25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Men of War II előzetes – Régóta várt folytatás készül

Sok mellékág és kiegészítő után teljes értékű folytatást kap a 2009-es stratégia.

Írta: GeryG 12 hozzászólás

A Best Way immár másfél évtizede szállítja a világháborús stratégiákat. A sort még 2004-ben a mára klasszikussá vált (és máig kimondottan egyedinek számító) Soldiers: Heroes of World War II nyitotta. Ennek jogai a Codemastersnél maradtak, ezért a stúdió a 1C Company kiadóval való leszerződése után már Faces of War címmel készítette el a folytatást. Ez ugyan nem aratott osztatlan sikert, mert az előd kifejezetten kis létszámú egységekre épülő játékmenetét próbálta ráerőltetni nagyobb alakulatok mozgatására, ami nem igazán működött. De az alapokat remekül megteremtette a 2009-ben megjelent Men of Warnak, amely máig igen népszerű a szobastratégák között. Ehhez az elmúlt bő egy évtizedben megannyi kiegészítő, mellékág és átkeresztelt remake készült, de igazi folytatás egyelőre nem. Ám most megérkezett a hivatalos bejelentés: készül a Men of War II!

Men of War II előzetes – Régóta várt folytatás készül

A második világháborúban vehetünk részt, hol a keleti, hol a nyugati fronton.Néhány nappal ezelőtt lehetőségünk volt egy zárt online prezentáción részt venni, ahol a fejlesztőstúdió néhány munkatársa mutatta be a játékot. Az alapok és a téma nagyjából változatlan, vagyis most is a második világháborúban vehetünk részt, hol a keleti, hol a nyugati fronton. A fejlesztők nagyon fontosnak tartják a történelmi hűséget, ami igaz lesz a küldetésekre és az azokban résztvevő egységekre is. A játékmeneten viszont több jelentős változtatást is végrehajtanak, amelyek a reményeik szerint új szintre emelhetik a játékélményt.

Megjelenik a frontvonal a pályákon, ami folyamatosan változni fog a csata alakulásának dinamikája szerint. Ha egy ponton előre tudunk nyomulni, ott a frontvonal is változik, de ugyanez igaz akkor is, ha egy területet elveszítünk. A frontvonalnak nagy jelentősége lesz, hiszen tulajdonképpen kettéosztja majd a harcteret a mi és az ellenség területére. És lesznek olyan akciók és tennivalók, amikre csak a saját területünkön lesz lehetőségünk. Egy sérült járművet csak itt lehet majd rendesen megszerelni, ahogy a sebesülteket is ide kell visszahozni, mert csak itt lehet ellátni őket. Természetesen az újonnan vásárolt egységeinket is csak itt hozhatjuk be a térképre.

Men of War II előzetes – Régóta várt folytatás készül

A mesterséges intelligencia is új szintre emelkedik majd.Nem lesz klasszikus fog of war, de az ellenfél területéből csak annyit fogunk látni, amennyit az oda vezényelt egységeink látnak. A fejlesztők ígérete szerint a mesterséges intelligencia is új szintre emelkedik majd, amely így az ellenség oldalán képes lesz nagyon komoly kihívások elé állítani a legjobb szobastratégákat is. A mi oldalunkon pedig az épp nem vezérelt egységek viselkedéséért fog felelni.

És ha már a vezérelt egységekről van szó, a franchise egyik sajátossága (és egyben egyik legjobb játékeleme) már a kezdetek óta a direkt kontroll. Ez azt jelenti, hogy kiválaszthatunk egy katonát vagy egy járművet (amiben persze ül katona), és azt közvetlenül irányíthatjuk, nem csak egér kattintgatásokkal. Manőverezhetünk vele és célzott lövéseket adhatunk le. Nos, ez a rendszer a Men of War II-ben is visszatér, immár Direct Vision néven, de lesz még egy fontos változás. Míg a korábbi játékokban ilyenkor a kameranézet változatlan maradt, addig az új epizódban amolyan TPS-nézetre fog váltani, ami teljesen új élményt kínál. A bemutatóban legalábbis elég ígéretesnek tűnt.

Men of War II előzetes – Régóta várt folytatás készül

A grafika már a mai elvárásoknak megfelelő szintet fog képviselni.Ahogy általánosságban a látványvilág is. Sajnos az egész franchise-ra érvényes, hogy kezdettől fogva ugyanarra a technológiára, a GEM motor különböző generációira épült. Ez az évek múlásával bőven elérte a saját korlátait, ami egyrészt meglátszott a grafikán, az effekteken és textúrákon, illetve érződött a sosem kimondottan stabil teljesítményen is. Az ugyan egyelőre nem tisztázott, hogy ezúttal is megmaradtak-e a GEM motornál (bár a grafika stílusa alapján erősen gyanús, hogy az alapok változatlanok maradnak most is...), de az egyértelműen látszott a bemutató során, hogy a grafika már a mai elvárásoknak megfelelő szintet fog képviselni. És persze lesz benne minden, ami manapság egy ilyen játéktól már elvárható, így többek közt rombolható környezet is, ami befolyásolhatja a taktikánkat is.

Az eddig látottak alapján ígéretesnek tűnik a Men of War II, és őszintén szólva nagyon ráférne már a sorozatra egy alapos megújulás. Én ugyan a magam részéről sokkal jobban örülnék egy Soldiers jellegű játéknak, amely valahol a klasszikus RTS-ek és a Commandos között helyezkedett el félúton. De a Men of War II-nek is bőven van helye a piacon, mert hasonló játék nem sok van. Az előd és annak mindenféle iterációja mára eléggé megöregedett, szóval épp itt az ideje egy érdemi folytatásnak. Illetve még nincs itt, hiszen a premierre csak valamikor 2022-ben kerülhet sor.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II
  • Men of War II

Men of War II

Platform:

Fejlesztő: Best Way

Kiadó: Fulqrum Publishing (korábban 1C Entertainment)

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2024.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Graveworm
Graveworm [9]
Üdv!

Sorry de teljesen elfeledkeztem erre válaszolni! A mentésnél a mission.mi fájlba lehet buherálni. Repair kitet? Keresel egy előző mentést ahol pl vmelyik emberednél volt repair kit, ezt az embert megkeresed a mentésben és ott láthatod,hogy mi van nála,a repair kit-es sort pedig kimásolod és átteszed a másik mentésbe a másik embered inventory-jába.
Egyébként eléggé lehet ügyeskedni de mindig csinálj egy biztonság mentést mert ha egy karakter nem stimmel akkor hibával összeomlik. Tegnap az orosz kampány második pályáján a KV-1 ronccsal szórakoztam és sikerült működőképes állapotba hozni repair kit nélkül :D
A tankoknál pl a lőszermennyiséget is be lehet állítani ebben a fájlban.
daddario76
daddario76 [2]
Köszi a választ. Igen a Tank Attack küldetést többször feldogozták és abban is végtelenítve voltak a hullámok. Ha ott rájönnénk hogyan lehet beállítani a hullámok számát, akkor azt az összes többi mod-ra is lehetne alkalmazni. Az is érdekelne, hogyan lehet repair kit-tet beállítani. Jó lenne mod-okat is cserélgetni, sajnos nem minden régi mod-ot lehet már megtalálni, ugyanakkor az is igaz még most is készülnek új mod-ok.
Graveworm
Graveworm [9]
Ilyen messzire sajnos nem jutottam :/ Az embereknél lévő felszerelésekbe nyúltam bele (repair kit-javító láda miatt), meg olyanokkal szórakoztam hogy 1-2 tankot "tele töltöttem" lőszerrel a puszta szórakozás céljából.
Sajnos sok pályán egyáltalán nincs "repiair kit" de így a még használható roncsokból lehetett tankot faragni. Pl volt egy map amin ha jól emlékszem "SU-152-es" roncsok voltak no és alapból nem volt repair kit :P
De a kérdésedre visszatérve, passzolok nem tudom mit lehet még buherálni, szövegszerkesztőben lehetett szerkeszteni a mentéseket,majd ha lesz egy kis időm meglesem, arra emlékszem ha csak egy ékezet is eltért akkor crash-elt a game :D

Az Outfront: Saboteurs 1-2- ben is bele lehetett nyúlni a felszerelésbe, a Outfront: Saboteurs 3-ban viszont már nem O.O

Amúgy melyik missionre gondolsz, csak kíváncsiságból! Voltak az alapjáték plusz pályái az egyiken ha jól emlékszem a németek jönnek folyamatosan, arról rémlik ilyesmi és sosincs vége ha úgy akarod :D
daddario76
daddario76 [2]
A sorozatból nekem is a Soldiers a kedvencem. Annak idején minden elérhető mod-ot kipróbáltam. A kevés ember plusz egy-két jármű megközelítés is jobban tetszett, mint egy egész hadsereget irányítani. Így is állandóan slow-motion-ben játszottam, hogy követni tudjam az eseményeket :)
Graveworm - nagyon érdekelne, hogy egy küldetés beállításaiba olyan módon is bele lehet nyúlni, hogy pl. a hullámokban respawn-oló egységek számát is lehet változtatni?
Graveworm
Graveworm [9]
Akkor jobban sikerült mint az alapjáték? :)
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (12 db)