Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Ismertető/teszt

Peaky Blinders: Mastermind

Peaky Blinders: Mastermind teszt

Csak a TV-sorozat hangulata maradt ki...

2020.09.04. 11:25 | szerző: Lacko | kategória: Ismertető/teszt

Ha a cím miatt kattintottál ide, és egy olyan játékot vártál, amely a Peaky Blinders (Birmingham bandája) sorozat lényegét ragadja meg, kellően kegyetlen, kellően nyomasztó, véres és tele van fordulatokkal, akkor talán jobb is ha továbbkattintasz innen. A Peaky Blinders: Mastermind ugyanis bár egy nagyon ötletes, eredeti és jól játszható játék, amelyet az utolsó pillanatig élveztem, simán elkészülhetett volna más szereplőkkel és történettel, mivel semmi beretvás-specifikus nincs benne. Míg maga a filmsorozat nagyon sajátos – a korszak, a színek, a képi világ, a zene és persze a karakterek, valamint a fordulatos történet –, addig ezekből csak nagyon keveset használ fel ez a játék.

Peaky Blinders: Mastermind teszt

A Peaky Blinders: Mastermind egy időmenedzselős puzzle-játék. A feladatunk eljutni A-ból B-be, az összes nehézségen, azaz zárt kapukon, falakon, ellenségeken és a rend éber őrein keresztül. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, ki kell használni szereplőink specialitásait: Ada például magára tudja vonni a zsaruk figyelmét, Arthur kegyetlenségével (és beretvás napellenzőjével) ki tudja iktatni az ellenfeleket, Thomasnak pedig senki nem tud ellenállni, ha egy kis szívességet kér... Azonban ezeket az akciókat időben párhuzamosítanunk kell: mondjuk Pollyt irányítva kinyitunk egy kaput, majd visszapörgetve az időt Arthurral átmegyünk ezen a kapun (egyszerre nem tudnánk irányítani az összes szereplőt), és elintézünk egy ellenfelet. Újra visszapörgetjük az időt, és Adával áthaladhatunk az ellenséges banda fogdmegjén – akit Arthur addigra elintéz –, és elvonhatjuk a figyelmét egy fakabátnak, hogy Arthur átmehessen az utcán, folytatni a feladatokat.

Ügyelnünk kell arra is, hogy lehetőleg egyetlen másodperc se vesszen kárba, mert arany fokozatot úgy érhetünk el, ha minden akciónk másodpercre pontosan összehangolt. Ha nem vagyunk maximalisták, akkor bőven van időnk, és élvezhetjük pusztán a rejtvények megoldását: azaz hogy melyik karakterrel mit kell tennünk ahhoz, hogy a Shelby család teljesítse az adott küldetést. Választhatjuk a könnyített játékot is, ekkor a karakterünk színkódjával megmutatja a játéktérben, hogy hova kell mennünk. Ez elég nagy segítség, mert néha még ezzel együtt sem triviális, hogyan oldjunk meg egy csavaros helyzetet. De nehezebb fokozatban ez sincs, és akkor tényleg az eszünkre van bízva, hogyan bogozzuk ki a feladatot.

Thomas egyik első világháborús rémálmán kívül nem lesz ügyességi rész: ez azt jelenti, hogy az idő mindig megállítható, és közben átnézhetjük a területet, kereshetjük, hogy mi lehet a megoldás, végiggondolhatunk mindent. De az ügyességi részek sem vészesek, hiszen ha elkapnak (észrevesznek vagy leszúrnak), akkor sincs semmi, csak megáll a játék és vissza kell pörgetnünk az időt, pont mint ahogy saját magunktól tennénk meg.

Peaky Blinders: Mastermind teszt

A Peaky Blinders: Mastermindnak 10 küldetése van. Ezek a missziók egy alternatív, de a Shelby család korai történetébe illő sztorira vannak felfűzve. A fejlesztőktől a tesztpéldány mellé kaptunk egy kérést, hogy ne spoilerezzük a sztorit, és ennek igyekszem is eleget tenni, de azért nem érdemes valami elképesztő nagy durranásra gondolni. A TV-sorozat évadaiban nagyobbat szólnak Thomas agyafúrt megoldásai, ahogy győztesen kerül ki a harapófogókból. De a játék tíz küldetése mégis egy történet, ami teljes egész, és amelynek címében a mastermind szó természetesen Thomasra vonatkozik. Elvileg mi magunk vagyunk Thomas, azaz mi szervezzük meg a családot, hogy összedolgozva megoldják a pályák puzzlejeit. De igaziból Thomas is az egyik karakterünk, szóval mi inkább valami kívülállók vagyunk.

Egy-egy küldetés hivatalosan 5-10 perc, mármint a játék belső ideje szerint. Ez azonban minden egyes szereplővel telik, tehát minimum annyival be kell szorozni, ahány Shelbyt irányítunk az adott misszióban. És persze ennyi is csak akkor lenne, ha pontosan tudnánk, hogy mit kell csinálni és csak irányítanánk. Tehát inkább 20-50 percet jelent egy szint teljesítése. De még így sem egy hihetetlenül hosszú játék a Peaky Blinders: Mastermind. Igaziból nem is rövid, de az utolsó küldetés után kicsit fájt, hogy vége, mert szívesen csináltam volna tovább. Főleg, hogy az utolsó előtti pályán eléggé elakadtam. Aludnom kellett rá egyet, hogy rájöjjek, hogyan oldhatom meg...

A Peaky Blinders: Mastermind egy jó játék. Élvezetes. Még akkor is ha olyan nagyon sok köze nincs a TV-sorozathoz. Illetve a történet által mégis lenne, csak a hangulat (a zenék és a szereplők hangjai) nagyon hiányzik belőle. Sajnos nem csak az eredeti színészek, de semmilyen szinkron nincs benne, így csak feliratokkal beszélnek a szereplők. De ha ettől el tudunk vonatkoztatni, és bejön az időmenedzselős puzzle rész, akkor megéri a pénzét, és nagyon jó kis játékélmény lesz. Azért azt nem mondom, hogy „beretvások parancsára” irány megvásárolni, de én személy szerint reménykedem egy kiegészítőben, amely hozzácsapna még legalább ennyi új küldetést. ■

Peaky Blinders: Mastermind teszt

Peaky Blinders: Mastermind

Pozitívumok Negatívumok

Kapcsolódó játék: Peaky Blinders: Mastermind

« Előző: Szimulációs játékok a Humble Super Simulation Bundle-ben
Következő: Irány Amazónia! – ingyenes kiegészítővel bővül a Green Hell »