25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

A 2018-as Cyberpunk 2077 demo színtiszta átverés volt?

Egyre több részlet derül ki a botrányos fogadtatású játék fejlesztéséről, a fejlesztők és a vezetőség közti ellentétekről.

Írta: GeryG 3 hozzászólás

Bár az ötlet remek volt, és sokak szemében a kivitelezést is le lehetett nyelni, most már egészen biztosak lehetünk benne, hogy a Cyberpunk 2077 nem úgy vonul be a videojátékos történelemkönyvekbe, ahogy azt a CD Projekt RED és még inkább a rajongók előzetesen remélték. Mert ahelyett, hogy egy korszakalkotó új akció-szerepjátékot kaptak volna a pénzükért a játékosok, egy félkésznek is csak erős jóindulattal nevezhető valami landolt a PC-jükön vagy még inkább a konzoljukon.

A premier óta eltelt időszakban rengeteg részlet kiderült a fejlesztésről, sok kérdésre kaptunk választ, de még többre nem. De ahogy telik az idő, úgy derülnek ki újabb és újabb nem túl rózsás dolgok a CD Projekt RED elmúlt éveiből, most épp a Bloomberg jelentésének köszönhetően.

Sokaknak már nem újdonság, hogy az egész fejlesztés jobban hasonlíthatott egy határidők előli menekülésre, mintsem ténylegesen egy játék készítésére. A premiert számtalanszor halasztották el, mire belőtték a 2020-as premierdátumot, amit végül tartottak is. Csakhogy a fejlesztők kezdettől fogva tudták, hogy 2020-ra egyszerűen nem fognak elkészülni a játékkal. Ezt jelezték is a stúdió vezetősége felé, ám azok nem törődtek a vészterhes jelentésekkel, amelyek főképp az előző konzolgenerációra készülő változatról szóltak. A fejlesztők állítólag úgy számolták, hogy nagyjából 2022 lehet az az év, amikorra tényleg be tudnák fejezni a Cyberpunk 2077-t.

Ebben jelentős szerepet játszhatott az is, hogy állítólag a játék tényleges fejlesztését valójában csak valamikor 2016-ban kezdték el, hiába jelentették be már 2012-ben. Ekkor vette át a projekt irányítását Adam Badowski, aki az addigi TPS koncepciót FPS-re változtatta és ezzel jelentősen vissza is vetette a folyamatokat.

Állítólag a 2018-ban bemutatott demo nagy része egyszerűen átverés volt. Már csak azért is, mert amikor bemutatták, sem a játékrendszerek kódolásával, sem a designnal nem voltak még készen. Ezért is lehet, hogy a végleges játékból kimaradtak olyan elemek, amik abban a demóban még szerepeltek. A fejlesztők a demo készítése során végig azt érezték, hogy teljes időpocsékolás, ami csak a játék tényleges készítésétől veszi el az erőforrásokat.

A Bloomberg mindezzel kapcsolatban megkereste Adam Badowskit is, aki egy közleményben igyekezett reagálni rájuk. Elmondása szerint a 2018-as demót kezdettől fogva úgy publikálták, hogy az nem tükrözi a végleges változat minőségét, az csak egy „work in progress” bemutató. Az pedig, hogy bizonyos játékelemek végül nem szerepelnek a végleges változatban, egyszerű kreatív folyamatok eredménye, ami teljesen megszokott a videojátékiparban. És még hozzátette, hogy a végleges játék sokkal jobban néz ki és sokkal jobb élményt nyújt, mint az a demo valaha.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Cyberpunk 2077

Platform:

Fejlesztő: CD Projekt RED

Kiadó: CD Projekt

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2020. december 10.

Minimális rendszerigény: Több szint lett meghatározva, így talán egyszerűbb, ha itt nézitek meg.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

davkar9
davkar9 [11280]
Áh, a jó öreg "fejlesztés korai szakaszában kiszállt", "x százfős fejlesztőcsapatból <10 fő elégedetlenkedő" névtelen források.

A baszomnagy "wip, nem végleges játék" felirattól tekintsünk el, végül is nyilván viccnek van odaírva. A demóban szereplő küldetések pont ~ugyanígy (90%) vannak benne a játékban. A tömegek, város, mint háttér (itt sem az "életet" demózták, nem szólítanak meg senkit) szintén ugyanígy néz ki most (1.06) is. A street cred azóta teljesen átalakult, a jelölt szintek is kikerültek. Ezt mondjuk benne hagyhatták volna, mivel láthatatlanul még mindig ott van a játékban (színnel jelölt küldetések, néhány tárgynál külön kiemelt szintkövetelmény). Hackelés szintén jelentősen átalakult (hálaazégnek, ez a régi eléggé átláthatatlan). A cutcenek esetleg számíthatnak "átverésnek", de már pont ennél a demónál pedzegették, hogy kizárólag belsőnézet lesz elérhető a játékban. Talán ha megtartották volna ezeket loading screeneknek akkor a lastgen konzolok is elbírták volna a játékot.

A legnagyobb változást a fejlesztésben valószínűleg az hozta, amikor kiderült, hogy Keanu is része lesz a projectnek. Mikor ez a demó készült (e3 18, gondolom pár hónappal előtte) akkor erről még nyilván szó sem volt. Történetet, gameplayt, stb ehhez kellett igazítani (elvégre co-protagonist lett, nem csak egy cameo), amit sikerült* is teljesíteni a megjelent játékban, csak hát emellett/emiatt a lemaradtak a játék gta részével. Erre kellett volna az a további fél-egy év.

*Legyen mondjuk kevesebb, mint két év, ami a játék sztorijára jutott. Hát basszus le a kalappal a fejlesztőknek amiért agyonhajszolva? sikerült egy ilyen élvezhető cuccot összehozniuk.
Peace
Peace [27838]
Az Archive ajánlásával. ;-)
subject17
subject17 [6503]
"He took personal responsibility and asked fans not to blame the team."

Ah, Schreier, you cheeky bastard! :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (3 db)