Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Beszélgetés a játékokról

»» Baldur's Gate III

1 2
20.10.25. 07:57 #55
MattMatthew
Nem bírtam magammal és belenéztem pár videóba. Nagyon bugos szegény, de rendkívül jónak ígérkezik.
Van viszont egy sanda gyanúm, hogy a csattanó az lesz, hogy játékosként nem is a karaktert irányítjuk, hanem az Illithidet a fejében!
20.10.11. 17:23 #54
Shadowguard
Pontosan

Mondtam, ez a saját hülyeségem Lehet ha anno a Neverwinter Nights Baldurs Gate 3 címen jön ki akkor most nem zavarna, hogy kijön egy BG4 (bár akkor már öt), de mivel nem ez történt az én fejemben a Baldurs Gate=Bhaalspawn.

Peace: Ez nem is lenne hülyeség. És akkor én sem morognék

Mondjuk mindentől függetlenül ha kijön a végleges verzió úgyis meg fogom venni (és úgysem tudok időt találni rá ), hacsak nem kap rémesen rossz kritikát.
20.10.09. 13:39 #53
MattMatthew
"Tisztán csak a kötekedés végett"
Hogyne, megjelenésig, stabilabb buildig vagy amíg nem lesz értelmezhető mennyiségben konkrétum addig mást nem tehetünk a szavakon lovaglást leszámítva!

Ennek tükrében: nem inkább Baldur's Gate III: Mindflayer Menace? Ha már a második is számozva volt és csak az alcím taglalta, hogy ez bizony Athkatla meg Baal?
De alapvetoen nem értek egyet, mert ha benne van a BG bármely formája akkor menne a panaszkodás. Lehet, hogy Te, meg SG pont nem panaszkodna, de mivel nem arról van szó, hogy logikailag, nevezéktanilag nem stimmel, hanem sokaknak szubjektíven nem jön be, hogy gyerekkori szerelmükhöz hozzáérnek.


u.i.: külföldiül lévo billentyurol gépelek, ékezetek hiányáért nem vállalok felelosséget, bocs.


szerk: @Peace Nice!
20.10.09. 13:31 #52
gothmog
20.10.09. 13:24 #51
Peace
Vaaaagy!!! Divinity: Original Sin 3 - Baldur's Gate
20.10.09. 13:16 #50
gothmog
Tisztán csak a kötekedés végett , de:

Ha mondjuk Baldur's Gate: Mindflayer Menace címet adnak neki, akkor talán egy hangyányit kevesebben morgolódnának, mint a Baldur's Gate III cím láttán.
20.10.09. 11:01 #49
MattMatthew
Szóval csak a 4 részes Baalspawn trilógia viselheti joggal a Kardpart egyik városának nevét... ééértem.

Most a teszteket olvasva azon csodálkozom, hogy ennyien tesztelnek. Ezt az early access dolgot sosem értettem. Mármint játékos oldalról. Developer oldalról persze jó, hogy outsource-olják a bug keresést, ráadásul pénzért.
20.10.08. 18:57 #48
gothmog
Az Enhanced Edition-ökkel játszottam - gond nélkül futott win10 64bit-es rendszeren.
(Eredeti kiadású, dobozos verzióban megvan mindegyik rész/kieg - a BG2 egyenesen gyűjtőiben, de jó ideje már a GoG-on megvett digitális példányaimat szoktam telepíteni, ha játszani akarok.)
20.10.08. 17:56 #47
jawsika
Simán elfut mai gépen? Vagy trükköznöd kellett?
20.10.08. 12:07 #46
Shadowguard
Magamat idézem: volt más végigjátszásom is.

Entreriként Viconiát választottam, viszont ott a ToB végén megtartottam a hatalmat és én lettem a Lord of Murder
Azért írtam, hogy a saját kánonom szerint ezt tekintem hivatalosnak, de a sima BG2-t elsőként pont Entrerivel játszottam végig Akkor pillanatnyilag csak az a karakter volt meg az első részből. Utána már rutinosabb voltam és kimásoltam a mentéseket.

Peace: Bele, de akkor már összekötöm a kellemeset a hasznossal és ha van egy-egy szabad félórám akkor legalább "hasznosan" töltöm
20.10.08. 11:47 #45
gothmog
Engem tavaly végigvitt az egészen (BG1+TotSC+BG2+ToB ) a nosztalgiavonat. Sőt, most először még a Siege of Dragonspeart is beiktattam a végigjátszásba, de nem volt egy nagy szám, így ha még visszatérek legközelebb (néhány évente végigjátszom a sorozatot), akkor már csak a klasszikus Bioware darabok maradnak megint.
20.10.08. 11:39 #44
Raistlin666
Persze lehet itt mutogatni ránk, régi rajongókra! De ez pont ugyanaz mint amit a Diablo2 után a harmadik résszel műveltek! Remek kis cím lett a D3 és van abban is pár száz órám. De a mai napig sírom vissza a 2. rész hangulatát amit a 3. csak nyomokban tartalmazott...

Az EE végigjátszásom folyamatban van a PS4 verzióval nekem is egyébként. Remélem nem fogy el a lendületem a BG2 felénél ahogy szokott!
20.10.08. 11:37 #43
Raistlin666
Na-na! Természetesen értettem! Az én paladinom Viconiával vonult el a végén...
20.10.08. 11:30 #42
gothmog
És ebből gyanítom senki nem ért semmit.

Én értem. Pontosabban csak azt az egyet nem, hogy ha már Artemis Entrerire keresztelted anno a karakteredet, akkor Viconiát választani talán stílszerűbb lett volna

Komolyra fordítva: még sokkal lejjebb, ugyanebben a topikban leírtam én is, hogy:

1. Biztosan kegyetlen jó és élvezetes játékot csinál a Larian, amivel piszok jól fogok szórakozni (majd, egy év múlva, a definitive editionnel - addig tesztelgessenek mások helyettem )
2. Ez BG hangulatot - abból, amit akkor láttam - még nyomokban sem tartalmaz. (Belenéztem a napokban egy-két bétateszter streamelésébe (pl. Cohhcarnage, Werglia), és ez a véleményem nem változott.)
20.10.08. 11:10 #41
Peace
20.10.08. 11:00 #40
Shadowguard
Kétszer
De az előzőben jobban kifejtettem mi is a bajom a névválasztással Nekem a régi részek hatalmas élményt jelentettek. Akkori angol(nem)tudásommal, szótárazva, kísérletezve. És akkor nem volt youtube, hogy gyorsan megnézem mit kell csinálni. Szinte mindenre magamtól jöttem rá.
Az már külön poén volt, amikor Artemis Entreri névre hallgató karakterem találkozott Jarlaxlelel vagy a Csarnok Vándoraival. Aztán mikor lemészároltam utóbbiakat (még szép) a csapatban is történt egy törés.
De a Throne of Bhaal számomra lezárta a történetet. Nekem az a sztori így ad ki egy kerek egészet. Bár volt más végigjátszásom is, de az én kánonom szerint a hősünk végül lemondott Bhaal erejéről és összekötötte életét Aerie-vel.
És ebből gyanítom senki nem ért semmit

Persze ez csak az én nosztalgikus baromságom és a játék még esélyes, hogy jó lesz. De ha Baldurs Gate III helyett más Forgotten Realms-es hivatkozást kap akkor még az is lehet lecsapok rá EA-ben

És most kedvet kaptam egy teljes újrázáshoz is az elejétől. És az EE-t még a munkahelyi gépre is fel tudom imádkozni
20.10.08. 09:36 #39
MattMatthew
Egyik tesztelő pont azt írta, hogy a Divinity könnyed és vidám hangulata pont hogy nem olyan erős, és a történet kifejezetten komoly és borús. Szóval szerintem nem kell aggódni az áthallások miatt.

Másrészt meg már piszok fárasztó kezd lenni ez a panasz. Nem tőled, nem tudom te hányszor írtad le ezt. De net szerte ezt olvasni úgy hogy mély történeti elemekbe nincs betekintés, pedig az dönti el, hogy mennyire OS3. Nem az, hogy ugyan olyan a kezelő felület. Nincsenek nagy csodák gui téren, D&D meg körökre osztott eredetileg is.
Arról nem is beszélve hogy a Divinityk után pont nincs nagy szükségük trükközéssel vásárló szerzésre. Valami mást akartak csinálni és szetették a BGt. Ennyi.
20.10.08. 06:52 #38
Shadowguard
Pont az a bajom, hogy ez egy DOS 3 Ami nem lenne baj, de azt érzem a bejelentés pillanatától, hogy ez csak azért lett Baldurs Gate hátha így a sorozat régi rajongói is megveszik, akik azt nem vennék meg...
20.10.08. 06:23 #37
Peace
DOS 2 eszméletlenül csúcs!!! Már a videók alapján látszott, hogy ez konkrétan egy DOS 3, úgyhogy biztos imádni fogom! BG játékokkal nem játszottam én sem. Soha többet EA játékot! Wolcen jól be*opatott, azóta is rettenetesen haragszom rájuk.
20.10.07. 22:05 #36
Creativ3Form
Nos, valszeg az én véleményem nem lesz annyira mérvadó, mivel nekem ez az első Baldur's Gate játékom, és ezt a körökre osztott RPG műfajt, amit a Larian Studios képvisel is csak most kóstolgatom, csak most ismerkedek vele (Divinity Original Sin két része bezsákolva), de mocsok mód tetszik. A cirka 2 órás karaktergenerálás után szinte azonal beszippantott, és ugyan erre az ACT I-re, ami ebben az Early Acces-ben benne van, olyan 25-30 órát mondanak, de magamat ismerve, sztem lesz az 40 is. Plusz mellette elég szép is...viszont...nagyon érezni még az Early Acces szelét. Az a legkisebb gondja, hogy néha a területek textúrái picit késve töltenek be, de fagyogat és bugos is. Kétszer is cirka 20 percem ment a levesbe, mert egyszer egyik területen beakadt a karakterem a textúrába, ahonnan csak az ugrással tudtam kijönni, amibe viszont azonnal bele is halt a karakterem. Egy másik alkalommal pedig, hiába töltötte be a cinematic után a pályaszakaszt, semmit nem lehetett rajta csinálni. Hiába találkoztam NPC-kel, nem tudtam velük beszélni, ahol láttam, hogy ellenség van, nem támadtak nekem és én se tudtam megtámadni őket...léphettem ki, tölthettem be újra, és akkor már jó volt minden. Szóval a műfaj szerelmeseinek ajánlani is tudom, meg nem is, mert a hangulat, a játékmenet és az atmoszféra mocsok jó, de 60 euroért még kibaszott bugos.
20.10.07. 20:11 #35
Peace
Majd a véglegest controller support-al megveszem.
20.10.07. 19:29 #34
jawsika
Jaj srácok, rosszat mondjatok róla, mert úgy megveszem, hogy el se hiszem. Szidjátok pls.
20.10.07. 18:37 #33
Herr Hauptmann
Na? Valaki? Milyennek ígérkezik?
20.09.23. 19:58 #32
Shadowguard
Ha kijön a végleges változat akkor jó eséllyel be fogom szerezni, de vannak fenntartásaim vele kapcsolatban.
Abban nem kételkedem, hogy jó játék lesz, de nem értem miért BG. Nekem az első két rész és a Throne of Bhaal nagy kedvencem volt, de az a történet ott számomra lezárult. Ha 1-2 évvel később kap folytatást a sorozat rá lettem volna pörögve, de így, cirka 19 év távlatából, úgy, hogy a ToB tökéletesen lezárta a sztorit... Nem szabadna ezt bántani

Persze ez csak egyéni vélemény, meg tudom, hogy volt valami konzolos BG is, de nah. Nekem a Baldurs Gate az első (és sokáig egyetlen) eredeti játékom volt. Mai napig kiemelt helyen van a polcon a doboza Bár nem tudom a lemezeket be lehet-e még olvasni...
20.09.23. 19:19 #31
Peace
Komolyan mondom, élvezet nézni ezeket a hogyan készül videókat! Imádom a lelkesedésüket! Órákon át tudnám nézni...
20.09.23. 19:00 #30
Peace
Én mindent megtettem, hogy legyen hype. Továbbra is piszkosul várom, de nálam úgyis csak a konzolos változat játszik. Vagy azzal egyidőben a PC-s, mert akkor szokta megkapni a full controller support-ot a játék. A D: OS2-nél fenomenálisra sikeredett, remélem itt is hasonlóan szuper lesz!
20.09.23. 18:52 #29
MattMatthew
Last Sextape Update before Early Access

Bár úgy látom nem nagy a hype a játék körül a fórumon. Mondjuk az early access engem sem hoz lázba, majd térjünk vissza rá, ha kész lesz.

DnD5E játékosként kíváncsi leszek, hogy milyen kaszt kiegyensúlyozási módszereket vetnek be. Az ikonok és a pár gameplay alapján úgy tűnt, hogy az egészet átskálázzák úgy, hogy mindenki long rest dependent legyen. Ami érthető, meg ezzel papír-ceruza alapon is sokat szívunk.
20.06.19. 07:22 #28
Peace
A tegnap esti gameplay stream

Nekem adja rendesen!!! Várom a konzolverzió megjelenését!
20.03.01. 22:08 #27
jawsika
Nincs igazad. Ne haragudj, de nem öntöd mellé a tejet normál körülmények között. Vagy ha igen, nagy baj van. ha melléöntöd, annak valami oka van (rádszállt egy darázs, tüsszentettél, vagy hirtelen megszólalt a csengő). Azt ne mondd nekem, hogy az értelmes dolog, hogy azt mondjuk, egy harcedzett katona a sotival három méterről missel. Nem missel. Még sokat ront a dolgon a körökre osztottságból fakadó statikusság, tehát hogy az ellenfél egy helyben áll. Szerintem ez a rendszer szemétre való, mert gyakorlatilag semmi másról nem szól, mint hogy ne legyen biztos az élményed. Igen, a 90% csak érzésre ront mindig kritikus pillanatban, de tény, hogy ilyen gamekben magas nehézség mellett minden pillanat kritikus. Legyen akkor egy olyan, hogy van egy elérhető(!!) 100%, és akkor arra dolgoznod kell, de ne az legyen, hogy kábé 95%on cappelt a rendszer, mert rengetegszer látom ezt. Igen, mondjuk elérhető a 100%, ha tényleg literally a szájába dugod a csövet, de ez meg nevetséges.
20.03.01. 08:41 #26
MattMatthew
Nem tudom eldönteni, hogy nem érted a valószínűség fogalmát, vagy egyszerűen csak nem tetszik?
Tejet is van, hogy melléöntöm, pedig azért van gyakorlatom benne, a doboz is magasabban van mint a pohár, aztán mégis előfordul, hogy nem sikerül.

Egy idevágó Dilbert.

Kockadobás a háttérben 20 oldalúval megy. Amit emleget Swen, hogy a magaslat előnyt jelent az annyit tesz, hogy kettő kockagurítás történik a háttérben, ezek közül előny esetén a nagyobbik számít (ha hátrányból dobod akkor értelemszerűen a kisebbik).
20.03.01. 08:32 #25
davkar9
+1 Pontosan. A revealben vagy zsinórban háromszor ment mellé a 90. Oké, utána még viccesebb volt, hogy a csizma meg telibe találja, de na, ilyen magas %-kal igenis találja már el a célpontot, főleg ha a körülmények is ideálisak (íjász esetében magaslat, nincs takarás, megfelelő range). Lehet én értettem félre valamit, de minden actiont kockagurítással számolnak (látatlanul a háttérben, de logban megjeleníthető), ami oké, olyan mint az igazi, de ha full rng, akkor ne hitegessen %-kal.
20.02.29. 22:20 #24
jawsika
Lehet, de szerintem is kukázhatnák ezt a 90% rendszert. Kula. Vegyünk az X-comot, az nem fun, hogy 95%-ra bemissel a katona és ezért hal meg valaki. A Mutant Year... malacos X-com ezt összehasonlíthatatlanul jobban oldotta meg. 0 - 25- 50 - 75 - 100% van a helyezkedésedtől függően. És mondjuk egy soti nem fog 4 méterről misselni, ami lássuk be, gyökérség és agyrém.
20.02.29. 20:10 #23
MattMatthew
"Kockán is javítani kéne (pre-alha, duh), mert bár mókás a 90%-ra adott miss, pár csata után már inkább frusztráló lenne."
Miért is baj, ha 90% nem egyenlő 100%-al? Javítani a kockán? WAT? Ha jól tudom nem nagyon lehet tényleges random generátort programozni, ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy az ember hajlamos igazságtalanabbnak érezni a kockát mint amilyen valójában.
20.02.29. 15:31 #22
davkar9
Én is úgy értelmeztem, hogy a fő probléma az "átskinezett dos". Mondjuk engem ez a dio féle hisztire emlékeztet, ha más színek is vannak a barnán és a szürkén kívül, akkor az máris egyből azt jelenti, hogy egy vidám mesevilágba helyezték a játékot és máris minden el lett rontva. Ugyanaz az engine, persze, hogy "ugyanúgy" néz ki, mint a dos2. CC-re ugyanez igaz. Lore és a settingről nem tudok nyilatkozni, nem vagyok otthon a dnd-ben. Előző részekkel se játszottam, de gondolom nem azért választották ezt a rendes dos3 (mintha a 2 félfolytatás-spinoffja is jegelve lett volna a bg3 bejelentés miatt, nem?) helyett, hogy valami teljesen mást csináljanak, mint amit a rajongók jogosan (világ) és az ip megkövetelne.

A magam részéről ceruzával felírtam. DoS2 tetszett (zenén keresztül már érik is egy újra) miután már tűrtem a verést, remélhetőleg egy noob-easy nehézség ide is bekerül majd. Kockán is javítani kéne (pre-alha, duh), mert bár mókás a 90%-ra adott miss, pár csata után már inkább frusztráló lenne. CC-től ijedtem meg egy kicsit, eléggé bőség zavara. Ennek már biztos egy előrecsomagolt karival vágnék neki.
20.02.29. 11:37 #21
gothmog

Ööö, nos igen, de azért érted ugye, hogy eredetileg mit akartam írni/mire gondoltam?

TB vs RTwP: mint valamelyik hsz-ben írtam itt, én is a TB felé hajlok, jobban fekszik nekem, bár szerintem alapvetően attól is függ az élvezeti faktor, hogy melyik játékban mennyire jól és átgondoltam csinálják meg a harc módját. (A Pillars of Eternity 2-ben pl. borzasztó fapadosnak, vontatottnak és unalmasnak találtam a TB módot, míg az RWtP-vel tökéletesen játszható szvsz.)

Én most pl. a Tower of Time-ot tolom, ami még csak nem is RTwP, mert a default beállításban pause helyett csak lassítasz a megfelelő billentyű lenyomásával, mégis baromi jól összeáll az egész. (Elsőre azért fura volt a külön arénába helyezett harc a hullámokban "portálokból" érkező ellenfelekkel, de mire a torony első szintjét kipucoltam, ráéreztem a hangulatára, és most nagyon bírom. Egyébként a játék nagyon jó, klasszikus indie alkotás, de a jobb féléből. Most a torony negyedik szintjén járok, és a történet is (amely a szokásos közhelyekkel indult) egyre érdekesebb és csavarosabb. Tavaly év végén ingyen osztogatták a GoG-on, akkor zsákoltam be.)
20.02.29. 11:20 #20
MattMatthew
"a játékosok nem szinkronban ordibálnak a DM-mel, hogy ki éppen mit csinál (közben hajigálva a kockákat)"
Ööö...

Egyébként érdekes, mert nekem a csapat irányító RPGkben a RTwP sosem jött be. Míg egy XCOM vagy egy DOS körökre osztottja igen, és ott kifejezetten feszült voltam sokszor az ellenfél köre alatt, hogy csak ezt éljük túl...
Dehát kinek a pap, kinek a paplan.
20.02.29. 10:06 #19
gothmog
[/i]Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg nosztalgiázni akarunk, meg hipszterkedni akkor már a BG alapját képező rendszer is turn based volt...[/i]

Teljesen jogos: a pen&paper verzió értelemszerűen körökre osztott rendszerben megy, és a játékosok nem szinkronban ordibálnak a DM-mel, hogy ki éppen mit csinál (közben hajigálva a kockákat)
De itt annyiban bonyolultabb a dolog, hogy a BG-t anno mégis RTwP-nek csinálták meg (így volt jobban megvalósítható, a kezelhetőséget, lendületességet, élvezeti faktort stb.-t is belekalkulálva.). Egyébként néha vannak érdekes dolgok. A Diablo1-et anno pl. eredetileg körökre osztottnak tervezték (az UFO: Enemy Unknown mintájára), majd menet közben jöttek rá, hogy egy real time csépelés ide sokkal élvezetesebb játékmenetet eredményez.

P&p RPG-vel én utoljára olyan 1996-1997 körül játszottam, és bár néha látom a youtube beajánlókban pl. a CR-t (egybe-egybe bele is néztem, és Matt Mercer zseniális, de azért, ha már egyszer időt szánnék ilyesmire, akkor inkább játszanék, nem nézném... ), nem igazán foglalkozom vele, így ide nem tudok véleményt alkotni.
Amit viszont imádtam, és minden fellelhető részt végignéztem Youtube-on, az a Geek & Sundry csatorna egyik MtG sorozata, ahol Sean Plott (Day9) profi MtG játékos "medzsikezik" ismert vagy kevésbé ismert netes személyiségekkel/színészekkel stb., és annak legtöbbször zseniális volt a hangulata.

Ez az epizód volt a kedvencem. Az a nő (Allison Scagliotti) egyszerűen zseniális a verbális alázás művészetében.

Ahogy az egyik top hozzászólásban is írják: If this lady doesn't have a patreon where she records herself insulting people for money she's really missing out on a whole stream of income.

És mintegy mellékesen, lazán elkente a Seant, aki amúgy profi MtG játékos. (Oké, eleve összeválogatott paklikkal játszanak, és Sean nyilván nem ad bele mindig apait-anyait, de ígyis brutális volt ezt a kivégzést végignézni)
Ahogy a top hozzászólásban írják:
Sean and Allison are both lovely people in their own right, but the contrast between them in a competitive game is a bit unsettling.

I feel like I just watched a polar bear matriarch gleefully dismember a kindergarten's worth of adorable seal pups.
20.02.29. 09:43 #18
gothmog
Megvallom őszintén, nem olvasgattam órákon keresztül hozzászólásokat, csak a játékmenetes youtube videó alattiak közül szaladtam végig 10-20 darabon, illetve valamelyik internetes oldal (ahol beszámoltak a PAX-os bemutatóról) kommentszekciójába néztem bele, de én az alapján azt szűrtem le, hogy a fanyalgók közül többen voltak, akik "a BG hangulat nincs meg/ez inkább DOS2 átskinezve" vonalat képviselték, mint azok, akik szerint azért szar, mert TB a harc és nem RTwP.

Egyébként a fanyalgók - egy durva megközelítésben - tipikusan a következő kategóriákra oszthatók fel:

1. Már a DOS játékok is szarok voltak, tehát ez is szar lesz élből, és dögöljön meg a Larian, amiért az igénytelen mancsát rá merte tenni a szent BG névre. (Itt a részletezett indokok változatosak: pl. unalmas/vontatott a TB harc vagy éppen túl színes/vidám grafikailag a világ, vagy mert van benne tipikus Larian védjegynek tekinthető humor/könnyedség.) Ez utóbbiban egyébként az a vicc, hogy a BG-kben is volt ilyen, főleg a 2. részben pl. Jan Jansen vagy Minsc jóvoltából..., ráadásul a BG-k grafikai világa is "színes" volt, és nem egy gótikus horror érzésvilágát célozta...

2. Imádom a Lariant, de erről ordít, hogy egy átskinezett DOS, DOS hangulattal, és nincs benne semmi BG. (Király volt a DOS2, de erősebben el kellett volna térni tőle arculatban, hogy már első ránézésre/érzésre is legyen valami egyéni íze az új BG játéknak, és ne folyamatosan a DOS2, DOS2, DOS2 kijelző villogjon az ember szeme mögött, ha ránéz.)

2A. Ettől függetlenül megveszem majd, mert tuti jó lesz, csak valahogy a vágyaimban odabent nem teljesen erre számítottam előzetes. (Kb. ide tartozom én is.)

2B. Biztos jó lesz, de ez így tűrhetetlen, ezért ha nem változtat nevet, meg sem veszem, sőt soha többé Larian játékot nem vásárolok a jövőben, már csak "pedagógiai célzattal" sem. (Nem viccelek, ilyet is olvastam.)

3. Mi az, hogy nem RTwP?! Rohadjanak meg!


A könyvkiadási vonalat már nagyon régóta nem követem. Azt tudom (de azt is csak Tőled ), hogy pont az FR vonalon volt már "Sundering" meg anyámkínja (életbe visszahozott hősökkel, világméretű kavarásokkal stb.), feltehetően pont azért, hogy kicsit felrázzák a hanyatlóban lévő D&D könyvpiacot. De ezen kívül ebbe semmi belelátásom, így itt nem is próbálkoznék semmi okosat mondani.

Egyébként, nem szurkálásként, de a CDProjekt gárdát én még véletlenül sem hagynám ki, ha cRPG vonalon sikeres fejlesztők kerülnek szóba. (Szóval duó helyett inkább triumvirátus.)

A harcrendszerre visszatérve: ahogy láttam, kicsit divat lett cRPG fronton a TB és RTwP szélsőségesség, ami alatt azt értem, hogy az emberek egy része csak és kizárólag e kettő valamelyikét hajlandó a használni, a másikat élből szarozza. (Oké, ez az ellentét mindig megvolt, de mostanában valahogy hangsúlyosabbnak érzem.) Ezt a fejlesztőcsapatok is látják: pl. amikor az Obsidiannál szembesültek azzal, hogy a Pillars of Eternity 2 meglepően rossz eladási adatokat produkál (noha a kritikusok és a játékosok egyaránt alapvetően pozitív véleménnyel voltak a játékról), az egyik reakciójuk az volt, hogy csináltak bele körökre osztott harci módot is, hátha ez fogja sokak kedvét meghozni a vásárláshoz. (Én kipróbáltam, és noha alapból inkább TB párti vagyok, de oda az a rendszer, amit beleraktak, nekem pl. egyáltalán nem jött be.)
Az új, még egyelőre kickstarter kampányban lévő Pathfinder játék (Wrath of the Righteous - ebben a pillanatban egyébként az 1,4 millió dollár küszöbénél jár a támogatása) esetében pedig már pedzegették a készítők, hogy alapból ugyan a Pathfinder: Kingmaker RTwP harcmódjával dolgoznak, de egy a játékhoz készült TB modot alapul véve tervezik, hogy azt kiterjesztve egy teljesértékű TB lehetőséget is betegyenek majd a játékba. (Így próbálván megfelelni minden lehetséges igénynek.)
20.02.29. 07:45 #17
MattMatthew
Ez érdekes, hogy fogytán a könyvek népszerűsége, ugyanakkor pont az ilyen Critical Role, Force Grey és társai miatt maga a DnD mint társasjáték felfelé ível. Lehet, hogy ez könyvfogyasztás szempontjából nem jelenik meg, mert mások a szokások már, este nem egy fejezetet olvas el sok ember, hanem megnéz egy CR epizódot. Ennek ellenére WotC a játékokat elég rendesen fejleszti, mert már nem számít geek, anyu pincéjében lakó pattanásos embernek aki szerepjátékozik.

@gothmog Lehet, hogy én vagyok túl negatív, de nem tudok egyetérteni. Akik most fanyalognak azoknak a nagy része szerintem egy DnD: Original Sin játékon is ugyanúgy hisztiznének, hogy "miért nem csináltak inkább BG3-at?!"
Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg nosztalgiázni akarunk, meg hipszterkedni akkor már a BG alapját képező rendszer is turn based volt...

Abban pedig reménykedni még szerintem mindig okkal lehet, hogy a hangulat otthon teljesen más lesz, mint Swen játékát nézve ahogy ökörködik.
20.02.28. 23:49 #16
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A hisztit nem az előző két rész történetére és a karaktereire értettem, hanem csak és a kizárólag arra, hogy egy nem látott, de valaminek hasonlóságához felételezett harcrendszer -ami teljesen jogosan egyéni ízlés kérdése is- alapján köpködik le előre, és követelik, hogy akár utólag legyen választható a RTwP-rendszer. Ezt pedig a magam részéről "hisztinek" tekintem. Olvastam egy interjút az egyik készítővel, azt mondta, hogy az eredeti játékok valós idejűbb rendszerével szemben a mostani játék rendszere (még ha elismerten emeltek is át ötleteket a saját játékaikból, pl. a környezet kihasználását - elektromos víztócsa) áll a legközelebb az eredeti, papíralapú D&D-hez.

Részben egyetértek a régi cím meglovaglásával, viszont azt nem árt tudni, és jobban is árnyalja a képet, hogy a TSR/WotC/Hasbro már nem jelentet meg (egyelőre?) több Forgotten Realms regényt, mert már messze nem olyan népszerűek a franchise-könyvek, mint voltak nyolcvanas és kilencvenes években, talán még az évezred első évtizedét is ide lehet számolni. Így maguk a logós történetek sem képviselnek olyan nagy érdeklődést, vásárlóerőt, hogy az számottevő lenne. Drizzt utóbbi két regényét Salvatore már a Harper Voyager-ön keresztül publikálta, itthon is meglehet figyelni, hogy a Delta Vision Salvatore könyveken kívül már nem tervez semmit kiadni ebből a "világból". Noha felröppentek hírek, hogy egyre több D&D játék van tervben, azért szerintem megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy a mai generáció körében (eleve egy alzsáner a fantasyn belül) messze nem olyan népszerű már, mint azelőtt, ha jól emlékszem beszéltük is, hogy a Pathfinder D&D-ből eredő rendszere még népszerűbb is. Mégis mindenki hallott már a Baldur's Gate-ről és az ebből eredő játékokból (Ice Wind Dale, Neverwinter Nights), még a mai generáció is, hogy ez egy ikonikus játék volt.

Jelenleg két nagy cRPG fejlesztő van a piacon, aki szélesebb körben lett népszerű és a játékaik sikeresek is voltak: az Obsidian és a Larian. Az előbbieket felvásárolta a Microsoft, így maradt a Larian, aki főleg a DOS2-vel aratott szélesebb körű elismerést. Üzleti alapon nem volt más logikus címválasztás, ezzel lehet behúzni a legtöbb vásárlót, pláne úgy, hogy a Larian valószínűleg tényleg egy remek játékot fog letenni az asztalra. Nyilván ez egy kis csúsztatásnak is lehet tekinteni, mert azt is felételezhetjük, hogy Larian eme népszerűsége és minőségi munkáik okán bármilyen FR-címmel felrobbantaná az internetet, de azért nem mellőzhető felvetés az sem, hogy a Baldur's Gate cím hallatán olyanok is előbújnak az odvaikból, akiket amúgy nem hozna lázba egy random FR-cím.

Szóval semmi gond ezzel, és a harcrendszer feletti sirám szerintem kontraproduktív, már olvastam olyan kommentet is, aki már írt is a stúdiónak twitteren, hogy legyen lehetőség a másik, régi harcrendszerre is. Elfelejtik, hogy a két különböző alapú harcrendszer lehetővé tétele a háttérben egy ennyi változóval számoló rendszer esetében mennyi plusz munkával járna, ami kvázi "lehetetlen" is lenne.

Szóval, aki élből elutasítja a Larian módszerét pusztán azért, mert nem adja a régi BG-érzést, az a szememben csak a nosztalgiába süppedés. Értelmetlen és felesleges is.
20.02.28. 23:14 #15
jawsika
Igen, a harcrendszerben lévő különbségek érthetőek, csak ugye amiatt, hogy ezek kimaradtak anno, nem tudtam elképzelni, hogy a DOS2-n mit lehet szidni. Igazából lenyomnám szívesen a BG1-2t- akár ma is, grafika ide vagy oda, csak hát nem tudom mennyi időt/energiát igényelne.
20.02.28. 22:52 #14
gothmog
A hiszti szerintem - zömében - nem nosztalgia alapú. Inkább arról van szó, hogy a BG1-2 és kiegészítői alapvetően egy kerek, összefüggő, a végén rendesen lezárt történetet meséltek el. Volt egy főhős, számos emlékezetes NPC (néhányuk mindkét részben szerepelve, sőt pl. az első rész főgonosza a történetet záró utolsó kiegben akár csapattárs is lehetett), a Forgotten Realms világában járatosak számára ikonikus helyszínek és karakterek (Drizzt, Elminster, Volo stb.).

És most készül egy játék Baldur's Gate 3 címmel, aminek - az eddig látottak alapján - az égadta világon semmi köze az első két részhez (amely viszont igazából egyetlen, szerves egészet alkotott). Ugyanakkor a bemutatott verzióról ordít (sok esetben még ikonok is egyeznek) a DOS2 jellegzetes, eltéveszthetetlen stílusa.
Az emberek egy része pedig, a DOS2 minden zsenialitása mellett, nem ezt várta.

Viszont a játék, mint írtam már korábban, szerintem nagy királyság lesz (ez most egy pre-alfa verzió volt, helyenként röhejes bugokkal, de már ebből is látszik, hogy ott a potenciál), tutira nagyot fog szólni.
Csak szerintem sem volt helyes ezt a címet adni neki. (Figyelemfelkeltésre, hypre-ra tökéletes. Ám a Larian már van akkora név cRPG fronton, hogy ha csak annyit mondtak volna, hogy a DOS2 hagyományain alapulva, de az ott látottakat még durván továbbfejlesztve (történetmesélés, karakterinterakciók stb.) egy Forgotten Realms világú, D&D 5 szabályrendszert implementáló, új "megajátékot" (az eddigi legnagyobb méretű/költségvetésű/ambíciójú stb. Larian projektet) készítenek, már attól - pozitív értelemben véve - felrobbant volna a net erre fogékony rétege. Ha pedig belengetik, hogy esetleg korábbi Forgotten Realmes játékok (pl. BG vagy NWN) cselekményére utalások, vagy érintőleges átfedések, akár egy-egy karakter személyében - is beépülhetnek a játékba (mondjuk a WotC engedélyével), akkor állítom, hogy a most fanyalgók 99%-a boldog mosollyal az arcán nézte volna ugyanazt a bemutatót, amelyre most éppen a köpködés megy a részükről. (Legfeljebb azok maradtak volna meg negatívnak, akik utálják TB harcrendszert, az unalmasnak tartják, és csak a RTwP módit fogadják el.)
20.02.28. 21:21 #13
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A Baldur's Gate-ben valós idejű csaták folytak, amiket meg lehetett állítani szóközzel (nem tökéletes, de az első Dragon Age jó párhuzam) és az AD@D szabályrendszerén alapultak; a Divinity Orginal Sin 1-2 pedig körökre osztott harc-szabályrendszerrel bír.

A hiszi meg nosztalgia hiszti. Semmi más. Szerintem.

[Off: egyébként a Divinity Original Sin első részének van magyarosítása, a második résznek most kezdte el a fordítását a kiváló a csapat, a MorroHun.]
20.02.28. 20:36 #12
Raistlin666
Az miatt/abból tanultam meg angolul! Mennyire paráztam hogy lejár az időm és kidob a játék ha szomjan halnak a Vault-ban!
20.02.28. 20:35 #11
jawsika
Valaki el tudja magyarázni, mi a különbség a D: OS2 és a BG között? Nekem a BG-k kimaradtak, én a NWN-be öltem bele rengeteg időt akkoriban, de nem tudom elképzelni, hogy mégis mi lehet szar a Diviniyben, amihez képest a BG más/jobb volt.
20.02.28. 18:00 #10
MattMatthew
...senki? Na akkor én:
*insert shut up and take my money gif*

OS után nagyon bízom bennük, bár a DnD 5e rendszertől kicsit félek. Az összetettségében egyértelműen asztalra van méretezve, egy PC játék esetén több játékmechanikai összetettséget várnék, hiszen itt a számítási kapacitás nem szűk keresztmetszet.
20.02.28. 12:07 #9
Peace
Jó kis Fallout basszus!!!! Az első rész nekem a mindenkori kedvencem marad! Abban olyan szinten egyben volt minden, ami számomra mennyország! Atmoszféra, zenék, hangok, story, játékmenet, egyszerűen nálam az a csúcs a mai napig!
20.02.28. 10:19 #8
Raistlin666
Nem tudom mi baja van az embereknek. Ahhoz képest hogy például milyen erőszak történt 20 év alatt a Fallout világával ez egy win-win szituáció!
20.02.28. 10:10 #7
Peace
Ritka ilyen hozzáállást olvasni!!! Többen írták, hogy bizony ez egy D: OS 3, amire ráhúzták a BG nevet. Én ezt egyáltalán nem bánom, de azt is teljesen megértem, ha ez sokak számára fájdalmas csalódás. Én azért bízom benne, hogy sikerül a hangulatot is megteremteni és érezni fogják a régi HC rajongók is a BG feelinget! Drukkolok nekik, hogy ez is sikerüljön! Gondolkodok nagyon egy PS-es BG 1-2 vásárláson, de lehet inkább majd a harmadik rész után. Tesómat néztem, ahogy játszik velük, Ő nagyon szerette. Akkoriban engem még nagyon hidegen hagyott ez a műfaj. Most meg a legnagyobb kedvenc.
20.02.28. 10:00 #6
gothmog
Kevés dolgot követek (időhiány), de ebbe tegnap én is belenéztem a közvetítés alatt.

Egyrészt egészen biztosan zseniális játék lesz (már hónapok óta whislist-en is szerepel nálam a GoG-on, hogy biztosan értesüljek a megjelenésről), és a Larian fejlesztőgárdáját pedig már a Divine Divinity óta nagyon kedvelem. (Noha volt egy-két gyengébb próbálkozásuk is, de ezzel együtt is az egyik kedvenc fejlesztőgárdám.)

Viszont teljesen függetlenül a netes fanyalgóktól bennem is pontosan az az érzet alakult ki kb. 3 percnyi videónézés után, hogy ennek - hangulatban - semmi köze a régi BG játékokhoz, sokkal inkább egy továbbfejlesztett DOS2, csak éppen lecserélték a világot és a mögöttes szabályrendszert.
Mivel ősrégi BG-s vagyok (már az első részt anno a hazai megjelenés hetében vettem meg), ezért kicsit csalódás a hangulat, az "életérzés" hiánya", ám kiakadva nem vagyok, nem kezdek rinyálni/köpködni, mert tutira király lesz a játék, és baromira fogom élvezni a vele töltött időt!
1 2

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat