Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Beszélgetés a játékokról

»» Cyberpunk 2077

1 2 3 ... 15 16 17
21.04.08. 09:18 #850
Yaho0
Sikerült a játék végére érnem, röpke 55+ óra után, amely magában foglalta az összes side jobot és a grindolós Gig-ek jó részét.
Szándékosan nem hypeoltam fel magamat a játék megjelenése előtt. Semmit nem olvastam róla, azon kívül, hogy megnéztem egy gameplay videót. Nem voltak irreális elvárásaim, csupán egy továbbgondolt Witcher 3-at szerettem volna látni, ami nagyobb, szebb, hosszabb.
Összességében elmondhatom, hogy a Cyberpunk 2077 mindössze a látványvilágban hozta (talán felül is múlta) a 2020-ban elvárható minőséget. A játék további elemei 15 évvel ezelőtti szintet idéznek.
A küldetések rendben vannak, főleg a főszál, ez kellőképpen lekötött. A főszereplővel tudok azonosulni, Johnny Silverhand természetesen hozta az elvártat. Sajnos cserébe nagyon rövid, kevésnek éreztem. A döntések száma is csekély, nem éreztem igazán a súlyukat. A mellékküldetések közül van pár emlékezetes, de nem estem hasra tőlük. A Gig-ek, rendőrségi mini küldetések számomra unalmasak voltak, így egy idő után felhagytam velük (hozzáteszem, hogy sosem szerettem az ilyen jellegű repetitív melléktevékenységeket, így efölött elsiklottam).
És azt hiszem ezzel minden pozitívumot el is mondtam a CP2077-el kapcsolatban. Nem is tudom hol kezdjem a hibák felsorolását. Az, hogy ordító bugokkal van tele, még megbocsátható lenne, és nem is különösen zavartak.
A RED engine egyszerűen nem lett felkészítve egy ilyen jellegű játék támogatásához. Az autóvezetés fizikája gyakorlatilag nem létezik, ez túlzás nélkül visszalépés a GTA: Vice City-hez képest, ami 2002-es. Néhol vérlázítóan illúzióromboló, ahogy "közlekednek" ezek a sínen vezetett járművek. A közlekedés szimulációja ugyancsak nem létező elem, gyakorlatilag azon kívül, hogy az autók a sávban haladnak, kanyarodnak és megállnak a piros lámpánál, semmi másra nem képesek. Ezért kár volt erőltetni ezt a vonalat.
A kiosztható perk-ek szánalmasan unalmasak, nagyrészük %-ban kifejezhető képességeket biztosít. Sokszor előfordult, hogy 10+ ki nem osztott pontom volt, annyira érdektelennek tartottam.
A fegyverek átgondolatlanok, 15-ös szinten felvettem egy overpowered revolvert, amit később le sem cseréltem. A melee gameplayt nem próbáltam, de a boxolós side job után kedvesem sem volt hozzá, annyira igénytelen és idegesítő volt. Ez a része a játéknak erősen szubjektív, így nem ezt tartottam a leggyengébb aspektusnak.
A nehézségi szintek nevetségesek, very high fokozaton játszottam, de sokszor touchpaddal is túl könnyűnek éreztem.
A mesterséges unintelligenciáról sem lehet semmi jót elmondani, erre már csak legyintettem. Az már az elején kitűnt, hogy nem lopakodással fogom tölteni az időmet. Az ellenségek teljesen random fordulnak, a hitbox rengeteg alkalommal megviccelt, így nem tudtam hatékonyan, csendben elintézni az ellenfeleket. Egy esetleges Reboot Optics hack után pedig rendszeresen odafordult az ellenség, ahol éppen én voltam.
Nagy lelkesedéssel vetettem bele magamat a hackelésbe, amely gyorsan le is csillapodott, ahogy rájöttem, hogy egy glorified DoT effektusnál nem egyéb tevékenységről van szó. A tárgyakat a már említett ostoba lopakodási rendszer miatt fölösleges volt meghackelni. A hackelős minijáték hamar végzetes unalomba fullad, csakúgy, mint maga a hackelés. Hamar lemondtam róla és később sem lett érdekesebb.
A ripperdocnál egyedül a dupla ugrás és a mantis blade/gorilla arms upgrade volt említésre méltő, a többi fejlesztés egyszerű statokkal szolgált, amelyre a játék könnyedsége miatt szükség sem volt.
A shardok nagy részét a játék elején sikerült elolvasni, itt voltak jó szösszenetek, amik érdekes háttértörténettel szolgáltak (Bartmoss, Arasaka vs Miltech war stb.), azonban ez is hamar unalomba fullad a kontextus nélküli teljesen random, érdektelen beszélgetések miatt.
A város elég nagy és ez is elég unalmas, egy kezemen meg tudom számolni hány váratlan esemény következett be. A fele is elég lett volna, ha értelmesen megtöltik tartalommal és tevékenységekkel, ám ezt már számtalan helyen kivesézték, így nem megyek bele részletesebben.
Amit elmondhatok, hogy keserű csalódottságot érzek. Nem azért, mert nem egy világmegváltó cím lett (rengeteg őrültebbnél őrültebb elvárást olvastam), amire nem is számítottam. Ez azonban egy félkész, erősen közepes semi-RPG, de inkább csak egy FPS, jó történettel és profi színészekkel. Jó pár évet kellett volna erre még szánni, hogy egy kiváló játék kerekedjen ki belőle. Kétlem, hogy bármilyen patch sokkal jobb szintre tudja emelni, itt már az alapokkal is gondok vannak.
21.01.28. 19:49 #849
Raistlin666
PS4-en is nyertek 3-4 fps-t...csak most PS1 szintű járókelők rohangálnak az utcán...
21.01.28. 15:19 #848
subject17
Beléptem megnézni, van-e valami szembetűnő változás 1.1 + hotfix után - hát van. Nagyon csúnya lett (Series X)... Kár, hogy a performance javítás ezt jelentette.

Utánaolvastam, hátha tévedek, de végül azt találtam, hogy PC-n is ugyanezt latolgatják az emberek, hogy most vajon megőrültek, vagy tényleg downgrade történt.

Nektek ez feltűnt? Elvileg LOD / draw distance-et csúnyán érinti max. beállításon is PC-n.
21.01.18. 23:26 #847
szbszig
A játékkal ugyan még nem játszottam, de most végignéztem újra a 2018-as demót, és abban is van falon átlövő tech shotgun meg hozzá scanner, és már ott is elég OP-nek mondják ezt a kombinációt. Legalább ez az egy nem volt fake abból a videóból akkor.
21.01.18. 13:02 #846
Gump
GOG Galaxy szerint 98 óra játékban eltöltött idő, mentés szerinti "nettó" 83 óra alatt végére értem. Tetszett, töröltem. Ha lesz új lényegi tartalmat hozzáadó DLC, akkor majd előveszem.
21.01.14. 09:29 #845
Yaho0
Más is észrevette, hogy a revolverek/power gunok mennyire undorítóan broken fegyverek? Konkrétan kiveszett a játékból minden nehézség mióta felvettem egyet. Már felkapcsoltam a fokozatot Very Hard-ra, és így is 1 lövésből halnak az emberek 3(!) falon keresztül. Most komolyan kezdjek el szuboptimális fegyverekkel menni, hogy megmaradjon az élvezet? Pedig nem kerestem rá semmilyen videóra, hogy hogyan törhetem el a játékot, csupán annyi volt a vétkem, hogy felszedtem egy fegyvert.
21.01.08. 09:32 #844
pb69
Kicsit szerényebben kéne beleállni ezekbe a személyeskedésekbe... Ha már a belemagyarázásnál tartunk, konkrétan leírtam, hogy tudom mire vonatkozott a megjegyzésed, ill. én egy általános hozzáállásra reflektálok, nem pedig személy szerint neked szól a dolog. Tehát semmit nem próbálok belemagyarázni, csak te akarod ezt belelátni, aztán már a kocsmából taknyon kihúzással amperkodsz...
Nem írtam olyat, hogy amit írtál, az konkrétan felesleges lenne, az meg már nem az én bajom, hogy ezt ki értelmezi "cinikusan bújtatott odaköpködésnek". Amúgy meg, aki egy ilyenért hangosabb szót emel, pláne testi agresszióval lép fel, akár kocsmában, akárhol, az egy vérprimitív tahó, aki csak kifogást keres és amúgy is beléd köt, mert nem jól nézel vagy nem tetszik neki az arcod.
(Ja, és csak a félreértés elkerülése végett, nem rád gondolok, mert a kommented nem tekintem "hangos vagy agresszív szóemelésnek", még mielőtt megint jönne a duzzogás )

Visszakanyarodva a témához, továbbra sem értem mit számít jelen esetben az, hogy játszott-e vki a játékkal vagy sem. Semmi olyan szempont nincs az értekezésemben, amihez játszani kellene a játékkal, ezek tökéletesen kiderülnek más forrásokból is. Ahogyan mondtam is, objektív dolgokról beszélünk.
A CDPR (pontosabban CDP) felel tudtommal a teljes projektért, szóval a mehetnek a lecsóba nemcsak a fejlesztőkre vonatkozik. Azt is leírtam már többször, hogy a mai világban nem a játékfejlesztőknek vagy pl. a designereknek fog fájni, ha bebukik a cég, mert fél pillanat alatt találnak maguknak röhögve melót máshol.
Azt így kívülről amúgy sem tudjuk megítélni, hogy mennyire vannak benne a fejlesztők a fiaskóban, de eleve csak bizonyos részeiben lehetnek érintettek vagy hibáztathatók, de ott se biztos, hogy rajtuk múlott.

És igen, én továbbra is úgy gondolom, hogy egy ekkora pofátlan hazugságkampány után, ill. egy ilyen botrányos játékkiadás után illendő lenne minél drasztikusabb következményekkel szembenéznie a cégnek, mert ebből profitálhatna a játékos közösség is leginkább. Legalábbis kicsit hosszabb távon.
Az a baj, hogy most ezzel annyira alacsonyra tették a lécet, az ingerküszöböt meg annyira magasra, hogy ezek után nehéz elképzelnem olyan balhét, aminél jogosan állnának ki magukért az emberek. Egy EA, Ubi vagy újragondolt Bethesda stb. meg nyugodtan hátradőlhet, hogy az eddigieknél is sokkal többet engedhetnek meg maguknak, hisz sokan kifejezetten engedékenyek tudnak lenni, ha épp elfogultak, az se baj, ha több frontról is nyíltan szembeköpik őket.
21.01.08. 06:36 #843
Shadowguard
De a topiktól inkább jó időre búcsúzom, mert lehoz az életről, ami itt megy jelenleg.

Én tök jól elszórakozom rajta Napjában kétszer ránézek és végigszaladok rajta.

Belefolyni annyira nem akarok, mert eléggé a partvonalon állok a játékkal kapcsolatban. Én a kezdetektől úgy álltam neki, hogy majd a GOTY. A megjelenéskor megkapta az esélyt, belenéztem pár streambe, egy volt, ami nekem nyomokban adott némi hangulatot, bár ott is sejtettem tudtam előre mi fog történni a sztoriban.
Attól függetlenül a kipofozott verziót esélyesen meg fogom venni. Majd egy 50, de inkább 66%-os akcióban. Én annyira áraztam ezt be.
21.01.08. 06:18 #842
Peace
"Peace vagy hatvanhatszor leírta mindegyik patchnél, hogy majd GOTYE addig hanyagolja, most azért mégis kitolta ő is."

Az az abszurdum, hogy sokadszorra találsz be ezzel, pedig tisztán és érthetően leírtam, hogy a szabadságom alatt végigjátszottam, december 17-én értem a végére és a második végigjátszással várok a GOTY-ig vagy Complete Edition....bármilyen néven is fusson. A játékot pedig Karácsonykor letöröltem a gépről, mikor párom testvére szerette volna megnézni, de a GOG elkezdte leszedni 0-ról az egészet(ezt is leírtam).
Visszatérve a játék megjelenésére és az állapotára. Nagyon szép, hogy kinézték maguknak a 2020-as évet tisztelegve az eredeti szerepjáték előtt, de jó eséllyel ezt már 2019-ben bőven látták, hogy rohadtul nem lesz kész és nem fér bele minden, amit szerettek volna/ígértek. Ekkor gondolom az észkombájn felső vezetés megmondta(nyilván nem önszántából, hanem már igencsak kopogtattak az ajtón...), hogy nem érdekel, akkor is 2020 április. Bedarálta őket is a pénzes gépezet és az állam, a befektetők és egyéb érdekszervezetek mind látni akarták már a pénzüket. Szó sem volt itt türelmetlen rajongókról(nyilván volt sok millió belőle, velem együtt). Ha azt mondják, hogy márpedig 2022 december a megjelenés, hiába verdestük volna a földhöz a valagunkat és hiába írnak alá millióan petíciót, hogy MOST AZONNAL ADJÁTOK KI!, akkor sem lett volna semmi változás és mindenki megvette volna 2022 végén. Csak 2022 januárban kellett volna elindítani a hype gépezetet. Felmérték az igényeket és megijedtek? Főnök! Az általunk kreált globális szintű reklámkampány hatására azonnal akarja mindenki a játékot! Jesszumpepi!!! Kész van a játék? Nincs. Nem baj, adjuk ki, mert ők azonnal akarják! Ezt Ti sem gondolhatjátok komolyan!!! Minden befektető verte az asztalt, mert bedarálta a CDPR-t is a lovetta bűvölete. Én igazából a fejlesztőket sajnálom a legjobban, mert látszik, hogy szívüket-lelküket beletették a játékba. Nagyot markoltak, 9 platformra akarták kihozni, ez lett a vége.
És írom mindezt úgy, hogy baromira élveztem a végigjátszást! A decemberi élménybeszámolóm olvasható a Face-en. Páran már ismerőseim vagytok, jelöljetek be nyugodtan. De a topiktól inkább jó időre búcsúzom, mert lehoz az életről, ami itt megy jelenleg.
21.01.07. 21:30 #841
LordMatteo
Megint belemagyarázod, hogy én mit akarok mondani. Az a baj, hogy megint totál mellé.

Abszurdumra próbáltam rámutatni. Peace vagy hatvanhatszor leírta mindegyik patchnél, hogy majd GOTYE addig hanyagolja, most azért mégis kitolta ő is. Most meg már ott tartunk, hogy AAA játékok milyen profin, gond nélkül jelennek meg. Melyikek? És ez nem a CP-hez méregetés, hanem a játékiparhoz általában, az éppen folyó beszélgetésre csatlakoztam rá, erre belemagyarázod, hogy amit én írok az már hovatovább felesleges. Az ilyen cinikusan bújtatott odaköpködésért egy vidéki kocsmában a taknyodon húznak ki az utcára, itt a neten max. elkönyvelem, hogy továbbra is anélkül szapulsz egy játékot hogy kipróbáltad volna, szóval még kevésbé releváns a véleményed, mint akárkié másé, mert legalább páran itt elindították.

Na most a türelmetlenségről nem akarok ismételni McCl@ne soraiból, és bár nagyon szeretjük Peacet, ő is ugyanannyira egyedi hópehely, mint itt mindenki más - szóval még csomó csomó hasonló felfogású player van ugyanígy, mint ő. Igen, a játék szarul jelent meg és hihetetlenül korán, az unásig csépelt fogyasztói társadalom nyomására. Túlvállalták magukat. Ugyanez a türelmetlenség van a pernél is - a befektetők kérik vissza a pénzüket.

Egyébként minap még azon voltál, hogy az egész CDPR menjen a süllyesztőbe mindenestül, most már nem a fejlesztők hibája?

Ami jó benne, azt jópáran köszönjük szépen, szeretjük, élvezzük.
21.01.07. 20:11 #840
davkar9
Bocs az offért, én közben továbbra is élvezem a játékot.

Ma fedeztem fel, hogy a The hunt (River Ward küldi) elbaszható. Mondjuk nem tudom véletlenül hogy lehet, mivel elég ~szájbarágósan adagolja a nyomokat. SK-del hiányzott a bónusz? infót adó hack skill, de vele is össze tudtam rakni a dolgot.
SPOILER
Első két alkalommal is feltűnt, hogy a bd elemzése végén lehet még maradni, de mivel addigra megvan minden nyom sok értelme nincs (hőjellel van valami, de azt továbbra se tudom eldönteni, hogy bug vagy valami más, mert sose találok azzal semmit). Az összegzős beszélgetésnél lassan sorolja Ward az infókat, apró, de észrevehető szünetekkel a mondatok között, mint amikor x szövegnél más is elérhető. Korábban ow nézelődésnél láttam is egy ugyanolyan házat, mint az igazi hely, gyanús is volt, de letudtam annyival, hogy csak újrahasznosított elem. Na most a bd elemzést direkt elrontva, csak kötelező adatokat felfedezve ki is jött a hiányos következtetés; van egy másik farm is, pont az a hely amit megtaláltam. Itt még mindig lehet dönteni, hogy melyikre megyünk. Küldi scriptelt timelimitje miatt a rosszat választva értékes időt veszítünk és mire elérünk a rendes helyre addigra Randy és a többi srác is már halott. Ward elég pipa. Értelemszerűen így ez a kapcsolat ennyi.

YT-n keresgéltem sikertelenül (mint írtam véletlenül elrontani kb lehetetlen), hogy mi történik utána /epilógusban. Wiki alapján Ward meghal ezen az úton.


Ezután nyomozgatva kidobott az algoritmus egy másik videót. Megnéztem a játékban, mivel pont így állok én is és tényleg.

Prológus, maelstrom #1

SPOILER
Ha Meredith meghal (bejáratnál nem ő fogad, ha találkozás nélkül csináltuk nem tudom mi van, valószínűleg ugyanez) meg lehet találni később a testét betoncipővel a folyóba hajítva. Kopasz, ami nem tudom, hogy bug vagy placeholder (később majd bekerül vízalatti haj grafika?) vagy a militech vallatási folyamat része.


ugyanez #2 + Johnny questline közepe

SPOILER
Azt már tudtam, hogy a maelstrom döntés hatással van ere. Elsőre Brick fogadott (ha többiek halottak és kiszabadítjuk), ez a legkönnyebb megoldás. Másodiknál Brick és Royce is halott volt, ilyenkor egy kötelező harc vár az új ms boss picsával. Most, hogy Royce él lehet választani egy csöndes kiosonás és a nyílt harc között. Bes így kapja a legtöbb infót, majd figyelem a híradót is hátha bekerül erről valami (első kettőnél nem volt elég anyaga).
21.01.07. 17:55 #839
pb69
Tudom, hogy ez egy reflektálás egy korábbi felvetésre, de az az igazság, hogy már a kérdés se jól lövi be miről van szó. Többször futottam már bele ebbe a "más játékok se jönnek ki tökéletesen" hozzáállásba, csak az a baj ezzel, hogy a CP esetében erről még beszélni is felesleges.
Mintha az lenne a kérés lényege, hogy akkor sorolja mki a csillagos ötös játékokat, ugye, hogy nincs sok, miközben a CP-nál az a kérdés, hogy jelenleg a kegyelemkettest érdemes-e megszavazni neki. Minek beszéljünk arról, hogy szinte tökéletes állapotban milyen game-ek voltak az elmúlt években, inkább arról kéne beszélni, hogy ekkora fiaskó hány volt az elmúlt 10-15 évben.

Hány olyan játék jött ki, amely a megcélzott konzolgenerációk közel felén kvázi játszhatatlan? Vagy ahol a beígért tartalmak legizgalmasabb és leginkább várt része konkrétan hiányzik a végtermékből, míg más kulcsterületek meg 10+ éves elavult színvonalon teljesítenek csak.
És akkor ezekhez tegyük hozzá, hogy 8 éve lett bejelentve, kétszer lett eltolva, a kiadáskor pedig szintén sokaknál akár játszhatatlanul bugos volt. Na hány ilyen cím jött ki érdemi stúdiótól?

Miközben a CP mellett eddig egyetlen objektív szempontot láttam magas szinten teljesülni: ha bírja a vas, akkor fantasztikus a grafika és a képi világ. Hol a többi pozitívum? Már ami nem szubjektív ugye, mint a "nekem bejön a cyberpunk stílus" vagy "nekem tetszik a sztori", "izgalmasak a karakterek" és hasonlók.
Mert az itt a probléma, hogy iszonyatos gondok ugyan vannak a játékkal, amik miatt lehet levonogatni a pontokat, de mi kerüljön a mérleg másik serpenyőjébe? Mitől lenne ez egy jó játék? Mármint nem mit lehetne még hozzáfejleszteni, hogy jó legyen, hanem ha csak hibamentesítenék, akkor milyen helyet foglalna ez el a palettán?
Gyanítom egy erős közepes tucatjáték lenne, amit csak az egyedi setting és hangulat mentene meg, ill. a bitang grafika. Szóval legfeljebb egy erősen jóindulatú 7 pontról (de inkább közelebb van az a 6-hoz) indul lefelé a sok-sok probléma mentén, ami felmerült. A végeredmény meg így azért nehezen fog 3 felett megállni.
21.01.07. 16:23 #838
LordMatteo
ahh mobilrol nem gorgetek le odaig, de

"Hány AAA cím érkezett meg szinte tökéletes állapotban az elmúlt 10-15 évben, amit óriási várakozás övezett?" na, mennyi? multiplatform azonos megjelenessel, day1 patchek hada nelkul.
21.01.07. 15:49 #837
Raistlin666
Ha a marketing osztályuk simán hazudozhat akkor ez a felsőbb vezetőket minősíti! Ezért írtam hogy itt az egész banda a hibás annak ellenére hogy ki volt a közvetlen kontakt felénk!

És köszi nem kell hülyének nézni, mert elsőre is értettem az érveidet!
21.01.07. 15:37 #836
david139
Itt lassan valami rekord fog dőlni, hogy hányszor lehet ugyan azt leírni kicsit máshogy

Egyébként jellemzően a menedzsment amikor sürgeti a dolgokat, akkor a tesztelés és a minőség kárán egy ideiglenes gyorsulás tapasztalható a fejlesztésben. Ha ez hosszan fent van tartva, akkor egy olyan helyzet áll elő, hogy drasztikusan és folyamatosan lassul a fejlesztés, az instabil, igénytelen szarfos kódbázis miatt. Mivel lassú a haladás, még jobban kell kapkodni, még rosszabb lesz a minőség, még lassabb a szállítás. Aztán magyarázkodik mindenki a főnökének, hogy mért ilyen lassú minden. Feldoglozni a felgyűlt technikai adósságot pedig szintén rengeteg idő lenne, amire minden menedzser helyből nemet mond, hiszen ebben nincs business value, és mivel nem szakmabeli emebrek jellemzőek, ezért fingjuk nincs, miről van szó, de ők döntenek.
Ez egy ördögi kör, és folyotn megtörténik.

Az meg fura feltételezés, hogy a marketing részleg bármit tud a fejlesztés állapotáról. Ők kaptak egy feladatot, hogy hype-olják ki a szart is az internetből, és azt elég jól csinálták.
21.01.07. 15:36 #835
McCl@ne
Te simán hazugnak nevezed a marketing részlegük de én csak ne találgassak?

Utoljára leírom még neked, de már kurvára unom ismételgetni: a marketingesek beszélgetnek a játékosokkal. Bármit, ami hazugság volt a játékkal kapcsolatban, tőlük hallottál. Őket nevezhetjük bátran hazugnak, mindent tőlük tudunk a játékról. Ezért nevezem őket simán hazugnak: mert hazudnak. Amit a fejlesztőkkel kapcsolatban írtál, pusztán találgatás. Nem tudom már máshogy leírni, jelenleg a Tesz-Vesz Város szintjén magyarázom, ha így sem érted, kénytelen vagyok így hagyni.
21.01.07. 15:30 #834
Raistlin666
Te simán hazugnak nevezed a marketing részlegük de én csak ne találgassak?

A megjelenés óta látható, hogy ez a cím nem egy világmegváltó innováció. Semmi olyan új eleme nincs aminél a spanyol viasz feltalálására is szükség lett volna. Egyszerűen mindent is bele akartak tenni, amit valamikor az első "mi legyen benne brainstorming" ülésen elhangzott, még akkoriban persze felelőtlenül.

Az egész CDPR mindenestül elk*rta és kész! Szégyen ahogy Te is elismered! A türelmetlen játékosok csak + lökést adtak ehhez az egészhez...
21.01.07. 15:27 #833
pb69
Nem gondolunk ilyen értelemben semmit, de őszintén szólva egyáltalán nem érdekel végül mennyi időt töltöttek fejlesztéssel. Természetesen nem is a fejlesztőkön akarok leverni semmit, a CDPR vitte a projektet, gyakorlatilag teljes egészében, a kritika az övék, nem a programozóknak vagy designereknek szánja szerintem senki.

De ha az étteremben kijön a pincér, felveszi a rendelésem, majd azt mondja, hogy 2 óra múlva tudja hozni az ételt, hát oké. De ha ezek után aztán csúszik vele még fél órát, akkor totálisan hidegen hagy, hogy amúgy mikor kezdtek neki a konkrét főzésnek.
Ha meg még tele is van csótányokkal, kihűlt, sótlan és amúgy is krumplilevest kaptam a bélszín helyett, akkor meg aztán pláne gond van. Hatalmas gond. Arról már nem is beszélek, ha még időközben is ki-kijön a főszakács, hogy itt bizony a világ legjobb és legfinomabb étele fog elkészülni, a világ piacvezető konyhájáról.

Van egy nagy projekt, ennek csak egy része a fejlesztés. Ha a piacra kerüléssel belőnek egy dátumot, amit X napon bejelentenek, akkor a projekt megy, ennyi. Ha két nappal, hónappal, évvel, évtizeddel a határidő előtt állnak neki a konkrét implementálásnak, az ő dolguk. Ahogyan az is, hogy milyen fázisban jelentik be a projektet, milyen szkópot lőnek be, hogyan kommunikálnak stb.. Ahogyan az is, hogy a projekt haladása során hogyan kezelik az esetleges változásokat, problémákat, hogyan közlik ezeket, mennyire tisztelik a játékosközösséget, vagy épp a saját munkatársaikat stb..
21.01.07. 15:22 #832
Peace
Isten ments, hogy unatkozz! Azt nem venném a lelkemre!!!
21.01.07. 15:20 #831
Peace
Hidd el, hogy az ilyen CP2077 féle pofára esések alakítani fogják a hozzáállásomat. Idővel biztos eljutok arra a szintre, mint MC. Sok idegeskedést megspórolnék magamnak, ez tény. De egyelőre még él bennem a rajongás és a túlzott várakozás sok minden iránt. Majd egyszer én is talán lehiggadok és könnyedén teszem meg, hogy fél vagy egy évvel a megjelenés után veszek meg egy játékot.
Viszont most már a harmadik játékot játszom újra második alkalommal és ez is nagy változás, mert ilyet ezelőtt még sosem tettem. Szóval vannak itt változások. Mindenki alakul idővel...
21.01.07. 15:17 #830
McCl@ne
A hozzáállásoddal egy széles réteget képviselsz, ha tetszik, ha nem. Így a viselkedésed nekem most jól jön, mert egyértelműen reprezentálja azokat, akiket épp kritikával illetnék. Akkor lenne jogos ez a benyögésed, ha valami személyes konfliktusunk lenne, de az én szememben az nem számít annak, hogy jócskán máshogy látjuk és éljük meg a világot. Én ennek inkább örülök, halálosan unatkoznék egyébként.
21.01.07. 15:06 #829
Peace
21.01.07. 15:05 #828
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Itt egy kis félrecsúszás van, szerintem. McCl@ne pont azt mondja, hogy megérti, hogy miként működik a rajongás. Hogy miért? Mert hozzád hasonlóan tapasztalta és úgymond a pofára esést is. Aztán ebből kifolyólag felülvizsgálta a saját hozzáállását is.

Ezt tanácsolja másokak is. Hogy neked is érdemes lenne ezt átgondolni, lásd én is hasonlót írtam neked és Creának a TLoU2 halasztása kapcsán, amikor, nos, erőteljes csalódás ment végbe. Vagy vegyük GRRM "rajongóit", hogy a kurva anyját, hogy még nem fejezte be a szériát, és ezt minden megosztása alá leírják. Robert Jordan a halálos betegsége alatt lejegyzetelte, miként kell befejezni a történetet, ha meghalna, kijelölte, kit kérjenek fel. Nyilván ezt egy remek hozzáállás, jobb, mint Martiné, de azért durva, hogy mindig beírják neki, hogy írdmáakönyvet.

Szóval ez alapján is van igazság abban amit ír, én is hasonlóképp látom. A ma emberének minden azonnal kell, és ezt az igényt ki is elégítik, mert oda-vissza hat. Mint egy spirál. A játékosé is a felelősség a rajongásával támasztott igények által. Ám ott a másik oldal is, a CDPR felelőssége, hogy pl. korán tette előrendelhetővé a játékot (ha ez nem lett volna, akkor egy újabb halasztás sem lett volna keserédes), amivel generálta ezt (igen, a wire epizódokkal is), szóval, na, az anyjukat. Mert a Witcher 3 miatti rajongás hozadéka, hogy túlságosan elbízták magukat, hogy a játékosaik mennyire elfogadóak velük.

Azzal nem fog a lelkesedésed csorbát szenvedni, ha nem hagyod, hogy tigris vonszoljon, hanem te lovagolod meg (ez egy ősi szimbólum). Leírod a kritikát, és hagyod érni. Mint egy korán leszedett gyümölcs, megveszed a piacon, szar. Megnézed pár hónap múlva, már érett, de férges, akkor nem veszel onnan többet olyan gyümölcsöt, csak ha már mások is mondják, hogy ja, most már tud termeszteni ilyet is.

A veleményében azt a részt lássátok, hogy próbál adni egy másik szempontot, hogy lehet minimalizálni a csalódást, illetve azt, hogy hogyan és főképp miért ne lovagoljuk bele magunkat - korábbi tapasztalataink okán.
21.01.07. 15:05 #827
pb69
Szerintem egyáltalán nem a játékosok türelmetlenségén múlott ez a dolog, nem is a külső túltolt hype-on. Őszintén, hány és hány baromi erős cím érkezik évről évre, nehogy már pont a CP legyen az, aminél irreális hype-ot hajt köré a világ meg ahol akkora lenne a türelmetlenség.
Ha a CDPR nem így áll hozzá, ahogy, akkor nem lett volna semmi extra nyomás se rajtuk, ez a játék is egy lett volna a sok közül, amit persze sokan várnak, de messze nem övezte volna ekkora figyelem. Ők keresték maguknak ezt az egészet, utána baromi gusztustalan húzás erre hivatkozni.

Jóval szerényebben és kisebb arccal kellett volna hozzáállni, értelmes és megvalósítható dolgokat bevállalni, visszafogottabb kampányt csinálni, akár később bejelenteni stb..
Letettek egy W3-at az asztalra, ami sokak szerint a világ egyik, ha nem a legjobb játékává forrta ki magát. Nemcsak az RPG-k tekintetében, de a teljes játékvilágot figyelembe véve egy mérföldkő. Ezek után gondolhatták, hogyha a CP esetében ők állnak elő ekkora mondásokkal, ilyen ígéretekkel, akkor a fél világ a csodát fogja várni tőlük.
Bevállalták, elhasaltak, ez egy dolog, de időközben is lehetett volna csiszolni a helyzeten. Ezt sem tették, szembeköptek több millió embert, ezek után nem tudom sajnálni őket. Főképp úgy, hogy szerintem 8 év akár elég is lehetett volna még egy ekkora projektre is.

Az más kérés, hogy milyen tapasztalatokkal és alapokkal vágtak bele, na de kérdem én, mégis ki szorított fegyvert a fejükhöz, hogy ekkora fába vágják a fejszéjüket? Ha vki feltalálja a teleportálás metodikáját, nem muszáj rögtön megígérni utána, hogy legközelebb egy időgéppel jelentkezik.
21.01.07. 15:01 #826
McCl@ne
Van bármi fogalmunk erről a fejlesztési időről? Miért gondoljátok, hogy a bejelentő videó óta aktív programozás zajlik? Lehet, hogy az egy döntés megszületését jelezte és onnantól még évekig csak koncepciós rajzok készülgettek. A játék jelen állapotát tekintve a valós fejlesztés egy ekkora cégnél maximum néhány év lehetett, hiszen nagyon sokáig a világon semmit nem láttunk belőle, ami nem véletlen. Azért a CDPR nem egy Rockstar, és most már sanszos, hogy nem is válik azzá.

Azért a marketing osztályt hibáztatom, mert ők kommunikálnak velünk, azok a konkrétumok, és gondoltam, mellőzném az ilyen típusú találgatást, amit itt a fejlesztőkkel kapcsolatban lezavarsz. Ha ők rosszul mérték fel a képességeiket és a határidőket, ennek a következményeit is a marketingosztály mondja el nekünk. Na, akkor képzeljük csak el ezt, ahogy Peace olvassa, hogy "Kedves CP2077-re várakozó játékosok! Mivel a játék fejlesztése nem a tervezett ütemben halad, ezért eltoljuk a megjelenést további másfél évvel, de mivel ez sem fix, így ez csak egy hozzávetőleges dátum, majd jelentkezünk!"
Felgyújtaná az internetet. Nyilván ez most nem egy személyeskedés, vonatkozik mindenkire, aki hasonló mentalitással áll a hasonló, kevésbé (értsd: kurvára semennyire) létfontosságú termékekhez.
21.01.07. 14:43 #825
Raistlin666
McCl@ne egyetlen dolog felett elsiklasz. a fejlesztési idő nagy részével nem számolsz! Oké persze 1-2 éve már túlpörgött ez a dolog, de azért addig is haladni meg mérlegelni kellett volna! Persze szidjuk a fogyasztói elvárásokat meg a marketing osztályt ami ennek aláfekszik. De miért van látatlanban felmentve a fejlesztő részleg??? Ők vajon reális képet adtak tovább a dolgok állásáról a marketing felé? Nem csak már a pofájuk égett ennyi év után és bekamuztak fűt fűt jó ideig? Sőt simán a teljesíthetőnek vélt határidőket is ők hazudhatták be ezzel az erővel...

Hibás itt mindenki ne legyen részrehajlás!
21.01.07. 14:39 #824
Peace
Most direkt visszaolvastam, a 2018-as gameplay videó után majd 10 hónap kuss volt itt. Majd jött 2019 nyarán megint kis adag videó, akkor volt mozgolódás pár hétig majd megint síri csend. És aztán 2020 januárral az első csúszás bejelentésével kezdett megindulni a **arlavina. Itt az égegyadta világon semmi nem lett volna, ha nem lebegtetnek be megjelenést, amit nem tudnak teljesíteni és nem kezdik el azt a promókampányt globális szinten, amekkorát ezelőtt még soha senki nem látott. Én bizton állítom, hogy garantált lett volna az iszonyat mennyiségű eladás akkor is, ha várnak akár 3-4 évet és amikor már tényleg nagyon-nagyon közel vannak az elképzelt állapothoz, akkor kezdenek el mondjuk egy NCW sorozatot és pár tv reklámot max. De az, hogy mi elvetemült és türelmetlen rajongók lennénk felelősek mindezért, az úgy nagyon durván meredek nekem még mindig. Nem is tudom hova tenni. De itt igazából már úgyis csak a nézeteltérések ütköztetése megy és konszenzus nem születik, mert mindenki másképp látja a dolgot.
Végigjátszottam, nagyon élveztem. Sajnos kis rossz szájíz maradt a technikai bakik miatt, de remélem, hogy mindezt kimossa majd a Complete Edition végigjátszása 1-1,5 év múlva.
21.01.07. 14:08 #823
subject17
Ja hát elhiheted, hogy én már magát a hype-ot is nevetségesnek tartottam, szerintem jó sok embert kurvára idegesíthettem itt a fórumon is, hogy folyton csak kétkedő kommenteket írtam, amikor CP kapcsán megszólaltam.

Viszont míg részben egyetértek, ez spec. nemcsak egy játékos oldali hype volt, hanem afféle "hype kampány", asszem valami régi zárt ajtós esemény után is mondták CDPR oldalról, hogy ők szeretnék ezt irányítani (napokban néztem valami videót, ahol említették, és nekem is rémlik, de ez lehet hogy fake infó, külön nem olvastam most utána). Régebben is voltak hype övezte megjelenések, de valahogy ilyen szintre nem emelkedett és nem is hasalt semmi.

Kurvára károsnak tartom az ilyen mértékű, realitást mellőző hype-ot, pl. küldtek haverok screenshotot hogy konkrétan már a 9gag is CP skint kapott (nyilván pénz, de szerintem messze kellene álljon az oldal profilja az ilyesmitől), és agyfaszt kaptam hogy mindenki messiásként gondolt az egészre - de erre a kiadó is mindig ráerősített. Nem, nem gondolom én sem, hogy a hype-ban a CDPR lenne a nagyobb hibás, de sosem próbálták a rajongókat közelebb hozni a realitás talajához még finoman sem - sőt.

Én egyébként nem gondolnám, hogy véded őket, a reakcióm csak szimpla egyet-nem-értés volt annak kapcsán, hogy ezt a gyalázat minőséget ilyen szinten befolyásolta volna "a nép". Plusz ennek is két oldala van, mert még így a végjátékban is én hangosabbnak láttam a "csinálják csak, inkább játszom később egy tökéletes játékkal, mint most egy bughalmazzal" kommenteket - amiket már ugyancsak irritálónak tartottam, mert erősen bűzlött már számomra a projekt. Aztán lehet, hogy én meg pont emiatt láttam ezt a mentalitást erősebbnek, mert folyton forgott miatta a szemem...
21.01.07. 13:49 #822
Peace
De legalább a controller támogatás tökéletes volt!
21.01.07. 13:46 #821
Peace
Ha nem voltak képesek jól beosztani a 8 évüket, az nehogy már az én és a hozzám hasonlóak sara legyen. Vagy nem kellett volna bejelenteni 2012-ben vagy nem megadni 2020-as megjelenést és utána pár havonta tologatni. Ha nem akartak volna maguknak hype hanyatlást meg fejlesztés siettetést, akkor egészen másképp kellett volna mindezt levezényelni. Szerintem ha a 2018-as 48 perces videó után jött volna mondjuk megint 2-3 év csend, UGYANOLYAN hatalmas érdeklődés lett volna és akkor is garantált lett volna a bődületesen sok eladás, ha nincs világméretű hype kampány és NCW adások és a többi őrületet generáló hülyeség. Nehogy már a rajongók és a kiéhezett játékosok legyenek hibásak azért, mert bohócot csináltak magukból a sok csúsztatással, majd lejáratták magukat a végtermékkel. Hány AAA cím érkezett meg szinte tökéletes állapotban az elmúlt 10-15 évben, amit óriási várakozás övezett? Rengeteg. Itt szimplán valami iszonyatosan el lett kefélve. Pontosabban kismillió dolog. És mindezt a nyakunkba varrni? Nettó fa**ság. Én legalábbis így látom, Te meg amúgy. Sok mindenben úgysem egyezik a véleményünk, ez már rengeteg alkalommal bebizonyosodott az elmúlt 13 évben.
21.01.07. 13:41 #820
McCl@ne
Kereshetünk, de előbb döntsük el végre, hogy hiszünk-e ennek a hazudozó marketingosztálynak, amiről épp itt állapítjuk meg kommentenként, hogy végigkamuzták az elmúlt éveket.

Nem a játékosok sírása okozta ezt a helyzetet, hanem az, hogy a CDPR-nél a bevétel volt az elsődleges szempont, ami egy ilyen végtermék mellett nyilván gusztustalan. Én az elbaszott értékrendekről beszélek, ahol egy videójáték megjelenését hisztéria és követelőzés övezi. Ez nyilván nyomásgyakorlás, hiszen valamiért nem vártak még vele egy évet vagy kettőt.

Miért érzem úgy a reakciókból, mintha a CDPR-t védeném? Szarháziak, mit kell ezen negyedóránként újra és újra megállapítani? Most már beszélhetünk arról is, hogy a hisztéria és a hype milyen következményekkel jár, ugye? Mert az a mi oldalunk, a játékosoké. Ennek a folyamatos hárítása a nevetséges.
21.01.07. 13:32 #819
subject17
Akkor kereshetünk arról is idézetet CDPR nyilatkozatból, hogy se internal, se external nyomást nem érzékeltek a megjelenéskor, mert bizony van ilyen nyilatkozat.

Ennyi év fejlesztés után a játékosok sírására kenni ezt a dolgot nevetséges.
21.01.07. 13:12 #818
McCl@ne
Peace, ezt írod: "De ha őrült módjára vársz valamit és teljesen rá vagy függve és szinte minden gondolatod ekörül forog, mior már a küszöbön a megjelenés, akkor bizony ott fogsz ülni éjfélkor és indítod. Vagy ki fogsz venni miatta szabadságot, ha teheted. Ez ilyen. Vannak helyzetek, mikor a logikát és észszerű gondolkodást teljesen felülírja a rajongás és a bezsongás. Persze ebbe a mentalitásba is simán bele lehet kötni, mert mindenkinek más az értékrendje, bioritmusa, ingerküszöbe. Ez ilyen."

Tök jó, hogy mindenki különbözik, nagyon izgalmas. De ha az asztalt verjük, az okokat is nézzük meg, mert érdekes lehet, miért alakult ilyen szarul ennek a játéknak a megjelenése. Röviden: a türelmetlenség miatt. A rajongók, játékosok türelmetlensége nyomást gyakorolt a CDPR marketingeseire, akik ugye semmit nem programoznak: ők a játék iránti érdeklődést monitorozzák, és az nyilván csökkent, mert már "túl régóta készült". Ami ugye szintén miattuk túl régóta, mert hype kellett már az első koncepciós rajzok előtt. De a nyomás épp az ilyen játékosok hibája, mint amilyen te is vagy. Aki telesírja az internetet minden létező fronton azzal, hogy miért nem jön már, mi tart ennyi ideig, őt akkor már nem is érdekli, ésatöbbi. Minden második komment hiszti, amiért a fogyasztói kosarad még nincs csordultig telebaszva olyan dolgokkal, amik természetesen azonnal kellenek. Aztán ez a nyomás szépen átszivárgott a marketingosztályról a fejlesztésre, gondolom volt egy pillanat, amikor megszületett a fejük felett a döntés: ahol most tartotok, ott stop, abból indítható játékot faragni, mert csökken az érdeklődés. Ennek az eredménye a játék, ami fölött hisztizel. Vagy tényleg azt gondoljátok, hogy a Novigradot benépesítő CDPR nem tudja, hogy szar a forgalom, meg a rendőrök, járókelők AI-je és nem is tud jobbat? Nem volt rá idejük, mert brühühü, azonnal ide nekem mindent!

Csak annyi történt ám, hogy ahogy nálad, úgy a kiadónál is felülírta a logikát, meg az észszerű gondolkodást a bezsongás. Bezsongtak, hogy bukják a pénzedet, úgyhogy idebaszták ezt a félkész játékot. Te pedig épp úgy tovább hisztizel majd, csak már másik címek, meg kontroller támogatások miatt.

Be is ugrott erről egy idézet, bár nyilván leszarod, meg mindenki más is, pedig nem lenne hülyeség elgondolkodni rajta. Bár szerintem már rohadtul késő, ilyen túlfogyasztásról már nem lehet csak úgy lejönni.

"Ha én ördög lennék, és megbízást kapnék egy még nagyobb ördögtől, hogy tegyem tönkre az Isten által teremtett világot, pontosan azt tenném, amit most az ember: siettetnék. Gyorsítanám a fejlődést, a történéseket, az információáramlást, az érzelmi hatásokat, és mint tehetséges Sátán, pörgetni kezdeném a világot. Addig pörgetném, amíg ennek a pörgésnek a sebessége meg nem haladja az ember élmény-feldolgozási képességét, az emocionális teherbírását, és ennek a súlya alatt meg nem roppan. Az embernek ugyanis van egy átlagos információ-feldolgozási képessége és érzelmi teherbíró képessége. Ha ezt a modern technológia meghaladja, az patogént hatást jelent. Képzeljük el, ülök a tévé előtt, és a híradóban éppen egy volt diktátor által lelövetett emberek holttesteit exhumálják egy tömegsírból. Ha normális vagyok, ezen érzelmileg elborzadok – de mielőtt végigélném ezt a borzalmat, vált a kép, és bevágják egy művészegyüttes táncát. Már éppen örülni kezdenék, de ekkor újból vált a kép, és négyezer holttestet látok egy földrengés után. Épp csak a szívemhez kapnék, de már vágás, divatpercek. Mielőtt azonban a szám vigyorra húzódna a sok jó csajtól, vágás, jön a cunami. És így tovább. Kérdezem: megfelel ez egy ember emocionális élményfeldolgozó képességének? Mert ha nem, akkor az ördög jól csinálja. Mindent fel kell gyorsítani, és ebbe garantáltan mindenki belebolondul." - Popper Péter
21.01.07. 11:08 #817
Peace
21.01.07. 10:28 #816
McCl@ne
Sokan félreértettek, aztán el is kanyarodott a beszélgetés, az én alapvető felvetésem sem volt világos, úgy látom.
Igen, a kurva anyját a CDPR-nek, amiért ilyen formában kiadta a játékot.
Szerintem semmi baj az előrendelésekkel, de köztudott, hogy sok játék problémás induláskor, szóval aki előrendel, az kockáztat. Nem, nem kell kussban tűrnie ezt a minőséget, reklamáljon, teljesen igaza lesz, teljes árú játékra jelentkezett be, nem egy bétatesztre.
Én is voltam többször (most is) előrendelő, voltam ott éjféli startoknál, estem is pofára párszor (Diablo 3, Fallout 4, Division), ettől függetlenül igyekszem nem szélsőségesen tekinteni ezekre a dolgokra.
De. Én arról beszéltem, hogy ha már megvettük, aztán néhány nap alatt felmértük, hogy mi a helyzet, megkaptuk az ígéreteket, hogy masszív javítások jönnek (+DLC-k), illetve ott a W3 példája, akkor esetleg észszerűbb várni vele. Lehet dühösen várni, csalódottan várni, de mégiscsak érdemesebb a játékos szempontjából várni, mert ha valóban a játékélményre pályázott, akkor azt a legjobb formájában további türelemért cserébe kaphatja meg. És én ennek a türelemnek a hiányát nem értem. Nem a csalódottságot, az tiszta sor, érzem én is. Bár csak egy másodpercig, mert jobban foglalkoztatnak az okai, amik között kiemelt szerepet kap ugyanez a türelmetlenség. Én értem, hogy "de ha megjelent és fizettem érte, akkor játszani akarok!", de ezek - a fenti tények ismeretében - egy gyerek szavai, nem egy felnőtt emberé. A körülmények mérlegelése mióta ekkora kihívás?

Értem a kivett szabadságok fölötti szomorkodást, tiszta sor. Még egyszer: elmehetnek az anyjukba, amiért így kiadták. De attól még ilyen, ami tény, és ezen semmiféle fogyasztói hiszti vagy toporzékolás nem segít.

Annyi mindent tudnék még erről írni, tényleg azt látom, hogy nagyon komoly bajok vannak néhány embernél, de nem flamelni akarok, hanem azt, hogy világos legyen, amit ki akartam fejezni. Talán most az.
21.01.07. 10:05 #815
pb69
Nem tudom, de nekem alapvető koncepcionális problémám van azzal a megközelítéssel, hogy egy ilyen termék és minőség esetében azon rugózzunk, hogy a vásárló minek rendeli elő, minek akar vele rögtön játszani, miért nem vár vele, miért türelmetlen, túl nagy elvárásai vannak stb..
Ha veszek pl. egy autót, amit elhozok a kereskedőtől, akkor abba be akarok ülni, akár másnap, és közlekedni akarok vele. Elvárni meg azt fogom tőle, amit a "prospektus" hirdetett. Bár azért az elvárható lenne, hogy legyen benne forgatható kormány, működjön a fék vagy ne hiányozzanak belőle ülések...

A CP esetében az a legfőbb gond, hogy itt nem pár napos várásról van szó. Ezer sebből vérzik a játék, és mire csak megközelítheti azt a szintet, ami egyrészt 2020 körül elvárható, másrészt amiket ígértek, az még legalább hónapok kérdése. És 8 éve jelentették be a játékot, utána is folyamatosan tartva az igényeiket, magasan tartva a hype-ot stb..
Ha már szóba került a GTAV, meg lehet nézni (most direkt nem linkelek ide egy videót se, mindenki találhat kedvére) összehasonlító videókat, hát ég és föld a kettő, és nem kis gondok merülnek fel, hanem olyanok, amik a mai világban ultragáznak számítanak. Fegyvert fogsz vagy hozzávágsz egy gránátot az NPC-nél és észre se veszi? Egy autót keresztbe teszel és totál lehal a forgalom? Ha az utcán, akkor az NPC-k visszafordulnak és mennek a másik irányba? Teleportáló rendőrök, értelmetlen üldözés, ha beszélgetni kezdesz vkivel, hirtelen megszűnik a kőrözés. Ezek nonszensz dolgok.

Úgy vélem, hogy azért a kiadás idején már bármit kapunk, egyfajta késztermékként kell tekinteni rá és ez alapján értékelni. Lehet várni pár napot, 1-1 hetet a javítócsomagokkal, szoftverről beszélünk, ez belefér, bele kell férjen.
De az, hogy piacra dobnak úgy egy játékot, hogy abban alapvető dolgok nem működnek vagy nincsenek, arra nehéz magyarázatot találni, sőt szerintem nem is kell, sőt káros. Egyszerre hiányos, bugos és optimalizálatlan, a köré húzott kampány pedig végig átverésre épült. Ha ezt elfogadjuk, akkor mégis mi alapján lehetne bármikor bármilyen játékot kritizálni? Bocs a profánságért, de ha valaki (akár egy közösség) megeszi a szép masniba kötött konkrét hulladékot is, akkor más esetben sincs semmi alapja problémázni, ha kap egy sótlan levest vagy egy adag főzeléket bélszín helyett.

Az pedig hadd ne legyen már valós kifogás, hogy túlvállalták magukat, ill. irreális elvárásokat támasztanak a játékosok.
Ha képtelenek egy akár csak 10 évvel ezelőtti forgalomszimulációt írni, akkor ne csináljanak már egy nagyvárosban játszódó game-et. Szintén, ha nem tudnak egy minimális szintet hozó AI-t írni, akkor ne egy zsúfolt (már amennyire ugye bizonyos platformon) város legyen már a helyszín.
Ha az egész rendőri tevékenység egy moslék, akkor ne fejlesszenek bele ilyet, egy jövőben játszódó sci-fi játéknál biztos lenne narratív ötlet, amivel kezelni tudják a rosszalkodást anélkül, hogy rendőrökkel kelljen telepakolni a játékot. Vagy ha szinte semmit nem számít hogyan nézünk ki, kik vagyunk stb., akkor minek kell belerakni, hogy centire pontosan tudjuk szabályozni a lőcsünk hosszát, a mellbőségünk, sőt ezeket tetszőlegesen kombózhatjuk is.
Szóval nem értem miért kell telepakolni egy játékot olyan megoldásokkal, amik gagyi módon működnek, amiket nem tudnak értelmesen megvalósítani. Pláne, ha ennyi idő is kevés arra, hogy ezekből kihozzanak bármit. Ez nem erény, hanem ugyanúgy óriási hiba és hiányosság.

Pláne úgy, hogy 8 évük volt a projekt összerakására. Nem érdekel mikor kezdték, nem érdekel mivel foglalkoztak még közben, ők jelentették be '12-ben, ők ígérték '20-ra, eltelt a 8 év, az ő bajuk hogyan ütemezték.
Az az igazság, hogy az a játék, amit kiadtak, ha el is tekintünk minden bugtól és hibától, teljesítménygondoktól stb., nincs összességében 2020-as szinten, ráadásul egy ilyen fejlesztésére 2-3 évnek bőven elégnek kéne lenni.
Minden izgalmasabb vagy előremutatóbb feature-re rá lett húzva, hogy irreális elvárás, meg hát egy ekkora játékban nem működhet jól. Oké, csak akkor mi marad? Egy viszonylag nagy, de üres játszótér, közepes játékelemekkel, egy tucatlövölde egy kreatívabb settinggel és sztorival. Ez nem akkora eresztés. Lehetne egy jó játék, de inkább átlagosnak mondanám.
És akkor ehhez képest sikerült olyan állapotban kiadni, amilyenben. Meg akkora kampányt köré húzni, amilyet. Sehogy nem érzem az arányosságot, a mértékletességet. Nem látom hogyan lehetett volna ebből bármi korrekt dolgot kihozni, egyértelműen a sumákolásra mentek rá. Ők is tudták, hogy ami reálisan elkészülhet, abban semmi extra nem lesz, így ráemeltek egy világmegváltó címkét és marketinget, de abban meg eleve megugorhatatlan dolgokat ígértek és vállaltak be.
21.01.06. 21:14 #814
davkar9
21.01.06. 21:03 #813
Aribeth
Emlékszem, hogy az Odyssey is ilyen volt sokáig, még szundítani is lehetett volna, amíg végigmegy a számláló.
21.01.06. 20:33 #812
subject17
A legutolsó pontod: a quality of life update-ek baromi fontosak! Annyi de annyi alkalommal találkozik az ember olyan érthetetlen amatőr megoldásokkal...

Ha már Valhalla: megőrültem, hogy még PC-n sem tudom beírni, vagy gyorsabban léptetni a vásárlásnál a mennyiséget. Érted, kétszáz iron mondjuk, és várd meg amíg lassan felpörög... Tényleg sosem értem az ilyeneket - nem is azt, hogy ez hogy nem tűnt fel egy tesztelőnek, hanem főleg azt, hogy ez miért jutott eszébe bárkinek így?
21.01.06. 19:57 #811
Aribeth
Ami a Day 1/hat hónappal később témát illeti...

Számomra, a saját játékstílusom alapján egyetlen előnye van annak, ha a legelején megveszem a játékot: a közösségi élmény, hogy itt a fórumon, valamint más ismerősökkel egyszerre, együtt fedezzük fel a darabot, pörögnek a hozzászólások, megy a tapasztalatcsere. Ez király.

Minden egyéb szempontból nekem kisebb élvezet, ha a kemencéből frissen kijött alapjátékkal van dolgom, mintha hónapokkal később kezdenék neki.
- A tapaszolás, bugirtás témát már kiveséztétek.
- Nincs még egy épkézláb írásos és videós végigjátszás. Nem minden játékba van kedvem beletenni 3-4 végigjátszást, ezért igyekszem az elsőből kifacsarni minden apró mellékszálat és easter egget, ahhoz meg hasznosak a netes tippek. Azt is szeretem látni, hogy még hány fejezet van, továbbá ha megakadtam valahol, és húsz perc után sem jövök rá a megoldásra magamtól, akkor szintén gugli a barátom. A Valhallánál még a megjelenés után három héttel is ugyanaz a sztori kb. egyharmadát lefedő küldetéslista volt elérhető a neves és kisebb portálok többségén.
- A későbbi patchek és DLC-k sokszor egy rakás hasznos elemet tesznek bele, amelyek ha elsőre is meglettek volna, még jobban élveztem volna a játékot. Öltözékek, fegyverek, új képességek, helyszínek, járművek, kereskedők, mellékszálak, értelmesebb inventory kezelés stb.
21.01.06. 18:28 #810
LordMatteo
"ha úgy nem megy, ha nincs ami meggyőzzön arról, hogy vissza kell térnem, akkor mégis miért pazarolnám az időmet arra, hogy jobban és részletesebben megismerjem?" - ezzel egyébként teljesen egyetértek, nehéz belemagyarázni hogy foglalkozz valamivel 150 órát, addigra már tetszeni fog. Járj el futni naponta csak 5 km-t, utálni fogod, de 3 hónap múlva megőrülsz, ha nem mehetsz két nap egymás után, ezt garantálom. Utálni fogod akkor is, de menni akarsz mert hiányérzeted lesz.

GTA kérdés: de, sajnos de, a GTA köröket ver erre a forgalom-npc szempontjából. Életszerűbb reakciók (a drága autók tulajai többször próbálnak meg ellenkezni, vagy futnak utánad pl.), a forgalom szinte már életszerű - Night Cityben nem az. Ütközéseknél reagálnak, nem feltétlen állnak meg, próbálnak kikerülni, menekülni.

És Night Cityben sajnos a város sem az, őszintén szólva meglepődnék, ha igénybe vettek volna bármilyen várostervező szakembert a város megalkotásához (felesleges autópályák (konkrétan van egy, ami keresztülmegy a városon, mindkét vége le van zárva táblákkal, de teljesen ki van dolgozva - egyszerre az igényesség és az igénytelenség példája, akárcsak a vasútvonal: megvan, reklámtáblák, megállóhelyek is vannak hozzá, csak épp vonat nincs rajta...vszg nem volt rá idő), felesleges utak stb). És így akkora felületen kellene forgalmat generálni folyamatosan amerre megyünk, hogy inkább hagyták a fenébe szerintem. Ezért üres a város sokszor.

A day1 játék kérdése: hát, nem bántásból, de ez csak fanboykodás miatt van. Én konkrétan ennek ürügyén, de nem csak ez miatt vettem új kártyát nem kevés pénzért, ettől még tök türelmesen kibírtam napi 15-20 percekkel, amíg kijött az 1.06, amit már elfogadnék egy day1 állapotnak egyébként - nálam továbbra se voltak game breaking bugok.
21.01.06. 17:22 #809
subject17
[OFF]
Idejét se tudom, mikor voltam utoljára (még amikor lehetett is). Basszus, az utolsó filmet sem tudom, mi volt, amit ott láttam...
[/OFF]
21.01.06. 17:08 #808
szbszig
Nem is nagyon járok moziba.

Jó, értem persze, és igazad van.
21.01.06. 16:47 #807
MattMatthew
"és ahogy jómagam is említettem"
Haha, ez jó volt!
21.01.06. 16:41 #806
subject17
Moziba is minek elmenni előbb megnézni egy filmet, fél évvel később megnézheted idegenek nélkül otthon, mostanában meg már az otthoni kép- és hangrendszerek is durván jó minőséget tudnak képviselni.

Igen, direkt szar példa, csak amikor ennyire egyéni beállítottság és preferencia kérdése valami, akkor szerintem felesleges ennyire túltolni az értetlenkedést. Nem mindenki racionális hozzáállású a számára kedves dolgokkal, én sokszor az vagyok, más nem, na bumm.

Nálam előfordul egyébként mindkettő, pl. nem végtelen izgatottságból kezdek bele éjfélkor, csak simán ha ébren vagyok és nagyon kíváncsi vagyok, megnézem. Ha meg túl fáradt vagyok, nem baszom el magamnak az első benyomást én sem.
21.01.06. 16:33 #805
szbszig
MMORPG esetén még nagyjából megértem, miért fontos ott lenni kezdésnél pontban. De egy single playerre kihegyezett játéknál ennek tényleg annyira nincs jelentősége...

Amúgy ja, az is igaz, hogy rám soha nem volt jellemző, hogy remegve vártam volna egy-egy játékot. Talán 18-20 évesen fordult elő egy párszor, hogy tényleg nagyon vártam valaminek a megjelenését, és már előtte folyamatosan, napi szinten bújtam a híreket, bejelentéseket, előzeteseket. Az utolsó ilyen a GTA San Andreas volt, ami nyár elején jött ki, mégsem vártam meg a vizsgaidőszak végét, hanem már közben belekezdtem. De még akkor sem ész nélkül, éjt nappallá téve nyomtam, mert azért a vizsgákra becsülettel felkészültem mellette. Azóta pedig, ha várok is valamit, legyen az játék, film, könyv, bármi, sosem a megjelenés pillanatát célzom be, hanem a következő hétvégét vagy szabadságot, amikor lesz időm nyugodtan és érdemben foglalkozni vele. Úgyhogy ez utóbbi időponthoz számolom vissza a napokat.
21.01.06. 15:35 #804
david139
Én megérdtem mindkét oldalt, áltam sorban Diablo 3-ért éjszaka a plázában, meg ültem WoW kiegészítő indulásnál éjféltől du-i összeomlásig a gép előtt. De változik a világ, és sajnos számítani kell arra, hogy szart kapunk.

Nekem a Day Z volt az első és utolsó ilyen élményem, amit preorderben vettem isten tudja már hány éve, és azóta is egy kalap szar. Azóta odafigyelek.
21.01.06. 14:54 #803
Gump
Másfél-két(?) éve, amikor elindult gog.com-on az előrendelés, abban a percben kb. megvettem. Aztán amikor kijött most és összeállt a gép, akkor megnéztem egy fél órát kb, és pislogtam, hogy oké. Aztán év végi szabadság alatt elkezdtem játszani, úgy, hogy semmilyen előzetes path, meg döntések, meg mit ígérnek meg mit tudom én milyen cikket nem néztem egyáltalán. Semmi konkrét elvárásom nem volt. De amikor nekiálltam először, akkor már láttam reakciókat és úgy voltam, hogy ha nem tetszik annyira, kidobál, akadályoznak bugok, akkor majd később. És nem volt ilyen, úgyhogy azóta belement ~85 óra, úgy hogy majd most jön a főszál vége. Több koncepcionálisan nem tetsző dolog van, meg bugok (tegnap volt az első, ami miatt 5 perccel korábbi mentést vissza kellett tölteni, de egyébként ilyen korábban nem volt), de nem vártam semmi konkrétat, és baromi élvezem, és ami nem tetszik, azon túl tudtam lépni, mert nekem viszont adott annyit, hogy bőven ellensúlyozza.
21.01.06. 14:33 #802
Peace
Ez így igaz, torzul rendesen. A nagyon várt játékokkal biztosan premierkor játszom. Akármilyen állapotban is vannak.
21.01.06. 14:31 #801
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Egyetértek. Hasonlóan járok el, félretettem, megvárok egy-két javítócsomagot, és ahogy jómagam is említettem, bízom benne, hogy idővel valamennyit javítanak egy-két általam kritizált ponton is. Én egy kicsivel többet játszottam, mint a prológus, de nem sokkal. Sőt, engem sem zavart volna, ha még egy évet eltolják is, mindig van mivel lekötni magam.

A történet (és a karakterek) a látottak alapján már most is tetszett (az a bizonyos "megemlékezés küldetés" piszok jól átadja az érzést és az élményt), szóval nem panaszkodom nagyon, az általam kritizált elemek is beérhetnek idővel, sőt, egy esetleges második résznél már tanulnak a tapasztalatokból, és lehet fejleszteni, fejlődni.
1 2 3 ... 15 16 17

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat