Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Konzol - Microsoft

Inside Xbox összefoglaló – 2020. május

Bemutatkoztak az Xbox Series X third party fejlesztései.

2020.05.07. 21:50 | szerző: Zoo_Lee | kategória: Konzol - Microsoft

Bár sokan állították, hogy az E3 évről évre egyre feleslegesebbnek érződik, és az online bejelentések korában közel sem rendelkezett már azzal az erővel, mint 10 évvel ezelőtt, nehéz nem érezni az idei hiányát a koronavírus járvánnyal kapcsolatos megelőző intézkedések és kiadói döntések következtében. Akár korai kiszivárgásokról volt szó, akár váratlan bejelentésekről, mindig volt valamennyi izgalom a sorra kiadott előzetesek és interjúk böngészésében, remélve, hogy előbb vagy utóbb felbukkan egy régóta rebesgetett bejelentés, vagy végre elcsíphetünk egy-egy pillanatnyi játékmenetet egy korábban csak CGI előzeteseken mutogatott új címből. Az idei E3 hiánya pedig, párosulva a kiadók vészhelyzeti stratégiájával, amelynek eredményeképp szinte minden március utáni jelentősebb megjelenést legkorábban június végére halasztottak, egy szokatlanul üres, furcsa érzést kelt, ha a Star Wars elcsépeltebb frázisait szeretném idézni, „zavart az erőben”.

Pedig a digitális platformok, a streaming és live eventek terjedése megállíthatatlan buldózerként töri magának az utat, és kérdés, hogy ha esetleg nem is alakult volna ki a jelenlegi katasztrofális járványhelyzet, egy E3 kaliberű rendezvény vajon mennyi vizet zavart volna, és mekkora értéket képviselhetett volna még az ipar résztvevőinek szemében úgy, hogy a Sony például már jó előre, a járvány terjedése előtt bejelentette az idei rendezvény kihagyását is. Azonban egy biztos: bármi is lett volna a helyzet, az valószínűleg fényesebben sikeredett volna a Microsoft első Inside Xbox adásánál, amelyeket az év további részében rendszeresíteni terveznek majd a közelgő Xbox Series X megjelenéséig.

A problémát nem az jelentette, hogy a leginkább várt címek, mint a Halo Infinite, Gears 6 és társaik csak elejtett félmondatok formájában jelentkeztek (jó előre lehetett tudni, hogy első körben csak third party fejlesztők ígéretes Xbox Series X-re optimalizált játékaiba nyerhetünk betekintést), nem is a hasonló adásoktól megszokott látványos show hiánya (minden résztvevő és interjúalany a saját konyhájából, nappalijából, dolgozószobájából jelentkezett be), hanem az alapvető ígéret sérülése – a bemutatott címek többsége ugyanis nem okozott túl sok meglepetést, és abban sem vagyok teljesen biztos, hogy amit láttunk, az valóban játékmenet volt-e, vagy egyáltalán láthattunk-e bármit az Xbox Series X elméletileg döbbenetes erejéből.

A nyitásként bedobott Dirt 5, ami a fejlesztők ígéretei szerint 4K felbontásban, 120 fps-sel fog száguldani, és az egyetlen fejlesztő keze alatt készülő döbbenetes indie FPS akcióorgia, a Bright Memory Infinite (amelynek első része Steamen már elérhető) például hihetetlenül ígéretesek, ám ahogy azt sokan meg is jegyezték, a látottak futhattak akár egy combosabb PC-n is, és nem igazán érződtek valódi in-game bemutatónak. Hasonló volt a helyzet a prezentáció sztárjaként belengetett, stílusosan a végére hagyott Assassin’s Creed Valhallával is, amelynek nyúlfarknyi „játékmenet premiernek” nevezett előzetesében sok mindent láthattunk, csak épp konkrét játékmenetet nem.

Megtudhattuk továbbá, hogy a Madden NFL 21 Xbox Series X változata ingyen járni fog azoknak, akik megveszik Xbox One-ra, és egy hatalmas logógyűjtemény formájában kiderült, hogy (nem túl meglepő módon) kisebb seregnyi kisebb-nagyobb fejlesztőcsapat dolgozik Xbox Series X címeken. Váratlanul felbukkant egyik személyes kedvencem, az H. R. Giger szerves-organikus rémálomvilága által ihletett nyomasztó horror-FPS, a Scorn is, amelyet hiába vártam pár éve tűkön ülve, a fejlesztők olyan hallgatásba burkolóztak azóta, hogy sokan már attól féltek, szó nélkül törölték a projektet. A jelek szerint még mindig javában készül, és bár megjelenési dátum terén nem lettünk okosabbak, legalább kiderült, hogy megjelenéskor automatikusan rá fog kerülni az Xbox Game Passra.

Bepillantást nyerhettünk a készülődő hetedik Yakuza játékba, amely Like a Dragon alcímmel több téren is szakítani fog a széria korábbi részei által lefektetett hagyományokkal, és megtudhattuk, hogy egyszerre fog megjelenni Xbox Series X-re és Windows 10-re is (bár maga a játékmenet és az új főhős továbbra sem vett le a lábamról). Láthattunk egy combosabb játékmenet-videót a Vampire: The Masquerade: Bloodlines 2-ből is, ami talán az egész prezentáció egyik leghosszabb és leghangulatosabb bemutatója volt.

Kisebb seregnyi indie cím mutatkozott be, mint például a co-op twin stick cyberpunk lövölde The Ascent, egy meglehetősen nyomasztó sci-fi Chorus címen, egy '30-as években játszódó puzzle FPS, a Call of the Sea, amelyben főhősnőnk eltűnt férjét keresi egy rejtélyes szigeten, és a Second Extinction, egy meglepően hangulatos és stílusos FPS, amelyben a játékosok mutáns dinoszauruszokra vadászhatnak majd.

A Bandai Namco anime stílusú új bejelentéséről először azt hittem, a Code Vein második része lehet, ám kiderült, hogy egy vadonatúj címről van szó Scarlet Nexus címen, amely a látottak alapján mintha a Devil May Cry és Dark Souls ötvözete lenne idegen megszállók ellen küzdő, pszichés képességű főhősökkel.

A bemutató sztárja azonban számomra a The Medium volt, egy új horrorjáték, amelynek bemutatkozása elég erős Silent Hill érzéseket keltett. Aztán kiderült, hogy ezek nem is véletlenek: a Blair Witch, Layers of Fear és Observer játékokat fejlesztő Blooper Team új horrorjátéka ez, amelynek készítésében közreműködik a Silent Hill széria ikonikus dallamaiért felelős Akira Yamaoka is, és még az év végén meg is jelenik majd.

A felsorolásomat próbáltam a legkiábrándítóbbtól a legpozitívabb bejelentésekig vezetni, amiből talán érződhet, hogy igen, voltak jó pillanatai az első Inside Xbox-nak (annak ellenére, hogy a chatben sokan illették a kiábrándító és unalmas jelzőkkel a streamet) – ám a kezdeményezésnek még bőven van hová fejlődnie, ha a Microsoft szeretne igazán komoly hype-ot generálni az új Xbox megjelenésére. A következő, júniusi prezentációról még nem tudunk sokat, az azonban már kiderült, hogy a júliusi lesz az igazán nagy dobás, ekkor láthatunk majd mozgásban ugyanis olyan first party fejlesztésű címeket, mint a Halo Infinite. Természetesen mindkettőről készülünk majd hasonló összefoglalókkal, addig is kitartás minden kedves olvasónknak (és mellesleg – bár erről a prezentáció során nem esett szó – érdemes ma felnézni Game Passra: konzolosok a Red Dead Redemption 2-vel, PC-sek a Mechwarrior 5-tel kezdhetnek azonnal játszani, ha van aktív előfizetésük). ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

« Előző hír: Szombaton tartják az eFootball.Pro Friendly Series tornát
Következő hír: Napokon belül megjelenik a Huntdown »

Legutolsó hozzászólások (összesen: 1)

Juraviel.Ihuan.Bedvin
Juraviel.Ihuan.Bedvin 2020.05.07. 22:49
Bright Memory Infinite - ez hihetetlen. Elképesztő. Mármint, hogy ezt egy ember hozta létre. Megnéztem gyorsan Steamen a (nemrég megjelent) első részét, és ez még ahhoz képest is szintlépés. Ráadásul nem teljesen két hónapja jelent meg, és nagyon pozitív értékelésekkel rendelkezik. Váó. :O