Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Nem számítástechnikai témák

»» Helyzetjelentés

1 2 3 ... 3060 3061 3062
20.08.07. 09:39 #153073
Barthezz
"ha a két lehetőség az, hogy vagy neked rossz irányba mész de szabályosan, vagy szabálytalanul fordulsz neked jó irányba akkor ez ne legyen kérdés"

Ez természetes, itt az volt a gond, hogy túlmentem és már nem volt esélyem szabályosan kikeveredni ebből a helyzetből. Másrészt néha, ha csak kicsit kell szabálytalanul korrigálni (pl. az említett utolsó pillanatbani sávváltás és ezzel fenntartom kicsit a mögöttem levőket, amíg beengednek a mellettem levő sávba), akkor inkább már ezt teszem, Bp-n ugyanis óriási kerülőt lehet összehozni egy-egy elvétett iránnyal, ráadásul tök random, még ismeretlenebb helyekre tévedve ezáltal. Már jártam úgy, hogy 5-6 km-t kellett megtennem pluszban, mire vissza tudtam fordulni, vagy másik úton visszatérni, de olyan is előfordult, hogy a rossz úton is elvétettem a visszavezető utat, így még inkább eltávolodtam az úticéltól, majd még azután is elrontottam és gyakorlatilag fogalmam sem volt, hogy hol vagyok. Bár ez még régebben volt GPS nélkül, pusztán a megérzésre hagyatkozva, hogy merre lehet visszajutni, mindenesetre elég para volt...

Amúgy most is megnéztem előre az utat, de azzal rontottam el, hogy csak felülnézetben és mivel azt láttam, hogy a Szilágyin kell egyenesen menni, nem néztem meg részletesebben, hogy lesz egy ilyen enyhén jobbra elágazás benne, ahol az egyenes irány máshova vezet. Legközelebb rászánom az időt, és a felülnézettel párhuzamosan street view-n is végigmegyek az egészen, ezt is meg szoktam tenni, most hülye voltam és lespóroltam, mert egyértelműnek tűnt a végig egy úton való haladás miatt... Ebből is tanultam legalább.

Pyro: A GPS vidéki utakon nagyon hasznos, ott még azt is jelzi, hogy melyik sávba soroljak be jó előre. Sajnos városon belül épp ez a funkció nem működik. Hiába mutatja a jó irányt, ha nem tudom, melyik sávban kell lennem, Bp-n pedig plusz nehezítő tényező a rengeteg autó, amik takarják a felfestéseket, a sűrű és lendületesen haladó forgalom miatt pedig egyszerűen nincs idő egyszerre a forgalomra, a GPS-re és az irányjelző táblákra is figyelni és ezen nem segít a Bp-n belüli kaotikus és néha teljesen logikátlan úthálózat sem.
20.08.06. 13:26 #153072
david139
Yup.

Amúgy az is vicces, hogy sehol nincs légkondi, mert az sok áram, de mindenhol szárítógéppel szárítják a ruhákat..
20.08.06. 10:56 #153071
Peace
20.08.06. 08:35 #153070
Herr Hauptmann
Sokkal egyszerűbb venni az ehhez hasonló akadályokat, ha figyeljük azokat a táblákat, amiket sokan elfelejtenek. A besorolás rendjét jelző táblákat. Idegeb kereszteződéshez közeledve mindig azokat keresem először. Utána jöhetnek az előjelző nyilak, kikerülési irányt jelző táblák. A GPS meg csak azért van, hogy tudjam, hogy majd balra, jobbra, stb kell majd menni. Ennél a debreceni lámpánál is, ha visszább mész kb. az előző gyalogátkelőig, ott a tábla, hogy a belső sáv balra kanyarodó busz sáv, a külső meg jobbra. És már nem is megtévesztő az előjelző nyíl meg a tiltó tábla.
20.08.06. 01:41 #153069
szbszig
Az én egyik kedvenc becsapós helyszínem Debrecenből ez. A balra kanyarodó sávot érdemes figyelni a képen. Külön sáv van a kanyarodásra, felfestett nyíl jelöli az irányt, a lámpa szintén nyilas zöldet mutat – és felette ott díszeleg egy balra kanyarodni tilos tábla...

SPOILER
A megoldás akkor derül ki, ha ránagyítasz a kanyarodni tilos alatti kiegészítő táblára, vagy hátrébb görgetsz egy kicsit, és megnézed, hogy a sávban mi van felfestve a nyíl előtt. Ezeket viszont élőben, helyismeret hiányában marha könnyű benézni, illetve nem észrevenni szerintem.


SPOILER
Igen, ez egy buszsáv. És amikor kanyarodnál be, a kanyarodást követően ez fogad.
20.08.05. 21:34 #153068
Pyrogate
Egyébként is károsnak tartom amikor mindenki ész nélkül megy a gps után. Nagyon sok veszelyes szituáció alakul ki belőle. Tényleg jó, ha megnézed előre, milyen úton kell menni, a gps csak mankó legyen.
20.08.05. 20:41 #153067
MattMatthew
@Barthezz
Alapvetően szerintem nagyon előremutató, hogy akarsz tanulni az esetből, és kihasználni próbálod a google maps lehetőségeit. Le a kalappal. Tényleg! Gps nélkül szoktam menni ismételten helyre is és én is mindig előre megnézem, hogy mire számíthatok.
Annyit viszont még szeretnék megjegyezni, hogy ha a két lehetőség az, hogy vagy neked rossz irányba mész de szabályosan, vagy szabálytalanul fordulsz neked jó irányba akkor ez ne legyen kérdés! Tovább megy az ember, gps újra tervez és kész.
20.08.05. 19:44 #153066
david139
2 hét utáni svájci élménybeszámoló:

Kalandosan indult az ittlétünk, ugyanis amikor a repülőről leszáltunk, azt feltételeztük, hogy a kirendelt taxisunk ott fog várni minket egy kis Mr. david139 táblával, ahogy a filmekben. Azonban se híre se hamva nem volt, ami még kellemetlenebb volt, hogy nem működött egyikünk telefonja sem rendesen, az enyém addigra már feltöltős volt pénz nélkül, barátnőmé pedig előfizus, de nem sikerült hálózatot találnia. A reptér wifi meg nem akart az istenért sem működni. Szóval semmi módunk nem volt, hogy kapcsolatba lépjünk a taxinkkal.
Elindultunk hát a TAXI tábla útmutatása alapján, mert hát merre másfele keresnénk taxit. Amikor kiértünk, látva, hogy bajbaesett tudatlan turisták vagyunk, egyből le is csapott ránk a sok agresszív paraszt taxisofőr, hogy ők majd jól elvisznek minket, konkrétan le kellett fognom a csomagjainkat, hogy ne cibálják bele a kocsijukba. Angolul persze senki nem tudott.
Visszamenekültünk a reptérre, itt csodálatos módon megjavult barátnőm telefonja, és felhívtuk a taxist.
Ahmed a taxis, mint kiderült érthetetlen logika mentén úgy gondolta, hogy nem a kijáratnál, hanem a bejáratnál vár minket, és gyenge angolsággal iszonyatosan fel volt háborodva, hogy milyen régóta vár minket. Aztán elkezdte magyarázni, hogy hogyan jutunk át a bejárathoz a kijárattól.
Long story short, innen számítva még közel 20 perc volt, hogy egymásra találtunk. Bepakoltunk, elindultunk. Megkérdezte, hogy tudom-e, hova kell menni, mert ő már törölte, azt hitte nem jövünk. Bepötyögtem neki a google maps-ba, ő pedig behejezte a telefont a két első ülés háttámlája közötti részre. Sajnos a telefon sem élete napját élte meg, teljesen hibás utasításokat mondott, fogalma sem volt róla, hol vagyunk, ahogyan a sofőrnek sem. Az elején 17 perc utat írt a tefon, jó 30 perc alatt ezt feltornáztuk 20 percre. Mindeközben a sofőr folyamatosan hátranézett a telefonra, így elég gyakran rossz sáfban haladtunk, 2 villamost is majdnem megnéztünk közelről.
21:30 körül landoltunk, 23:20 körül értünk haza, vonattal is meglettünk volna kb 30 perc alatt.

A második meglepődés az volt, hogy a lehetőségek közül azt a lakást választottuk, aminek van erkélye, és csak azért, mert van erkélye. Ezért kaptunk egy földszinti lakást, erkély nélkül. Kicsi, koszos, de legalább a miénk. Mivel éjszaka értünk ide, kaját szerezni már nem volt esélyünk, de szerencsére hoztunk magunkal smack levest, ez volt hát új életünk első vacsorája.

Innen már viszonylag sínen mentek a dolgok, bár minden ügyintézés németül van, de az ügyintézők beszélik az angolt, kedvesek, segítőkészek. Amit még megszívtam, hogy otthon a Sugárban valami Alexfotóban csináltattunk igazolványképet, ami láthatóan homályos volt, és az enyémet vissza is dobták, hogy nem megfelelő minőség, szóval ott ne csináltassatok.

Na de a legborzasztóbb szenvedés az itt az albérlet keresés. Megadott váltási időszakok vannak, amikor fel lehet mondani a szerződést, így a legtöbb albérlet akkor elérhető, a következő ilyen október 1. Nekünk előbb kell, szóval minimális listából tudunk válogatni. De ez csak a kisebb baj, a nagyobb, hogy a hirdetőkkel, akik amúgy zömbében ingatlanosok, lehetetlen általában kommunikálni. Emailre nem válaszolnak, sms-re nem válaszolnak, telefonon nem elérhetőek. Az egyik lakásnál közel 5-6 hívás után nagy nehezen sikerült eljutni a hirdetőhöz, aki közölte, hogy az albit már rég kiadták, miközben a hirdetés péntek éjszaka került fel, és mi hétfő reggel hívtuk.
Zömbében barátnőm intézte az egészet, de napok kemény munkája, excel vezetés, lakás látogatások, németül erőlködés mellett sikerült 4 db albit megnézünk. Az első nyílt napos volt, velünk együtt kb 40 ember nézte. Megpályáztuk, de esélyünk nem volt. Akiknek nincs előző albis referenciájuk, azok nem jó esélyekkel indulnak. Utána két másik gusztustalan koszos lyuk volt, köszönőviszonyban sem a képekkel. Egyébként itt ez nagyon jellemző, hogy nem a lakásról vannak a képek. Csak valami hasonlóról. A negyedik szerencsére jó volt, a csajszi is kedves volt, és angolul beszélt velünk, holnap értesítenek, hogy megkapjuk-e, úgyhogy nagy az izgalom. A mostani helyünk 21-ig van fizetve, de már most a testi lelki összeomlás szélén állunk, 25 négyzetméter, a macska visít éjszaka, folyamatosan harangoznak, az ablak alatt üvöltöznek, a felettünk lévő kutya visít, kapar... 5 órákat alszunk amióta itt vagyunk.. Eléggé leépültem szellemileg, valszeg ezen a hsz-en is látszódni fog.

A város amúgy nagyon tiszta, modern, rendezet, kicsit stílustalan, hogy minden olyan mint egy új irodaház. Olyan sokat nem láttunk, albi keresés mellett kb. csak bevásárolni van időnk. Ebből a tanulság, hogy lidl aldi olcsó, minden más drága.
Hát ennyi jut most eszembe
20.08.05. 15:47 #153065
Pyrogate
Pedig ott jön a legtöbb autó mindig, a street viewen is áll a dugó ott. A középső a buszsáv, az ritkább.

Én sem szeretem az automatát annyira, de egyébként mindig röhögök, hogy amikor mindent automatizálunk, minden fejlesztés a kényelem felé megy, akkor pont a kocsiban nem tudjuk elengedni a váltást. Lassan már önjáró autók vannak, de közben még mindig váltogatunk. Ez olyan furcsa
20.08.05. 13:03 #153064
david139
Én sem vezettem sose bp-n, a napi rutinban nem lett volna gyorsabb, mint a bkv, viszont stresszesebb és drágább. Barthezz kereszteződését is hasonlóan beszoptam volna így ránézésre, tényleg hülyén van, meg ugye franc se kételkedne a gpsben.
Az automatát nem próbáltam, de vannak előítéleteim, hogy elveszi a vezetésből az élvezetet.
Lassan autót kell vennem, lehet megérné ezt újragondolni.
20.08.05. 12:58 #153063
Barthezz
20.08.05. 12:56 #153062
Barthezz
Arról van szó természetesen, csak ezt nem jelzi semmi sem előre. A GPS sem mutatta, hanem hogy egyenesen menjek. Mire pedig erre rájössz, már nem lehet korrigálni a járdasziget miatt, hiszen az jó 20 méterrel korábban elágazik jobbra, így ha először jársz erre, már késő lesz, mire rájössz és nem lehet korrigálni, nincs már rég melletted ott a másik sáv. Legfeljebb úgy lehet helyrehozni, hogy a tiltó tábla és az egyenes nyíl ellenére befordulsz derékszögben jobbra. Kb. 2 éve ugyanitt ezt tettem, most meg a sárgára váltás és az emiatti gyorsítás miatt már késő volt ehhez. Sajnos 2 év távlatában pedig már elfelejtettem az egészet, hogy itt szívatás van... Másrészt amúgyis már ideges voltam, mert a Moszkván is két sávval kellett odébb kérnem magam, hogy a Szilágyin tudjak tovább menni, mivel mind a 3-4 forgalmi sáv szintén szívatós módon a Krisztinára fordul rá és a buszsáv az, ami egyedül a Szilágyin megy tovább egyenesen. Persze a tömény autómennyiség miatt a felfestések nem látszanak és sávot váltani is nagyon nehéz itt a sok autó miatt... Ilyen szívatás mondjuk nagyon sok helyen van Budapesten, hogy mire rájössz, hogy rossz sávban vagy, addigra már 2 sávot kellene odébbmenned az utolsó 10 méteren. Ezeket be kell tanulni, a megszokott útvonalakon már fejből tudom, hol melyik sáv kell, de amerre ritkán, vagy először jársz, ott garantált, hogy megszívod.
20.08.05. 12:50 #153061
Herr Hauptmann
Odab@szod a lábad a gázpedálra és már kapcsolja is vissza a váltót a vezérlés. Kb.
20.08.05. 12:45 #153060
Barthezz
Automata váltóval még sohasem volt dolgom, de ami így látatlanban felmerült kérdés számomra, hogy azzal hogyan lehet előzni, ha rövidebb idő / útszakasz áll rendelkezésre? Mert normál autóval ugye eggyel visszakapcsolunk, de ezt az automata honnan tudja, hogy előzni akarsz és fel kell pörgetni a motort?
20.08.05. 12:45 #153059
LordMatteo
+1

Két és fél éve van meg a jogsim, azóta talán 15 km-t ha vezettem, vidéken de nem közterületen. Majd ha odajutok, hogy lesz saját kocsi, az automata váltós lesz. Lehet ezen ugrálni meg lovagolni hogy debezzegazigaziazaváltós, de engem amúgy se köt le ez az autó-téma nagyon, mindent megoldok nélküle is, néha kényelmesebb lenne, ennyi.

Viszont a lenti, Barthezzes példát lehet csak én nem értem (bevallom, annyira nem néztem meg), de itt nem annak a szimpla esete van, hogy az útvonal egyszerűen elkanyarodik? Lásd mikor a főútról a saját szemszögedből nézve egyenesen mész tovább, forgalom szempontjából azonban lekanyarodsz róla, tehát indexelned kell.

Barthezz (a most közben írt hsz-re): ezzel szerintem nincs gond, a forgalmat akadályozhatod és zavarhatod is, ha balesetet kerülsz el vele, ezt a rendőr is figyelembe (kellene papír szerint) veszi, ha ilyen esetet lát.
20.08.05. 12:42 #153058
Barthezz
Mivel senki nem jött abban a sávban szembe és távolabb sem volt épp ekkor autó, illetve kb. 15-20 méter ez a szakasz, utána ott a Szilágyi ebbe az irányba haladó sávja a járdasziget után, így megtettem nagyon lassan ezt a 15-20 métert az egyirányú szakaszon szembe (ez tudom, rendőr előtt azonnali jogsi elvétel lett volna, de ez volt az egyetlen olyan opció, hogy ne legyen baleset). A visszatolatás garantált baleset lett volna a mögöttem keresztirányban meginduló forgalom miatt, megfordulni nem lehetett hely- és időhiány miatt (a mellettem lévő másik két sáv tele volt autóval), a járdaszigetre felmenni a bokrok és fák miatt megint nem volt opció az autó összetörése nélkül, ha pedig egy helyben maradok, előbb-utóbb érkezett volna szemből jármű és akkor még többen ragadunk be. Így nagyon lassan megtettem ezt a szakaszt és még be is engedtek a Szilágyi megfelelő sávjába dudálás nélkül. Meg sem lepődött a többi autós, inkább segítettek, ezért írtam, hogy szerintem ott ez mindennapos.
20.08.05. 12:01 #153057
Dino

Erről jut eszembe, hogy az előző autónkat pont egy oktató vette meg, hogy automatával is tudjon oktatni.
20.08.05. 11:38 #153056
Aribeth
Igen, kizárólag az automatákkal szemezek már jó ideje, csak odáig nem tudtam még eljutni, hogy a szomszéd utcában lévő iskolába beiratkozzak.
20.08.05. 11:36 #153055
Herr Hauptmann
20.08.05. 11:02 #153054
Dino
Aribeth: "Meg a kuplunggal sem voltam jóban."
Erre való az automata váltó - amikor először voltam E3 miatt Amerikában, ott annyira megtetszett, hogy elhatároztam, hogy ha valaha autóm lesz, akkor automata váltója lesz. Aztán évekkel később így is lett, majd amikor 12 év után lecseréltem az autót, nem volt kérdés, hogy maradok az automata váltónál.
20.08.05. 10:58 #153053
Dino
Ha már a budapesti autós közlekedés a téma, itt egy talányos dolog: itt vajon szabad-e balra kanyarodni?
20.08.05. 10:55 #153052
Aribeth
Nekem az ilyenek miatt nincs még mindig jogosítványom. 10+ éve a kresz és a rutin simán meglettek, de valami eszméletlenül sok órányi vezetés után is konstans halálfélelmem volt kint a forgalomban. Meg a kuplunggal sem voltam jóban. (És messze nem vagyok egy műszaki antitálentum, tájékozódni, koncentrálni képtelen nőszemély.) Készülök újrakezdeni, de pont a csodás Hungária/Róbert Károly lenne az egyik fő hely, amin rendszeresen át kellene vágnom, ha valaha meg tudnám csinálni a vizsgát, szóval fuck yeah. Így városon belül nekem pont jó a tömegközlekedés és a taxi, de az agglomeráció és a nagybevásárlások már nagyon nehézkesek autó nélkül.

Próbáltam kitalálni, hogy miképp juthattál vissza, a tippem az, hogy az elfogyó járdasziget végén besoroltál valahogy a Szilágyin haladó autók közé.
20.08.05. 09:37 #153051
Barthezz
Nézd, otthonról, a fotelből valóban nem nehéz, meg "nem tűnik megoldhatatlannak" , de élesben kb. 1-2 másodperced van dönteni. A GPS azt mutatja, menj egyenesen, így evidens, hogy kihagyod a korábbi jobbra kanyarodó sávot, mert semmi nem jelzi, hogy igazából az az egyenes. Evidensnek tűnik, hogy az egyenes sáv megy tovább a Szilágyin. Mivel ahogy írtam, sárgán csúsztam át és gyorsítottam, emiatt nem vettem észre a behajtani tilost, csak amikor már nem lehetett korrigálni, így túlmentem rajta. Ekkor pedig megindult mögöttem a forgalom, így a visszatolatás garantált baleset lett volna, másrészt fogalmam nem lett volna akkor sem, hogy merre tovább. A szembejövő nekem jobb oldali sávot pedig üresen hagyták, miközben a 2 bal oldali tele volt autóval, így ebből is úgy tűnt, hogy az üres sáv az enyém (gondolom pont a hozzám hasonló eltévedők miatt rutinosan üresen hagyják ezt a sávot az arra rendszeresen közlekedők), így teljes meglepetésként ért a behajtani tilos és elképzelésem sem volt, hogy most akkor mi van és miért vált egyirányúvá a Szilágyi. Az, hogy korábban jobbra kellett volna mennem, csak utólag állt össze a street view alapján, ott élesben teljes homály volt, még azután is, hogy visszakeveredtem a Szilágyira az én irányomba, nem tudtam volna kitalálni, hogy oda szabályosan hogy juthattam volna el. Vezettem már sokfelé, bár csak Magyarországon belül és ennyire kaotikus, félrevezető kereszteződést még életemben nem láttam sehol. Az meg tényleg szerencsétlenül jött ki, hogy pont átváltott sárgára, amikor már megállni nem tudtam volna. Kb. 2 éve vezettem egyszer már erre és így utólag beugrott, hogy akkor is megszívtam, csak akkor pirosat kaptam, így észrevettem a behajtani tilost, szóval a jobbra kanyarodni tilost szegtem meg és fordultam be jobb híján derékszögben jobbra. Az a baj, ha nem tudod, hogy korábban jobbra kell sorolnod, akkor már mindenképp vert helyzetben vagy és vagy elmész tök más irányba, ahonnan ki tudja, mikor és hogy keveredsz vissza és milyen meglepetés vár még, vagy szabálytalanul jobbra mész a derékszögben. Azt olvastam, hogy már évek óta tervben van a csomópont átépítése a rengeteg baleset miatt, de mindig csak halogatják gondolom forráshiány miatt.
20.08.05. 07:48 #153050
Raistlin666
Nekem sem volt a kedvencem a budapesti vezetés. De egyszer 2 hétig volt szerencsém Rómában és környékén csalingázni. Na akkor átértékeltem a dolgokat...az eredményem egy sérült bal hátsó ajtó és úgy két tucat halál közeli élmény lett...
20.08.04. 23:00 #153049
Pyrogate
Tényleg hülye egy hely, bár én az utóbbi időben elég sokat jártam erre, nekem egyértelműnek tűnik. Mondjuk jó ideje így van már, de elhiszem, hogy ha valaki először jár erre, annak nem egyértelmű. Itt mentem balra a kórház felé mostanában, az is fasza mert közben jönnek szembe, ha nem akarod őket akadályozni, akkor előbb enyhén jobbra kell tartanod ("egyenesen" a kútvölgyi felé), majd, ha elfogynak, élesen balra. De ha te vagy a 3. autó már a keresztforgalom elindul, miközben a kereszteződés közepén vagy.
20.08.04. 22:13 #153048
goodboy007
"az egyenes nyíl felfestésen kívül egy jobbra kanyarodni tilos tábla is van, egyértelműen belevezet tehát a szembejövő forgalomba ez a sáv."

Egyrészt a jobbra kanyarodni tilos, mint sok más helyen, itt is azért van felfestve, hogy aki egyenesen menne, azt ne blokkolja az a jobbrakanyarodó, aki ha korábban átvált a jobbra "kifele" tartó sávba, akkor ugyanazt az útvonalat amúgy megcélozhatná. A derékszög miatt ez amúgy is egy rettentő lassú manőver lenne, pláne egy nagyobb autóval. Ez a sáv egyértelműen csak az innen nézve balról, a Városmajor u. felől érkezőknek van fenntartva.

Másrészt mivel már messziről látszik a behajtani tilos szemben, nem is értem hogy nem merült fel, hogy az egyenes sáv nem a kútvölgyi útra visz rá.

Abban egyébkéntha igazad van, ha nem lenne ott a két sziget a Szilágyira rávezető és az egyenes, illetve a Szilágyira rávezető és az onnan érkező sávok között, akkor meg lehetne oldani, hogy a jobbra "elfelé" tartó, majd a Szilágyira visszatérő sáv helyett a szigetek helyén, a három szembesáv mellett haladhatna előre a Szilágyin a sáv, valahogy így, -a besatírozott rész lehetne a zöldfelület-, viszont ekkor az egyenesen haladó sáv előtti zebra lenne vagy 20m hosszú. Feltételezem, hogy azt rövidítvén alakították ki így a kereszteződést vagy azért, hogy amennyiben valaki gyorsan jön a Városmajor utca felől, akkor legyen egy kis "üresjárat", hogy ne ütközzön egy esetlegesen szintén gyorsan és a Szilágyi felé jobbra tartó járművel.

Soha életemben nem jártam egyébként erre, de nem tűnik megoldhatatlannak .
20.08.02. 00:17 #153047
Barthezz
Még egyszer megnéztem street view-n, az egyenes nyíl felfestésen kívül egy jobbra kanyarodni tilos tábla is van, egyértelműen belevezet tehát a szembejövő forgalomba ez a sáv. Hiszen ami közvetlenül jobbra van, arra kellene valójában menni, hogy a Szilágyin haladj tovább "egyenesen", amit éppen tilt a tábla, az azutáni enyhén jobbra tűnik így az egyenesnek, nem az igazából ezután még enyhébben jobbra lévő Kútvölgyi út. A mértanilag szemben lévő Kútvölgyi lejtőn pedig kint van szintén a behajtani tilos tábla. Észre kellett volna vennem persze időben a másik behajtani tilost is, de a sárgán való gyors áthajtás miatt ez későn történt meg és nem tudtam már korrigálni. De ha észreveszem, akkor sem tudtam volna értelmezni, hogy hova a francba is mutat valójában ez az egyenesen tovább nyíl és melyik útra kell továbbmennem. Totális káosz az egész.

A megoldás persze itt van, még jóval előbb kell jobbra sorolni és jobbra kanyarodni, de mivel a GPS azt mutatja, hogy egyenesen haladjak és maradjak a Szilágyin, ez ott helyben teljesen olyan, mintha levezetne a Szilágyiról, így be sem sorol az ember ott jobbra. A street view-n persze ott a felfestés, hogy Szilágyi, ezt kellene élőben is ráfesteni az aszfaltra és kitáblázni jó előre. Valamint azt, hogy az egyenesen az nem a Szilágyi, hanem a Kútvölgyi és az a 3. elágazás igazából a 4-ből. Ebben a formában teljesen balesetveszélyes. A körforgalom lenne az egyetlen biztonságos és egyértelmű megoldás egy ennyire sok út kereszteződésénél.
20.08.01. 23:52 #153046
Barthezz
Én pont sárgán csúsztam át gázt adva így, mögöttem jöttek, nem vészfékezhettem. Mivel gyorsítanom kellett és egyenesen akartam továbbhaladni a Szilágyin, az egyenes irányban mutató felfestést követtem (ezért ebbe a sávba soroltam eleve), aztán már csak azt vettem észre, hogy hopp, a nyíl irányában egy behajtani tilos, de a lendület miatt már nem tudtam megállni és továbbgurultam a később itt szembejövő forgalom felé. Ha visszatolatok, belémjönnek az ezer irányból megindult autók a kereszteződésben, ha továbbmegyek, akkor pedig szembemegyek a forgalommal, erre írtam, hogy sakk-matt helyzet. A kurva nyíl egyenesen terelt, egy kibaszott jelzés, figyelmeztetés nem volt, hogy ahhoz, hogy egyenesen haladjak tovább a Szilágyin, ahhoz hirtelen az egyenes után jobbra kell fordulnom kvázi derékszögben. Ha nem sárgán megyek át nagy lendülettel, még időben észrevehettem volna, de így nem. Semmi nem figyelmeztetett, hogy a Szilágyi kettéválik és ami szemben van 3 sáv, az mind szembejövő és nem az én utam folytatása. Lövésem nem volt, hova kerültem és hogy kerülhetek ebből a helyzetből ki, a jobbra kanyarodást még visszatolatás esetén sem választottam volna, mert nem tudtam, hogy az is a Szilágyi, amerre mennem kell. Az egyenes nyilat még itthonról sem tudtam mire vélni, aztán nagy nehezen leesett, hogy az a Szilágyiról a Kútvölgyi útra "kanyarodókra" vonatkozik. Egy ilyen kereszteződésben, ahol összesen 7 út torkollik egymásba, ráadásul a főutat kettészedik és egyik irányban derékszögben megtörik, és még villamos is keresztezi az egészet, ide teljesen alapvetően körforgalom kellene. A Szilágyiból pedig kiszedni azt a nagy szigetet, ami miatt villásan kettéágazik, vagy ha így marad, azt kurva nagy betűkkel, pirossal felírni, hogy az egyenes az a jobbra lesz és ami az út folytatásának tűnik, az mindhárom sáv szembejövő. Szerintem ez ebben a formában rendkívül balesetveszélyes. Ha nincs a street view és a maps, hanem 20 évvel ezelőtt vagyunk, akkor másodszorra arra menve sem tudnám, mit kell csinálni és merre kell menni, így valószínű soha többet nem mernék arrafelé vezetni. Egy rutintalan, idegen helyeken keveset vezető, GPS-szel tájékozódó autós, aki teljesen elveszik egy hétfelé ágazó kereszteződésnél, az egy sűrű, lendületes forgalomban ebben a kereszteződésben felzabálódik reggelire, ahogy én is jártam. Azt le sem merem írni, hogyan szabadultam ki ebből a helyzetből, szerencsére az útitársamnak volt annyi lélekjelenléte, hogy adott egy kimentő, bár nagyon nem szabályos tippet, mert én teljesen lefagytam és ha egyedül vagyok, akkor valószínű csak tovább rontottam volna a helyzeten, vagy pedig állok egy helyben vészvillogóval órákig.

Ilyenkor értem meg sok ismerősömet, akik mindenhol máshol mernek vezetni vidéken, de Budapesten nem. Kaotikus, logikátlan útvezetések, hirtelen a semmiből kötelezően csak jobbra, vagy csak balra menő sávok, minimális balra kanyarodási lehetőség és akkora lendületes, magával sodró forgalom folyamatosan sok agresszív barommal, hogy nincs ideje az embernek gondolkodni ezeken, különben agyondudálnak vagy leszorítanak. Az állandó sávváltási kényszer miatt állandóan a többi autót és a holtteret kell figyelni, semmi idő nem jut a tájékozódásra, még GPS-szel sem. Alapvetően nem vezetek rosszul, vidéken idegen helyeken is tök jól elboldogulok GPS-szel, Budapesten is azokon az utakon, amiken rendszeresen járok, nincs gond (kivéve a Hungária, Róbert Károly, ahol mindig félek az agresszív sávok között ugrálók miatt), de egy-egy ismeretlen helyszínen egyszerűen Bp-n belül nem megy, össze-vissza kóválygok sokszor tanácstalanul, jó nagy kerülőutakra kényszerülve olykor. Ekkora hülyeséget viszont, mint ma, még nem csináltam megközelítőleg sem (utána úgy voltam vele, hogy soha többet nem vezetek, de végül azért lenyugodtam és higgadtan végiggondoltam), de ahogy visszanéztem street view-n és maps-en, kb. csak 50%-ban érzem hibásnak magamat, egyszerűen félrevezető az az egyenes nyíl, a Szilágyi teljesen váratlan egyirányúsítása és a saját irány hirtelen éles jobbra folytatása. Egyenesen, egyazon úton haladva ilyen szívatásra nem számít az ember. Ha nem sárgán kell gyorsan átmennem gázt adva, lett volna időm talán felmérni a terepet és végiggondolni, de így fél másodperc alatt kellett volna rájönnöm, hogy hirtelen jobbra kell fordulnom, ami irreális elvárás egy nem annyira rutinos, nem mindennap vezető autóstól... Ezért van rosszul megtervezve ez az egész kereszteződés és csak elveszi a kedvét a nem olyan profi autósoknak a vezetéstől. Teljes tiszteletem ezek után a taxisoké, akik kisujjból közlekednek Budapesten teljesen random címek között...

Bocsánat, hogy ilyen részletesen fejtettem ezt ki, de soha ilyen megsemmisítő helyzetbe nem kerültem még vezetés közben. Ha nincs útitársam, aki higgadt tudott maradni és nem mondja, hogy mit csináljak, én még most is ott állnék lefagyva...

Szóval mindenkinek azt tanácsolom, aki Budapesten vezet és még nem túl rutinos sofőr, hogy ha új helyre megy a városon belül, menjen végig google maps-en előzetesen a teljes úton, felülnézeti műholdképen és street view-n is, a problémásabb kereszteződéseket, időben megfelelő sávokba sorolásokat pedig memorizálja. Ezentúl ez alapvető lesz nálam is, mert rögtönzésben láthatóan nagyon béna vagyok.
20.08.01. 22:42 #153045
MattMatthew
Bár nem emlékszem arra amikor ne ismertem volna az említett kereszteződést, de nem hiszem, hogy annyira bonyolult lenne mint írtad. Évekig napi szinten, csúcs időben közlekedtem arra, nem volt gyakori a baleset.
Az, hogy a kereszteződés előtt melyik sávba állsz be már gyakorlatilag eldönti, hogy hova kanyarodhatsz. Ha te vagy az első piros lámpánál akkor van időd felismerni a nyilakat, ha meg más után mész akkor... Mész utána.

Amúgy meg a kereszteződés meglátogatásához még csak Pesten sem kell autózni.
20.08.01. 22:15 #153044
Barthezz
Autós topic nincs, így jobb híján ide írom. Azért nem a Szétb*sz az idegbe, mert már lenyugodtam így estére. Másrészt egy tanácsnak, figyelmeztetésnek is szánom a Pesten keveset autózóknak. A lényeg, hogy életemben nem csináltam akkora hülyeséget autóval, mint ma. Szerencsére nem lett belőle baj, de simán lehetett is volna. Most utólag a Google Maps-et felülről és street view nézetből is egyaránt elemezve hosszú percek kellettek, mire rájöttem, hogy hogyan kellett volna itt mennem és az abszolút félrevezető útfestések hogyan egyeztethetőek össze a GPS-szel és a kanyarodási szándékkal. Jellemző amúgy, hogy a street view nézeten is épp autóroncsok maradványai és helyszínelés felfestései látszódnak, ebbe a kereszteződésbe ugyanis kódolva van a sorozatos baleset, mert aki először vezet arrafelé, annak egész biztos fogalma sem lesz, hogy mit kell itt csinálni és merre kell menni. Aki ezt a kereszteződést kitalálta, megépítette, majd forgalomtechnikailag megtervezte, az mind egy idióta barom állat volt.

Ha bárki a topic olvasói közül keveset autózik Budapesten és egyszer a Szilágyi Erzsébet fasor egyik ága - Szilágyi Erzsébet fasor másik ága - Kútvölgyi út - Kútvölgyi lejtő - Városmajor utca kereszteződés felé kell haladnia, ami nyugodtan nevezhető inkább logikai feladványnak, az indulás előtt mindenképp fejtse meg a rejtvényt google maps-en és street view nézetben is, majd memorizálja, hogy hogyan kell menni, élesben ugyanis, sűrű forgalomban, másodpercek alatti döntési lehetőségekkel ez nem fog menni... És ajánlott az ebben a kereszteződésben nagyon durván félrevezető GPS mellőzése is, ha ezt kombinálja valaki a felfestéssel, akkor egy totális sakk-matt helyzetbe fog kerülni az autójával, amelyből csak óriási baleseti kockázattal és kizárólag szabálytalan módon lehet kikecmeregni. Még most sem hiszem el, hogy egy ennyire kaotikus, totálisan félrevezető kereszteződés, mint ez, létezhet a valóságban... Át kellene tervezni és átépíteni az egészet.
20.08.01. 16:02 #153043
Pyrogate
És kizárólag csak ilyen közbeszerzéseket látsz?

Engem csak azért idegesít ez a hozzáállás, mert nem kétlem, hogy sok a lopás, sok a kókler munka, már egy tolerálható határt átlépett rég (ha beszélhetünk egyáltalán ilyenről), de ez a károgás kicsit önfelmentés is: ezek mind lopnak, az mind szar, ez egy ilyen ország. Én azért nem lépek előrébb, mert ott lopni, csalni kellene. Azért élünk szarul, mert ez megy. De ez nem így van, igen is ki lehet ebből törni, ha pedig külföldön minden olyan csodaszép, akkor meg kell ott próbálni. De melózni keményen ott is kell.
20.08.01. 14:17 #153042
Herr Hauptmann
Én meg látom magam körül, hogy mik épülnek, mennyiből, hogyan, mennyi idő alatt, hogyan (nem) működnek és hogy hogyan mennek éppen szét rövid idő alatt (sokadik) átadás után. Munkahelyen (BKV) belül, kívül is. Kicsiben-nagyban. Kis szülővárosomban is személyesen ismerek olyan vállalkozót -egyáltalán nem nagykutya ott, de jól elvan azért- akinek szólnak előre, hogy mennyi szerepeljen az ajánlatban, ha kell neki a munka...
De ez úgy is az internet. Itt senki se győzi meg a(z) (vélt) igazáról a másikat úgy se. Váljanak el útjainl békében. Meg amúgy is off.
20.08.01. 12:07 #153041
Pyrogate
Én jó pár közbeszerzésben vettem részt, és nyilván nem hiszed el, de a többsége nem lehúzás. Csak azok szólnak nagyot...persze külföldön nincs ilyen, aha
20.08.01. 11:43 #153040
Herr Hauptmann
Persze, lehet példákat hozni mindenhonnan (Bár a híd pont nem jó ide. Nem egy pár éves, sokszorosan túlárazott projektet csináltak meg szarul, hanem hagytak egy 50+ éves elavult hidat tönkremenni, amit nem is akkora forgalomra terveztek, mint ami az összeomlása előtti években átment rajta napról napra.

De itthon nincs olyan közbeszerzéses beruházás, ami nem a lehúzásról, tákolásos kivitelezésről szólna.
20.08.01. 10:07 #153039
Pyrogate
Mint a berlini reptér, amit 13 éve építenek (és 7 éve kész van de nem lehet átadni mert annyi hibája van)?
Vagy mint a genovai híd ami szimplán összedőlt a faszba?
De azért jó "magyarozni"
20.08.01. 08:41 #153038
david139
Wrong topic
20.07.31. 16:52 #153037
Shadowguard
De hiszen vannak felelősök, hiszen ez NERisztán
20.07.31. 16:04 #153036
Herr Hauptmann
Hát, tudod, egy normális(abb) helyen ilyen nem történik meg. Vagy ha mégis, ott felelősöket keresnek, büntetések lesznek. Ez, viszont, NERisztán. És nincs is szükség további magyarázatra.
20.07.31. 12:25 #153035
szbszig
Még mindig vizsgálják, miért kellett ismét lezárni az M0-s déli szakaszát.

Jól értem, hogy a szakértő a végén azt nyilatkozza, hogy körülbelül két év múlva fogják tudni átadni teljesen a forgalomnak? Tehát már körülbelül két éve csinálják, és még két év kell ahhoz, hogy elkészüljön? Egy mezei felújítás, tehát nem is arról van szó, hogy egy új hidat kell építeni. Ez valami vicc? Nem akarok túlzottan populista lenni, de most jöhetne az, hogy Kínában tavasszal öt nap alatt felhúztak egy komplett kórházat a semmiből, amikor nagyon szükség volt rá...
20.07.30. 22:03 #153034
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Közben egy kiegészítés, a lap alján a "régebbre" módszerrel való lapozással nem sikerült minden oldalon végig lapozni, de ha oldalt megnyitjuk a hónapokra bontott oldalarchívumot itt, akkor elvileg minden hónap írása elérhető.
20.07.30. 21:40 #153033
Juraviel.Ihuan.Bedvin
A napokban az egyik hír -miszerint magyar kutatók a Garfield képregénnyel is azt vizsgálták, hogy milyen készségek kellenek, pl. a finom irónia felismerése képességének elsajátításához- alatt az Apu nem titkos ivócimborái Facebook csoportban a megosztásnál leírtam, hogy a Bill Watterson által alkotott Kázmér és Huba képregényt sokkal többre tartom, írtam is róla anno, egy mára már megszűnt blogon. Ma este kíváncsi lettem, hogy a Factory blogból maradt-e fent bármi az interneten, és sikerült fellelni! Sajnos nem az egészet, de az Archívum több időpillanatot lementett. És...

...amit néztem, az írások teljes egészében megnyithatóak, kommentekkel együtt megtalálhatóak! Az utolsó mentés az oldalról 2013-ból lelhető fel, de az utolsó blogposzt 2011-es, a választható időpillanatok (naptár) elérhetőek itt, valamint itt meg az utolsó lementés (vannak hiányzó oldalak).

Olyan embereknek címzem ezt elsősorban, akik még jelen vannak a fórumon most is:

McCl@ne
Creativ3Form
Neumark (időnként)
Gobiakos
DHOPW42 (Germinator)
LordMatteo
(úgy emlékszem te is írtál rá)

Ha van kedvetek nosztalgiázni tíz évvel ezelőttről!
20.07.11. 13:30 #153032
LordMatteo
20.07.11. 09:58 #153031
david139
20.07.11. 00:47 #153030
LordMatteo
Az a baj szerintem Daviddal igy beszelgettunk eloben is a 6. kor pia utan

rejtett topiknak mehetne ez is

nyadat
20.07.11. 00:47 #153029
LordMatteo
Az a baj szerintem Daviddal igy beszelgettunk eloben is a 6. kor pia utan

rejtett topiknak mehetne ez is
20.07.10. 18:14 #153028
sipec
jezusom, miezatopic

latom, akkor se tudtam h ki az a LAVAR
20.07.10. 16:18 #153027
david139
Na pont erről beszélek, hajnali 7:37kor még tudtam kommentelni
20.07.10. 15:32 #153026
Pras
Természetesen ez a hobbi is dedikált jelenléttel bír a dómon.
20.07.10. 15:11 #153025
LordMatteo
En nem csak lecsukom, hanem kozlom is mindenkivel elotte hogy bazmeg nem tudok irni, de nezd fel szemmel mar majdnem alig tudok.

Ilyen hulyeseget, inni meg alkoholizalni, pfej...
20.07.10. 15:06 #153024
Pyrogate
Igen, de olyankor nagyon lassan megy minden főleg egy szemmel...hát még telefonról
Gyorsan meg lehet unni
1 2 3 ... 3060 3061 3062

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat