Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

Nanotale

Nanotale - Typing Chronicles Early Access próbakör

A gépelés varázslatos ereje.

2019.10.24. 14:35 | szerző: themikka | kategória: Előzetes

Úgy fest, a Typing Chronicles címben immár egy új franchise-t köszönthetünk, hiszen a 2016-os Epistory után most megérkezett a folytatás, a Nanotale. A franchise nevéből már kitalálható, hogy ezekben a játékokban bizony a billentyűzeté a főszerep, vagyis interakcióink nagy része abból áll, hogy különböző helyeken különböző szavakat kell legépelnünk, valahogy úgy, ahogy azt a Typing of the Dead-ben tettük. Utóbbival ellentétben azonban a Typing Chronicles játékok nem csupán egyszeri viccként kezelik ezt a fajta különös beviteli módot, hanem kifejezetten erre a megoldásra épülő komplex játékmechanikákkal és történettel is megtámogatják a pötyögést.

Nanotale - Typing Chronicles Early Access próbakör

Az Epistory esetében egy kómából ébredő írónő papírból hajtogatott origami-álomvilágába nyerhettünk bepillantást, ahol egy Zelda-szerű akció-kalandjáték keretében tanulhattunk meg újabb és újabb képességeket, vagyis legépelendő parancsokat. Ezek segítségével aztán különböző puzzle-ket kellett megoldani a továbbjutáshoz, valamint helyt kellett állnunk óriási rovarok elleni harcokban is. A harcok úgy néztek ki, hogy bizonyos helyeken egy fix ponton megálltunk, majd elkezdtek özönleni az ellenfelek, és attól függően, milyen nehézségű támadó tört ránk, hosszabb-rövidebb szavakat kellett legépelnünk. (Adott esetben előtte képességeink parancsát eléírva egy-egy elementáris támadás előhívásához.) Az Epistory kritikai sikerét követően aztán a készítő Fishing Cactus úgy döntött, továbbfejleszti ezeket a gépelős mechanikákat, és a Nanotale képében az elődnél egy fokkal még ambíciózusabb formában próbálja ki azokat: egy akció RPG-ként.

A legnagyobb különbség az Epistory-hoz képest az, hogy immár a harcok nem helyhez kötöttek, vagyis a szabadon bejárható térképen bárhol belefuthatunk egy-egy ellenfélbe, valamint, hogy harc közben lehetőségünk van helyezkedni is. Persze gépeléshez most is egy helyben kell állnunk, így továbbra is igen sebezhetőek vagyunk, ám akció-RPG-hez méltóan szerencsére bevezették a készítők az életerő, valamint a mana intézményét is, ezáltal nem kell attól tartanunk, hogy az Epistory-beli harcokhoz hasonlóan egyetlen bekapott találattól elhalálozunk. Sebezhetőségünk miatt azonban sokszor különböző trükkökhöz kell folyamodnunk, amelyekhez képességeink, valamint környezeti elemek lesznek segítségünkre. A képességeket a korábbi játékhoz hasonlóan itt is adott támadás előtt, gépeléssel kell aktiválnunk, csakúgy, ahogy az említett környezeti elemeket is, amelyek segítségével például rejtekhelyet nyújtó, magas füvet növeszthetünk, vagy épp lángba boríthatjuk ellenfeleinket. A harc mellett a továbbjutás főképp efféle környezeti puzzle-kre épül, amelyek megoldása által újabb és újabb hidakat nyithatunk meg a meglehetősen szerteágazó térképen.

Mindezek használatához azonban először meg kell ismernünk a minket körülvevő flórát és faunát, hiszen a fejlődés és továbbjutás mellett tulajdonképpen ezek feljegyzése adja a Nanotale alapszituációját, és így a gépelős játékmechanika indoklását is. Főhősünk ugyanis archivista, aki egy haldokló világban végez feljegyzéseket, ám a történet előrehaladtával fokozatosan annak megmentőjévé avanzsál. Az archivista-varázsló főhősön kívül persze ez az alaphelyzet nem mondható különösebben izgalmasnak, ám az Epistory-val ellentétben itt már NPC-kkel is interakcióba léphetünk, akik által fokozatosan nyílik meg előttünk a világ háttere. Furcsa ötlet, de a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a párbeszédek során is gépeléssel kell megadnunk a megfelelő választ, mi több, az egyes menükben is ilyen módon kell navigálnunk. Bevallom, ez már nekem kicsit sok volt a jóból, de tény, hogy ilyesmivel még nem találkoztam. (Hacsak nem számítjuk a régimódi, szöveges kalandjátékokat.)

Nanotale - Typing Chronicles Early Access próbakör

A Nanotale - Typing Chronicles Early Access címként jelent meg, aminek keretében első körben a játék egyharmadát tartalmazó első világ (elméletileg) teljesen elkészült változatát kapjuk, a tartalmilag is teljes játék pedig jövő májusban érkezik. A tesztelésre kapott példány kipróbálása alapján azonban egyelőre óvatosságra intenék minden gépelőmágust, a Nanotale ugyanis, bár már jelenlegi formájában is teljesen jól játszható, ám sokszor még kissé instabil. (Ráadásul a folyamatosan érkező frissítéseknek is kiszámíthatatlan hatásai lehetnek. Nálam például egy frissítést követően összeakadt a játék intrója a korábbi mentett állásom helyével, így csak a savegame-ek törlésével tudtam a Nanotale-t újra működésre bírni.) Biztos vagyok benne, hogy ez csak a megjelenés előtti utolsó hajrá sara, ám szerintem azért érdemes a vásárlással még egy picit várni, míg nem kapunk egy egyértelműen működő buildet. Azt követően viszont szerintem nyugodt szívvel lehet a játékkal próbálkozni a különlegességekre fogékony játékosoknak, mivel a Fishing Cactus, ha történetében épp kicsit kevésbé érdekes formában is, de tényleg ügyesen fejlesztette tovább az Epistory-ban már remekül bevált gépelős játékmechanikákat, és várhatóan ezúttal is egy emlékezetre sikerült darabot tesz majd le az asztalra. ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kapcsolódó játék: Nanotale

« Előző: Megjelent a The Long Dark harmadik része, a Crossroads Elegy
Következő: Az MSI-é az első 7 nm-es technológiájú gamer notebook »