Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

Prodeus

Prodeus Early Access próbakör – Korai hozzáférésbe lépett a Bounding Box boomer shootere

Retro FPS rajongók, elő a shotgunnal, újabb démoni hordát kell végigirtani!

2020.12.10. 12:00 | szerző: Zoo_Lee | kategória: Előzetes

A Prodeusról először 2019 nyarán írtam, egy retro FPS-eket (vagy újabb nevükön boomer shootereket) összesítő cikkemben, amelyben egyúttal az egyik legígéretesebb próbálkozásnak neveztem a műfajban. Majd úgy tűnt, hogy sajnos mindössze ennyi is marad: egy ígéret. Ugyanis sokáig semmit sem láthattunk belőle ütős előzeteseken kívül, az emlegetett early access dátumok elmaradoztak, pár hónapja pedig már kezdtem attól félni, hogy újabb vaporware-rel, a fejlesztés során nyomtalanul köddé vált játékkal lesz dolgunk.

Prodeus Early Access próbakör – Korai hozzáférésbe lépett a Bounding Box boomer shootere

Ám nemrég végre early accessbe került a játék, és ha a véleményemet röviden és tömören kellene megfogalmaznom, csak annyit írnék, hogy amennyiben szerettétek a régi Doomot és társait, most azonnal rohanjatok Steamre, és zsákoljátok is be 25 euróért a Humble Games és a Bounding Box üdvöskéjét.

Hosszabban kifejtve: a Prodeus az aktuális kínálat egyik, ha nem a legjobb boomer shootere, amely példaértékűen kombinálja a ’90-es évek lövöldéinek esztétikáját és pályatervezését az olyan modern utódokéval, mint a 2016-os Doom. Talán leginkább a népszerű Brutal Doom modhoz hasonlítható, ám még annál is letisztultabb formában, mesterien kiegyensúlyozott játékelemekkel, brutálisan jó zenékkel (ki hitte volna Andrew Hulshulttól, aki gyakorlatilag a jelek szerint a siker egyik alapfeltétele ezeknél az FPS-eknél – a Bethesda és Mick Gordon szakítása után a Doom Eternal DLC zenéit is már ő szerezte), két mondatban összefoglalható történettel (gonosz démonok jönni, bumm, bumm, bumm), kegyetlen mennyiségű vérrel, darabokra szakadó ellenfelekkel és pont annyi retro effekttel operál. Mindezek révén a játék egyszerre érződik egy komoly szteroidokkal felnyomott régi FPS-nek és egyúttal friss, aktuális igényeknek megfelelő indie megjelenésnek is.

Egyetlen és legfőbb hátránya talán, hogy az early access aktuális stádiumában talán túlságosan is kevés újdonságot mutat fel a nagy öregekhez képest ellenfelek, pályaelemek, fegyverek terén. Ám elnézve a fő kampány mentései mellett megjelenő, a végigjátszás állapotát jelző százalékot, valamint a menüben a potenciális fegyverek számát, bátran kijelenthető, hogy jelen formájában egy kis apró falat még csak ez a teljes koncepcióból – durván annyi, mint a shareware demo az eredeti Doom Ultimate kiadásához képest, vagy még annyi sem. Az, hogy ebben a formájában is már ennyire addiktív, szórakoztató, és egyes konkurensekhez képest is ennyi tartalmat kínál, csak hab a tortán, és akkor még nem is áradoztam a főmenüből elérhető pályaszerkesztőről, amellyel akár komplett kampányokat összedobhatnak az elég elhivatottak. Ezek a játékon belül automatikusan meg is oszthatóak, és már most igen szép számmal akadnak próbálkozások, hol régi klasszikusok ikonikus szintjeinek remake-elésével, hol alternatív játékmódokkal, hol csak szimplán kreatív, a sima kampánynál jóval komolyabb kihívást támasztó pályákkal.

Prodeus Early Access próbakör – Korai hozzáférésbe lépett a Bounding Box boomer shootere

A Prodeus jelen formájában túlzások nélkül teljesítette – sőt, talán túl is teljesítette – minden elvárásomat, és az őszi, év végi játékdömping egyik legszórakoztatóbb játékának bizonyult. Tartalmaz mindent, amiért szerettük és a mai napig szeretjük elővenni a ’90-es évek lövöldözős játékait, és fejleszt, bővít a recepten pont annyit és pont úgy, hogy mellette mégis megfeleljen a kor elvárásainak, hasonló élményben részesítve a játékost, mintha csak egy minőségi, hihetetlenül jól eltalált remake-et játszana egy régi játékból, ami valójában sosem volt. Ha csak egy ilyen FPS-t dobtok be idén, az mindenképp ez legyen, és kíváncsian várom, mi mindent hoz még majd a végleges megjelenésig ígért következő 8-12 hónap, amelynek során kooperatív és kompetitív játékmódoktól kezdve új pályatípusok, ellenfelek és fegyverek egész seregét ígérték a készítők. ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

« Előző: Pár hónapot késik a Prince of Persia: The Sands of Time
Következő: 8 millióan rendelték elő a Cyberpunk 2077-et »