Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

BejelentkezésFórum

Nem számítástechnikai témák

»» Szét*** az ideg

1 2 3 ... 78 79 80
21.05.09. 10:11 #3939
Peace
Nekünk sajnos az OTP-nél volt a legkedvezőbb a lakáshitel. Most fogok júniusban ismét egy nagyobb összeget betolni. Nagyon remélem, hogy ezúttal nem lesz ba**akodás!!!
21.05.09. 09:33 #3938
Aribeth
Erre akartam még reagálni, csak elrepült az idő.
Nagyon örülök, hogy megoldódott a helyzet! De azé' az elutasító határozat lol, mibe került volna beleírni egy sort, hogy tájékoztatom, hogy no para, azért utasítom el a kérelmet, mert az ön folyószámla-egyenlege alapján a pénz már a célszámlán van. Ennyi szabadon írható szöveget a gépi határozatminták is szoktak engedni a közigben.
21.05.09. 09:24 #3937
Aribeth
Az egyik kollégám pár éve milliós összeget akart előtörleszteni az otp-nél. Januárban leadták a pénzt, megírták a papírokat, majd semmi, nyárig nem voltak képesek lekönyvelni a befizetést, akkor is csak hosszas veszekedés árán. Bocsánatkérés, utólagos kamatelszámolás semmi.

Ehhez képest a kh-hoz bemegyek mondjuk két órakor hogy csókolom, szeretnék beforgatni x összeget a lakáshitelembe, azt aznap feldolgozzák, és másnaptól már alacsonyabb a törlesztőm. Ezt a anyagi lehetőségeimhez mérten igyekszem évente 1-2 alkalommal eljátszani. Az otp lakástakarék is nagyon gyorsan átfutott náluk a rendszeren.

Szóval lekopogom, eddig nem volt gondom a kékekkel.
Mondjuk a rendszerrel kapcsolatosan nincsenek illuzióim, három barátom dolgozik különféle bankok informatikai részlegén, mindegyik fejetlenségről számol be.

Csábító a Revolut is, de amíg nem vagyok olyan szinten, hogy pl. svájci számlán tarthassam a vagyonom (húzzál már bele, lottónyeremény), elnézem, ha azt a lófing lóvémat valamennyi banki jutalékkal, de legalább csak a hazai MNB-nek kell írnom a panaszlevelet, ha fogyasztóvédelmi problémám támad az adott pénzügyi intézménnyel.
21.05.09. 09:21 #3936
Ricsi1976
Ezen nincs mit vitatkozni vagy megtériteni mást, mindenkinek a sajátja a legjobb. Nyílván mindenkinek van annyi esze, hogy azt választja ami a legkényelmesebb és legjobb ár/érték arány. Mivel én migráns Citibankból átcsatolt Ersre nulla csomagos vagyok, értem itt semmi költségem nincs semmivel, akkor hagynám ott, ha fizetnének érte havidíjat a bankok
21.05.09. 09:07 #3935
Peace
Teljesen jó az OTP, nekem is ingyenes a számlavezetés. Mobil app teljesen szuperül működik, minden ujjlenyomattal jóváhagyva. Egyszer sikerült nagyon felba**niuk! Mikor Fundámat pörgettem bele lakáshitelbe és hiába leveleztem le velük, hogy mindent megcsinálnak, nem tettek semmit. Nekem kellett kinyomozni, hogy mit kell csinálni és be kellett mennem személyesen kézzel írott A4-es papíron könyörögni, hogy könyveljék le a befizetésemet. Majd rá pár hétre megint személyesen kellett újra kézzel írott papíron kuncsorogni, hogy engedjék el az előtörlesztési büntetést, mert a Funda leigazolta, hogy valóban onnan van a pénz, ahonnan azt állítottam. Na itt azért kicsit elszállt az agyam és volt pár keresetlen szavam hozzájuk. Bár bocsánatot kértem az ügyintézőtől, mert tudom, hogy nem tehet róla. De ezt a szánalmat....és mindezt 2020-ban!!!
21.05.08. 21:45 #3934
Pyrogate
Nekem nem jött be a revolut, külföldön többször is szarabbul váltott (Londonban, Moszkvában is).
Az azonnali utalással már bankból is atér minden 5 másodpercen belül.
21.05.08. 21:18 #3933
LordMatteo
+1

Amúgy az a baj ezzel, hogy a szó szerinti szart is inkább elviselik az emberek, de olcsó legyen a bankolás. Pár hónapja le lett osztva az OTP itt, hogy mekkora szar szemét drága bank, mindenért felszámolnak 20 ft-t. Lehet, de értelmes netbankjuk van, és vidéken is bárhol találok bankfiókot, automatát. Egyértelmű, hogy ezért _kicsivel_ drágábbak lehetnek más bankoknál. És nekem egyébként konkrétan nulla a havidíjam, csak konkrét, célzott utalásoknál van költségem.
21.05.08. 20:43 #3932
david139
Tudom, hogy feleslegesen tépem a számat, de továbbra is azt mondom, hogy Revolut. Az app maga a bank, szóval minőségben fényévekkel a bankos fosok előtt van, és a tranzakciók azonnal történnek.

Magam is egy banknál, a netbank egy részén dolgozom, és annyit tudok mondani, hogy csodaszámba megy, hogy ezek a 100 éves szarra húzott rétegek egyáltalán működnek.
21.05.08. 15:22 #3931
Madrac
Update: Bármi is volt a gond akkor, most már jó.
21.05.08. 15:15 #3930
Madrac
Nem tudok belépni a Georgeba. Nem tudom az MPIN-en. Nem baj, ott van alul az elfelejtett MPIN, lekérem, megy minden, kapok egy 8 jegyű számot. A George-ba pedig 6 jegyű kell. De most megpróbálom megegyszer, hátha javítottak rajta.
21.05.08. 14:50 #3929
Ricsi1976
Én is Estre George vagyok, semmi baja.
21.05.08. 12:33 #3928
Dark Archon
Nem, de annyi azért elvárható lenne, ha már XML-ben el lehet menteni az adatokat, akkor visszatölthető legyen, nem? Vagy a számlás táblázatnál, mikor 30 sort kell kitölteni, egy Excel import? Vagy copypaste a teljes táblázatra? Legalább egy teljes sorra? Mert most cellánként kell bemásolni mindent. Á, igaz, én vagyok a hülye, a BKK jegyrendszere után mit várok, ahhoz képest meg csúcstechnológia.

szbszig: OTP-s vagyok, azzal legalább nincsenek ilyen problémák. Egy fizetés jóváhagyás is max. 2x PIN-kód beírás appal (egyszer a belépéshez, egyszer a jóváhagyáshoz), weben meg QR kódos bejelentkezés van. Bármilyen tranzakciót szintén QR kóddal lehet jóváhagyni (utána persze 2x PIN kód az appal).
21.05.08. 12:04 #3927
szbszig
Annak a reklámján meg azért szoktam röhögni, mert mindig Dzsordzsi bácsi jut róla eszembe.
21.05.08. 09:08 #3926
Barthezz
George jelentem, tényleg a jövő bankolása. Eddig is rendben volt az Erste mobilbankja és netbankja, de a George óta 2 perc helyett max. fél perc bármilyen művelet, átutalás, stb. elvégzése. Az app sebessége is rengeteget javult, a kezelés is abszolút felhasználóbarát, minden korábban alkalmazott számlaszám előhívható a bepötyögés helyett, a limitmódosítás 10 másodperc, PIN-kódot pedig egyáltalán nem kell beütni a biometrikus azonosítás és jóváhagyások használatával. SMS értesítés sem kell már semmiről, pillanatok alatt ránézhetsz bármikor az utolsó tranzakciókra és a számlatörténetre. Korábban a Netbróker felület volt kissé körülményes az állampapírok és a kincstárjegyek kezelésére, de mostanra már ezt is integrálták a George-ba és nagyságrendekkel átláthatóbb és egyszerűbb lett az egész.
21.05.07. 23:57 #3925
-Jozef-
Most jöttünk át a KH-hoz, mert ők adtak legalacsonyabb THM-mel lakáshitelt, de már most megbántam, hogy kénytelen voltam otthagyni az OTP-t.
Eddig csupa rossz tapasztalatom van a kékekkel. Nem tudom milyen mobilappot használsz, de egy rakás kula az egész: kibírhatatlanul lassú a bejelentkezés, az UI vérgagyi és gyakoriak a kimaradások, karbantartások. Utóbbi igaz a netbankra is.
A személyes ügyintézés szintén kálvária: a ritkaságszámba menő fiókokban semmit nem tudnak azonnal elintézni, mindent csak a backoffice-on keresztül futtatva, 1 hetes átfutási időkkel tudnak kiállítani. Kivéve, ha az ember rájuk pirít, mert akkor hirtelen 2 munkanap alatt elintéznek egy tartozásigazolást, igaz csak másodjára, mert elsőre elbasszák.
21.05.07. 19:28 #3924
Pyrogate
Most utaltam, 2perc se volt.

Nekem bejön az appjuk, sose volt vele gondom. Mindig 1-2p utalni
21.05.07. 18:29 #3923
LordMatteo
OTP meglepően felhasználóbarát, jól működik, nincs vele soha semmi gondom.

A CIB-en én csak csodálkozok, hogy van még ügyfelük, ugye a mobilappjuk konkrétan fél évig nem ment, mert nem volt fejlesztőjük, vagy mi volt... utalok, fizetek, mindent csinálok, banki tranzakció miatt szerintem évek óta nem voltam bent (azonosítani magam bementem tavaly). Amúgy is borzasztóan körülményes, közben viszont hanyag banknak is tűnik, rengeteg csalási meg strómanokkal teletömött céges dolog a CIB-ben zajlik...
21.05.07. 18:03 #3922
Aribeth
Ugyanez, nekem is tökéletesen működik, még édesanyám is röhögve kezeli.

Ma fennakadtam egy vásárlásnál, hogy nincs elég keret. (Reggel vonta le a Microsoft az éves Office csomag árát.) Elnézést, telefon elő, gyors limitmódosítás, és egy perc múlva már fizettem. Az utalás szintén pár perc.

Aztán lehet, hogy a felhasználóbarát/hülyebiztos rendszer közben tiszta lyuk biztonsági szempontból, és a kínaiak csak azért nem nyúlták le a mobilbankon át minden pénzem, mert nincs mit, de egyelőre meg vagyok elégedve vele. 10+ éve van náluk számlám, soha semmi gondom nem volt. Ha még azt elintéznék, hogy a gyors hitelfelvétel mellett netbankon át tudjak elő/végtörleszteni is, és ne kelljen besétálni hozzá a bankba, akkor pezsgőt bontanék.
21.05.07. 17:51 #3921
Bomc.
Novemberben eladtam a kocsit, vettem másikat, feltöltöttem az adásvételit ügyfélkapura stb.. márciusban mindkét kocsihoz jött súlyadó mert a nav b-szott el valamit, aztán kiderült hogy az új tulaj, az előző kocsim új tulaja nem íratta ár a nevére a kocsit na mindegy azt nem fizettem be, b-szódjon meg ott ahol van, megint feltöltöttem az adásvételit ügyfélkapura, most már észrevették fél év után hogy már nem az enyém a kocsi valami komoly hiba lehet a rendszerbe az biztos
21.05.07. 17:51 #3920
Ricsi1976
Mégis mit vártál? Tökéletesen működő rendszert?
21.05.07. 17:22 #3919
szbszig
CIB Bank, ha ez számít...
21.05.07. 17:15 #3918
subject17
KH Mobilappal semmi bajom. Még a Face ID-t is gördülékenyen használja, nekem csak bámulnom kell, és megoldja.
21.05.07. 17:02 #3917
szbszig
Csak igen lazán kapcsolódik, de én azokon a reklámokon szoktam röhögni, vagy inkább kiakadni, amikben azt mutatják, hogy a felhasználók egyetlen érintéssel, menet közben, tévénézés közben, játék közben, szoptatás(!) közben stb. széles mosollyal netbankolnak. Nem tudom, minden bank internetes felülete és mobilapplikációja olyan elbaszott, mint az enyémé, vagy csak engem ért ez a megtiszteltetés, de egy mezei átutalás minimum egy negyedórás kínlódás szokott lenni, és akkor még egészen jó vagyok általában, mert van olyan, hogy egyáltalán nem sikerül, és vissza kell térnem az egészre később. A netes felület is szétkapcsol folyamatosan, a mobilapplikáció is, vagy eleve be sem tölt, vagy lefagy menet közben. Ha közben teszi ezt bármelyik, akkor nyilván kezdhetem elölről a számlaszám és az összes adat kitöltését. Plusz minden fagyásnál, elakadásánál, képernyő-elsötétedésnél értelemszerűen a PIN-kódot is kéri újra és újra, hogy igazoljam magam, úgyhogy egy átutaláshoz alsó hangon 10-12 alkalommal biztosan meg kell adnom.
21.05.07. 16:33 #3916
Dark Archon
Kurva jó édes anyját már azoknak, akik ezt az ügyfélkapus szart is csinálják!

Családi otthonfelújítási támogatás, 2 óra volt kitölteni a kibaszott adatokat, miután a szájbabaszott rendszer nem akarta elküldeni. Telefon az államkincstárnak, "ja, hát csak Firefox-szal működik". Persze, miafaszért működne Chrome-mal, de minek is kiírni a birka népnek, szopjanak csak.

Újabb 2 kibaszott óra, végre elmegy.

Kormányunk nem kapkodja el, kerek 30 nap múlva válaszolnak. Hiánypótlás. Oké, nem gond, beszkenneltem a különbözetet, majd csak azt elküldöm.

Aha, hát lófasz az én seggembe! Nem lehet betölteni a meglévő kérelmet, ÚJRA ki kell tölteni az egész istenfaszát, hiába jelöltem be, hogy hiánypótlás... ez igen! Így aztán tényleg nem kell sok embert kifizetni. Természetesen csak egy lehetőség van a hiánypótlásra, ha az sem jön össze, akkor szevasz.
21.04.14. 14:54 #3915
Gump
Jött már egy újabb levél (amit a postás nem is próbált átadni, csak értesítőt bedobta, de még nincs átvéve), de érdeklődés alapján nagyjából az van, hogy a hétvégi lábon kihordott pár agyvérzés fölösleges volt, mert kb. akkorra már átvezették a számlák között a pénzt, és fel is adták a levelet (amit még át kell venni postán), hogy nincs hátralék és újra él a biztosítás, csak emellett feladták azt a határozatot is, amit kaptunk, hogy el lett utasítva arra hivatkozva, hogy nincs pénz. Mert kb. párhuzamosan előtte már megtörtént az átvezetés... Nagyjából. Akkor lesz 100%, hogy ez van, ha papírt átvettük, de hétfői info alapján aztán gyógyszertárban és telefonon háziorvosnál tesztelve zöld a lámpa, oké a TAJ szám.
21.04.13. 20:52 #3914
Aribeth
Hurrá, drukkolok, hogy rendben menjen!
21.04.12. 19:35 #3913
Gump
Kicsit félve mondom, de megoldódni látszik a dolog, köszi mindenkinek a hozzászólást.
21.04.11. 09:35 #3912
Gump
Ezer köszönet és hála!
21.04.11. 06:56 #3911
Aribeth
A telefonálás alól egy kivételt látok: az elutasító határozaton az ügyintéző neve mellett szerepelnie kell egy telefonszámnak. Sajnos van, ahol csak valami központi számot adnak meg, de általában ez közvetlen elérhetőség ahhoz az emberhez, aki a határozatot fogalmazta. Ha őt sikerül utolérni, és megkérdezni, mi volt ez, akkor is beljebb vagytok, de még ha telefonon sikerül is megbeszélni a dolgot, szerintem akkor is legyen írásos nyoma annak, hogy nem értetek egyet a határozattal.
21.04.11. 06:43 #3910
Aribeth
https://nav.gov.hu/data/cms549926/91_Az_egeszsegugyi_szolgaltatasi_jarulek_20210127.pdf

Itt azt írjak, hogy “Ebben az esetben a NEAK érvényteleníti a magánszemély társadalombiztosítási azonosító jelét (tajszám), ami ezután legkorábban a tartozás megfizetése utáni naptól lesz újra érvényes.”

Elvileg a megfizetéstől kezdve nem kellene, hogy probléma legyen, de az adóügyből kiindulva én írnék azért erről két sort. Ne telefonáljatok, ha nincs személyazonosítást lehetővé tévő PIN kódotok, akkor konkrét adóügyekben szóba sem állnak veletek (adótitok okán). Levelet írjatok, annak nyoma van, és muszáj foglalkozni vele. (A levelet epapíron vagy postán/üszin, aláírva adjátok be.)

Tisztelt NAV!

Alulírott XY (adóazonosító jelem: ....) 1234567890 iktatószámon kaptam egy levelet, hogy hátralékom van egészségügyi szolgáltatási járulék adónemben. 2021. ...-án befizettem az elmaradást, kérem, tájékoztassanak, hogy a taj számom innentől rendben lesz-e.

Megjegyzem, hogy azért volt az állítólagos elmaradásom, mert nem tudtam, hogy új számlaszámra kell utalni, ezért 2020. júliustól végig rossz helyre ment a pénz. Ebben 2021. ...-án megerősített az XYZ ügyfélszolgálaton dolgozó munkatársuk is, aki kinyomtatta nekem a folyószámlám, amin látszik, hogy x adónemen hátralékom, y adónemen ugyanannyi túlfizetésem van. Ezzel kapcsolatosan beadtam egy átvezetési kérelmet, de a 2021. ...-én kelt 0987654321 iktatószámú határozatban XYZ ügyintéző/osztályvezető elutasította azt arra hivatkozással, hogy nincs túlfizetésem. Ez meglepett, mivel az üszin kapott folyószámlám (mellékelem) egyértelműen túlfizetést mutat. Kérem, nézzenek ennek utána, és haladéktalanul tájékoztassanak, hogy mi a teendőm, mivel véleményem szerint túlfizetésem van, és szeretném azt az eüszolg járulék adónemre átvezettetni.

Tisztelettel Gump párja

A levél másolatát tegyétek el, és ha nem jön semmi válasz olyan másfél hónapon belül, akkor jó nagy betűkkel be lehet nyújtani panaszt, arra ugranak. Közben azért a háziorvostól kérdezzétek meg, hogy mit lát a rendszerben, biztosított-e a párod, mert valószínűleg automatikusan át kell, hogy fusson a befizetés, nem is ez a gázosabb rész szerintem, hanem hogy miért utasították el az átvezetési kérelmet.
21.04.11. 00:11 #3909
Gump
Hát ja, amikor megjött a levél egy hónapnál régebbi dátumokkal, és két hete lejárt határidővel, úgy, hogy a küldött csekkek között is rossz volt ez a "sírjunk vagy nevessünk" érzés volt..
Köszi a segítséget és a tanácsokat.
Én is mindenképpen most afelé mennék, hogy kifizetjük, szerencsére azon nem múlik perpill semmi, és aztán valahogy visszaszerezni/átvezetni a régiről a pénzt. De - és akkor kérdezek még - akkor ha arra a számlaszámra, amire a havi befizetés kell menjen mi átutaljuk az összeget (ami rossz helyre ment a számlaszám változása óta) még nem lesz letudva nem? Nem azt látom, hogy automatikusan megtörténne a státusz változás, vagy igazából ez elég, esetleg egy telefon, hogy át lett utalva, ellenőrizzétek és billentsétek át a státuszt?
21.04.10. 23:39 #3908
Aribeth
Az elmesélt információk alapján ez rengeteg helyen van elbaszva. (A régi számos csekkel kezdve.)

Én azt javasolnám, hogy mivel sürgős a sztori, ha van rá felesleges keretetek, akkor előlegezzétek meg, és fizessétek be azt a nyolc hónapot a megfelelő számlaszámra, mert az a jogviszony helyreállításának feltétele, hogy ott legyen a pénz, és ezzel párhuzamosan verjétek az asztalt az átvezetés miatt, akkor gyakorlatilag az idei év ki van fizetve. (Vagy ha lesz egyéb biztosítási jogviszonya a párodnak, akkor meg tényleg visszautaltatjátok a túlfizetést.)
Persze fellebbezni sem muszáj, bármikor be lehet nyújtani újabb 2117-es átvezetési/kiutalási kérelmet.
https://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/2117_1609327614584.html (elnézést, hogy csak így, de most nincs kedvem linket varázsolni)

Bízom benne, hogy mihamarabb sikerül kiderítenetek, hogy mi ment félre!
(És valóban teljesen jó az a folyószámla is, amit az üszin kaptatok.)
21.04.10. 23:25 #3907
Gump
Igen, jól érted. Elvileg küldtek, gyakorlatilag nem jött. A posta is olyan amilyen, ha elvileg el is indult a NAV-tól, nem tértivevényesen, az biztos, nem vett át nyáron semmit. A biztosítási jogviszony megszüntetéséről is sima postaládába dobott levél értesített, ami március közepén érkezett, és február 4-i, meg 10-i dátum volt benne, és fizetési határidőnek meg március 4. szerepelt a levélben. Március 17-én érkezett meg.... Nem mellesleg volt négy csekk mellékelve, hogy ezeken lehet befizetni amúgy a havit, és a négyből egyen a régi, tavaly nyáron lejárt számlaszám volt.........
Most úgy néz ki, hogy ez aranyos NAV-os ismerős megpróbál utánajárni hétfőn.
@Aribeth:
Mi is olvastunk aztán olyat, hogy automatikus átvezetést csináltak, ez nálunk nem történt meg és az előző körben a NAV-os ügyintéző töltötte konkrétan ki az átvezetési kérelmet (ő nagyon segítőkész volt) ő mondta, hogy látszik, hogy igen minden hónap megjött, csak rossz helyre és akkor következő hónaptól figyeljünk (április már jó helyre ment) és ezt meg átvezetik.
Igen lehet fellebbezni, de nem tudom az is hány hét és én már szarnám le és utaljuk a pénzt valahová csak mondják meg hogy hová és aztán álljon helyre az a kurva jogviszony, de ugye átvezetésről volt szó, fel nem merült a Dózsa György központi ÜFSZ-os ügyintézőben sem, hogy ezt visszadobják. Úgyhogy az lenne jó, ha rájönne az elutasító határozatot hozó ügyintéző, hogy elbaszott valamit és törölné, vagy akkor valaki mondja már meg, hogy mit kell csinálni, hogy gyorsan legyen biztosítása és mellette elkezdeni elintézni, hogy valahogy visszatérítsék a rossz helyre ment 8 havi befizetést.
ÜK nincs, személyi most járvány alatt járt le, nem tudta megújítani, 3 hét múlva van időpont, aztán lesz ÜK is utána. Köszi ezt az elérhetőséget, életben nem találtam volna meg, hogy van ilyen, ahol nyomon lehet követni (talán, talán aktuális adatokkal) a NAV-os folyószámlákat.
Úgyhogy letölteni aktuálisat nem tudunk, az van kezünkben, amit az ügyintéző adott márciusban, ami alapján az átvezetés el lett indítva.
21.04.10. 22:12 #3906
Aribeth
Elvileg tavaly minden érintettnek szóltak, hogy változott a számlaszám. Bár tértivevényes levél hiányában ez annyi, mint halottnak a csók, el tudom képzelni, hogy gebasz volt a postázással, félrement, elveszett, whatever.

Szerk: ebben nem vagyok otthon, de azt olvasom, hogy tavaly még beígérték, hogy azoknak, akik rossz helyre utaltak, automatikusan átvezetik a lóvét, meg időben írnak levelet, hogy heló, gond van.
21.04.10. 22:01 #3905
jawsika
De jól értem, hogy szó nélkül megváltoztatták a számlaszámot, és most, 8 hónap után jön az első értesítés, rögtön azzal, hogy heló seggarc, nincs ám biztosításod, meg még meg is fenyegetünk? Beszarás...
21.04.10. 21:17 #3904
Aribeth
Ha az átvezetési kérelmet elutasították, arról határozatot hoztak. A határozattal szemben 30 napos fellebbezési jog van, ahhoz az adóigazgatósághoz kell benyújtani, ahol hozták, aztán ők majd átdobják a fellebbvitelhez. Be lehet adni papír alapon postán, személyesen az ügyfélszolgálatokon (a covid miatt időpontfoglalás van, de a beadványok átvételéhez nem kell időpont a központi üsziken - központi ügyfélszolgálatok vannak a megyeszékhelyeken, Bp-n a Dózsa György út 128-132., Gvadányi utca 69., Kresz Géza utca 13-15. és Vaskapu u. 33-35.), vagy elektronikusan e-papíron, ha van ügyfélkapu. (epapir.gov.hu)

A fellebbezésnek illetéke van, de ha nektek adnak igazat, akkor kamatostul visszautalják/vagy át lehet ezt is vezettetni.

Ha van ügyfélkapu (legyen, mert ezer dologhoz hasznos), akkor az ebev portálon (ebev.nav.gov.hu) mindenképp érdemes személyesen is lekérdezni a folyószámla állását. Ebev portál - szolgáltatások - folyószámla és pótlékadatok - adószámla. Itt új lekérdezés, majd az adószámla típusánál érdemes a tételes opciót választani, mert akkor minden adónemet lehoznak. Ha a tavalyi évi egyenleg kell, akkor az időszak vége 2020.12.31, ha az idei, akkor 2021.04.lekérdezés napja. Mivel éves bontásban van az adófolyószámla, két lekérdezést kell indítani. Egy kis várakozás után az elkészült eredmények sorra kell kattintani, és a szürke pdf-ekből megnyitható pdf-ek lesznek. Az így összeszedett folyószámlakivonatok egybevetésével látjátok, hogy konkrétan mennyi az annyi, és ezt is lehet csatolni a fellebbezéshez. Ha a régi számlaszámra ment minden, akkor a 124-es adónemen van a korábbi lóvé.

Pakoljátok a fellebbezés mellé a havi bankszámlakivonatokat is, és ha nem akartok egy rakás érzékeny infót (milyen bevételek, költések voltak) az ügyintézők orrára kötni, akkor takarjátok ki azokat a sorokat, amik irrelevánsak.

Egyébként van egy ún. rendelkezés nyilvántartás is (rendelkezes.gov.hu), amiben be lehet állítani, hogy minden hivatalos ügyben az ügyfélkapura (küny tárhelyre) jöjjenek az iratok, tehát onnantól nem kell parázni a postás esetleges hibái miatt sem. És ilyenkor ha a navtól jön elektronikus üzenet, és esetleg a künyön nem sikerült átvenni, mert lejárt a 30 nap, akkor az ebeven azokat is le lehet kérdezni 1 évre visszamenően. Én most készülök ezt bejelenteni, mert unom a postával való szórakozást.
21.04.10. 16:31 #3903
szbszig
A vége majd az lesz, gondolom, hogy személyesen kell bemenni valahova egyeztetni és utánajárni a dolognak. Egy világjárvány közepén természetesen ez az egyetlen szóba jöhető megoldás általában.
21.04.10. 14:43 #3902
Ricsi1976
21.04.10. 14:13 #3901
Gump
Barátnőnek egy hónapja jött navtól levél (csak úgy postaládába bebaszva), hogy tartozás miatt nincs biztosítása. Minden hónapba fizeti a tb-t, de tavaly nyár közepén megváltozott a számlaszám. 8 hónap rossz helyre ment. Oké, nav ügyfélszolgálat, igen látják, kézben a számlakivonat, x túlfizetés régi számlán, y hiány újon, x>y sima átvezetés, majd 30-35 napon belül jön az értesítés. Jött is. Egy riherongy kurva ügyintéző elutasította, mert az x átvezetése régiről újra nem megy, mert az x átvezetendő nincs ott, amiről papírunk van, hogy de ott van. Világjárvány közepén a kibaszott kormány is behoz ilyet, hogy nincs biztosítás, de nem értesítenek mondjuk fél távnál, hogy bazmeg valami nem oké, a nav megváltoztatja a számot értesítés nélkül, postaládába bebaszva értesítés, rá 8 hónapra (levél megkapása előtt egy hónappal korábbi dátumozással) hogy nincs biztosításod, aztán egy tudatlan kurva kiskirályt játszik. Hogy halna kínhalált mind.
21.04.10. 10:15 #3900
jawsika
Van egy hidraulikus emelőm, de az meg apámnál van. A gyári az botrányos... Viszont nem vagyok vele beljebb, mert mondom, a pótkereket biztosisten, hogy nem veszem le.

Nekem amúgy Renaultom van, és tényleg, egy rossz szavam nem lehet amúgy, még soha semmilyen baja nem volt. Ez se konkrétan a kocsi hibája, de bosszantó, na.
21.04.10. 03:49 #3899
Ricsi1976
Ismerős szitu a múltból... A kedvencem: leengedett hátsó kerékkel szinte képtelenség kivenni az emelőt... Ami ugye hol van? Igen, a lent felfogatott pótkerékben. Ugyanitt izzócsere nőgyógyászati gyakorlattal. Soha többet nem veszek feancia illetve f betűs autót... Ford, Fiat, Francia.. Ugye a híres szentháromság.
21.04.10. 02:07 #3898
jawsika
Fel lett téve a nyári gumi, erre a jobb első ereszt. Kb két nap alatt annyit, hogy látványos legyen. Mindegy, gondoltam, home office van, garázsban eláll, nem használom, amíg nincs megcsinálva. Elmentem gumishoz, mondta majd menjek csütörtökön. Mondtam neki, simán, tökmindegy, úgyse kell most.
Kb két hónapja nem kellett a kocsi munka miatt.

Na, nyilván most este szóltak, hogy hétfőn menjek valahova. Ez egy ilyen összesen kb 100 km-es túra, tehát semmi, de nem merek így elindulni. Nem tudom, mi a gumi baja, és még a végén durrban megadja magát útközben.

Pótkerék az ilyen csodás megoldással leeresztős verzió, tehát a kocsi aljára van felszerelve, és a csomagtartóból lehet leengedni. De ha leengedem, sose fogom tudni visszatenni, úgyhogy hacsak nem az esküvőmre tartok, nem fogom levenni. Szóval fucked.

Most két opció van: hétfőn hajnalban bemegyek a melóhelyre és imádkozok, hogy legyen szabad céges kocsi, ami teljes RNG, vagy elkérem apámét, ami valószínűleg megoldható, de mióta nyugdíjas, azóta hihetetlen sürgős meg fontos bevásárlóútjai vannak, szóval még az sem tuti.
Már elkeseredettségemben azon gondolkodok, hogy vissza kéne tenni talán a télit egy napra, de az meg tényleg a too much effort kategória már, főleg mert azért is cseréltetem a kereket és nem magam csinálom, mert szörnyen amatőr módon van megoldva a kocsi emelhetősége, és utáltam én csinálni, mert az emelési pont megtalálása kb művészet... Franciák, na...

Komolyan, seggem már...
21.04.03. 22:28 #3897
Lovi Tommy
ezt tudom, a régi upc-t pont emiatt vodához sorolom, s hát igen, tudom, hogy a upc-vel sokaknak volt anno baja.
mondjuk ha nem váltottam volna anno tkomról voda mobilelőfizetésre, amivel szintén jobb tapasztalataim vannak, lehet nem mertem volna a upc-utód vodát bevállalni.
21.04.03. 10:59 #3896
LordMatteo
Ugye belső emailezés az olyan dolog, hogy mindenki munkamoráljától függően kezeli, viszont a szolgáltatóknál minden beérkező ügyfél-email kvázi ticket, elindul vele egy folyamat, amin végig kell haladni, nem lehet ignorálni - és sokkal könnyebben bizonyítható, hogy Te mit írtál-mondtál-kértél, mint a telefon, ahogy Aribeth is írta.

+, hogy a telefon másik végén sokszor betanított diákmunkás ül, aki nem sok mindenhez ért, az összetett ügyeket ha tudja tovább kapcsolja, ha nem, akkor megpróbálja lerázni, hogy ne az ő fejére essen a szar. Az email pedig megy az illetékes osztályra.

Amit én tudok tanácsolni, hogy akármelyik szolgáltatónak írtok, a bullshitet meg a mélységesen csalódtam szövegeket hagyjátok, senkit nem fog érdekelni (ha kompenzációra utazunk, akkor természetesen ez nem igaz). Röviden, tárgyilagosan, tőszavakban, hogy mit akartok. Szerződésszám/előfizetői azonosító mindig legyen benne, minden más csak felesleges infó ilyenkor és lassítja a dolgokat.
21.04.03. 10:47 #3895
Aribeth
Nekem eddig a Telekomnál jó tapasztalataim voltak. Ha technikai probléma adódott az otthoni szolgáltatással, akkor telefonon a skynetes nőszemély beazonosította, mi a gond, ide küldött egy szakit egy-két napon belül, addig meg korlátlan netet adott a telefonra.
Amikor meg az volt a bajom, hogy bent az üzletben megszüntettem két előfizetést, megírtuk a papírt, de ezt nem vezették fel a honlapon a személyes fiókomba, akkor emailen rájuk borítottam az asztalt (minden adattal, szerződésszámmal, megszüntetésről szóló irat iktatószámával), és két napom belül megszüntették az előfizukat.

Biztosítókkal, bankkal szintén csak emailen kommunikálok, főleg, hogy a kezemben a bizonyíték, hogy ezzel és ezzel megkerestem őket, és mehetek a felügyeleti szervekhez, ha szarnak a fejemre. (A telefonos hangfelvételeket nem is tudom, meddig őrzik meg.)

Szóval alapvetően LM-mel értek egyet, éljen az írásbeli kapcsolattartás, de igazat adok abban, hogy sürgős intézkedést igénylő probléma esetén, vagy egyszerű, gyorsan megválaszolható, ám a netről nem kideríthető kérdés esetén a telefon a nyerő, és olyankor iszonyú bosszantó, ha húsz percekig nem jutunk ügyintézőig/Vanda nem érti a problémát.

(Egyébként hazabeszélek, most olyan helyen dolgozok, ahol rengeteg kérdéssel fordulnak hozzánk, és jobban értékelem, ha a nagyon összetett jogesetekkel inkább írásban találnak meg. Ügyféloldalról viszont elhiszem, hogy rossz, hogy valamelyik levélre 2, a másikra 30 nap múlva válaszolunk, leterheltségtől és prioritásoktól függően.)
21.04.02. 23:02 #3894
subject17
Jaja, egyrészt ez, másrészt tapasztalataim szerint meg emailre is ugyanazt a sablon használhatatlan szart szokták küldeni, amit telefonba is mondanak, csak épp 2-3 nap késéssel...
21.04.02. 21:48 #3893
MattMatthew
Nyilván munkahelyeken belül talán kicsit más, de jellemzően azt tapasztalom, hogy az e-mailt ignorálják, szóval telefonon kell erősködni, ha megoldást akar az ember, vagy mindenkit is be cc-zni.
Ez utóbbi meg ugye nem igazán opció ha szolgáltatóval van gond. Szóval bennem eddig fel sem merült pont ezért az, hogy ebben az esetben az e-mail lehet a jobb út. Köszi a tippet!
21.04.02. 21:28 #3892
LordMatteo
Pedig vodafoneos vezetékes net nincs gyakorlatban - vagy az UPC hálózatát vették át, vagy optikai kábelnél a telekom hálózatán szolgáltatnak, szóval sok köze nincs ehhez a vodának.
21.04.02. 20:06 #3891
david139
Nekem meg a Telenorral nem volt sosem bajom. Külön hálás vagyok az ügyintézőnek, amiért okos volt helyettem, és lebeszélt arról, hogy megszűntessem a számomat az előfizetéssel együtt, helyette pedig rábeszélt a feltöltős csomagra váltásra. Elég sok kettős autentikációt beszoptam volna egyébként.
21.04.02. 15:07 #3890
subject17
Nekem meg Telekommal nincs bajom időtlen idők óta... Tényleg emlékem sincs, hogy mikor volt utoljára net-, vagy telefonhálózati problémám.
1 2 3 ... 78 79 80

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

keresés a fórumban


Kedvenc témák | Súgó (FAQ) | Fórumszabályzat