Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Ismertető/teszt

F1 2020

F1 2020 teszt – Markáns a különbség a valóság és a játék között...

...csak nem úgy, ahogy elsőre hangzik. ;-)

2020.07.10. 23:20 | szerző: Sityi | kategória: Ismertető/teszt

Talán a Forma-1-et érintette a legérzékenyebben a koronavírusjárvány, ezért is írtam a címlapra azt, amit: ilyen szempontból talán soha nem volt még ennyire nehéz dolga a Codemastersnek. Kezdve azzal, hogy a Williams a névadó szponzor távozásával új festésre váltott; aztán a George Floyd halála miatt kirobbant rasszizmus elleni mozgalom miatt is történtek változások: Lewis Hamilton sisakfestést, a Mercedes fényezést váltott, több csapatnál és a biztonsági autón megjelent az ezt a jelenséget szimbolizáló szivárvány – és hol vagyunk még attól a friss bejelentéstől, hogy Mugello is a versenynaptár része lett? A zárt kapus versenyek miatti üres lelátókról nem is beszélve... Valahol ironikus, hogy a virtuális valóság lett az, aminek az igazinak kéne lennie, és itt nem utópiáról beszélünk, hanem a versenyzés eddig megszokott módjáról. És ennek köszönhetően nem hetekkel, esetleg egy-két hónappal hamarabb hajthatunk a két újonnan debütáló pályára (Vietnám és Hollandia), hanem körülbelül egy évvel – arról nem is beszélve, hogy a 2020-as Monacói Nagydíj csak a képernyőnkön/tévénken kerül megrendezésre.

F1 2020 teszt – Markáns a különbség a valóság és a játék között...

Évente megjelenő sportjátékoknál adódik a kérdés: mi változott tavaly óta? Általában a válasz az szokott lenni, hogy összességében véve nem olyan sok, ez a válasz viszont az F1 2020 esetében nem állja meg a helyét. Persze gyökeresen új dolgot nem kapunk, ahhoz magának a sportágnak kellene ekkora mértékben megváltoznia, de amit ki lehet hozni most az F1 és F2 licencből, azt maximálisan kihozta a Codemasters.

Kezdjük a megjelenéssel: lett ray-tracing támogatás. Ez az extra effekt csak az árnyékokra van hatással, így túl nagy különbséget nem okoz az eddig megszokott grafikai színvonalhoz képest, de én értékelem az igyekezetet. Nyers tempóban azért érezni, hogy sokat eszik (a szokásos esős monacói kör 88 fps lett átlag az ultra high beállítás 107-jéhez képest), de ezt a DLSS-sel lehet kompenzálni (csak nem az én 2560*1440 felbontású monitoromon... :-( ) – vagy a PC-n újnak számító és remekül paraméterezhető dinamikus felbontással. A fotó mód szuperfelbontású móddal bővült, emellett 360 fokos panorámaképet is készíthetünk – akár teljesen 3D-set is. Ami változatlan: az emberek animációja továbbra is kissé dróton rángatott bábuk érzését kelti néha, pár versenyző meg ijesztő karikatúrája a valódinak…

Kétfajta karrierbe kezdhetünk: vagy a meglévő csapatok egyikébe ülhetünk be valaki helyett, vagy saját csapatot is indíthatunk. Előbbi esetben négy lehetőségünk van induláskor: kezdjük rögtön az F1-ben; a tavaly debütált három rövid versenyes F2 szezon után kerülünk fel (csak ezúttal történet nélkül); illetve futhatunk egy rövidebb vagy egy teljes 2019-es F2 idényt. Az első verseny rajtrácsán aztán összeszorult a szívem, amikor megláttam Anthoine Hubert és Juan Manuel Correa neveit... Én tiszta szívemből sajnálom a velük történteket – ugyanakkor nagyon örülök, hogy digitálisan velünk vannak. Ahogy azt se kis dolognak gondolom, hogy Mick Schumacher is természetesen itt van.

Az irányítás finomodott valamelyest – a karantén idejére szervezett e-sport bajnokság, amelyen nem egy hivatásos pilóta is részt vett, elméletileg hasznos visszajelzéseket adtak a Codiesnak. Nos, a visszajelzésre várhatunk, mivel az igazi versenynaptár eléggé sűrű lett... Személy szerint én örülök a kapott kis plusz tapadásnak, bár továbbra is él az ökölszabály: az igazi élvezethez kell a kormány. És persze PC-n továbbra sem sikerül az alapbeállítást rendesen megcsinálni, pedig nem volna nehéz: a steering saturationt 50-re kéne állítani itt, konzolon jó a 0. De nem, évek óta nem sikerül ezt megugrani... Sebaj.

Az MI is gyorsult, illetve okosodott. Ugyan még mindig van némi lökdösődés néha (akárcsak a valóságban is, ugye, Lajos és Sanyika? ;-) ), de alapvetően jobban vigyáznak ránk is most már. 50-es nehézségen pedig a középmezőnyben fel kell kötni a bajuszt, mert eléggé a sűrűjében kavarunk, ahogy a való életben is történik. Érzésem szerint az erőviszonyok jelenleg még inkább a tavalyit tükrözik az idei téli teszteken látottakkal finomítva – talán a Stájer Nagydíj után sikerül reszelni rajta egyet, ha ott nem olyan meglepő befutó lesz, mint az Osztrák Nagydíjon volt. A Ferrarit viszont gyengíteni, a Red Bullt erősíteni kéne, mert érezhetően másképp mennek itt, mint a valóságban. Vettel meg nem piruettezik eleget... :-D

F1 2020 teszt – Markáns a különbség a valóság és a játék között...

Mint látszik, nem igazán foghatjuk az F1 2020-ra, hogy DLC-ként kellett volna kiadni, mert ez így, ebben a formában nagyon nem igaz. Szépen bővült a játék, a teljes 2019-es Forma-2 a 2020-as Forma-1 világbajnoksággal remek csomagot alkot, emellett 11. csapatként léphetünk a pályára, és Kevin Magnussenbe oltott Günther Steinerként élhetjük át a csapatvezetés és versenyzés összes örömét és fájdalmát. A klasszikus verdák és az öreg Schumacherre emlékezés pedig szép adalékai a játék extra kiadásainak (továbbra is #keepfighting Michael). Az F1 2020 abszolút kiteljesedett Forma-1 játék lett így a 11. részre (PC-n legalábbis már itt tartunk). ■

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Magnew Games biztosította.

F1 2020

Pozitívumok Negatívumok

Minimális rendszerigény: Intel Core i3 2130/AMD FX 4300, 8 GB RAM, GeForce GT 640/Radeon HD 7750, 80 GB háttértár, 64-bites Windows 10

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5 9600K/AMD Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1660 Ti/Radeon RX 590, 80 GB háttértár, 64-bites Windows 10

« Előző: Novemberben jön Ernest Cline új regénye, a Ready Player Two!
Következő: Így sem fociztunk még - Alpaca Ball: Allstars »