25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2013

Meridian: New World

Kipróbáltuk a magyar Elder Games készülő RTS-RPG hibridjét, amely nagyon ígéretesnek tűnik.

Írta: GeryG

Korábban már mi is beszámoltunk róla, hogy az Elder Games dolgozik a Meridian: New World című sci-fi stratégián. A stúdió valójában Tarsoly Ede fejlesztőt takarja, aki egymaga (némi segítséggel) áll az egész projekt mögött. Bár eleinte egyedül dolgozott a játékon, az felkeltette a Headup Games érdeklődését, akik végül fel is karolták a projektet. Az idei gamescomon jelen is volt a játék, amelyet személyesen is megtekintettünk, majd ki is próbálhattunk. A Meridian: New World első ránézésre egy szokványos valós idejű stratégiának tűnhet, de korántsem ennyire egyszerű a helyzet.

Meridian: New World

A történet 3012-ben játszódik, amikorra Földünk annyira túlnépesedik, hogy végérvényesen kifogyunk minden nyersanyagból. Az emberiség ezért úgy határoz, hogy más bolygó kolonizálásával oldja meg a helyzetet, erre pedig a frissen felfedezett Meridian tűnik a legalkalmasabbnak. Atmoszférája alapvetően megegyezik a Földével, és bővelkedik shardiumban, egy különleges kristályban (amely annyira rugalmas, hogy gyakorlatilag bármivé átalakítható, egyedül üzemanyagnak nem gazdaságos). Az egyetlen furcsaság a bolygóval kapcsolatban, hogy teljesen hiányzik róla az élővilág, holott ennek meglétéhez minden feltétel adott. Mi a Meridianra küldött első kolónia vezetőjét, Daniel Hansont alakítjuk, aki az egész expedícióért felel.

A játékmenet két fő elemből épül fel, és ez az, ami kiemeli a szokványos RTS-ek közül. A jól ismert bázisépítő, nyersanyaggyűjtő és egységgyártó stratégiai játékmenet mellett ugyanis találunk egy szerepjátékos vonalat is. Az egyes küldetések között anyahajónkon találjuk magunkat, ahol magát Hansont irányíthatjuk. Számos helyiséget meglátogathatunk, valamint a legénység fontos tagjaival elegyedhetünk beszélgetésbe. Erre szükség is van, ugyanis a beszélgetések során hozott döntéseink (mikor mit válaszolunk) jelentős hatással vannak a dolgok alakulására. Az emberek hozzánk való viszonyulása is megváltozhat, és nem mindegy, hogy kivel vagyunk jóban vagy kit haragítunk magunkra. A döntéshozatal a küldetések során is fontos tényező, amire Ede érdekes példát hozott fel: egy misszióban az a feladat, hogy az ellenséges bázis egy bizonyos épületét elpusztítsuk. Ebben a helyzetben egyedül rajtunk áll, miképp hajtjuk végre ezt a küldetést, de nem mindegy, hogy csak az adott épületet töröljük le a térképről, vagy esetleg az egész ellenséges bázist. Utóbbi esetben ugyanis akár könyörtelen mészárosoknak is titulálhatnak minket. A szerepjátékos vonalat erősíti a karakterfejlődés is. A történet előrehaladtával új képességekre tehetünk szert, amelyek jelentős mértékben segíthetik a küldetések végrehajtását. Ráadásul a játék nem csupán a kampány során figyeli teljesítményünket, hanem skirmish módban is, így ott is tudjuk tovább tápolni magunkat.

Meridian: New World

Mivel a Meridian: New World kizárólag egyszemélyes kampánnyal rendelkezik (és a skirmish módban is csak az MI ellen játszhatunk), ezért a mesterséges intelligenciára nagyon nagy hangsúlyt fektetett Ede. A gép mindig figyeli, hogy mi milyen játékmodort választunk és arra reagálva hozza meg saját döntéseit. Éppen ezért nagyon könnyen beleszaladhatunk a késbe, ha egysíkúan játszunk.

Grafikáját tekintve is teljesen rendben van a játék, a környezet aprólékosan fel lett építve, az egységek és épületek is jól mutatnak, az animációkkal sincs különösebb baj. Persze nem szabad egy AAA kategóriás projekthez hasonlítani, hiszen itt mindössze egyetlen ember keze munkájához van szerencsénk. (Illetve Ede elmondása alapján az átvezető jeleneteken és a karakteranimációkon dolgozott csak külsős csapat, mert ő ezekhez nem ért, minden más - a programozástól a zenéig - az ő keze munkáját dicséri.)

Meridian: New World

Az ígéretek szerint a jövő nyárra datált megjelenéskor 20 küldetést kapunk, valamint egy pályaszerkesztőt is, amely révén idővel a játékosok is eláraszthatják a világhálót saját küldetéseikkel. Erre a játékon belül külön menüpontban lesz lehetőségünk.

A Meridian: New World egyike volt az idei gamescom egyik legkellemesebb meglepetésének, és nem csupán azért, mert egy magyar fejlesztő munkájáról van szó. A stratégiai vonalat ötletesen dobja fel az űrhajós-szerepjátékos rész. A látvány is rendben van, valamint Ede ígérete szerint a történet is bővelkedik majd fordulatokban. Minden adott tehát, hogy nagy sikernek nézzen elébe a játék.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Meridian: New World

Platform:

Fejlesztő: Elder Games

Kiadó: Headup Games

Megjelenés: 2014. szeptember 26.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!