25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

World in Conflict

A Ground Control svéd fejlesztői újabb nagyszabású RTS-t fejeznek be jövőre.

Írta: Dino 7 hozzászólás

A Games Conventionön alkalmunk nyílt a Massive Entertainment vezető designerével, Magnus Jansénnel beszélgetni, aki elég alaposan bemutatta készülő új játékukat, a World in Conflictet. A Ground Control játékokkal ismertté vált csapat egy újabb valós idejű stratégiai játékon dolgozik, melyben természetesen egy- és többjátékos mód is lesz, de ez utóbbinak valamivel több figyelmet szenteltek a bemutató során.

Az előző játékok sci-fi témája után inkább egy valós alapú játék van készülőben, melynek ideje a 80-as évek vége, a hidegháború időszaka. Azonban az események kicsit máshogy alakulnak, mint a valós életben, és kitör a harmadik világháború: a szovjetek elfoglalják az USA nyugati részét. Így aztán ez lesz az egyik helyszíne a játéknak, de emellett a világ más területein is harcolhatunk majd. Három fél lesz a World in Conflictben, ebből eddig kettőt jelentettek be, az amerikaiakat és a szovjeteket. Az egységek szintén a valóságon fognak alapulni, nem lesznek prototípusok vagy kitalált fegyverek, járművek. Az egyszemélyes kampány történetét pedig a neves amerikai bestseller-író, Larry Bond jegyzi.

Tizenhat játékos vehet részt a multiplayer játékban, két nyolcfős csapatban. Minden játékosnak választania kell valamilyen szerepet, ami egyfajta specializációt jelent. Vezethetünk gyalogsági, páncélos, légi (helikopteres) vagy támogató (légvédelmi és tüzérségi egységeket tartalmazó) csapatot. Mindig a szerepnek megfelelő egységekből érdemes összeválogatnunk csapatunkat, ugyanis ebben az esetben tudjuk leggazdaságosabban elkölteni a rendelkezésre álló keretet. Bár a legtöbb egység bármelyik választás esetén elérhető, a szerepnek megfelelő egységek lesznek a legolcsóbbak, és ugyancsak a választott szerepnek megfelelően lesznek elérhetőek számunkra az annak megfelelő legjobb egységek (például Apache helikoptert csak a légi szerepet vállaló játékos kaphat). A játékosok gyakorlatilag rá lesznek így kényszerítve arra, hogy közösen küzdjenek az ellenséggel szemben, ugyanis például egy tankokból álló csapatnak nem sok fedezéke van a légi támadással szemben, játékostársa viszont segítheti őt a távolból.

A játékban nincs bázisépítés és erőforrás-gyűjtés. Az egységek vásárlásához szükséges pénz kezdetben egy véges összeg, ebből kell összeállítanunk kiindulási csapatunkat. Ha játék közben elesik egy egységünk, az értéke egy gyűjtőbe kerül, ezt nem költhetjük el azonnal új egységek beszerzésére, azonban a gyűjtőből folyamatosan csorog át a pénz az elkölthető részre. Ha sok egységünk odaveszett, ez a csordogálás felgyorsul, hogy lehetőleg minél előbb újra megfelelő erővel vehessünk részt a csatában. Emellett úgynevezett taktikai segítség pontokat is kapunk a csaták folyamán, melyekkel például felderítőket vagy légicsapást rendelhetünk a csatatér fölé. A legerősebb taktikai segítség az atombomba, ehhez azonban igen sok pontot kell összegyűjtenünk. Persze ha a csapattagok egymásnak átadják pontjaikat, előnybe kerülhetnek egy-egy nagyobb atomcsapással.

Többféle játékmód kerül a multiplayer részbe, ezek az egyes pályákhoz kapcsolódnak, tehát a pálya határozza meg, milyen játéktípust lehet rajta játszani. A legtöbb mód ellenőrzési pontokon (zászlókon) alapul, azok elfoglalásával segíthetjük a győzelem felé csapatunkat. Az Assault mód pedig az UT-ben már megszokott sémára épül: meghatározott útvonalon helyezkednek el az ellenőrzési pontok, miközben az egyik fél a védő, a másik pedig a támadó szerepét tölti be. Ha egy ellenőrzési pontot elfoglalnak a támadók, a védők visszaszorulnak a következőhöz, és így megy ez egészen az utolsó pontig, vagy amíg az idő le nem telik, és ezután helyet cserél a két fél. Természetesen az győz, aki hamarabb szorítja vissza teljesen ellenfelét.

Ahogy a fentiek mutatják, a csapatjáték igen fontos lesz a World in Conflictben, így természetesen sokféle lehetőség lesz a kommunikációra is. A sima szöveges üzenetküldés mellett parancsokat adhatunk a többieknek, például kijelölve, hova támadjanak, de még voice-over-IP beszélgetésre is lehetőséget adnak majd. Annak ellenére, hogy RTS játékról van szó, nem lesz szükség arra, hogy hosszú időt várjunk egy játékhoz csatlakozásra: bármikor bekapcsolódhatunk egy már folyó partyba, ha nincs meg még a maximális létszám.

A beszélgetés után kiléptünk a Business Center nyújtotta egyfajta biztonságból, és elindultunk az óriási tömegtől borított pavilonok felé, ahol a Vivendi standján testközelből is megszemlélhettük a játékot. Itt a kiállítás idején szinte folyamatosan verseny is folyt, melynek keretében bárki kipróbálhatta magát a multiplayer módban. A Ground Control játékokhoz hasonlóan a World in Conflict is saját fejlesztésű engine-re épül, a GC2 óta azonban a nagy részét újraírták vagy átdolgozták. A látottak alapján elmondható, hogy a látvánnyal nem lesz gond, igazán nagyszabású ütközetekre számíthatunk, szétrombolható tereptárgyak között. A szabadon mozgatható kamera segítségével pedig egységeinket akár igen közelről, akár madártávlatból is szemlélhetjük, ahogy épp kedvünk tartja.

A World in Conflict minden bizonnyal egyik gyöngyszeme lesz a 2007-es év stratégiai felhozatalának. Jelenleg jövő év nyarára tervezik a megjelenést, bízzunk benne, hogy sikerül is tartani ezt, hogy az RTS rajongók mihamarabb kezükbe kaparinthassák a Massive új fejlesztését.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict
  • World in Conflict

World in Conflict

Platform:

Fejlesztő: Massive Entertainment

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés: 2007. ősz

Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,5 GHz, 1 GB RAM, 2 GB HDD, 128 MB-os DirectX 9.0c kompatibilis 3D kártya (GF4 MX, Radeon 8500 és 9200 nem támogatott)

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

John McClane
John McClane [10]
Hát ezt nem hiszem el! :(
Dino
Dino [5991]
John McClane: nem lesz itthon gyűjtői verzió.
John McClane
John McClane [10]
Hi! Ha tudja vki akkor mondja meg pls,hogy a gyűjtői kiadást itthon mikor lehet megvenni? Az is 21.ién jelenik meg,mint a sima? THX
anxius
anxius [6744]
PM ment
Golem.dat
Golem.dat [4]
8-)Csá8-)
8-)Én is játszanék ezzel, de nem tudom, hogy hol vagem +!8-)
8-)Vagy inkább tölsem le?8-)
8-)+ jelent már eggyáltalán?8-)
8-)HM?:-)8-)
8-)Ha valki tudna nekem ebbe segíteni az írjon légyszi nekem levelet!8-)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)