A Sony egy nagyon kontrollert tervezett a PlayStation 5-höz, a DualSense minden tekintetben fejlődni tudott elődjéhez képest. De ennek már több éve, így a mérnökök tovább dolgoztak egy még jobb, még hatékonyabb kontrolleren. Így született meg ez év elején a DualSense Edge, amely cserélhető extra billentyűkkel, továbbfejlesztett adaptív ravaszokkal és más finomságokkal próbálja meg magára vonni a felhasználók figyelmét.
DualSense Edge bemutató – Úri huncutság?
A Sony megmutatta, hogy a nagyon jónál is lehet jobbat csinálni. Na de ennyiért?!
De a DualSense Edge döbbenetesen drága, ami máris a potenciális vásárlók jelentős részét eltántoríthatja. Főleg, hogy abban sem lehetnek biztosak, miként nyújthatna nekik előnyöket játék közben az okosabb kontroller. Nos, e kérdésre próbálják meg megadni a választ maguk a játékok készítői. Három video készült, amelyeken népszerű játékok fejlesztői mutatják meg, miként lehet hatékonyabbá válni a DualSense Edge használatával.
A God of War: Ragnarök alkotói, Jason McDonald és Mihir Sheth arról mesélnek, hogyan alakították át a kontrollert a játékukhoz. A támadásokhoz használt ravaszbillentyűt a legrövidebb útra állították, mert így a leggyorsabb. A mozgáshoz pedig a bal analógkart állították a leggyorsabbra, míg a jobbat a célzáshoz és kamerakezeléshez lassabbra.
A FIFA 23 készítői közül Thomas Caleffi és Danillo Abreu állt kamera elé. Ők a kontroller hasán található extra billentyűk bevetésére hívják fel a figyelmet, amelyek megkönnyíthetik bizonyos parancsok kiosztását mérkőzés közben. Plusz az analóg karok pontosságának beállítását is említik, amely a cselezéshez vagy a sprintelés miatt hasznos.
Végül a Destiny 2 két fejlesztője, Andy Salisbury és Liana Rupert is megoszt pár gondolatot a saját játékukról. Rámutatnak, hogy a több profil közti gyors váltás milyen hasznos lehet, ha épp raiden vagy kihíváson van az ember. Ők is beszélnek az extra alsó billentyűkben rejlő lehetőségekről is.