25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Sims 2

Minden idők legtöbb példányban eladott PC-s játékának megérkezett a folytatása.

Írta: Gerry 5 hozzászólás

Napjainkban már nem jelennek meg olyan játékok, melyek műfajt teremtenek – az évtizedek során kialakult műfajok között teljeséggel új koncepciójú játékot költeni már nemigen lehet. Azonban nagy ritkán megtörténik az, hogy valamely csapat olyan játékot hoz létra, melyhez hasonló még nem jelent meg korábban. Ilyen játékot alkotott Will Wright is, melyet nemes egyszerűséggel csak „The Sims” névre keresztelt. A nagy népi legenda szerint az EA vezetősége túlzottan nem lelkesedett a „Sim” opus újabb tagjáért, nemhogy nagy jövőt nem prognosztizáltak neki, hanem egyenesen bukást – hiszen ki akarna egy olyan játékkal játszani, melyben átlagembereket irányíthatunk egy átlagvilágban? A válasz mindenkit, még magukat a fejleszőket is meglepte: milliókat. A Sims és kiegészítői megdöntöttek minden PC-s eladási rekordot, így a második rész tokján már ott büszkélkedik a „Minden idők No. 1 PC-s játéka” felirat – bár persze az eladások és a kvalitás napjaink PC-s játékvilágában nem mindig járnak kéz a kézben.

A Sims 2 ott folytatja, ahol az előző rész kiegészítői befejezték, természetesen szebb/jobb/nagyobb verzióban. A Maxis fejlesztői ódzkodtak a radikális változásoktól, világmegváltó ötletektől, így a második felvonás elegyíti az előző részeket, és kicsit finomít rajtuk. Feladatunk sem változott az első részhez képest: most is egy vagy több simet kommandírozhatunk keresztül az élet rögös útján, szembesülvén mindazokkal a problémákkal, amikkel mi, egyszerű halandók is találkozunk nap mint nap, és azokkal is, melyeket maximum a filmekben láthatunk.

Új játék esetén választhatunk három előre elkészített város közül, avagy tetszés szerint kreálhatunk nekünk tetsző települést is, és ugyan ez vonatkozik a karakterekre is. Amennyiben új karakter létrehozása mellett döntünk, úgy megnyílik a lehetőség előttünk, hogy új simünket aprólékosan megtervezzük. Lehetőségeink ha nem is korlátlanok, de az extrémitásokon kívül szinte minden igényt kielégítenek, számtalanféle simet készíthetünk el.

A telkek megvásárlásának, a ház megvételének vagy felépítésének, majd berendezésének rendszere nem sokat változott, mindössze pár kényelmi funkcióval toldották meg a már eredetileg is jól kezelhető rendszert. Számos dekoráció, berendezési tárgy közül választhatunk, főként, ha kellő mennyiségű pénzmag áll rendelkezésünkre. A fejlesztők érezhetően nem erőltették meg magukat ezen a téren sem, a különféle berendezések, dekorációk mennyisége éppen elég, de ez nem baj, hiszen mint az várható volt, már most is rengeteg különféle kiegészítőt lehet letölteni a netről. (Nem is beszélve a jövő év márciusára tervezett első kiegészítő lemezre, melyet ki tudja, ez alkalommal hány fog még követni. – Dino)

A pénzkereset legfőbb módja a munka, mely – minő fájdalom – peonjaink életének szerves részét képezi, s mint ilyenre, napjukból számos órát kell rááldozni. Az első részhez hasonlóan itt is ügyelnünk kell rá, hogy simünk egyéniségének megfelelő munkát válasszunk, ellenkező esetben egyrészt nem fogja magát jól érezni, másrészt pedig aligha lesz képes fényes karriert építeni.

A nap teljességgel meglepő módon 24 órából áll, a játékbeli percek a valóságban másodpercnek felelnek meg. Bár ez elsőre nem hangzik vészesen, a gyakorlatban nagyon sokszor találtam úgy, hogy egyszerűen nem jut időm arra, hogy simem virtuális életét viszonylag rendezetté tegyem, egyen, igyon, társasági életet éljen, legyen barátja/barátnője, hobbija, munkája, és mellesleg azért hébe-hóba aludjon is.

Simjeink szükségleteit, vágyait számos kijelzőn és képen követhetjük figyelemmel, ezekre továbbra is érdemes figyelni. A vágyak között vannak erősebbek, melyek voltaképpen addig fennállnak, amíg nem teljesülnek (ezekért sokkal több örömpont jár), és egyszerű napi álmok, melyek naponta változnak. Akárcsak simünk reakcióit, vágyait is meghatározza a jelleme, és a környezeti hatások, így például egy visszahúzódó karakter vágyai között értelemszerűen nem nagyon szerepel a tömegszex opció. A társasági élet, család, barátok, szeretők viszonyában jelentős változás nem történt, minden maradt a maga pici-puha köntösében.

A Sims 2 egyetlen lényeges újítása az új 3D-s motor, mely szó szerint új dimenzióba helyezi a játékélményt, és egyszersmind feledteti velünk azt, hogy a program ezen kívül egyetlen igazán lényeges újítást sem tartalmaz. A motort egyértelműen a belső terek és a karakterek megjelenítésére fejlesztették, így madártávlatból szemlélvén városunkat nem túlzottan épületes látvánnyal szembesülhetünk. A karakterek megjelenítése szép, akárcsak a belső tereké, de természetesen nem vetekedhet napjaink legfejlettebb motorjainak részletgazdagságával, a legjobb szó rá a hangulatos. Mindennek megvan az ára is, főként a grafikus engine optimalizálatlansága miatt, így amennyiben nagyobb felbontásban és részletességgel akarunk játszani, úgy elkél egy 2 GHz körüli proci a hozzá dukáló videokártyával együtt.

A hangok és a zene most is hangulatosra sikeredett, a simek ugyanazt a bájos halandzsanyelvet beszélik mint ezt megelőzően. A zenénél kiválaszthatjuk a stílust és a számokat is, ezek mennyisége ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, a Maxis kicsit nagyobb hangsúlyt is fektethetett volna erre a részre.

Tolsztoj összessel vetekedő nagyságú cikket lehetne írni a Sims 2-ről, annak minden apró momentumáról, de nem teszem. Nem teszem, mert ebben az esetben jószerével bemásolhatnám a magazinban eddig megjelent Sims-es cikket, ami nem lenne túlzottan értelmes dolog. A Sims 2 ugyanis nagyon csekély innovációval rendelkezik, azok nagy része is csupán a kényelmet szolgálja, az egyedüli igazi újítás az új motor – de kérdem én: 2004 végén rituális örömtáncot kellene járnom azért, mert egy játék folytatása már kihasználja a három dimenzió nyújtotta lehetőségeket? Aligha.

A Sims 2 jó játék, mint ahogy az előd és annak számtalan kiegészítője is az volt. De nem több annál, és némi túlzással azt állíthatom, hogy megvételével megkapjuk a Simset és kiegészítőit, szebb külsőben, és felhasználóbarátabb formában. Afféle 2.0-ás verzió a második résznek aposztrofált Sims 2, mely mindezek ellenére kötelező darab a rajongóknak, és a sorozattal csak most ismerkedőknek egyaránt, de igazi előrelépést senki se várjon tőle.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

85%
grafika
8
hangok
8
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Kellemes grafika
  • Átgondolt kezelési rendszer
  • "Sims"-es hangulat
Negatívumok
  • Nagyon kevés innováció
  • Optimalizálatlanság

The Sims 2

Platform:

Fejlesztő: Maxis

Kiadó: Electronic Arts

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Megjelenés:
2004. szeptember 17. PC
n/a: PS2

Minimális rendszerigény: Pentium III 600 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os T&L-es videokártya, 3,5 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Chavez
Chavez [1032]
Ha jól tudom megjelent magyar nyelven ez a játék.
Elolvastam a cikket, sőt az olvasó cikkeket is.
Egyet kérdeznék: ebben a jatekban bármi lehetek? Tanár, taxis, orvgyilkos meg minden????
Ki szeretném próbálni, de kételyeim vannak iránta...
Aware
Aware [581]
"nemsokára" megjelenik a a sims2-höz az első kiegészítő!
ha minden igaz akkor március környékére várható
martonandras 2
martonandras 2 [63]
ja bocsi, tévedtem, még nincs ismertetőről téma.
martonandras 2
martonandras 2 [63]
hát ez az első hozzászólás igen értelmes...
amúgy a játék megvan, és nekem tetszik, de szerintem már van erre téma.
Kovi71
Kovi71 [1]
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)