Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

DRIFT21

DRIFT21 próbakör – Nyélgáz és sodródás

Azoknak, akik az autós játékokban a driftelést szerették a legjobban.

2020.09.12. 15:18 | szerző: B_Renato97 | kategória: Előzetes

A motorsport szakágait feldolgozó játékoknak a népszerűségét szerintem nem kell bemutatnom. Gondoljunk csak az F1 szériára vagy a ralis stuffokra. Évről évre egyre sikeresebbek ezek a szimulátorok, vélhetően ez motiválhatta az ECC GAMES csapatát, mert a DRIFT21 egy csepp arcade elemet sem tartalmaz. Csak az igazi fanatikusok fogják értékelni ezt a játékmenetet, viszont ahhoz, hogy a szőrszálhasogató sim faneknek is tetsszen a játék, még nagyon sok munka van hátra a korai hozzáférés ideje alatt.

DRIFT21 próbakör – Nyélgáz és sodródás

A jó menüzene és a tutorial közben nagyon megörültem, mert első blikkre igazán minőséginek tűnt a szoftver... nagyjából úgy az első 10 percig. A rövid oktatás tényleg csak az alapokat mutatja meg, mint például hogy miként kell megúsztatni az autó fenekét. A verseny utáni javításokra és fejlesztésekre még gyorsan kitérünk, majd ezt követően véglegesen elengedi a kezünket a versenyzés rejtelmeibe bevezető tutorial. Nem azt mondom, hogy Need for Speed szintű, sok átvezetős karriermódot vagy órákon át tartó betanulási szakaszt kellett volna a játékba építeni, de ezt roppant kevésnek éreztem.

A felemás érzés egyébként végéig megvolt bennem, mert amíg a garázsunk eszméletlenül jól néz ki, addig az autók és a versenyek hangulata finoman fogalmazva is gyenge. A fejlesztők által megálmodott profi driftszimulátorig vezető út még nagyon rögös, ez egyértelmű. A gyengeségekre és a kevés tartalomra egyébként pont a tesztelés pillanatában érkezett egy frissítés, amely a V8-as motorok és a szívemhez közelálló E46-os M3 BMW mellett rengeteg hibajavítást is magával hozott.

Egy autós játékban a lényeg a vezetésen van, ehhez kétség sem fér. A szuper szerelős snittek után, amikor a pályára gurulás megtörténik, akkor a varázs is elvész. Kezdeném azzal, hogy a kocsiknak borzalmas hangjuk van. Még a szénné tuningolt 4 hengeres motorral ellátott japán járgánynál megérteném, de hogy őszinte legyek, a motortípusok között sincs túl sok különbség. A sor 6-os és az új V8-as motoroktól vártam volna valami öblös hangorkánt, de ehhez képest csak párzó macskákra emlékeztető vinnyogás jött a motortér felől. Nagyon sajnáltam, hogy a program e része ennyire gyér lett, mert így nem sok kedvem volt hozzá, hogy nagy tempóval, tiltás közeli fordulaton autózzak az érintési pontokhoz olyan közel, hogy a kisujjam se férjen be. Az autók mozgása egyébként eléggé rakoncátlan. Egy rossz mozdulat, és máris odaütöttük valamihez, aminek következtében a pontokat is elveszi tőlünk a rendszer. Csak ajánlani tudom, hogy ne a DRIFT21 legyen az első autós játékotok, mert annak sírás lesz a vége.

DRIFT21 próbakör – Nyélgáz és sodródás

A versenyzés egyébként egyelőre megegyezik a többi elemnek a minőségével. Erősen fejlesztésre szorul, mert nem sok élvezet van benne. Telepítés közben olyanokról ábrándoztam, hogy majd hihetetlen szoros cuizo párbajokat fogok vívni a gép ellen vagy egy random online driftes kollégával. Sajnos a játék mostani fázisában nyomát sem látom ennek, úgyhogy csak reménykedni tudok abban, hogy a megjelenésig lesznek hasonló opciók. A programról összességében próbálok tojásokon lépkedve írni, mert ha elkapna az a bizonyos gépszíj, akkor csak negatív fröcsögés lenne a vége, az meg senkinek sem jó.

Ami sok kocsis stuffra igaz, az itt is megállja a helyét, avagy billentyűzettel neki se álljunk semminek. Alapból az automata váltót, mint olyan, felejtsük el. Lehet, és sokszor kell is a kuplunggal játszadozni ahhoz, hogy tökéletes legyen a sodródás. Tapasztalataim szerint a normális irányításhoz a kontroller a minimum, de a kormány használatával lesz igazi az élmény.

Őszintén szólva a DRIFT21 egy hatalmas csalódás volt számomra. Kinézetben a kocsik belső terén és a garázson kívül nagyjából minden más vállalhatatlan volt, viszont nem akarok igazságtalan lenni, mert látszik, hogy a készítők gőzerővel dolgoznak, így a megjelenésre még bőven összerakhatnak egy átlagos játékot, mert ez így, ebben a formában átlag alatti sajnos. Hiába van már május óta korai hozzáférésben, még mindig csak a képeken néz ki a jól szoftver. Mozgásban, tartalomban még nagyon kezdetleges státuszú, viszont a lelkesedés az szimpatikus. Nem szeretnék pálcát törni semmi felett, ami még ennyire messze van a késztől, úgyhogy ha igazi driftet akartok látni, akkor menjetek ki a tököli reptérre, mert a jó munkához (nagyon sok) idő kell. ■

DRIFT21 próbakör – Nyélgáz és sodródás
« Előző: Véget ér a Battlestar Galactica Deadlock második évadja
Következő: PlayStation 4-re és Switchre is megérkezett az RPG Maker MV »