Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

Panzer Corps 2

Panzer Corps 2 próbakör – Jón ne változtass?

A Panzer General széria mára igazi klasszikussá vált, de az azt feldolgozó és modern köntösbe ültető Panzer Corps is már 8 és fél éves. Itt az ideje a folytatásnak!

2020.01.20. 18:00 | szerző: GeryG | kategória: Előzetes

A napokban döbbenten rá, hogy egyik kedvenc stratégiai játékom, a Panzer Corps idén már kilencedik évét tapossa. Ha gyerek lenne, lassan készülne a felsősök közé a suliban. A Panzer General mára igazi múzeumba illő klasszikusnak számít, amely több folytatást is megért, de talán az első része volt a legsikeresebb. Ezt dolgozta fel a The Lordz Games Studio 2011-ben. Ahogy imádtam az eredetit, úgy imádtam ezt is. Remek élmény volt, amely közhellyel élve olyan, mintha csak tegnap lett volna. De nem, idén már nyolc és fél éves! Éppen ezért a Slitherine kiadó és a Flashback Games (amely anno átvette stafétát a The Lordz Games Studio csapatától) úgy gondolta, hogy ideje elkészíteni a folytatást. Így hamarosan érkezik a Panzer Corps 2, amely a nálam járt előzetes változat alapján fejlődik is meg nem is.

Panzer Corps 2 próbakör – Jón ne változtass?

Amiben egyértelműen szembetűnő változás van az elődhöz képest – és ez a legkevésbé meglepő a köztük lévő időt tekintve – az a grafika. Nem mondanám, hogy a Panzer Corps 2 lesz a körökre osztott stratégiák új alfája és omegája, de kimondottan igényes munkának ígérkezik. A terep szépen kidolgozott a műfaj igényeihez mérten, de nem vitték túlzásba a 3D-sítést. A térképen manőverező egységek viszont teljesen 3D-sek, kidolgozottságuk is teljesen elfogadhatónak tűnik. Az összecsapások pici animáció is rendben vannak, ahogy a repülők szőnyegbombáznak vagy a lángszórós egységek tűzbe borítják az ellenséges katonákat. Az elsüllyesztett csatahajók helyén még körökkel később is füstölgő roncsok lebegnek, de a lelőtt katonák is ott hevernek még a térképen. Igazán nagy fejlesztésekre e téren persze nem volt szükség, amit viszont kihoztak a játékból a készítők, az tökéletesen meg fogja állni a helyét. Gépigényről meg nem nagyon kell beszélni. A térképen egyébként egész közelre is lehet zoomolni, illetve szükség esetén nagyon messzire is, ilyenkor egy idő után sematikus ábrák váltják le a 3D-s egységeket. Ez főleg akkor hasznos, ha szélesebb fronton harcolunk, és jobban át kell látnunk az állásokat.

Cikkajánló
Panzer Corps
A Panzer General nagyfelbontású klónja járt nálunk.
» Olvasd el!

A játékmenet hasonló cipőben jár. Igazából a Panzer General sorozat anno, évtizedekkel ezelőtt lefektette az alapokat, amelyek annyira szilárdak és jól működnek, hogy azokon változtatni nem, hogy nem szükséges, de szinte felesleges is. Így megmaradt a körökre osztott felállás, a pályák hatszögekre vannak osztva, az egységeknek adott támadóértéke van (gyalogság, páncélosok, légi és vízi egységek ellen), ahogy a védelmük is ugyanígy működik. Az egységek minél több csatában vesznek részt, annál magasabb rangot érhetnek el, sőt, idővel háborús hősök is erősíthetik őket, ami további statisztikai extrákat jelent. Persze minél rutinosabb egy egységünk, annál jobban igyekszünk majd vigyázni rá. Itt jöhet jól, hogy a saját körünkön belül minden akciónkat és lépésünket visszavonhatjuk. Ez az opció egyébként kikapcsolható, ha valaki hardcore élményre vágyik. Érdekes ötlet, hogy a kampány legelején választhatunk egy sor pozitív és negatív tulajdonság közül. Minden pozitív képesség (például olcsóbb gyalogság vagy páncélos egységek, esetleg jobb felderítés, magasabb harci morál stb.) egy pontba kerül, de alapból csak egyetlen pontunk van. Ha többet is szeretnénk, akkor negatív tulajdonságot is kell választanunk, ami plusz egy pontot ad nekünk. Így egész szépen ki lehet egyensúlyozni a nekünk fekvő harcmodorhoz szükséges pluszokat és mínuszokat.

A Panzer Corps 2 az általam kipróbált előzetes változat alapján pontosan annyit fog fejlődni az elődhöz képest, hogy a rossz nyelvek ne süthessék rá minden gond nélkül a remake jelzőt. Komoly fejlesztésekre érzésem szerint nincs is szükség, hiszen az alaprecept még évtizedes távlatból is remekül megállja a helyét. Az persze már más kérdés, hogy a fiatalabb generációt ez a klasszikus játékmenet mennyire fogja felcsigázni. Attól viszont nem félek, hogy a veterán rajongók unalmasnak találják újra a németekkel lerohanni Lengyelországot, majd a norvég partoknál portyázni, vagy megindulni Párizs felé. Mivel a téma továbbra is a második világháború, így legalábbis a kampány első küldetései azért eléggé adottak. Viszont a Panzer Corps esetében is láthattuk, hogy ez még így is roppant szórakoztató, és érzésem szerint a folytatásban sem lesz ez másképp. És már csak két hónapot kell rá várnunk. ■

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kapcsolódó játék: Panzer Corps 2

« Előző: Holnap jön a Deathtrap Dungeon: The Interactive Movie Adventure
Következő: Késik a Dying Light 2 is »

Legutolsó hozzászólások (összesen: 4)

Raistlin666
Raistlin666 2020.01.31. 15:02
Tudtam én, hogy az a valami amit Panzer General 3D néven promóztak nekem "pár" éve csak áprilisi tréfa volt...de azért picit sokat váratott magára az eredeti!!!
Paulus81
Paulus81 2020.03.22. 06:49
Sziasztok!
Ha elfoglalok egy repteret, hogy tudom beállítani, hogy onnan induljank a gépek?
GeryG
GeryG 2020.03.22. 09:12
Fejből hirtelen meg nem mondom, de emlékeim szerint a repülőknek a bal alsó paneljén (ahol az utánpótlást vagy az előléptetést is lehet intézni) van erre is egy parancs. Ha gépközelbe kerülök, megnézem, és pontosítok. :)
GeryG
GeryG 2020.03.22. 14:19
Na megnéztem. Igen, ahogy mondtam, az adott repülő egységre kattintva bal-alul megjelenik a parancssor hozzá (replace, elite replace, upgrade stb.) Itt van egy ikon, ami egy reptér kifutót ábrázolja. Az a rebase aircraft. Ezzel tudod beállítani, hogy az adott gépnek melyik reptér legyen a fő támaszpontja, ahová minden köre végén visszatér.