjelenik az új epizód. Ez akkor elmaradt, idén tavasszal azonban végre újabb életjelt adott magáról a Syberia 3, ráadásul kitűzték a megjelenési dátumot is: december 1-jétől található meg a boltok polcain Sokal mester új műve. Az idei gamescomon pedig a Microids standján egy bemutatón is részt vehettünk, ahol Sophie Filip prezentálta az új részt. (Alábbi videónkban másfél percben foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat.)

A Syberia 3 története a 2004-es második részt követően játszódik, de Sophie elmondása szerint annak ismerete nélkül is követhető lesz a sztori. A főhős ezúttal is Kate Walker, akit ezúttal teljes 3D-ben irányíthatunk majd. Bár a kameramozgást előre megtervezik, kis mozgásterünk nekünk is lesz a nézőpont változtatására. Ha pedig valami fontos történik a pálya egy részén, automatikusan odaközelít majd a kamera. A játék elején a haldokló Kate-re egy folyóparton talál rá a youkol törzs, egy nomád nép, akik hóstruccaikon vándorolnak. A Valsemborban ragadó csapatnak aztán közösen kell megpróbálni menekülni, miközben Kate-et múltja is utoléri.

gamescom 2016: Syberia 3

A prezentációban a település piacát láthattuk először, egy igen hangulatos helyszínt. Lehetőségünk nyílik bárkivel beszélgetésbe elegyedni, de akár ki is hallgathatunk másokat, anélkül, hogy megzavarnánk őket. A tárgyakat és a megtalált dokumentumokat külön inventoryban kezeli a játék a jobb átláthatóság érdekében. Az interakciókhoz az egyik gomb nyomva tartása mellett az analóg karral kell a megfelelő mozdulatot imitálnunk, például egy fiók vagy egy ajtó kinyitását a megfelelő irányú húzással. A második helyszín az egyik szereplő, Steiner automatákkal (mechanikus kütyükkel) teli műhelye volt, ahol az egyik fejtörőt is bemutatta Sophie. Steiner hirtelen rosszul lett, a gyógyszerét viszont nem láttuk sehol. Egy kis keresgélés után kiderült, hogy délután 3 órakor kellett volna bevennie. Azonban az óra nem ennyit jelzett, így a mutatóját kellett elcsavarnunk, és lám, hirtelen megnyílt rajta egy ajtó és előugrott egy fiók, benne a gyógyszerrel. A feladvány első ránézésre kicsit kacifántosnak tűnt, de lehet, hogy a játék teljes összefüggésében nézve már magától értetődő lesz a megfejtése.

gamescom 2016: Syberia 3

A játék angol és francia verziójában a főbb szereplők hangjait ugyanazok a színészek szólaltatják majd meg, akik az előző részekben is közreműködtek. Mint megtudtuk, kb. 12-15 óra játékidő lesz a történetben. A Syberia 3 december 1-jén jelenik meg, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

gamescom 2016: Syberia 3

gamescom 2016: Syberia 3

gamescom 2016: Syberia 3

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Syberia 3

Platform:

Fejlesztő: Koalabs Studio

Kiadó: Microids

Megjelenés:
2017. április 21. PC, Mac, PS4, X1
2018. október 18. Switch

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!