Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Játék

Star Citizen újdonságok

A napokban tartott CitizenCon 2019-en több érdekes részletre is fény derült a projekt kapcsán.

2019.11.28. 13:48 | szerző: GeryG | kategória: Játék

Kész van vagy készül? Félkész vagy early access? Esetleg alfa vagy béta? Nehéz lenne meghatározni, hogy hol is tart, hogy áll a Star Citizen fejlesztése. Egy biztos, a projekt évek óta formálódik, az egyszemélyes kampány már Squadron 42 címmel ki is került a buliból, hogy önállóan folytassa karrierjét tovább. És az is biztos, hogy a napokban megtartották a CitizenCon 2019-t, ahol a készítők új részletekről rántották le a leplet. A rendezvényről két részre bontva alább a teljes közvetítést is megnézhetitek (ha van elég időtök).

Új bolygóval bővül a játék világa, a microTech egy fagyos, hóval borított bolygó hegyekkel és ennek megfelelő növényzettel, amely valamikor decemberben debütál a 3.8-as frissítéssel (ehhez egy új leszállóhely is érkezni fog valamikor 2020-ban). Ugyanezzel a frissítéssel kerülnek a játékba a nem halálos támadási technikák is, ezeket egy lopakodós küldetéseben mutatták be a microTech bolygón.

Készülhetünk a dinamikusan változó időjárásra is, amely nem csak látványeffekt lesz, de a játékmenetet is befolyásolni fogja. Lesznek hatalmas hóviharok, jeges széllökések, mindent elsöprő özönvízszerű esőzések is. Ezekben nem csak repülni lesz sokkal veszélyesebb, de gyalogosan is botor dolog lesz megközelíteni őket.

A videóban láthatjuk a játékosok számára valamikor 2020 elején megjelenő Anvil Carrack hajót is, amellyel épp elmenekülnek egy ugrópont használatával. Ezek teszik majd lehetővé, hogy az egyes csillagrendszerek között villámgyorsan közlekedjük. Az ugrópont a videóban a Pyro csillagrendszerbe vezetett, így ezt is leleplezték a készítők.

Ami pedig nem szerepel a videón, de említésre érdemes. A legfontosabb, hogy egészen december 5-ig mindenki ingyen próbálhatja ki a Star Citizen jelenleg elérhető változatát. Ebben már száznál is több kipróbálható űrhajó szerepel, így bőven lesz mivel átszelni a kozmoszt.

2020-ban rajtolhat el a Theatre of War játékmód is, amelyben űrhajóval és gyalogosan egyaránt lehet majd harcolni, vagyis az Arena Commander és a Star Marine módok keverékének tekinthető. Negyven játékos csaphat össze két csapatra osztva, a cél pedig kiharcolni az uralmat minél több zóna felett három körön keresztül.

A 3.8-as frissítéssel debütál majd a véletlenszerű bolygógenerátor új verziója is, valamint a játékról tudni érdemes összes információt magába foglaló Galactapedia is. ■

Kapcsolódó játék: Star Citizen

« Előző hír: A Games with Gold 2019. decemberi kínálata
Következő hír: Disco Elysium teszt – Jó zsaru, rossz zsaru... »

Legutolsó hozzászólások (összesen: 12)

gothmog
gothmog 2019.11.29. 10:43
Azt hittem, hogy Artyom fog jönni (szokás szerint), hogy megvédje a játékot (vagy inkább "neverending" játékkezdeményt), de úgy látom, hogy egyenesen a fanatikus rajongótábor egyik "főgenerálisa" érkezett ide (a Gamepodról ismerem a nickedet).

Amúgy nem akarom piszkálni a rajongókat, a Star Citizen nem az én stílusom, soha nem érdekelt (és ezért eddig soha sehol hozzá sem szóltam a témához), most is annyit írnék a fenti kis piszkálódáson túl, hogy kívánom, hogy ha egyszer (ha nem is végleges, de teljes értékű, majd persze folyamatosan bővülő formában) megjelenik, akkor legyen benne végtelen sok örömötök, és legyetek vele maradéktalanul elégedettek. De azért azt szerintem érzitek Ti is, hogy sok olyan történés kíséri a fejlesztést (bizonyos modulok teljes újraírása, folyamatos csúszások, "vastagon fogó ceruzával" árazott űrjárművek stb. formájában menő konstans támogatás-kérés a rajongói bázistól, miközben a cserébe szolgáltatott tartalom egyelőre elmarad a beígértektől stb.), ami egy a készülő játékot nem messiásként váró, átlag gamernek már csípi a szemét, és ennek időnként akkor is hangot ad, ha egyébként nem egy fekete öves troll az illető.
Malibutomi
Malibutomi 2019.11.29. 12:47
Ez igaz, de ha jol tudom ez a crowdfunding lenyege. Hogy elore szedik be a penzt. :)
Malibutomi
Malibutomi 2019.11.29. 12:49
Nincs ezzel semmi baj, mindenkinek mas tetszik vagy nem tetszik :)

Szerintem is ugy jo ha tiszteletben tartjuk mindenki velemenyet.

En sem azert szoktam kommentelni mert meg akarok gyozni barkit, csak van egy ilyen rossz szokasom hogy ha valaki tajekozatlanul allit dolgokat az zavar es ki akarom javitani.
Pedig sokszor nem erdemes.
Malibutomi
Malibutomi 2019.11.29. 13:04
Igen ez igy egy rossz ertelmezes.
Mindketto kb ugyanakkor lett bejelentve, a Cyberpunk-on is dolgozott egy kis csapat mar onnantol (hisz kulonben nem jelentettek volna be 2012 elso honapjaiban) de valoban csak a Blood and Wine utan alltak neki nagy erokkel.

Pont ezert jo az osszehasonlitas, mivel az SC is kb 10 fovel indult mikor bejelentettek es onnan kezdtek felepiteni a csapatot. Csak epp nekik emellett fel kellett epiteni a studiok, infrastrukturat es minden mas egyebet mivel nullarol indultak. Plusz ugye ket jatekon dolgoznak, az egyik a single player, a masik az MMO ami sokkal bonyolultabb mint a Cyberpunk.

Szoval roviden
Cyberpunk: bejelentes 2012 majus..kis csapat kezdte aztan a Witcher utan alltak neki komolyabban, meglevo studio es csapat, meglevo tamogatas. Single player game kb 7 ev bejelentestol.

SC: Bejelentes 2012 november..kis csapat kezdte aztan bovult fel kb 2015-re ertek el egy nagy studio letszamat, menet kozben epiettek fel az egesz ceget is, es igazitottak a tamogatashoz a tartalmat. Ket jatek keszul, egy single player, es a masik az eddigi technikailag talan legbonyolultabb MMO. 7 ev a bejelentestol.

Szoval szerintem az kb csoda lett volna ha elkeszulnek ket jatekkal ugy hogy kozben a studiot is fel kell epiteni annyi ido alatt amit mas studio eltolt egy nagyobb single player jatek fejlesztesevel. Mondhatnam a RDR2-t is az is 8 evet vett igenybe.

Ugyanez fel szokott merulni a penz kapcsan mikor valaki leirja hogy 240milliot szedtek ossze az tul sok egy jatekra....igy igaz...de ket AAA jatek fejlesztesere es 5 studio felepitesere mar nem olyan sok.

En szemely szerint orulok hogy nem az eredetileg tervezett alap jatekot keszitik hanem valami sokkal jobbat (ezt ugye a tamogatok szavaztak meg anno). A tobbseg epp ezert tamogatta oket mert sokaknak eleguk van a kiherelt jatekokbol amikbol a kiado kivagatja a felet csak hogy idoben kiadhassak (lasd Mafia 2).

Szoval sokkal tobb van itt mint csak pusztan a szamok. Es igen 7-8 ev nem atlagos fejlesztesi ido, de nem is annyira kirivo. Csak mig altalaban normal esetben a jatekrol a bejelentes es a beta verzio kozott nem is hallani addig itt nyilt a fejlesztes emiatt sokkal tobbnek tunik az eltelt ido.

Uff en beszeltem
Artyom
Artyom 2019.11.30. 12:08
:) A fejlesztés egy része a nyilvánosság előtt zajlik, amiből pont olyan diskurzusok vannak, mint a politikai és nemzetközi hírekből, amikből senkinek nincs elég információja ahhoz, hogy teljes képe legyen, de elég információja van ahhoz, hogy elkezdjen agyalni, és ebből aztán lesznek összeesküvés-elméletek, hitetlenkedések, hitek, minden. Az én véleményem az, hogy az utóbbi 3 évben leraktak annyit az asztalra, hogy az alapvető kételkedéseknek elejét vegyék. Aki most megnéz gameplay videókat, abban nem merül fel, hogy ez a project zsákutca lenne. Ki kell seggelnünk, mert úttörő vállalkozás, adni kell nekik az időt, és ha ez még évek, akkor évek. Cyberpunknál vagy bármelyik másik nagy projectnél sem kötök bele a fejlesztési időbe. Aggodalomra akkor van ok, ha a fejlesztők adják fel, illetve elfogy a pénz és nem tudják csinálni. De hát ahogy a nagy fejlesztőcsapatok nagy projectjei el szoktak készülni, úgy a Star Citizenben is hihetünk. Sok olyan project fut vele párhuzamosan, aminek a fejlesztéséről nem tudunk belső infókat, ezért nem aggódunk. Hisszük, hogy elkészülnek, mert épp csinálják. Tehát én csak ennyit teszek, amíg a fejlesztők nem kezdenek pánikolni és tudják finanszírozni a projectet, addig én nem idegeskedem, mert más fejlesztéseknél sem szoktam.