Keresés
Hírek | Cikkek | Játékok | Fórum

Előzetes

Infected Shelter

Infected Shelter próbakör – Magyar fejlesztőduó zombis őrülete

A kerekesszékes nagypapi esete kormányügynökökkel és láncfűrészes zombikkal.

2019.06.03. 10:37 | szerző: Zoo_Lee | kategória: Előzetes

A zombis játékokkal kapcsolatban valahogy úgy érzem magam, mint aki egy többfogásos vacsorán már rég degeszre ette magát, de a pincérek továbbra is széles mosollyal pakolják elé az újabb és újabb fogásokat. Nagyon komoly egyediséget és kiváló ötleteket kell felvonultatnia a készítőknek, akik az élőhalottakat választják témaként, a kétfős magyar Dark Blue Games csapatának azonban a korai hozzáférésű verzió alapján úgy tűnik, sikerült a mutatvány.

Infected Shelter próbakör – Magyar fejlesztőduó zombis őrülete

Ennek legfőbb oka talán, hogy az Infected Shelter címe ellenére nem kizárólagosan a zombik köré épül, ők pusztán mozgatórugói a játéknak, amely betegebbnél betegebb, gyakran politikailag erősen inkorrekt ötleteket és koncepciókat halmoz össze egy roguelite beat-em up játék keretein belül. Kalandunk kezdetén négy különböző kasztból választhatunk, amelyek közül a jelenlegi változatban kettő érhető el: a gitáros rockerlány és a kerekesszékes nagypapit toló unoka (aki egyes harci kombóknál természetesen a nagypapit fegyverként forgatva veri szét a támadókat), akik elsősorban sebességben, szívósságban, harci mozdulataikban és életerőben különböznek. A biztonságos tábort elhagyva fertőzött élőlényekkel, gyilkos robotokkal, Mad Maxet idéző posztapokaliptikus harcosokkal, valamint a hadsereg drónokkal, helikopterekkel felvértezett állományával kell farkasszemet néznünk, mindezek során pedig időről időre beleakadhatunk egy szívósabb minibossba, vagy egy még komolyabb főellenfélbe is.

Az ellenfelek gyilkolásáért pénzt, vírusmintát és lootot gyűjthetünk. Utóbbi három kategóriába sorolható: egyrészt adottak az egyszer használható tárgyak, mint a gyógyító ételek és a különböző, random hatásokkal bíró italok. Másrészt egyes tárgyak, ereklyék és felszerelések permanensen karakterünkön ragadnak, illetve ha típusuk alapján csak egyszerre megadott számú lehet közülük aktív, az inventoryba kerülnek. Ezek elég széles skálán mozognak, növelik a támadásunkat bizonyos ellenfelek ellen, speciális skilleket tesznek elérhetővé a harcmezőn, esetleg gyorsítják életerőnk visszetöltődésének és a skillek újrahasználhatóságának sebességét, vagy egy cuki, automata lövegként funkcionáló állatkát helyeznek karakterünk mögé. Végül pedig a harmadik kategóriában, a tervrajzokban rejlik az Infected Shelter játékmenetének kulcsa.

Ezeket az összegyűjtött tervrajzokat az egyik táborba visszaérve adhatjuk át parancsnokunknak, akinél ezt követően az összegyűjtött vírusmintákért cserébe gyárthatjuk le azokat. Nem pusztán lebutított craftolásról van szó. Tervrajzokkal javíthatjuk alaptulajdonságainkat egészen addig a szintig, amikor már eleve speciális képességeket, bónusz életeket vihetünk magunkkal a csatamezőre, de a legyártott tárgyak sem pusztán egyszer használatosak. Miután előállítottunk egy újfajta fegyvert, abból nem csak automatikusan kapunk egy példányt, még ha az el is használódik harc közben, esetleg elhalálozunk, és új karakterrel kell kezdenünk az egészet, a korábban már legyártott fegyverek fellelhetőek lesznek mind a pályákon elszórt boltokban, mind az ellenfelek által eldobott lootban.

Infected Shelter próbakör – Magyar fejlesztőduó zombis őrülete

A készítők kreativitását pedig az elborult ellenfelek listája mellett leginkább fegyverzetünk összetétele bizonyítja. Lángoló kardtól különböző, hétköznapi használatra erősen alkalmatlan láncfűrésztípusokon át olyan őrült eszközökre is bukkanhatunk, mint Shovel Knight ásója, amely nemcsak sima ásóként funkcionál az ellenfelek ellen, de csapásaival megidézi eredeti tulajdonosának több méter magas szellemét is, aki két-három jól irányzott csapással szintén az ellenfelek közé vág.

A harcrendszer pedig kimondottan élvezetes, érdekesek az ellenfelek, a minibossok, változatos, különböző taktikákat igénylő ellenfélkombinációkra akadhatunk (melyek annál nehezebbek, minél tovább bírjuk elhalálozás nélkül), a harc, a fegyverhasználat és az elkábult ellenfelek ellen bevethető kivégző mozdulatok egytől egyig látványosak, szórakoztatóak.

Problémám az Early Access változat tesztelése során mindössze a hitboxok méretezésével volt, aminek köszönhetően néha ha csak pár pixellel arrébb ütöttem, már meg sem karcolhattam az ellenfeleket, ez pedig hatványozottan frusztráló volt az ellenfelek által elszórt tárgyak felvételénél, amelyeknél néha pixelenként kellett mozognom, hogy azt vegyem fel, amelyiket szerettem volna. A játékbeli egyensúly is szorul még némi finomhangolásra, ugyanis miután a tervrajzok egy jelentős részét már legyártottam, a játék legfeljebb akkor támasztott komolyabb kihívást, ha egyszerre legalább három minibosst szabadított a nyakamba több segítő társaságában. Fájó pont továbbá, hogy a korai hozzáférésben eddig csak offline multiplayerre utaló jeleket találtam, holott egy három-négyfős baráti társaság online is kiválóan szórakozhatna vele.

Infected Shelter próbakör – Magyar fejlesztőduó zombis őrülete

Viszont ettől eltekintve az Infected Shelter egy nagyon kellemes, szórakoztató és üdítő indie szórakozásnak tűnik, remélem, a fejlesztők a megjelenésig hátralevő időben még több ellenfél- és fegyvervariációval, választható karakterrel és finomhangolással dúsítják majd, mert amit eddig láthattam és játszhattam belőle, az túlzások nélkül lenyűgözött. ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kapcsolódó játék: Infected Shelter

« Előző: Mivel készül a Rebellion az idei E3-ra?
Következő: Call of Duty: Modern Warfare zombik nélkül »