Bár az ötlet remek volt, és sokak szemében a kivitelezést is le lehetett nyelni, most már egészen biztosak lehetünk benne, hogy a Cyberpunk 2077 nem úgy vonul be a videojátékos történelemkönyvekbe, ahogy azt a CD Projekt RED és még inkább a rajongók előzetesen remélték. Mert ahelyett, hogy egy korszakalkotó új akció-szerepjátékot kaptak volna a pénzükért a játékosok, egy félkésznek is csak erős jóindulattal nevezhető valami landolt a PC-jükön vagy még inkább a konzoljukon.
A premier óta eltelt időszakban rengeteg részlet kiderült a fejlesztésről, sok kérdésre kaptunk választ, de még többre nem. De ahogy telik az idő, úgy derülnek ki újabb és újabb nem túl rózsás dolgok a CD Projekt RED elmúlt éveiből, most épp a Bloomberg jelentésének köszönhetően.
Sokaknak már nem újdonság, hogy az egész fejlesztés jobban hasonlíthatott egy határidők előli menekülésre, mintsem ténylegesen egy játék készítésére. A premiert számtalanszor halasztották el, mire belőtték a 2020-as premierdátumot, amit végül tartottak is. Csakhogy a fejlesztők kezdettől fogva tudták, hogy 2020-ra egyszerűen nem fognak elkészülni a játékkal. Ezt jelezték is a stúdió vezetősége felé, ám azok nem törődtek a vészterhes jelentésekkel, amelyek főképp az előző konzolgenerációra készülő változatról szóltak. A fejlesztők állítólag úgy számolták, hogy nagyjából 2022 lehet az az év, amikorra tényleg be tudnák fejezni a Cyberpunk 2077-t.
Ebben jelentős szerepet játszhatott az is, hogy állítólag a játék tényleges fejlesztését valójában csak valamikor 2016-ban kezdték el, hiába jelentették be már 2012-ben. Ekkor vette át a projekt irányítását Adam Badowski, aki az addigi TPS koncepciót FPS-re változtatta és ezzel jelentősen vissza is vetette a folyamatokat.
Állítólag a 2018-ban bemutatott demo nagy része egyszerűen átverés volt. Már csak azért is, mert amikor bemutatták, sem a játékrendszerek kódolásával, sem a designnal nem voltak még készen. Ezért is lehet, hogy a végleges játékból kimaradtak olyan elemek, amik abban a demóban még szerepeltek. A fejlesztők a demo készítése során végig azt érezték, hogy teljes időpocsékolás, ami csak a játék tényleges készítésétől veszi el az erőforrásokat.
A Bloomberg mindezzel kapcsolatban megkereste Adam Badowskit is, aki egy közleményben igyekezett reagálni rájuk. Elmondása szerint a 2018-as demót kezdettől fogva úgy publikálták, hogy az nem tükrözi a végleges változat minőségét, az csak egy „work in progress” bemutató. Az pedig, hogy bizonyos játékelemek végül nem szerepelnek a végleges változatban, egyszerű kreatív folyamatok eredménye, ami teljesen megszokott a videojátékiparban. És még hozzátette, hogy a végleges játék sokkal jobban néz ki és sokkal jobb élményt nyújt, mint az a demo valaha.