Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Játék

Mit tudtunk meg a Cyberpunk 2077-ről?

A ma este tartott Night City Wire közvetítés kapcsán sok érdekes új részletre fény derült.

2020.08.10. 19:55 | szerző: GeryG | kategória: Játék

A CD Projekt RED csapata hosszú évek óta dolgozik története eddigi legnagyobb játékán, a többszörösen elhalasztott, de így is piszok ígéretes Cyberpunk 2077-en. Ma este új közvetítést tartottak, a Night City Wire során pedig több érdekes részlet is felbukkant a világhálón.

Kezdjük mindjárt egy fontos játékelemmel, a harcrendszerrel. A Cyberpunk 2077 természetesen akárhogy is nézzük, egy akció-szerepjáték. És mint ilyen, kiemelten fontos, hogyan működnek benne az összecsapások. A legtöbb szerepjáték ott veszíti el végérvényesen és visszavonhatatlanul a kapcsolatot a realitással, hogy az ellenfelek valósággal zabálják a rájuk kilőtt skulókat. Egy-egy utcai csibészbe is három-négy tárat bele kell pumpálni, mire méltóztatik hanyatt vágódni.

Nos, a Cyberpunk 2077 fejlesztők szeretnék ezt elkerülni. Persze erre csak bizonyos fokig van lehetőségük, de úgy építik fel a karakterfejlődést és a harcrendszert is, hogy sose érezzük azt, hogy csak lövünk és lövünk, de semmi eredménye. Az ellenfelek minden bekapott találatot megéreznek, láthatóan reagálni is fognak rájuk. Emellett a velünk egy szinten lévő ellenfeleket villámgyorsan le lehet majd rendezni. De persze lesznek bossok is, akikről viszont egyelőre nem beszélhetnek a készítők.

Ha már harcok, azokhoz nem árt megfelelő fegyverekkel is rendelkezni. Ezekből nem fogunk hiányt szenvedni, a fegyvereket power, tech, smart és melee kategóriákba sorolják. A power kategóriába a klasszikus lőfegyverek tartoznak, amelyek a nyers erőt képviselik. A tech fegyverek leginkább az elektromágnesességre építenek, valósággal szétzúzzák a tereptárgyakat. És az ellenséget.

A smart fegyverek a célkövetés miatt lesznek igen népszerűek, hiszen ezekkel nem kell majd olyan élesnek lenni, vagyis a bénább harcosoknak is nyújtanak némi sikerélményt. Végül pedig a melee fegyverek, amelyeket aligha kell külön magyarázni: közelharci fegyverek, ha kifogynál a lőszerből.

Utóbbiakkal kapcsolatban az is kiderült, hogy a készítők egyelőre nincsenek megelégedve a közelharccal a játékban. Főleg azzal, ahogy a találatok kinéznek, de jelenleg is ezen dolgoznak, így jó eséllyel a novemberi premierre már ezt a részt is sikerül gatyába rázniuk.

Végül, de nem utolsósorban szó esett a Street Kid és a Nomad életútról is. Mint ismert, a Cyberpunk 2077-ben a játék elején megadhatjuk karakterünk hátterét, múltját és ezzel meghatározhatjuk, hogy melyik életutat követjük vele. Vagyis azt, hogy milyen emberként létezik Night City utcáin. A Strett Kid például itt született és lényegében az egész életét itt is éli le. És mint ilyen, kívülről-belülről ismeri a város minden mocskos kis titkát, és az összes itt ténykedő bandát. Ez jól is jön neki a küldetések során, mivel könnyebben megnyerheti magának a rivális bandákat.

Ezzel szemben a Nomad a városon kívülről érkezik, minden új neki Night Cityben. Nem tudni, hogy miért jött a városba, mivel alapvetően a családot tartják mindenek felett. Most mégis itt van, és bár a városi életről semmit sem tud, rengeteg olyan képesség birtokosa, ami előnyt jelenthet majd a városiakkal szemben. Például egy nyomozás során könnyebben rájön, hogy a bűncselekményt hogyan követték el.

A Cyberpunk 2077 jelen állás szerint november 19-én fog megjelenni PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. De ne vegyünk erre mérget, hiszen már több halasztást is meg kellett emésztenie a rajongóknak az elmúlt években. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Kapcsolódó játék: Cyberpunk 2077

« Előző hír: Új játékon dolgozik a Remedy
Következő hír: Antigravitációs száguldásra hív a Pacer »