Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

Filament

Filament próbakör – Snake az űrben

A Nokia mobilok népszerű programját is felidézi ez a logikai játék.

2020.01.30. 23:00 | szerző: Pixelhexer89 | kategória: Előzetes

Az olyan fejtörő játékok esetében, amelyek egy adott puzzle-sablonra építkeznek (pl. The Sojourn, The Talos Principle, The Witness) mindig azon múlik a siker, hogy tudnak-e a készítők elég változatos feladványokat létrehozni ugyanarra a sémára, miközben odafigyelnek arra, hogy ezek fokozatosan egyre nehezebbé váljanak. Emellett mára további elvárás lett, hogy ezek a játékok is elmeséljenek egy történetet, amely arra készteti a játékost, hogy távolabbra tekintsen a megoldandó akadályok halmazánál. A Filament egyszerű, de nagyszerű módon próbál mindkét ismérvnek megfelelni.

Filament próbakör – Snake az űrben

A játék koncepciója leginkább a Nokia mobilok ikonikussá vált játékához, a Snake-hez hasonlítható. Elektromos kábelünkkel úgy kell manővereznünk az általában öt feladványból álló pályákon, hogy minden szükséges oszlopot áram alá helyezzünk, anélkül, hogy megszegnénk a Snake első és bizonyára egyetlen alaptörvényét: a vonalak (jelen esetben kábelek) nem keresztezhetik egymást.
Kígyózásunk során egyre nehezedő feladványokkal találkozunk, amelyek azonban csak kis mértékben térnek el egymástól, az alapfelállás mindvégig a fent leírtak szerint alakul. Bizonyos szinteken azonos színű oszlopokat kell egymáshoz kötnünk, máshol megadott sorrendben kell elvégeznünk a műveleteket, megint másutt pedig arra kell figyelnünk, hogy ne érjen hozzá a kábelünk olyan pilonhoz, amely megszakítja az áramkört.

A kihívások megoldásában segítségünkre lesz a visszacsévélés (rewind) funkció, amely lehetőséget biztosít arra, hogy egy-egy rossz lépés után visszajussunk az utolsó helyes pontig, de adott esetben akár teljesen újból is kezdhetjük a pályát. Szintén az átláthatatlanság leküzdését elősegítendő felülnézetből is megtekinthetjük a pályákat, így gondolatban eltervezhetjük, hogyan kívánunk végig tekeregni az oszlopok között.
Kifejezetten értékeltem, hogy amikor úgy éreztem, egy adott típusú fejtörővel nem tudok megbirkózni, akkor volt lehetőség arra, hogy a hajó távolabbi pontjain lévő állomásokon kissé eltérő feladványokba kezdjek bele. Ezeknek a döntéseknek azonban áruk van, ugyanis ilyen esetben a korábban félbehagyott pályák mindegyik feladványát ismét teljesítenünk kell. Valamit valamiért.

A feladatokat megoldva szép lassan aktiválhatjuk az Alabaster névre hallgató űrhajót, amelyen annak érdekében landoltunk főhősünkkel, hogy fényt derítsünk az űrjármű és legénységének sorsára. Ez utóbbi kérdés gyorsan tisztázódik, ugyanis a hajó egyetlen túlélője egy Juniper nevű nő, aki végigkalauzol minket a hajó egyes részein. Az ő elbeszélése alapján bontakozik ki a történet, illetve ismerhetjük meg a szerencsétlenül járt űrhajósok mindennapjait.
A játékban gyűjthető tárgyak és rejtett kódjelek is vannak, amelyek olykor egyes feladványok megoldásában is segítenek, ezek többsége azonban csak opcionális küldetés, leginkább a legénység számítógépes naplóbejegyzéseit ismerhetjük meg ezáltal.

Filament próbakör – Snake az űrben

Véleményem szerint a puzzle-k megoldásával napi 1-2 óránál többet nem ajánlott eltölteni, ugyanis azok a játék előrehaladtával egyre nehezebbé és idegőrlőbbe válnak. Ettől eltekintve a Filament már a kipróbálásra kapott formájában is nagyon kompakt és kész hatást nyújtott. A színes és képregényszerű látványvilág, a kellemes aláfestő zene és a fokozatosan kibontakozó történet mind-mind nagyszerű körítést biztosítanak a játék lényegéhez, a megoldandó logikai feladványokhoz. A játék megjelenése valamikor az első negyedév során várható. ■

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kapcsolódó játék: Filament

« Előző: Bőnös lelkek tisztulnak a Hotel Afterlife-ban
Következő: Papírdobozra vált minden PC-s megjelenésénél a SEGA »