25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Az Istenért, Jim! Kritikus vagyok, nem orvos!

Írta: Sityi 7 hozzászólás

Tisztában vagyok vele, hogy egy tavaly május végén megjelent játék közel sem nevezhető frissnek, de a Star Trek: Bridge Crew mostani bemutatójának van egy örömteli apropója: december végén érkezett egy patch, ami által immáron VR-headset nélkül is játszhatóvá vált. Innentől fogva semmi sem tarthatott vissza, hogy a USS Aegis fedélzetére tegyem virtuális lábaimat, és kiderüljön, felérek-e Kirk vagy Picard kapitányhoz...

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Nevezett fedélzetet pedig a Unity motor tárja elénk – ami egyszerre jó és kevésbé örömteli. Jó, mert a gépigény így, VR nélkül egészen baráti tud lenni (a céges HP ProBook 640 G3 laptopomon is szépen futott); de kevésbé örömteli, mert a látvány technikai színvonala szerintem elmarad attól, amit ez a játék megkívánna. Mivel a Bridge Crew a JJ Abrams által rendezett 2009-es film után játszódik nem sokkal, az ott látott (megszokott?) látványterv itt a korlátok miatt nem tud úgy érvényesülni. Szőrszálhasogatásnak tűnik? Valahol az is, de egyrészt azért csak látszik, hogy ez „csupán” egy játék, másrészt talán egy Unreal Engine 4-gyel vagy egy CryEngine-nel filmszerűbbé lehetett volna tenni az élményt mind VR-ban, mind hagyományos képernyőn. Az viszont örömteli, hogy a stílus szépen passzol az új Star Trek filmek által lefektetett designba, és ez viszont nagy szó: pont emiatt tudom neki megbocsátani az eddigi morgásaimat (sőt!). A hangok és a zene viszont csak dicséretet érdemelnek: abszolút trekkie az egész. A fedélzeten a töltelékszövegek teljesen hitelesek, a gépek, számítógépek pittyegései és egyéb hangeffektjei abszolút a helyén vannak.

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Ha egyedül vágunk neki galaktikus kalandjainknak, három lehetőségünk van. Az oktatómódot érdemes egyszer mindenképpen végigzongorázni, mert minden egyes posztról ad információkat, illetve begyakoroltatja az alapvető dolgokat. Van egy 6 és fél küldetésből álló minikapmányunk is: a fél a Kobayashi Maru próbát jelenti, ugyanis az egyrészt benne van a prológusban, másrészt külön is játszható. És itt a Kirk-féle megoldás nem játszik... :-) Igazából maga a történet nagyon keveset ad a Star Trek kánonhoz – a legjobb, ha egy tévéepizódként tekintünk rá, úgy nagyjából rendben van. A harmadik lehetőség pedig a véletlenszerűen generált küldetés. Ez esetben a legeslegelső Enterprise (NCC-1701) fedélzetén is próbára tehetjük magunkat. Őszintén szólva én annyira nem élveztem azt a hajót, mert ergonómiának sajnos nyoma sincs – a ’60-as, ’70-es évek sci-fi filmjeiben a sok villogó gomb elég volt ahhoz, hogy high-technek tűnjön valami... Keményvonalas trekkie-k biztos élvezni fogják, mások nem hiszem. Talán a második Enterprise, az NCC-1701-A jobb választás lett volna, de ez csak az én meglátásom. Amit viszont joggal kifogásolok itt az az, hogy csak a klingonok lesznek az ellenfeleink – ennél azért több változatosságot tud a Star Trek világa nyújtani...

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Maga a játékmenet egyébként nem bonyolult – viszont a részleteiben rejlik a szépség és a kihívás. Négy poszton bizonyíthatjuk rátermettségünket: kormányos, mérnök, taktikai tiszt és kapitány. A kormányos (mily meglepő) felel a hajó irányításáért, ő navigál, valamint ugrik akár impulzusmeghajtással, akár warppal. A mérnök feladata az egyes rendszerek energiával történő ellátása, illetve a javítások menedzselése, valamint ő tudja megmondani, milyen messziről vagyunk érzékelhetőek. A taktikai tiszt kezeli a fegyvereket és a scannereket, illetve ő és a kormányos tudja a teleportálót üzemeltetni. A kapitány pedig látja az egyes küldetések részfeladatait: ezt kell kommunikálnia a többiekkel, illetve koordinálja az egyes posztok teendőit. Egyedül játszva mi csak kapitány lehetünk, a többi posztot a gép irányítja – de bármikor átvehetjük felettük az irányítást. Ahogy egyre több sikeres küldetésen vagyunk túl, növekszik a rangunk, és egyre nehezebb feladatokat kapunk.

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Elvileg könnyebb a dolgunk, ha minden poszton emberi játékos van – más játékosokat pedig a cross-platform támogatás miatt elméletileg könnyen találhatunk. Nekem sajnos a tesztidőszak alatt nem sikerült ezt összehoznom, ugyanis a PC-s verzió egy igen sajátos problémával küzd: a játék mikrofontesztje nem érzékeli a mikrofont, enélkül pedig nem enged multizni. Van pár workaround a neten, amivel elvileg ezt lehetne orvosolni, de ezek közül nekem önmagában egyik se jelentett megoldást – végül kidolgoztam a sajátomat jobb híján. Gyakorlatilag a következő feltételeknek kell teljesülnie:

  • angol nyelvű Windows (ezt Windows 10 esetében nem gond beállítani)
  • csak egy mikrofon legyen bedugva, a rögzítőeszközöknél más használható bemenet ne legyen engedélyezve/bedugva (nekem a webkamerámat kellett kihúzni)
  • mindenképp non-VR módban kell indítani, ha hagyományos képernyőn akarunk játszani

Ez utóbbi amiatt tűnhet értelmetlennek, mert ha normálisan indítjuk, és a Bridge Crew nem érzékel HMD-t, akkor visszavált hagyományos megjelenítésre – de ekkor a mikrofon már nem fog működni. Steamen egyszerűen könyvtár nézetben a játék adatlapjáról kell indítani, ekkor kapunk egy launch menut, ahol ezt az opciót kiválaszthatjuk (mindez az asztali nézetre vonatkozik, Big Picture módban mindig kérdez). Uplay esetében nem tudom, mit és hogy kell csinálni, nekem Steamen van meg a játék. Minderre jelen szöveg megírása közben jöttem rá, aztán tettem is egy próbát: flottul működik végre minden, de játékosok valahogy nem akarnak csatlakozni (aki bejött, egy percen belül le is lépett). Sajnos kevés a játékos, a VR-telenítési patch híre nem nagyon terjedt még el – legalábbis másként nem nagyon tudom magyarázni.

Star Trek: Bridge Crew - már VR nélkül is!

Minden hibája ellenére nekem nagyon bejött a Star Trek: Bridge Crew. Jó érzés egy Constitution osztályú nehézcirkáló fedélzetén szolgálatot teljesíteni. A kissé suta kampány mellett ott vannak a kvázi végtelen mennyiségben generált küldetések, a csapatmunka élménye (ha szerencsénk van és találunk játékot). Mindezek mellett a játék vezető kreatív rendezője David Votypka nemrég ígéretet tett arra, hogy a Bridge Crew tovább fog bővülni. Én nagyon remélem, hogy ez (is) új játékosokat fog bevonzani, mert bizony együtt mégiscsak jobb új világokat felfedezni; új életformákat, új civilizációkat felkutatni, és eljutni oda, ahová még senki nem merészkedett.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • Nagybetűs Star Trek HANGULAT.
  • Kézreálló irányítás.
  • Kellemes kihívás.
Negatívumok
  • Miért csak a klingonok ellen harcolunk?
  • A PC verzió mikrofonproblémája és annak jelenleg kissé nyakatekert megoldása.

További képek

  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR
  • Star Trek: Bridge Crew VR

Star Trek: Bridge Crew VR

Platform:

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés: 2016. október

Minimális rendszerigény: Intel Core i5-4590 3,3 GHz, 8 GB RAM, GeForce GTX 970/Radeon R9 290, 8 GB HDD, 64-bites Windows 7 SP1/8.1/10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

ivanova36
ivanova36 [1321]
Ez volt fent több magyar játékértékesítő oldalán. Mára csak egynél találtam, igaz nem kerestem tovább 4 percnél. Hivatalos oldalt én is néztem, de nem volt ennek sem kifejezetten ellentmondás.
Mindegy, a helyzeten nem sokat változtat, hogy nem fogom megvenni, majd ha nagyon le lesz értékelve esetleg.
Sityi
Sityi [1614]
Az utolsó bekezdésre rákeresve webshopokban látom ezt a szöveget. A hivatalos oldalon erről szó sincs, ergo valamit vagy hozzáköltöttek, vagy félreértettek vagy a kereskedőknél, vagy a forgalmazónál. A sztori pedig egyáltalán nem döntésalapú - az a Starfleet Academy volt. :-D
ivanova36
ivanova36 [1321]
nem tudom lehet e linkelni más oldalról, ezért csak bemásolom a marketingrizsát:
"
Star Trek Bridge Crew VR ismertető


A játék használatához PlayStation VR headset és kamera szükséges.

A Star Trek Bridge Crew-ban minden eddiginél alaposabban megismerhetjük a Star Trek univerzum eddig még soha nem látott szegleteit, sőt mi több, nem elég, hogy a virtuális valóságban, egy PlayStation VR-ral a fejünkön soha nem látott realizmus vár ránk, a USS Aegis fedélzetén akár még barátaink társaságában is bejárhatjuk a galaxis egy részét.

A Star Trek Bridge Crew egy klasszikus Star Trek-kalandként az űr egyik feltérképezetlen szektorába kalauzol minket annak érdekében, hogy új otthont találjunk a megtizedelt Vulkáni populáció számára, de természetesen a Klingon Birodalom ezt nem hagyja annyiban, így a dinamikus kalandban döntéseinkkel és csapatunk képességeivel kell majd megoldást találnunk a problémára.

Járd be a USS Aegis fedélzetét, és űrhajód segítségével az űr egy feltérképezetlen szektorát egyedül vagy barátaid oldalán!
Ismerj meg a virtuális valóság által páratlan realizmusban egy hamisíthatatlan Star Trek kalandot!
Irányítsd döntéseiddel a sztorit, és próbálj megoldást találni a bajba került Vulkáni populáció számára!

"
Sityi
Sityi [1614]
Hol volt ez leírva, hogy bejárhatod az Aegist? Nekem ez nem rémlik, persze az én fejem nem káptalan, hanem erősen kápos... A grafika pedig pont VR nélkül lett szebb, ezt a cikk végén lévő videóban is mondják a fejlesztők - az más kérdés, hogy "laposképernyőn" azért ennél szebbhez vagyunk általában szokva. Komoly baj összességében nincs vele, csak hát ott piszkál a dolog, hogy egy másik motorral talán jobb színvonalat lehetett volna elérni, és a VR támogatás is megmaradt volna.
A Bridge Commanderrel kapcsolatos emlékeim erősen fakók már, viszont a Starfleet Academy hasonszőrű játék, ahhoz képest a Bridge Crew kicsit egyszerűbb. Viszont dinamikusabb is, pont ezért jobb társasággal játszani - még akkor is, ha az MI meglepően használható amúgy (bár kormányosként néha el tud akadni, ha sok aszteroida van körülöttünk).
A játékidő pedig nem csak 6 óra. A kampány pofátlanul rövid, de a véletlenszerűen generált küldetések elég hosszú szórakozást nyújtanak. Olyan fél órával lehet számolni küldetésenként, plusz azért sokakat piszkál, hogy a Kobayashi Maruról hány embert tudnak átmenekíteni - ami már csak azért sem egyszerű mutatvány, mert teleportálni csak leeresztett pajzs mellett lehet, a klingonok meg folyamatosan jönnek a Marut lőni (és minket is, ha tüzet nyitunk rájuk).
No meg ott a remény, hogy idén kipofozzák egy kicsit jobban - én optimista vagyok (még).
ivanova36
ivanova36 [1321]
A már nincs VR az ok, de ettől még visszatart a hamis reklámozás. Pedig az lett volna az egyik olyan fícsőr ami miatt megvettem volna. Székbe rögzítős a Bridge Commander is, és tippre ez sem sikerült jobban nála. Max szebb a grafika VRen, de leírásod alapján VR nélkül ez már nem annyira biztos. Ok feltehetően egyik játékospajtás sem néz ki úgy, mint a Bridge Comamnderben a baltával faragott Picard...

Star Trek Online nagy hiányossága, hogy a hídról nem lehet a hajót irányítani. 8 éve kérik a játékosok ezt a módot, mégsem került bele. De a Star Trek Discovery lockbox (lootbox) az bekerült 3 napja...

Ubi nagyot alkothatott volna ezzel, de így csak egy VR techdemo, mennyi játékidővel is, 6 óra, hogy ezt is meg tudják csinálni, de akkor inkább VR AC2-Black Flag készüljön.
Más kérdés hogy ha az Ubi gyárthatott Star Trek játékot, akkor esetleg készül-e újabb, más stílusban, pl Legacy féle arcade lövölde, vagy valami rts, esetleg fps, tps. Számtalan lehetőség.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)