25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

The Settlers – gamescom bemutató

Jövőre újraindul a 25 éves stratégiai sorozat.

Írta: Dino

Ki gondolná, hogy idén már 25 éves a Volker Wertich remek stratégiai játékával elrajtolt The Settlers széria. A negyedszázados évfordulót pedig a Ubisoft remek alkalomnak látta, hogy rebootolják a sorozatot. És ha már német fejlesztőről van szó, hol máshol tehették volna meg a nagy bejelentést, mint a kölni gamescomon, ahol az első nap még lefedett tábla fogadta a stand belsejében a zártajtós prezentációra érkező újságírókat.

The Settlers – gamescom bemutató

A legfontosabb, amit kiemeltek a szomszédos Düsseldorfból érkező fejlesztők (odavalósi a Blue Byte), hogy a munkálatokat az eredeti alkotó irányítja, úgyhogy maximálisan hű lesz a gyökerekhez a 2019 őszén megjelenő játék. Az alapokat a The Divisionhöz is használt Snowdrop motor biztosítja, és már a pre-alfa verzióban lévő bemutatott változat is csodásan festett a hatalmas televízión.

Telepeseink megérkeznek a szigetre, elküldjük az első embereket fát vágni, halászni, megépítjük az első épületeket, kijelöljük az utakat, terjeszkedünk, toljuk arrébb a határt jelző köveket – mindez ismerős lehet 25 évvel ezelőttről is, csak persze a grafika mérföldekkel előbbre tart. És természetesen számos kisebb-nagyobb változás történt a korábbiakhoz képest. Telepeseink építkeznek, beállnak munkába a különböző helyeken, beköltöznek az épületekbe – mindezt pedig nemtől függetlenül teszik, azaz lehetnek például női bányászaink vagy favágóink is.

Újdonság a lakóépületek megjelenése. Ezekbe rögtön be is költöznek, aztán élik az életüket embereink. Piacra mennek nyersanyagokért, ebédet főznek belőle (ilyenkor füst száll fel a kéményből – tényleg minden apró részletre odafigyeltek), elviszik valakinek és így tovább.

The Settlers – gamescom bemutató

A telepeseknek direkt parancsokat is adhatunk, azaz ha mást szeretnénk, hogy csináljon, elküldhetjük mondjuk horgászni vagy fát vágni, aztán miután befejezte a dolgát, visszatér korábbi elfoglaltságához. A boldog munkások pedig ugrándozva sietnek a következő elszállításra váró farönkért. Katonáink nem csak úgy varázsütésre lesznek: emberünk először elmegy kiképzésre, látjuk, ahogy bénázik (leejti a nehéz harci kalapácsot vagy rossz helyre lő íjával), aztán csak utána csatlakozhat a sereghez.
Többször is elhangzott az előadáson, hogy „azt kapjuk, amit látunk” – a fentiek is ékes példái ennek.

Településünk központját a városháza jelenti, amit épületeinkhez hasonlóan fejleszthetünk is. Erődöt pedig akár mi magunk is építhetünk, a tornyok és a falak helyének tetszésünknek megfelelő kijelölésével. Amint elkészült, hadseregünk be is lakja: az íjászok a fal tetejére mennek, míg gyalogságunk a falak alatt fogja el őrpozícióját.

The Settlers – gamescom bemutató

Számos termelési láncot találunk a játékban, köztük igen összetetteket is. Például ha megfelelő épületeket hoztunk létre, a vas- és szénbánya összedolgozik, elkészül az acél, ami megy is tovább a fegyverkovácshoz, aki a készterméket aztán küldi azonnal a laktanyába, ahol a megfelelő katona fel is kapja. Ilyen, amikor olajozottan működnek a dolgok.

Egész közel zoomolva tényleg mindent aprólékosan lehetett látni: a növényzetet, az össze-vissza sétáló embereket, a munkásokat és így tovább. Néha szívesen nézegettem volna tovább is a nyüzsgést, de nem lehetett, ment tovább a prezentáció. A kamerát ráadásul fokozatmentesen lehet mozgatni, nem úgy, mint az Anno 1800 kipróbálása során, ahol zavarónak találtam, hogy csak 4-5 fix szinten lehet a zoomot szabályozni.

The Settlers – gamescom bemutató

Ahogy bővül településünk, úgy lehet érdemes a földutakat kövezettre cserélni, hogy gyorsabban haladhassanak az emberek. Ha pedig egy hegyi átkelő torlódást okoz, célszerű kerülőutat is kiépíteni, akár az erdő kivágásával, máskülönben elégedetlenek lesznek az emberek. A demóban vicces volt látni, ahogy emberek százai álltak sorba, hogy a térkép szűkre szabott pontján átjuthassanak. Amúgy várhatóan nem nagyon fogják limitálni a telepesek számát: a demo egy pontján már vagy 3000 emberke volt birodalmunkban...

A csatába küldött csapatok formációba rendeződnek, vezetőjük középről irányítja az eseményeket, a kardosok pajzsot tartanak maguk elé, a falakhoz érve felmásznak, vagy akár addig püfölik a várfalat, amíg le nem rombolják. Győzelemnél pedig hatalmas tapsvihar tör ki, vezetőnk pedig lecseréli a zászlót. Ahogy már említettem, tényleg minden apró részletre odafigyeltek.
A másik birodalmaktól meghódított településeken az elégedetlenség amúgy rossz esetben akár forradalomhoz is vezethet. Ilyenkor vasvillákat, fáklyákat ragadnak magukhoz az emberek, és kivonulnak az utcára lázadozni.

The Settlers – gamescom bemutató

A The Settlers egyszemélyes kampánya történetet is kap – erről egyelőre többet még nem mondtak el, de tippünk alapján a plakátra is rákerült két kiemelt karakter talán kaphat benne szerepet –, amely akár kétfős kooperatív módban is végigjátszható. Emellett pedig kompetitív multiplayer lehetőségek is kerülnek természetesen a játékba.

Kicsit talán csapongó lett a The Settlers reboot bemutatása, de igyekeztem mindent visszaadni abból, ami a 15-20 perces prezentáció során elhangzott a fejlesztőktől. A fejlesztés mindenesetre eltart még egy darabig, legalább egy év kell arra, hogy befejezzék a munkát a Blue Byte-nál, hiszen jelenleg 2019 őszére ígérik a megjelenést. Addig pedig még egy megjelenés lesz a sorozat kapcsán: november 15-én jön a The Settlers – History Collection, benne összesen hét játékkal (The Settlers, The Settlers II, The Settlers III, The Settlers IV, The Settlers: Heritage of Kings, The Settlers: Rise of an Empire és The Settlers 7: Paths to a Kingdom), amelyek mind játszhatóak lesznek természetesen a mai számítógépeken.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • The Settlers: New Allies
  • The Settlers: New Allies
  • The Settlers: New Allies
  • The Settlers: New Allies
  • The Settlers: New Allies

The Settlers: New Allies

Platform:

Fejlesztő: Blue Byte

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés:
2023. február 17. PC
2023. március 23. PS4, PS5, X1, XSX, Switch

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!