Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2021

21.09.16. 18:22 #33
PrOHax
Akkor készitek zsebkendő, én a Rush-on is elsirtam magam a végén
21.09.15. 16:53 #32
ufodani
Schumacher - Netflix
Pusztítóan giga nagy érzelmi atombomba - felemel majd a földhöz basz...
21.08.02. 07:47 #31
Gobiakos
21.08.01. 15:10 #30
SMBX-fan
Jézusom Bottas...
21.08.01. 09:42 #29
SMBX-fan
21.07.19. 13:42 #28
ufodani
Ennyi és +1

Egy pötty szemezgetés innen onnan

Hivatalos indoklás - 44 Ham, 33 Ver
A 33-as és a 44-es autó úgy érkezett meg a 9-es kanyarba, hogy a 33-as volt elöl, a 44-es pedig hajszállal mögötte a belső íven. A 44-es autó olyan íven haladt, amellyel nem érintette a kanyar csúcspontját, és volt még helye belül. Amikor a 33-as befordult a kanyarba, a 44-es nem kerülte el az ütközést, így a 44-es autó bal eleje hozzáért a 33-as jobb hátuljához. Úgy ítéltük meg, túlnyomórészt a 44-es autó a hibás.

Helmut Marko
Kristálytiszta eset. Az egyik versenyző első kereke ütközött neki a mi autónk hátsó kerekének. Ez nem versenyzésből adódó baleset, hanem flegma és veszélyes viselkedés. Pontosan nem tudom, mi a legnagyobb kiszabható büntetés de az ilyen életveszélyes, meggondolatlab magatartást felfüggesztéssel kell büntetni.

Jos Verstappen
Tényleg elfogadhatatlan, amit Lewis tett. Nevetségesnek tartom, hogy 10 másodperces büntetést kapott. Szerintem ki kellett volna zárni őt a versenyből. Max elég helyet hagyott neki, és éppen előtte volt. Ott nem lehet belső ívről előzni.

David Coulthard
Megfogta a szélárnyékot, volt ott elég hely, mert Max hagyott neki, de ilyen nagy sebességnél abban a kanyarban ez Hamiltonon múlik. Felelősséget kell vállalnia ezért, mert volt elég helye. Tudjuk, hogy ott nem igazán lehet előzni, hacsak nem vagy már teljesen a belső íven.
Lewis tudta, hogy kivel áll szemben, betette az autóját, aztán várta, hogy mi fog történni. Ez egy hatalmas csata, mint Senna Prost ellen vagy Mansell Piquet ellen. Tudtuk, hogy idővel ez is eljön. Szerencsére senki sem sérült meg.


Webber
Nem hinném, hogy büszke lesz rá, nem lesz vele boldog. Neki kellett volna kihátrálnia az előzésből, mert Max kanyarja volt az abban a pillanatban. Elképesztően optimista volt tőle, hogy ott megpróbáljon egy ilyen manővert. Egy kicsit ügyetlen is volt ez Lewistól. Talán egy kezünkön is meg tudjuk számolni, hogy Hamilton milyen kevés ellentmondásos esetben volt benne. Belement volna ugyanebbe egy másik helyszínen is? Talán valami nagyon-nagyon különlegeset akart véghez vinni. Hihetetlen trófeagyűjteménye van, tudjuk, hogy mit ért már el ezen a pályán, de ez akkor is optimista volt a részéről. Talán ez az egész esemény ( otthon telt ház ) most felülkerekedett rajta.

Button
Max elég helyet hagyott, de ekkora sebességgel nehéz belülről bevenni a kanyart. Vissza kellett vennie (Hamiltonnak), aztán elvétette a csúcspontot, ami érthető, mivel nagy sebességgel jött furcsa szögből. Nehéz határozott válasszal szolgálni, hogy ki tévedett. Megértem a büntetést, mert valakit a falba kényszerített, de ez egy trükkös helyzet volt.

Christian Horner RB csapfőnök a leintés után "értéktelennek" nevezte a Ham győzelmét. Ham reagálása erre: Nem érzem értéktelennek. 2000 ember dolgozik hihetetlenül keményen a csapatomban, nem csak rólam szól ez a dolog. Természetesen nem így szeretném, hogy történjenek a dolgok a versenyen. Biztos vagyok benne, hogy dúlnak most az érzelmek, tudom, hogy milyen pontokat veszíteni, és ilyen helyzetben lenni. Szóval egyáltalán nem érzem így.

Hamilton
Nem gondolom, hogy abban a helyzetben vagyok, hogy elnézést kellene kérnem valamiért. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. Nem értek egyet a versenybírókkal, de elfogadom és teszem a dolgom. Nem fogok siránkozni miatta, mindenkinek más véleménye lesz az esetről. Nem igazán érdekel, mint gondolnak az emberek. Teszem, amit teszek, és nagyon örülök a mai napnak. Meg fogom keresni őt, hogy lássam, rendben van-e, hamarosan pedig újra harcba szállunk. Sok kemény verseny vár még ránk, és meg kell tanulnunk tisztességes egyensúlyt kialakítani.
Szeretném azt hinni, hogy fejlődni és tanulni tudunk ezekből a tapasztalatokból. Ritkán van olyan incidens, mely 100 százalékban egyvalakinek a hibájából következik be. Mindig vegyes a dolog, hiszen két emberről – vagy többről – van szó, szóval szerintem vannak dolgok, melyekből mindketten tanulhatunk. Úgy fogalmaznék, hogy Max talán az egyik legagresszívebb versenyző – ez a személyes véleményem. Természetesen nagyszerű munkát végez, de szerintem tényleg meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a pályán, helyet és tiszteletet kell adnunk egymásnak, hogy folytatni tudjuk a versenyzést, és jó futamaink legyenek ütközés nélkül. Azt gondolom, ez egy normális küzdelem. Amikor fiatalabb voltam, természetesen talán én is ilyen agresszív voltam – na jó, ennyire talán nem, mint Max, de nagyon agresszív voltam fiatalon. Most már idősebb vagyok és tudom, hogy ez egy maraton, nem egy sprint. Szóval szerintem jobban látom már azt, hogy miképp kell hozzáállnom a versenyzéshez. De harcban vagyunk egymással, és szerintem idén is meglehetősen agresszív volt. Az esetek többségében engednem kellett, és el kellett kerülnöm a vele való ütközést, és a verseny későbbi részében támadni. Ahogy az szombaton is látható volt, ha tiszta pályán autóznak, nagyon gyorsak. Ha tehát lehetőség adódik, próbálok élni vele. Ezért vagyunk itt, ezért versenyzünk. És ebben az esetben jól sikerült a kigyorsításom a 7-es kanyarból, és nagyon örültem annak a testcselnek, hogy balra mentem, aztán belülre. Szerencsére nem tudott rámzárni. De sajnálatos módon az agresszíó megmaradt a részéről, és összeütköztünk.


Verstappen
Szerencsére rendben vagyok. Nagyon csalódott vagyok amiatt, hogy így kiütöttek a versenyből” – írta a fiatal holland. A büntetés nem segít rajtunk, és nem is szolgáltat igazságot azért a veszélyes manőverért, amit Lewis csinált a pályán. Néztem az ünneplést, miközben még a kórházban voltam… tiszteletlenség és sportszerűtlen viselkedés, de továbblépünk.
21.07.18. 22:10 #27
quervo
Na most akkor jól értem? Hami okozott egy balesetet, aminek hála le kellett állítani a versenyt, és pont emiatt volt annyi idő, hogy meg tudják szerelni az autóját, ami egy fél verseny alatt általában ver több, mint 10 másodpercet mindenkire, kivéve arra, akit kilökött? Aztán azt mondja, hogy Verstappen nem hagyott helyet neki? (Mióta kell helyet hagyni versenyszituban?) Even to a guy like me, that's cold. (The Joker)

De tényleg, 13 évesen csináltam olyat utoljára, hogy az F1 játékban bekapcsoltam a sérthetetlenséget és minimálisra vettem a szabályokat, hogy kiboxolhassak magam elől valakit. Tudom, hogy annak nem volt akkora tétje, mint ennek, de na.
21.07.18. 20:04 #26
Berci1
Így van. Max akkor kapott volna, hogyha vmi látványos sérülést szerzett volna Verstappen és azt nem bírták volna a szőnyeg alá seperni.
21.07.18. 19:57 #25
SMBX-fan
De még ha nem éppen brit nagydíj lett volna, akkor is legfeljebb egy drive-thru büntit kapott volna, Stop & Go-t sosem adnának neki.
21.07.18. 18:43 #24
Berci1
Szokásos Hamilton kivételezés... *yawn*
21.07.18. 18:02 #23
SMBX-fan
Hamiltonnak egy Stop & Go-t kellett volna adni.
21.06.19. 12:56 #22
ZSP
Hajrá Verstappen!
Kár, hogy ma a magyar-francia meccs és az időmérő közt kell dönteni, melyiket nézi az ember.
21.04.19. 16:15 #21
Gobiakos
Nagyon korai szerintem két futam után bármit is akár csak feltételezni is.
Perez jó pilóta, jó vas van a feneke alatt, csak még ismerkedési fázisban van vele. Persze ebből fakadhat a kérdés, hogy amíg ő összesimul a Red Bull-al , addig Max és Hamilton mennyire húznak el a pontversenyben...
Én örülnék egy sok-szereplős versenynek, amibe mondjuk bele tudna szólni Perez, Norris, Leclerc, vagy akár Ricciardo is.
21.04.19. 15:05 #20
Norb.
Talán korai de úgy tűnik idén is csak ketten lesznek harcban a vb címért, de legalább külön csapatból. Két futam alapján a hibrid éra legjobb szezonja lehet a mostani.
21.04.18. 19:03 #19
ufodani
Hatalmas lesz az idény - de vártam már.
21.04.18. 17:24 #18
Gobiakos
Eléggé bittersweet ez a végeredmény. Nagyon örülök, hogy Max tudott ma nyerni Hamilton ellen, ám nagyon csalódott vagyok, hogy Checo ennyire szétesett a tegnapi remek teljesítménye után.
Remélem, hogy a továbbiakban is legalább ennyire szoros és izgalmas futamokat kapunk majd a mezőnytől idén.
21.03.29. 12:11 #17
pb69
Szánalmas és kínos ez az átlátszó magyarázkodás. És ha Ham-nak már a futam közepénél jelezték h jön a zászló és az 5 mp, akk utána ezek miért nem történtek meg? Ne mondja nekem senki h a rádiózás után Ham már 1x sem hagyta el a pályát. Vagy miért kellett 20+ esetet várni arra h figyelmeztessék az angolt, ha folyamatosan 2 ember is figyelte azt a kanyart? Ezzel pont azt ismerte be ez a bohóc h ugyan látták h Ham folyamatosan az előre megbeszélt (hiszen futam alatt nem változott semmi ugye) szabályokat megszegve vezet, ezzel folyamatosan jogosulatlan előnyt szerezve, de ezt majdnem 30 esetben elnézték neki. Persze a holland esete más, neki azonnal vissza kellett adni a pozíciót. Pedig am sok helye nem lett vna a pályán maradni...
21.03.29. 11:59 #16
Gobiakos
21.03.29. 10:02 #15
pb69
Csak abban nem vagyok biztos, hogy ezt Perez is így tudja/gondolja. Azért Oconnal is voltak balhék köztük bőven, sok esetben a pályán. Perez nem fiatal már, tehetséges srác, de az eddigi pályafutása úgy jött ki, hogy nem volt lehetősége igazán ütős technikával kocsikázni. Ha most vmi csoda folytán annyira jó lenne a RB (de igazából az is elég lehet, hogy itt több futamon reálisan küzdhetnek 1-1 futamgyőzelemért) és maga Perez is, hogy felvegye a versenyt a Mercivel és a hollanddal, akkor nem tudom mennyire állna be mögé vízhordónak. Lehet már sose lesz ennél nagyobb lehetősége futamokat nyerni, dobogókat szerezni, ráadásul a F1 egyik legnagyobb tehetségének bajszát rángathatná meg. Egy ilyen kísértésnek nehéz ellenállni.
21.03.29. 09:57 #14
Gobiakos
Ezt nem is vitatom, hogy az RBR hátvédnek szerződtette Perez-t. De én személy szerint annak is örülnék, ha adott esetekben Verstappen ellen is mehetne nyílt sisakos küzdelemben. Persze a fő cél, ami a bikások szeme előtt lebeg idén, hogy behúzzák a bajnoki címet, és ha ehhez az kell, hogy Perez esetleges kiemelkedő teljesítményét kicsit visszább szorítsák, hidd el, meg is fogják tenni.
21.03.29. 09:47 #13
pb69
Az a nagy kérdés, mennyire kell jónak lennie ahhoz, hogy kijelenthessük, hogy jó bizniszt csináltak vele. Nem tudom mennyire érthető mire akarok utalni, de egyáltalán nem biztos, hogy egy minél jobb Perez hozná a legtöbbet a konyhára, sőt.
Valószínűleg azzal járna a legjobban a RB (és mi, nézők is), ha Perez egy komoly, erős szintet teljesítene, de pont annyira lenne jó, hogy az egyértelmű legyen, hogy Verstappennél gyengébb és nincs esélye ellene. Ekkor lenne lehetőség a csapatsorrend kialakítására, különben egymással is viaskodni fognak, amit egy ilyen RB nem bír el. Pláne úgy, hogy a Mercinél le annak osztva a lapok.
21.03.29. 09:36 #12
Gobiakos
"Kíváncsi leszek Perezre, mert most a körülmények miatt nemigen tudott kiderülni mit tudhat majd a RB-lal."

Boxutcai indulással, 20. helyről végigfűzte a mezőnyt és 5. helyen ért célba egy olyan autóval, ami közel sem tökéletes. Gondolok itt akár a start előtti autó leállásra vagy a Verstappen alatt rakoncátlankodó hátsó kerekekre. Ez mindenképpen bizakodásra adhat okot. Én őszintén bízom benne, hogy a Bull jó vásárt csinált vele.
21.03.29. 08:50 #11
pb69
Gondoltam megnézem ezt az első futamot, ha már ennyire megy a duma a szorosabbá váló mezőnyről, főképp az élen. Meg legalább lássam az új mezőnyt, autók és pilóták tekintetében egyaránt. Egyelőre nekem inkább csalódás, ami történt, és nem is teljesen értem a sokfelől érkező lelkes hangokat.

Először is, nehéz elmenni amellett, hogy a bírák durva kettős mércét használva lényegében odaadták a győzelmet Hamiltonnak. Ami annak fényében pláne gusztustalan és szánalmas, hogy 7 éve hagyják dominálni úgy a Mercit, ahogyan még soha senkit, évek óta már csapaton belül sincs verseny. Évről évre előre borítékolható Ham címe, most sincsenek érdemi változások, bitang a Merci, erre az első adandó alkalommal feltolják a pódium legfelső fokára. De hát ugye megérte a sok picsogás a Merci és az angol részéről, hogy most mennyire kiszúrtak velük és összefogott ellenük a világ, hamar meglett a rinyálás eredménye.

Az erőviszonyok kapcsán vannak biztató jelek a RB kapcsán, de nem látok sok reális potenciált bennük. Nyilván ezt majd 5-6 futam után lehet megítélni, de az elmúlt években is voltak futamok, ahol Verstappen el tudta kapni a Merciket, vagy megszorongatta őket, semmi extra nincs ebben, és tartok is tőle, hogy ez sem lesz folyamatosan így.
Annyira ment a hozsannázás, hogy most mennyire erős a RB, sok süket még a Merci elé is vizionálta őket az erősorrendben. Ehhez képest vért pisálva sikerült a hollandnak kikaparni a lehetőséget, hogy 4-5 körrel a futam vége előtt átvehesse a vezetést. Miközben a Mercik totál lazán hozták a dobogót, még úgy is, hogy Bottas-nak elcseszték a kerékcseréjét. Ja, és persze mindkét RB-nak voltak technikai problémái.
A többi csapat meg továbbra is kanyarban sincs a Mercihez képest. Persze, lehet ebből szoros versenyfutás, de nekem sokkal inkább az jött le, hogy a Merci továbbra is fényévekkel jár mki előtt, kivéve a RB-t, mert őket csak utcahosszal fogja majd lenyomni, ahogy stabilizálódnak a viszonyok.

Vettel és Alonso csatáját öröm volt nézni, azt már nyilván sokkal kevésbé, hogy aztán megint balfék volt Seb. Bár most sincs sok jelentősége, úgyis totál homály az autó.
Kíváncsi leszek Perezre, mert most a körülmények miatt nemigen tudott kiderülni mit tudhat majd a RB-lal. Az mindenesetre nem biztató, hogy csak akkor lehet esélye bármire is a RB-nak, ha egyértelműen kijelölik az 1. számú pilótát, aki úgyis csak a holland lehet. Szóval ebből még lehetnek feszkók.
21.03.28. 19:27 #10
Gobiakos
Na ez nem volt piskóta! Verstappen nagyot ment, és szerintem nagyot nőtt a fiú és a csapat is! Most le kell nyeli a keserű pirulát, és ezt követően nagyon komoly meccsek lesznek!

A pódium ceremónia meg extra vicces volt: "Kezdődjön az ünneplés!" Erre Ves és Bottas is levonult...
21.03.12. 13:20 #9
ufodani
Délutáni teszt Bahreinben link - home office-osok előnyben.
Nyilván más beülőkkel mint délelött
21.03.09. 15:21 #8
ufodani
Ami lemaradt ill én róla
A csapatok támogatják a sprintfutamokat, de csak azért, mert a korábbi csomagban még benne volt a fordított rajtrácsos agymenés...
100km lenne a táv és ha bejönne, akkor jövőre 6 nagy futam előtt gurulnának gyorsat.
Montreal, Monza és Interlagos az idei tervezet. Még megy a matek pl a pontosztásokon is.
21.03.09. 14:36 #7
ufodani
Én is szeretném, ha csökkenne a Merci dominancia, tényleg jót tenne az élvezhetőségen amellett, h a középmezőny azért keményen hozta az izgalmakat tavaly és ez konstans lesz idén is - meggyőződésem.
Kedvenc a Ferrari, az a bizonyos Schumacher hatás . Csapathű lettem/vagyok, értelemszerűen Leclerc a favoritom.
Tippem
1. Mercedes ( HAM/Bottas )
2. RB ( Verstappen/Perez )
3. Aston Martin ( Vettel/Stroll ) vs Ferrari ( Leclerc/Sainz )
Kiváncsi vagyok vajon Alonso az Alpine-ban ( korábbi Renault ) mit fog villantani. Ismerőseim között a két legmegosztóbb pilóta Verstappen és Alonso. Sztem Alonso ( oks Schumi..) volt a múlt legjobbja, míg a jövő de már a jelen bestje Verstappen.( ja, és felkészül Russel).
Nyilván technikai sportról lévén szó, messze nem mindegy milyen verdában ülsz, példa nálam Bottas, aki nagyon nem lenne ott ahol van ha nem a Merciben tolná, ill érvényes sok mai középmezőnyös pilótára, ha a Merciben ülnének nem ott lennének ahol végeztek az utóbbi években.

Kettő lényegtelenség
1. Biztonsági és orvosi autó formájában rotálva a szokásos Mercivel, az Aston Martin Vantage lesz még a pályán Maylander és Alan van der Merwe szolgálati autóiként.
2. Pezsgő helyett habzóborral lesz "húsvét", a Ferrari Trento lett az F1 új pódium partnere.

Sprintverseny
Amit eddig tudni lehet, hogy az időmérő edzés péntekre tolódna, ezen dőlhet el a szombati kvalifikációs verseny sorrendje, mely a vasárnapi futam rajtrácsáról lenne hivatott dönteni.
Tavaly már le lett szavazva, sztem ez lesz most is.
A tervezettel kapcsolatos egyik legnagyobb probléma, hogy nem a teljes idényre, csupán három hétvégére kívánják bevezetni, kísérleti jelleggel. A különböző lebonyolítású versenyhétvégék nem csak egyenlőtlen viszonyokat teremthetnek, hanem élesen szakítanának a Forma-1 történelmi hagyományaival. Hát napokon belül el kell dönteni - felőlem mehetne
21.03.09. 13:39 #6
Gobiakos
Még 2007-ben kezdődött ez nálam. Coulthard és Webber voltak akkor az aktuális pilóták. Valahogy megtetszett a csapat hozzáállása az egész száguldó cirkuszhoz, a jókedvű nyilatkozatok, a magukat kevésbé komolyan vevő légkör, minden. Aztán ez maradt.

És arra, hogy a csapat maga SOKKAL szimpatikusabb, mint a pilóták, akkor döbbentem rá, mikor Vettel 2015-ben átigazolt a Ferkához. Azóta is kb mindegy nekem, hogy kik ülnek a kocsiban, maga a csapat a kedvenc és nem az aktuális pilóták.
21.03.09. 13:21 #5
quervo
Hogy lesz valakiből RBR drukker? Nem azért, mert utálnám őket, csak érdekel, hogy miképp kezd el valaki szurkolni egy csapatnak a Forma-1-ben, kedvenc pilóta alapján (Vettel-éra), vagy más okai vannak?

Magamat ismerve kis esélyt látok arra, hogy végignézem a futamokat, teljesen a mezőnnyel sem vagyok tisztában, de örülnék, ha a Merci-dominancia megborulna egy kicsit, és valamelyik őslakó odaférne.
21.03.09. 10:07 #4
Gobiakos
"Haas-Alfa - és remélem, a Williams is felzárkózik végre."

Sajnos nem kérdés, hogy ők lesznek a sereghajtók, de persze az is tény, hogy valakinek utolsónak is kell lennie. Őket nem tudom sajnálni...
Részemről én továbbra is RBR drukker vagyok/leszek/maradok!
21.03.08. 20:20 #3
Sityi
Én a jó versenyeknek drukkolok. Reálisan nézve a dolgot szerintem van rá esély, hogy Merci-RB pofozkodás lesz az élen, középen a Meki-Aston-Tauri okozhat nekünk kellemes csatákat, a végén a Haas-Alfa - és remélem, a Williams is felzárkózik végre.
21.03.08. 19:40 #2
Norb.
Leginkább annak szurkolok, hogy jobban megizzasztják Hamiltont és a Mercedest. A végére így is Hamilton vb címet várok de bízom benne, hogy szorosabb lesz.
Ha Vettel összeszedné magát és lenne még néhány jó éve annak is örülnék, meg mondjuk ha a Williams tovább javulna és tényleg pontokért harcolhatnának.

Kíváncsi vagyok ki hogy teljesít az új csapatánál és hogy alakul a középmezőny, ez évek óta jóval érdekesebb mint az élmezőny. Sprintfutamokkal kapcsolatban egyelőre szkeptikus vagyok, de nem is tudom ez most 100% e már, hogy lesznek.

Szóval az utóbbi évekkel voltak problémáim de a szezon előtti lelkesedés részemről megvan.
21.03.08. 12:32 #1
Gobiakos
Tavalyi szezonhoz talán nem is készült külön topik...
Azonban a 21-es szezonra elég sok vándorlás volt csapatok között és ugye jöttek új arcok is.
Simán elképzelhető, hogy szeretnénk majd pár szót váltani az adott futamokról, szóval ne akkor kelljen már kapkodni a ropik létrehozással.

Idén nem Melbourne lesz a nyitó helyszín, fura lesz kicsit. Az idei teljes versenynaptár ide kattintva érhető el.

Ti kinek szurkoltok (idén)?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat