25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Egyelőre nem egy sikersztori a Kerbal Space Program 2

Elrajtolt a második űrprogram korai változata, ám ettől egyelőre nem ájultak el a virtuális asztronauták.

Írta: GeryG 4 hozzászólás

A 2015-ben megjelent Kerbal Space Program máig hatalmas népszerűségnek örvend, hiszen egészen egyedi játékélményt kínál azzal, hogy saját űrprogramot tervezhetünk és valósíthatunk meg benne. A Private Division kiadó be is rendelte anno a második részt, a Kerbal Space Program 2 készítői pedig azt ígérték, hogy nagyobb, részletesebb, de könnyebben tanulható folytatást kapunk.

Ez, pontosabban ennek korai változata a napokban menetrend szerint meg is érkezett a Steamre (valamint az EGS-re és a kiadó saját online áruházába). Ám ez egyelőre nem váltotta meg a világot, legalábbis erre lehet következtetni az első közel 8,5 ezer szavazatból. A Kerbal Space Program 2 ugyanis egyelőre mindössze 51%-os tetszési indexet tud felmutatni, ami nem túl rózsás.

Persze temetni még nagyon korai lenne a játékot, hiszen early accessben van, koránt sem tekinthető még félkésznek sem. Rengeteg tartalom nem szerepel még, illetve a játékelemeken is bőven lehet még csiszolni. Rengeteg példát láthattunk rá az évek során, hogy egy early access játék gyenge rajtot vett, de végül révbe ért. Ezt kívánjuk a Kerbal Space Program 2-nek, de főleg a rajongóinak is.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Kerbal Space Program 2

Platform:

Fejlesztő: Star Theory Games, Intercept Games

Kiadó: Private Division

Megjelenés:
2023. február 24. PC (korai hozzáférés)
2023. PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Pras
Pras [5485]
Más stúdió, tudtommal, igen. A KSP1-et eredetileg a Squad kalapálta. Valami olyasmi volt, ha jól értettem a sztorit, hogy '17-ben aztán a T2 megvette a KSP "brandet" és betolták a Private Division leányvállalatuk alá. Aztán az IP-re támaszkodva a KSP2 fejlesztésének feladatát kidobták bérmunkába a Star Theory-nak, ezt követően viszont valamilyen oknál fogva úgy döntöttek, inkább házon belülre húzzák a fejlesztést, és - állítólag - a LinkedIn-en keresztül fejvadászokkal leszalámizták a céget, beleértve a fő fejlesztőket, a hátramaradó roncsa a Star Theory-nak pedig kivérzett. Aztán erre még rájött később a Covid. Azóta volt néhány nem túl sokat mondó developer diary bejegyzés, most meg kitolták ezt, amit látunk "early access"-ben.

Úgyhogy a dolgok elég kuszán állhatnak, az ennek fényében meg külön pikantériája az áldatlan állapotoknak, hogy emlékeim szerint az fejlesztői megnyilatkozások/indoklások között prominens helyen szerepelt, hogy új engine lesz és a munka az alapoktól lesz elkezdve, mert a KSP1 spagetti-kódjára lehetetlen (pl. multiplayert) építkezni.
GeryG
GeryG [2290]
Nem néztem utána, de amennyire én látom, az első részt és ezt más stúdió csinálta, ugye? Mi lett az eredeti gárdával? Mert ha XY okból lecserélték őket és ez az új csapat meg így mellélő, az elég nagy blama...
Pras
Pras [5485]
Nagyon akartam, de öreg vagyok már ahhoz, hogy 50 EUR-t fizessek egy bugos romhalmazra meg egy sor ígéretre. :)
Fórumokon megy a húzd meg/ereszd meg, vannak az apologéták, hogy "egyesek nem értik az early access"-t, amire más körbeírja, hogy a fejlesztés körülményei, sem annak az eredményei nem mérhetőek a KSP alfához. Van, aki szerint a PD (tkp. a Take Two) sáros, van, aki szerint amennyiben az eredeti kiadási dátum után három évvel ennyit bír felmutatni a fejlesztőgárda, akkor talán nem a kiadó az egyetlen problémás szereplő a sztoriban. Voltak, akik a forráskódban is túrtak, arról is ment a vitatkozás.
Ahogy a helyzet kinéz, egyelőre nem vagyok optimista. Valami biztos lesz belőle, persze, ha már kitolták a gyárkapun, de hát...
vandorr
vandorr [56]
Hű de finoman fogalmaztál :D Ez a kiadás legalább egy akkora katasztrófa, mint amekkorát a gyakorlatlan pilóták tesznek az első rakétáikkal!

Nagyon szeretném, hogy jó legyen, ki tudják kalapálni a játékot és mindent megvalósítsanak ami az EA Roadmapon rajta van. Nem tudom, hogy ez a korai kiadás kiadói nyomás hatására történt-e, de elég nagy baklövés volt.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)