Manapság rengeteg játék igyekszik eladni magát azzal, hogy a pályákat és így a kihívásokat is véletlenszerűen generálja, ezáltal kínálva többszöri végigjátszást. Ez egy erősen sztorira épülő játék esetében ugyebár eleve kizárható tényező, de egyébként is érdemes tisztában lenni azzal, mit is jelent manapság a véletlenszerű generálás. Sajnos az esetek többségében mindössze annyit, hogy az előre legyártott pályaelemekből máshogy pakolja fel ugyanazt a pályát a rendszer, valamint a felszedhető tárgyakat, legyőzendő szörnyeket, kapcsolókat és egyebeket máshova pakolja le.
Ez az, amiből nem kér a CD Projekt RED csapata, éppen ezért a Cyberpunk 2077-ben nem is lesz ilyen jellegű tartalom. Erről egy interjúban a játék cinematic designere, Maciej Pietras beszélt a JeuxActu magazinnak. Elmondása szerint a sztorinak otthont adó Night City minden egyes négyzetcentimétere kézzel készül gondos tervezés után. A stúdió ugyanis azt vallja, hogy az igazán kreatív tartalom csakis saját kezűleg születhet meg. Vagyis egy algoritmusokra épülő rendszer sosem lehet képes olyan változatosságot teremteni, mint egy ember.
Az interjú során egyébként kitértek a játék főhősére is, akit ugyan belső nézetből irányíthatunk majd, de – főleg az átvezetőkben – időnként külső nézetből is láthatjuk majd.
A Cyberpunk 2077 továbbra sem rendelkezik megjelenési dátummal, a fejlesztés PC mellett PS4-re és X1-re folyik.