Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Nem számítástechnikai témák

»» Forma 1 2011

1 2 3 ... 19 20 21
11.01.31. 11:11 #54
balays82
Igen, közben rájöttem én is, hogy ez még a Fauzy féle teszten készült. A Force India lenyomása a Team Lotus részéről azért elég nagy előrelépés lenne, hacsak az "indiaiak" nem esnek vissza nagyon.
11.01.31. 10:57 #53
Nayrobi
A kémfotón egy R30 látható, de a Team Lotust lájkolom, jól néz ki, remélem a STR-t és Force Indiát lenyomják majd.
11.01.31. 09:07 #52
balays82
Az első fotó a Mercedes idei kocsijáról, az MGP W02-ről

A Team Lotus bemutatta a T128-as autóját

Van ugye egy másik Lotus is, amelyik csapat szintén ma tartja a bemutatót, de az ő autójukról (Lotus Renault R31) is készült már egy kémfotó.

Ma még érkezik a Sauber is.
11.01.29. 16:31 #51
Eric
Ez most egy marketing "coming out" volt. Megmutatták magukat a holtszezonban kiéhezett rajongótábornak. Fényképezkedés, csinnadratta, stb.
No meg persze véletlenül odakerült a pódiumra az F458 Italia és a California is...
11.01.29. 15:50 #50
Creativ3Form
Alonso mint egy rossz csöves, úgy néz ki ezzel a bajusz+szakáll kombóval
11.01.29. 15:48 #49
balays82
11.01.28. 13:19 #48
ufodani
Dögös a kicsike Olyanok már ezek az első szárnyak mint egy 3 lamellás hókotróé
11.01.28. 11:47 #47
balays82
Így van, el is mondták, hogy az első futamig még több módosítást fognak végrehajtani, vagyis ezzel az autóval biztosan nem állnak rajthoz egyetlen versenyen sem.
11.01.28. 11:45 #46
Nayrobi
Na ez Bahrainben tuti máshogy fog kinézni, mert igazából nem sok változás történt a tavalyi autóhoz képest, inkább csak a szabályokhoz alkalmazkodtak (hátsó szárny, diffúzor, cápauszony hiánya, stb.).
11.01.28. 11:40 #45
RatBaG
elég letisztult a formája, finoman fogalmazva... de nem rossz.
11.01.28. 10:43 #44
balays82
Képek

Ami így elsőre látványos változás a tavalyi a autóhoz képest, az a megemelt orrész, az átalakított első szárny, a még kisebb légbeömlők, a teljesen leegyszerűsített diffúzor, a cápauszony hiánya, illetve az enyhény szólva feltűnő olasz zászló a hátsó szárnyon.
11.01.28. 09:02 #43
balays82
Ma 10 órakor a Ferrari elsőként mutatja be a F150 névre keresztelt új autóját, amit élőben is lehet követni az erre a célra létrehozott oldalon, bár szerintem kizárt, hogy normálisan működjön majd.
11.01.13. 23:54 #42
RatBaG
11.01.12. 15:20 #41
RatBaG
Az eddig bejelentett bemutatók:

Scuderia Ferrari Január 28.
Lotus Renault GP Január 31. (az ex-Renault Kubicával, az arany-fekete autóval)
Sauber Motorsport Január 31.
Scuderia Toro Rosso Február 1.
Vodafone McLaren Mercedes Február 4.
10.12.21. 12:18 #40
Nayrobi
Olvastam és sajnálom, di Grassit nagyon tehetséges pilótának tartom, 2008-ban kihagyta a szezon első harmadát a GP2-ben, mégis majdnem bajnok lett, nem béna srác, de hát a pénz dönt. Azért ez a D'Ambrosio se tűnik balféknek, majd kiderül.
10.12.21. 11:55 #39
balays82
A Virgin bejelentette, hogy Lucas di Grassi helyett a belga Jerome D'Ambrosio lesz jövőre Glock csapattásra.
10.12.16. 13:13 #38
ufodani
Upssz, Attilának címezve a jólesettséget.
10.12.16. 13:01 #37
ufodani
Ez jól esett, köszi

Kivételesen egyetértek az új szabályokkal ideértve a csapatutasítás engedélyezését is,- hiszen elpuffantva egy közhelyet- azért eddig is magtalálták a módját a végrehajtásának csak egyesek (Ferka) ezt nyiltabban tették mint mások. És én továbbra is azt az elvet vallom, h itt csapatok versenyeznek és a tulajok nem kevés pénzt ölnek bele, akik had döntsék már el a csapaton belül,h kit hol szeretnének látni. Vsz pedig az a kijelentés a szezonok elött csak szemfényvesztés, h igen, mindenkit egyenlő eséllyel hajtunk ki a szezonra. Mindenki,így persze mi is tudjuk a csapatösszeállításokkor, szerződeskötésekkor, h ki az első ( azaz preferált ) és ki a második számú pilóta egy adott csapatban.
Az ötmeccses váltóhasználat necces lesz. Nem tudom, h a KERS most kötelező lesz mindenkinek v szabvál. Mert amennyiben köt, akkor nagy változások nem lesznek, hiszen pölö a rajtnál nyilván mindenki ezzel indul, ill előzés kezdeményezésekor max az előzndő is felpattintja és máris ott a szitu mintha egyiknek sem lenne. Oks persze nyilván nem mindenki ott és annyiszor használná ahányszor a másik, de mégis.
10.12.16. 04:14 #36
RatBaG
10.12.15. 10:59 #35
balays82
Elvileg a büntetési rendszert is azért szigorították, mert sok lesz az előzési kísérlet, és meg akarják akadályozni a védekező pilóták szabálytalan manővereit. Legyen nekik igazuk.
10.12.15. 10:56 #34
Attila88
10.12.15. 10:56 #33
pres
A Hülkenberg leírva nagyon hasonlít a Piquet-re
10.12.15. 10:54 #32
Eric
A "sokelőzéses" délibábot már kergetik egy ideje. Mondjuk én is szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, de titkon valahol mégis reménykedem.
10.12.15. 10:35 #31
balays82
Én is gondolkodtam rajta, hogy beírjam-e, de annyira nem szeretek magammal beszélgetni, úgyhogy inkább nem írtam.

Annyit azért pontosítanék, hogy a mozgatható hátsó szárny nem betiltásra került, hanem éppen most lett engedélyezve. Ettől és a KERS használatától megint sok előzést várnak, de én már pesszimista vagyok ebből a szempontból.
A csapatutasítás engedélyezése nagy csalódás, éppen az ellenkezőjét vártam volna, vagyis a szigorú büntetését.
10.12.15. 10:26 #30
Eric
A Forma 1 2011-es sportszabályzata

Van néhány érdekesség...
- 107%-os szabály (Q1-ben a legjobbhoz képest)
- A csapatok személyzete az edzésnapok előtti éjjel nem dolgozhat
- Az időbüntetés mértéke "tetszőleges" mértékű lehet.
- 4 helyett 5 egymás követő nagydíjon kell használni ugyanazt a váltót
- "A boxutca pályához közelebb eső felét, a "fast lane"-t, szélességében korlátozták, mégpedig 3.5 méterre, hogy az autóknak ott ne legyen lehetőségük egymás mellett haladva versenyezni, ami már többször veszélybe sodorta a garázsok előtt tartózkodó szerelőket."
- Megszűnik a csapat utasításokra vonatkozó tiltás(!). Na, ez érdekes lesz, biztos néhányszor ki fogja verni a biztosítékot...

- Az F-csatorna, a mozgatható hátsó szárny és a dupla diffúzor(!) betiltásra került.
- Visszatér viszont a KERS, ami ugyan idén sem volt tiltott, de a csapatok megállapodtak abban, hogy nem használják

2013:
A 2.4 V8-asok helyett 1.6-os turbo motorokkal(+KERS) versenyez a mezőny.

10.12.14. 14:06 #29
balays82
Igaz, hogy már tegnapi ez a szomorú hír, de csak most vettem észre:

Elhunyt Tom Walkinshaw

Nyugodjék békében!
10.11.24. 10:57 #28
balays82
Valencia: F1-es nagydíj eladó!

Támogatom a szervezőket, szabaduljunk csak meg a sorozat egyik legrosszabb pályájától. Portimaó jöhetne is a helyére.
10.11.19. 10:51 #27
balays82
Bemutatkoztak a Pirelli abroncsok:

Vettel az élen a délelőtti tréningen
10.11.18. 18:01 #26
goodboy007
"A versenyzőkre is szigorúbb előírások vonatkoznak: akit súlyos közlekedési vétségen kapnak, elveszítheti a Formula-1-es vezetői engedélyét"

Hehe, már Hambi miatt is szabályt kellett alkotni.
10.11.18. 16:44 #25
ufodani
A KERS jöhet, a Ferka jól használta
Százhetes jöhet.
Szer is faszság ez a ha egy mp-en belül vagy akkor zöld a szemedbe, majd gomb a kezedbe és huss változik a hátsó szárnyállás. Legyen elég a KERS. Szép kis hullámvasutozás lesz.. Oks ettől izgibb lehet a meccs.
10.11.18. 16:19 #24
balays82
2011: Mi változik a Formula-1-ben?

Viszlát F-csatorna, üdv újra KERS. Régi vesszőparipám volt a 107%-os szabály, örülök, hogy újból bevezették. Az viszont még mindig nevetséges, hogy a következő évtől él az a szabályt, amiért Schumachert idén megbüntették Monacóban.

Egy dolgot érdemes külön kiemelni:

"...a hátsó légterelők beállításain a versenyzők menet közben is módosíthatnak, amelytől a szakértők több előzést várnak. Erre a harmadik kör után lesz lehetőség, amennyiben a pilótafülke kijelzője szabadjelzést ad. További korlátozás, hogy a rendszer csak akkor működtethető, ha a versenyző egy másodperces távolságon belül van az ellenfeléhez képest. A szárnybeállítás a fékpedál megnyomásakor visszaáll az eredeti pozíciójába."

Erre a bonyorult baromságra ugyan mi szükség volt? Egy nyomorult előzéshez tényleg összevissza kell nyomkodni a gombokat (KERS, szárnyállás), máshogyan nem lehet megoldani?
10.11.15. 19:12 #23
powerhouse
Tudtok komolyabb, a technikai háttérrel is foglalkozó blogokat vagy oldalakat?
10.11.15. 19:08 #22
powerhouse
Valamit csúnyán benéztem, pedig direkt utánanéztem az előző pár év bajnokának... Kösz a javítást!
10.11.15. 15:47 #21
balays82
Nem volt. Bár 2006-ban második lett Hamilton mögött. Egyébként a GP2 bajnoki cím általában nem rossz ajánlólevél a Forma 1 szempontjából, mert nyert ott Rosberg, Hamilton, Glock, vagy Hülkenberg is a jelenlegi mezőnyből. Pantano kilóg a sorból, mert a Forma 1 után lett ott bajnok, meg ő eléggé szürke pilóta volt Jordan csapatánál. Majd kiderül, Maldonado melyik tábort erősíti, de az nyilvánvaló, hogy alapvetően a pénz miatt esett rá a választás.
10.11.15. 15:03 #20
powerhouse
Hülkenberg már bizonyított, Maldonano még nem. Kis Piquet is volt gp2-s bajnok.
10.11.15. 14:55 #19
Nayrobi
Maldonado van annyira gyors, mint Hülkenberg, és pénze is van ráadásul ami a Williamsnek nagyon kell most. Te kit választanál? Na ugye.

De majd meglátjuk jövőre.
10.11.15. 14:35 #18
powerhouse
Szigorú voltam, de valóban a pénz az elsődleges szempont ennél a cserénél. Hülkenberg se ment rosszul, brazil pole nem kis dolog, és ő is megnyerte a GP2-t anno.
10.11.15. 14:28 #17
Nayrobi
Szegény Maldonado-t ne írd már le ennyire, konkrétan az idei GP2-es bajnokról beszélünk hékás.
10.11.15. 14:28 #16
balays82
Persze, írják is a cikkben, meg régóta hallani már, hogy ő jön. Végül is friss GP2 bajnok, majd meglátjuk, mit tud.
10.11.15. 14:15 #15
powerhouse
Állítólag a venezuelai Maldonado jön a helyére, aki ugyan 2 évvel idősebb, és nem is egy nagy tehetség, de egy hazai olajvállalat áll mögötte. A pénz beszél.
10.11.15. 13:55 #14
balays82
Hülkenberg elhagyja a Williamst, Barrichello marad

Úgy látszik, az a brazil pole is kevés volt a következő évi szerződéshez. Sajnálom őt, mert szerintem tehetséges versenyző, megállta a helyét Barichello mellett a tanulóévében. Majd most kiderül, Willi Webber mennyire befolyásos menedzser még, sikerül-e valahol helyet szereznie. A lehetőségek elég korlátozottak már, bár rögtön elterjed a hír, hogy Nico a Ferrarihoz megy Massa helyére, de ez már megszokott dolog, mindenki az ő helyére megy mostanában.
Egy kicsit szomorú az is, hogy a Williams ott tart, hogy a tehetséget a pénz elé helyezi a fizetős pilóták szerződtetésével, régen erre nem voltak rászorulva. Ma már viszont a privát csapatok többségének ez a sorsa.

10.11.14. 19:34 #13
ufodani
10.11.14. 19:30 #12
balays82
Ha off, legyen off:

Szigorúan AC Milan.
10.11.14. 18:45 #11
Nayrobi
Ezzel a végeredménnyel is úgy vagyok, mint a 2008-as Hamilton vb címmel, hogy tehetséges srác, szal egyszer megérdemli a vb-t, még ha nem is neki drukkoltam. Idén eléggé kiábrándultam belőle, de legalább nem az aussie lett a világbajnok.
10.11.14. 18:40 #10
ufodani
Rövidke off. Szal a Zöld Istenségen kívül milyen vallású vagy még külföldön?
10.11.14. 18:31 #9
balays82
Igaz, hogy nem vagyok MU szurkoló, de azért remélem, maradhatok.

Szóval én jövőre nem számítok az erőviszonyok drasztikus átalakulására, marad elől a három nagy, esetleg csatlakozik hozzájuk a Mercedes, Renault, Williams alkotta második vonalból a német gárda. Nyilván sokat számít, hogy az évad közepe óta már csak a jövő évi autót fejlesztik (bár akkor nem értem, miért kerültek közelebb az ideivel a menőkhöz a szezon végére), hiszen éppen a tavalyi idényben mutatta meg Ross Brawn csapata, hogy ez mekkora kezdeti előnyt jelenthet. Ugyanakkor maga Schumacher is azt nyilatkozta már legutóbb, hogy a fejlődést el lehet várni tőlük, de csodát nem.
Bármennyire nagy kedvencem Schumi, azt kell, hogy mondjam, az ő újabb világbajnoki címe is a csoda kategóriájába tartozna, ami szerintem nem fog összejönni. Talán, ha az idei évvel ellentétben jövőre ebből a pesszimista alapállásból indulok, még kellemes csalódás is érhet. Abban azonban feltétlenül bízok, hogy a középmezőnyben körözgetést, felváltja a dobogóért való küzdés, olyan jó lenne még látni azt a rá jellemző ünneplést, amit a dobogó felső fokán szokott bemutatni. Tudomásul kell azonban venni, hogy az idő halad, Németország és a Forma 1 új királyát pedig már Vettelnek hívják.

Abban is jó lenne hinni, hogy Massa végre összekapja magát, de erre Alonso dominanciája mellett nem látok sok reményt, a spanyol teljesen meghódította a Scuderiát, azt meg tudjuk, hogy ők milyen gyorsan választanak első számú pilótát, ezért, ha Massa nem nyomja meg a szezon elejét, akkor valószínűleg ez lesz az utolsó szezonja a Ferrarinál.

A McLaren és a Red Bull felállása jövőre változatlan marad, szerintem mindkét csapatnál egyértelműek az erőviszonyok, talán Button felnőhet Hamilton mellé a második évében, de nem hiszem.

Ami a hátsó régiókat illeti, van egy olyan érzésem, hogy a Hispaniát ma láttuk utoljára versenyezni, a másik két újonc viszont van olyan erős anyagi helyzetben, hogy folytassa, bízom benne, hogy jövőre jelentősen javulnak is, ezáltal kevesebb lesz a pályaakadály, mert ebből a szempontból az idei szezon borzalmas volt.

10.11.14. 16:21 #8
KisCsirkee
C-C-C-C-C-C-Combo breaker!

Hát, majd meglátjuk mit hoz a jövő év. Egy biztos: Schumachert akarok, de olyan igazi, 8-szoros világbajnokos Schumahert, nem ilyen visszatérős, tesze-tosza Schumachert. Mert ez nem tetszik.
10.11.14. 16:03 #7
Creativ3Form
Hát, nagyon szabadkozott, hogy készülnek jövőre. Remélem igaza lesz. Jó lenne látni, hogy újra küzd a VB címért.
10.11.14. 16:02 #6
ufodani
És mindjárt nyitom a 2012-est
10.11.14. 16:01 #5
powerhouse
5!

Amúgy ja, jövőre már mutatnia kell valamit, persze ahhoz a Mercinek és fel kéne javulnia.
1 2 3 ... 19 20 21

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat