A Gaijin Entertainment nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint fogni a World of Tanks, a World of Warplanes és a World of Warships játékokat, és egyetlen nagy háborús élménnyé összegyúrni azokat. Persze, mint minden nagyszabású projekt, ez sem megy egyik pillanatról a másikra, így egyelőre a War Thunderben kizárólag a repülők kaptak helyet. A játék jelenleg kizárólag PC-re érhető el, ám már javában zajlik a PlayStation 4-es változat fejlesztése, amelyből az idei gamescomon mi is kaptunk egy kis ízelítőt. A prezentáció elején a fejlesztők egy nagyon hangulatos trailert mutattak be, majd kezdődött is a játék. Repülőgépek terén óriási lesz a választék, több száz korabeli gép pilótafülkéjébe bepattanhatunk majd, a vadászgépektől a bombázókig. A legtöbb repülős játékban e két típushoz eltérő irányítás tartozik, ám ez itt fokozottan igaz, mivel a fejlesztők kicsit átalakították azt. A demóban ugyanis nem közvetlenül a repülőt irányítottuk, hanem a célkeresztet, a gép pedig magától igyekezett az adott irányba fordulni. Ezt a bombázók esetében annyival dobták fel, hogy a kipróbált küldetés alatt az MI vezérelte magát a repülőt, mi pedig igyekeztünk a géppuskákat irányítva megvédeni azt. A PS4 egyik ígéretes exkluzív funkciója lesz, hogy az Eye kamera segítségével követni fogja fejünk mozgását, így azzal tudjuk majd a játékon belüli kamerát mozgatni. A demo alapján a játék kimondottan jól néz majd ki PlayStation 4-en is, amelynek igyekeznek maximálisan kihasználni a képességeit. A látótávolság a valóságnak megfelelő lesz, így nem kell az orrunk előtt felbukkanó tereptárgyaktól és egységektől tartanunk.
A prezentáció végén egy rövid videót láthattunk még a jelenleg nagyon kezdetleges tankos játékmenetből is, amelyről elmondták, hogy a végleges játékban egy-egy küldetés alatt bármikor válthatunk a repülők és a földi egységek között.