Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» 6 napos munkahét a Cyberpunk 2077 befejezése érdekében [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: 6 napos munkahét a Cyberpunk 2077 befejezése érdekében
A CD Projekt RED még több munkát kér alkalmazottaitól.

20.10.02. 15:44 #31
LordMatteo
+1

Itthon teljesen rohadtul általános jelenség, hogy jajjmégmaradjbent, "nem elvárás de azért...", és társai. Kurvára irigylem és csodálom, aki még soha, sehol nem találkozott ezzel, tényleg.

Igen, aláírsz valamire. Ami 100%, hogy tartalmazza azt is, hogy túlórát lehet elrendelni, tetszik vagy sem. És igen, itt az üzlet a legfontosabb szempont. Ezt a játékot ki kell adni, ha törik, ha szakad, nem tudnak hova csúsztatni rajta már. Viszont az a 10% lebeghet a szemük előbb bőségesen, mert itt - céges bevételt nézve - dollárszázmilliókról lehet beszélni. A 10%-a ennek megy x-százfelé, de akkor is komoly pénzekről van szó. Arról nem beszélve, hogy referencia is a dolgozóknak, illetve a CDPR azért nagyon botránymentes (volt eddig, ez sem botrány, mi beszélünk más témáról, de ez tök jó), és jó munkahely, nem hiszem hogy egy-két ebédlői kávésbögre fölött elmotyogott "pierdolomy kurwo"nál nagyobb visszhangja lett volna általában. Aztán persze volt egy, aki inkább hőbörgött egy sort névtelenül.
20.10.02. 15:08 #30
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Egyáltalán nem azon vertem a magam részéről a mellemet, hogy nekem rosszabb lenne, pusztán pár másik példát hoztam a társadalom többi területéről, hogy millió helyen jelen van "crunch", és ha csak a játékfejlesztést kiemelve megy csak a hiszti az emberek kihasználásának igazságtalanságáról, akkor az nettó képmutatás. A társadalomban betöltött szereptől függetlenül bármit össze lehet vetni szerintem: van egy munkaidőd, és azon felül nyomatott túlmunka hatásait, "igazságtalanságát" igenis lehet vizsgálni. Csak akkor ne játszanak vakot, hogy b*zmegtúlmunkárafogjákaZembereket - szemetek!
20.10.02. 14:49 #29
Yaho0
Szerintem tudják, hogy a túlora alap lesz a projekt bevezetése előtt. Nem kell őket sajnálni, ha nagyon akarnának, másnapra már lenne egy kényelmes állásuk, ahol napi 4 órát kell dolgozni (de nem lennének tőle boldogabbak). Itt nem az a kérdés, hogy kinek rosszabb, hanem, hogy miért fújják fel ennyire ezt a dolgot. Én még nem igazán hallottam olyan projektről, ahol túl jól áltak az idővel ahhoz, hogy ne kelljen túlórázni. Ez bármilyen projekt alapú programozói munkánál jelen van.
20.10.02. 13:45 #28
Lovi Tommy
Ha nem készül el ajáték időben, még többen verik a mellüket, lose-lose szitu.
Senki nem kényszerítette őket se hogy cégnél legyenek, lehetnének szabadúszók. Szerződésben meg nyilván benne van a túlóra lehetősége.

S azert az hogy lelőnek vagy az hogy túlórázom nagyon sarkalatos példa, ebbe nem halnak bele emberek
20.10.02. 12:56 #27
subject17
Imádom amúgy... És ha elkezdenek lőni rátok miközben pincérkedtek, megvonjátok a vállatokat, hogy hát a katonáknak ez végülis rosszabb és gyakrabban van?

Összehasonlítotok teljesen eltérő területeket. Nyilván azt kapod, amit bevállalsz. Amikor építőiparban voltam, tudtam, hogy abban nincs sok fix dolog a napokat tekintve sem, és undorító reggeltől estig... Irodán viszont aláírtam valamire, és igenis húzom a számat, ha hirtelen be akarja dobni valaki, hogy hetekig inkább hat napot dolgozzak. De ahogy LM is említette, ez végülis projektmunka, ebbe nem gondoltam bele - szóval igen, lehet, hogy nekik is benne volt ez a lehetőség az elejétől fogva, nem tudhatom.

Leszarom, ha ezt elkényelmesedésnek veszitek, de mindenki nagyon tudja verni a mellét, hogy neki rosszabb. Hát gondolom senki nem kényszerítette rátok, hogy vendéglátásban dolgozzatok, ami köztudottan túlhajszolt.

Sokkal inkább látom például azt elkényelmesedésnek, hogy a vendéglátóipar ilyen szinten felel meg a fogyasztóknak. Bele sem kell gondoljon az ember, hogy el tud-e menni épp enni-inni-vásárolni, mert úgyis el tud.

És egyébként az említett cikkben is miért kell a túlóra? Hogy egy játék elkészüljön. Ide lehet keverni az egészségügyet, csak értelmetlennek tartom, egyáltalán nem ugyanazt a szerepet töltik be a társadalomban ezek a dolgok.
20.10.02. 10:38 #26
Lovi Tommy
Én is letoltam pár évet, tudom milyen
csak őket még meg is fizetik rendesen ezekért a melókért

J.I.B.: valószínűleg pont azok háborodnak fel akik mindig is 9-17 hétfő-péntek jártak be munkába
20.10.01. 21:25 #25
Juraviel.Ihuan.Bedvin
+ 1

Ráadásul a kórházi ápolókat, orvosokat is hozzávehetjük, vagy az építőiparban dolgozókat, útépítőket, a boltok polcaira a zöldséget-gyümölcsöket leszedőket, de biztos lehetne még sorolni. Amíg a jelenlegi munkahelyemen még három műszakban dolgoztam, 360, 344 éves túlórákat kellett lenyomni (és ekkor még nem is volt törvényi, 400 órás "könnyítés"). Auditok könyékén meg olykor elég durva munkaórákat le kell nyomni most is.

Ezzel nem azt mondom, hogy helyes dolog a "crunch", de ne tegyünk már úgy, hogy a játékfejlesztőket érinti csak ez a dolog. Csak más területeknek nincs ekkora médiavisszhangja. Annyit akarok igazából mondani, hogy egyszerűen képmutatás a "leszavazósdi-nem veszem meg" hozzáállás.
20.10.01. 20:59 #24
Sityi
Picit adnám az ördög ügyvédjét - nézzük meg a másik oldalt.
November közepe-vége kiemelten fontos időszak, ugyanis a karácsonyi időszakban költenek a legtöbbet az emberek videojátékokra - ez évről évre előkerül, hogy nem egy fejlesztő-kiadó ilyenkor realizálja az éves bevételének jelentős részét. Innen még tovább tolni a megjelenést? Több ezer-tízezer eladott példány múlhat ezen! A másik oldalról meg itt van némi arcvesztés a crunch miatt. De a kérdés adott, mi fáj jobban? Lehet lesz pár hangos emberke, aki durcis lesz (noha a kommunikáció alapján még ebben az esetben is igyekszik a vezetőség emberségesen viselkedni), de a többség a végeredményt nézi, és megy szépen vásárolni ettől függetlenül.
20.10.01. 19:43 #23
PrOHax
Az elejétől olvasva a végefelé pont ez fogalmazódott meg bennem, mint vendéglátósban köszönöm vagy köszönjük

13 éve vendéglátózom ebből 2 évet dolgoztam külföldön hajón éves 2x2 hét szabival heti 6 napot reggeltől estig. Ki lehet bírni.
20.10.01. 15:33 #22
Lovi Tommy
Azok akik emiatt nem vennék meg a játékot/lehúzzák a céget, remélem vendéglátóegységek közelébe se mennek soha, mert a pincérek/futárok/szakácsok folyamat 6-7 napokat, 12-16 órákat dolgoznak "miattuk"
20.10.01. 13:49 #21
LordMatteo
Nem ertek a lovakhoz (nem vagyok jatekfejleszto), de ezt en se erzem veszesnek, 6 het, de ez kvazi egy projektmunka, abban pedig benne van a valtozo intenzitasu munkavegzes szerintem.

Raadasul egy jol fizetett szektorrol van szo, egy eleg nagy megbecsulesnek orvendo multicegnel. Jo karacsonyuk lesz.

A hosszu fejlesztesi ido es a magas varakozasok meg... oke, W3mal is ez volt, es leraktak egy korszakalkoto jatekot, es igen, azt is sokat kellett patchelni. Nagyobb a fustje mint a langja ennek az ugynek.
20.10.01. 13:44 #20
david139
Szerintem sem kell ezt túlreagálni. A programozók/játékfejlesztők nem épp egy elnyomott bagázs, valószínűleg egyeztetve lett ez velük és nem rájuk kényszerítve. Ráadásul ha olyasmin dolgozik az ember, amire büszke lehet, akkor főleg nem olyan nagy fájdalom egy kis túlórát behúzni a sikerért.
20.10.01. 12:35 #19
Yaho0
Én csatlakoznék az előttem szólókhoz. Ha x évig fejlesztek valamit, akkor az az "utolsó" (nyilván csak a megjelenés előttit értem) nekifutás nagyon is fontos lehet. Programozóként én akár magamtól is bevállalnám ezt az erőltetett menetet, ha a helyzet úgy kívánja. Amennyiben nem havi rendszerességgel jönnek az ilyen crunchok, szerintem belefér egy kis feszített tempó a célegyenes előtt, pláne, ha meg is fizetik. A stressz valószínűleg megemelkedik ilyenkor, de a cél nem is az, hogy hibátlan legyen a játék, hanem, hogy minél több bugot kijavítsanak, ergo nem kulcsfontosságú featureket kell időben befejezni (reméljük). Ami a nyilatkozatot illeti, az tényleg ad némi okot az aggodalomra, de egy ilyen volumenű munkánál ez akár érthető is lehet.
20.10.01. 12:10 #18
Peace
Vagy Neked túl jók. Mindig nézőpont kérdése. És sajnos csak az a pár százalék az, aki válogathat és váltogathatja a munkahelyeket, mint az alsógatyót.
20.10.01. 12:00 #17
subject17
Nem én élek más bolygón, neked voltak szar munkahelyeid. Ahogy mondod: elmegyek magamtól.
20.10.01. 11:54 #16
Peace
Hamarosan úgyis kiderül, hogy megérte-e sietni. Az a para, hogy most nagyon sok dologra kell figyelniük. Megfelelő sebességgel kell futniuk a jelenlegi konzolokon, szebb grafikát és jobb sebességet ígértek be az új konzolokra már a megjelenésük napján és ráadásul itt vannak az új Nvidia kártyák és novemberben érkeznek az új AMD kártyák. Ezt mind összeegyeztetni, azért az nem semmi!!!
20.10.01. 11:44 #15
Ricsi1976
Teljesen egyetértek. Az UBISOFT már rég kiadta volna tele bug halmazzal. inkább legyen jó, mint szar
20.10.01. 11:39 #14
davkar9
Azért azt nem ártana figyelembe venni, hogy a szeptemberi halasztáskor már jelezték, hogy a játék készen van és csak a bogarakat irtják. Más kiadó már kiadta volna úgy ahogy van, vagy akár már tavaly, tavalyelőtt mvpként aztán majd egyszer elkészül rendesen... Célegyenesben ez bevett szokás volt csak az elmúlt évek ea, nd, r* horrorsztorijai után (szintén a hírt író jason schreiertől, akkor még kotaku színekben) ijesztő szitokszó lett a crunch. Halasztani nem akarnak/tudnak, új konzolok is itt toporognak. Nem lepődnék meg ha hamarosan az ubitól is jönne valami hasonló hír az új ac kapcsán hiszen ott pont egy héttel még előre is hozták a megjelenést, hogy igazodjon az series x indulásához.

Na meg ilyenkor jó lenne tudni valamit a "névtelen forrásról", hogy mégis milyen munkakörben, alapból mennyit dolgozik és ez a panasz mennyire jön inkább otthonról.

Plusz volt/van az idén korona is, időközbeni fejlesztést is biztosan érintette. Tavaly könnyű volt crunchmentes fejlesztést "ígérni".
20.10.01. 11:26 #13
Trufa
Igen, az utóbbi úgy 5 év így telt nálam, mint egy hullámvasút. Lehetne több és jobb, aztán álláskeresés / interjúk után pár pofon, és rájöttem, hogy tulajdonképpen jó dolgom van. Most, hogy elbocsátottak, tudom csak igazán. Ugyanakkor sajnálni nem sajnálom, mert annyira megváltoztak a munkakörülmények, hogy tiszta idegbeteg voltam.

Sucee: "Mondjuk nem tudom, milyen legalja helyen várják el pénz nélkül, vagy hogy ki teljesíti." Ezek után tényleg nem tudom, te melyik bolygón élsz, így ez az eszmecsere értelmetlenné válik. De azért rávezetlek: ha nem vállalod, jön a mobbing, aztán vagy elmész magadtól vagy segítenek. Tapasztalat.
20.10.01. 11:24 #12
warcat
Az itt felvázolt feltételekkel én személy szerint simán vállalnám.
Az is nyilvánvaló, hogy a cég (és így a saját munkahelyük) jövőjét masszívan befolyásolja, hogy milyen lesz a játék fogadtatása.
De kezdjünk el könnyeket elmorzsolni az egyetemistákért is akkor már a vizsgaidőszak miatt, és az nem csak 4-5 évente van 1x.
20.10.01. 11:17 #11
subject17
Imádom ezt az érvelést, "én tudok szarabbat, szóval ez nem szar". Mondjuk nem tudom, milyen legalja helyen várják el pénz nélkül, vagy hogy ki teljesíti.

Igen, zsinórban hat stresszes légkörben ledolgozott szombat nagy valami.
20.10.01. 11:15 #10
Peace
Az a baj, hogy az ember hamar megszokja a jót és elkezd feszengeni. Támad a gondolat, hogy csak lehetne többért is jobb körülmények között. Pedig nem ártana néha két lépést hátrálni és hálát adni azért, ami éppen van. Nem kell katonák és drónok elől bujkálnunk, nem kell banánért sorba állni, lényegében minden megvan, ami a nyugati kényelemből csak meglehet. Én is számtalanszor elgondolkozok ezen, hogy csak lehetne jobb és több, de mindig erőszakkal visszatessékelem magam. Az ego sokszor nagy ellenség lehet.
20.10.01. 11:09 #9
Trufa
6db szombatról van szó, amit kifizetnek, szerintem túlélik. Úgy csináltok, mintha ez olyan nagy valami lenne. Itthon ugyanezt elvárják pénz nélkül, vagy komplett hétvégékkel, 400 óra pluszban, hála jó kormányunknak.

Az a farok is, aki kiszivárogtatta, örülhetne, hogy van munkája, ami bizonyára a hobbija is, és gondolom nem nettó 150 rongynak megfelelő zlotyiért programoz.

Ja, és ismer valaki olyan céget vagy ott dolgozik, ahol a nyereség 10%-át szétosztják? Én 10 évvel ezelőtt jártam így, mozgóbérnek hívták, 3 havonta kaptuk, régi szép idők voltak.

Na mindegy, én nem tudom, ki élt barlangban eddig, de a cégeknek jogukban áll túlórát elrendelni, ha úgy van, ahogy te is kérheted, hogy hamarabb leléphess, mert ellik a macska, bankba kell menned vagy ilyesmi. Valamit valamiért, a lényeg az egyensúly.
20.10.01. 10:20 #8
GeryG
Egyetértek. Ha most, alig néhány héttel a premier előtt ott tartanak, hogy optimisták és most állnak neki egy rakás bug kigyomlálásának, akkor ez megint egy 8 gigás 0day patchos premier lesz, ami után jó eséllyel döcögni fog a játék még néhány hétig/hónapig, mire túlórával vagy anélkül apránként tényleg gatyába nem rázzák.
De sajnos manapság már totál ez az el nem fogadott, de bevált trend. Előbb kiadjuk a játékot, a sok fanatikus jó sok pénzért megveszi, aztán majd utólag sok bocsánatkérés közepette befejezzük a munkát rajta.

Az elmúlt közel egy évtizedben, amióta a Dome-on teszteket írogatok, számtalanszor előfordult már, hogy egy-egy (akár AAA-kategóriás) játékot már hetekkel a premier előtt megkaptunk tesztelésre. Azok akkor már kész (ha nem is hibátlan) játékok voltak. Ergo ha most, hat héttel a premier előtt még csak nekiállnak gyomlálni, ott akkor komoly lemaradások lehetnek még mindig...

És igen, én is szkeptikus vagyok az egésszel. Az olyan játékok, amiket sok-sok éven keresztül ekkora hype vesz körül, törvényszerűen csalódást fognak kelteni. Ne legyen igazam, de most is ez lesz. Legjobb esetben is kapunk egy jó kis játékot, amit az első néhány hét/hónap után ugyanúgy megszok, elfelejt, megun a többség, mint az összes többit. Minden csoda három napig tart, csak az nem mindegy, hogy mennyit kell rá várni.
20.10.01. 09:54 #7
subject17
Nyilván nem látok bele ezekbe, csak laikus gondolkodás alapján 1) tíz munkanap több és többet is ér, mint hat megfáradtan ledolgozott szombat 2) mind press, mind játékosok körében sokkal elítéltebb a crunch.

Kétlem, hogy egy utolsó kis csúszással sok vevőt veszítenének, ~mindenki maradna vakon a "csinálják csak, amíg akarják, hogy tökéletes legyen" módban, a hozzám hasonlók meg úgyis az eleje óta szkeptikusan állnak az egészhez, szóval ¯\_(ツ)_/¯.

Egyébként még bennem is totál kellemetlen érzést kelt ez, hogy "optimista az állapotát illetően", meg hogy "helyzetről" beszélnek. Egyáltalán nem sejtet jót, ezen a ponton sokkal tisztábban kellene látsszon a projekt vége, és elég undorító lehet ilyen nyomás alatt dolgozni.
20.10.01. 09:51 #6
Ricsi1976
Nem a ki akarok vészmadár lenni (de) ebből megint csúszás lesz....
20.10.01. 09:43 #5
Peace
De nincs ráírva szerencsére, és így nyugodt szívvel vidáman viselem őket.
20.10.01. 09:38 #4
szbszig
Annyit mindenesetre elértek, hogy számomra ezzel máris kevésbé szimpatikus a cég és az egész játék. Kicsit talán erős meg túlzó hasonlat, de ez olyan, mintha a boltban vásárolt ruhádra rá lenne írva, hogy délkelet-ázsiai kisgyerekek munkájával készült.
20.10.01. 09:27 #3
Dino
Sucee: Valamiért úgy gondolkodnak, hogy az eltolás lenne a rosszabb, mimt a túlóra bevezetése. Egyik se jó megoldás, és a vezetők úgy érezték, ez a döntés számukra a kisebbik rossz - majd a jövő igazolja vagy cáfolja ezt (pl. a részvények már a hírt követően estek 3%-ot). De Veled értek egyet, a 2 hét csúszás logikusabb lenne.

Peace: Na igen, azon a mondaton én is meglepődtem. "Many lingering bugs and glitches" volt az eredetiben, ez nem arra utalt, hogy csak pár kisebb bug lenne.
20.10.01. 08:37 #2
Peace
"...most már csak egy rakás hiba javítása áll a csapat előtt.." Biztató...
20.10.01. 08:26 #1
subject17
"De mostanra kihasználtunk minden más lehetőséget a helyzet megoldására."

Vagy mondjuk toljátok el két héttel a megjelenést...?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat