25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

WRC 5

Kétszáz bal kettő plusz majd bukkan! Illetve...

Írta: Sityi 1 hozzászólás

A videojátékok történelmének egy furcsa sorozata a hivatalos FIA rally-világbajnokságon alapuló széria: most tartunk ugyanis másodjára az ötödik résznél... Még a 2000-es évek elején ért meg egyszer öt rész a WRC PlayStation 2-n, és nem mellesleg egész szép sikereket aratott. Aztán 2010-ben a Milestone támasztotta fel a sorozatot PC-n, PlayStation 3-on és Xbox 360-on, de a közönségnek nem igazán jött be az olaszok munkája. Az új ötödik részre viszont új fejlesztőt kerített a Big Ben Interactive: a párizsi Kylotonn Games Racing alosztálya kapta meg az ukázt, hogy márpedig ti készítitek el az új WRC játékot! A gond csupán annyi volt, hogy a stúdió előző játéka, a Motorcycle Club eléggé harmatosra sikerült...

WRC 5

Jómagam nagyon vártam már egy ízig-vérig rallys játékot, amely ha nem is olyan kegyetlen, mint a Richard Burns Rally, de kevésbé arcade, mint a DiRT 3. Tudom, ott a Dirt Rally, de egyrészt még nem volt egymáshoz szerencsénk, másrészt meg még csak korai hozzáférés státuszban van fenn Steamen, tehát még nincs is kész. A Milestone-korszak WRC játékai pedig tényleg nem voltak valami kiemelkedők. Nos, a WRC 5-tel valamilyen szinten teljesültek vágyaim, de nem feltétlenül maradéktalanul.

WRC 5

Egy autós játéknál ugyebár az első kérdés az, hogy mennyire arcade vagy szimulátor. A WRC 5 valahol a kettő között lavírozik, méghozzá szerintem egész kiegyensúlyozott módon. Segítségekkel egész jól el lehet lenni vele gamepaddel vagy billentyűzettel, de akkor mutatja meg az igazi arcát, ha segítségek nélkül, kormánnyal játszunk. Küzdeni, gépészkedni kell, de nem megy az élmény rovására – és kicsit megengedőbb, mint a műfaj etalonjának számító Richard Burns Rally. Ez tehát pipa. Amire viszont kicsit pipa vagyok, az a sérülések kezelése. Az egy dolog, hogy totálkárra nem lehet törni a kocsit, de az egyes sérülések hatása sem igazán konzisztens. A váltót ha tropára vágjuk, tiszta sor, beragadunk egy fokozatba, vagy nehezen vált. A gumikopás már érdekesebb, ugyanis a szakaszokon nem kopik, de ha épp új szakaszra érkezünk, ott érezhetően kisebb a tapadás. Amit viszont nem értek, hogy miért nem érzek semmit abból, ha mondjuk a bal első felfüggesztés rogy meg három-négy 160-nal vett ugrató utáni landolás miatt? Nem illene félrehúznia a kormánynak ilyenkor? No meg az oktatómódot sem értem igazából, mert az első pár leckén túl nem oktat, hanem szívat. Mert amikor milliméter és nanoszekundum pontosságú manőverezést vár el egy játék, azt máshol az extra nehéz kihívások közé szokták sorolni, itt viszont gyakorlatilag az ötödik-hatodik feladat már ilyesmi. Emelem kalapom azon mazochisták előtt, akik képesek a Rally School összes feladatát abszolválni. Erre nem mellesleg rátesz még egy lapáttal az, hogy ez a rész ívben, lilán tojik arra, hogy én mit állítottam be, hátsó kameraállásból indít (ez még korrigálható) automata váltóval (ez nem). És nem vagyok benne biztos, hogy csak az automata váltó marad bekapcsolva...

WRC 5

Ami a külcsínt illeti, ott viszont messze nem ilyen rózsás a helyzet. A grafika nagyjából a DiRT 2 színvonalát idézi, amivel önmagában nem volna nagy baj: a WRC 5 nem csúnya, de nem is kiemelkedően szép. Amivel inkább gondok vannak, azok a fény-árnyék effektek. Nem is tudom, mikor láttam a WRC 5 előtt utoljára olyat, hogy egy fényforrás csak az egész objektumot tudja megvilágítani, átmenet nélkül... Ez így olyan hatást kelt, hogy a sötétben száguldozva hirtelen „felbukkannak” a tereptárgyak, ahelyett, hogy az autó fényszórói fokozatosan világítanák meg, ahogy közeledünk. Aztán a köddel sem vagyok elégedett: az autóban ülve még oké, de kívülről nézve mintha nem „hatna” az ablakokra... Emellett pedig irgalmatlanul pixelesek az árnyékok a műszerfalon.

WRC 5

A hangokkal sem vagyok teljesen kibékülve. Az egyes géposztályok másként szólnak ugyan, de azon belül viszont én úgy hallom, tök egyforma módon duruzsolnak vagy üvöltenek a motorok – márpedig én igen erősen kétlem, hogy egy Škoda Fabia S2000 ugyanúgy hörög, mint egy Mitsubishi Lancer Evo X. De ez a kisebbik gond. A nagyobbik a navigátorunk – ez még a megboldogult Colin McRae Rally 2.0 időket idézi. A majd' 10 éves Colin McRae: DIRT is már folyamatos, természetes itinerrel örvendeztetett meg minket, nem ilyen robotikusan összevágott akármivel. Amikor a telefonom navigációja is természetesebben szól, mint a játékbeli mitfahrer, ott már komoly gondok vannak. De legalább állíthatjuk, mennyire hamar vagy későn szóljon...

WRC 5

Aki követi a rally világbajnokságot, örömmel láthatja, hogy az összes futam, az összes csapat és pilóta jelen van. Legalábbis ezt állítják a franciák, én viszont akkor visszakérdeznék: a WRC 3 kategória akkor miért maradt ki? A többi szerencsére itt van (WRC, WRC 2, Junior WRC), így azért különösebb panaszunk nem lehet. 13 ország 65 speciális szakaszán tehetjük próbára magunkat és gépünket havon, jegen, murván, homokon, sárban és aszfalton változatos időjárási körülmények között. Innen amit én nagyon hiányolok, az a szuperspeciál szakaszok, amikor két versenyző megy egymás ellen egy arénában. Mivel mesterséges intelligencia nincs a játékban, így érthető, na de akkor is – ez is hozzátartozik a rallyhoz, és nagyon látványos. Mint ahogy jó lenne látni valami látványosabbat egy snassz „Congratulations!” feliratnál, amikor győzünk...

WRC 5

Nem tagadom, vegyesek az érzéseim a WRC 5-tel kapcsolatban. Élvezem a játékot, nem is kicsit, de a bosszantó apróságok, hiányosságok, problémák árnyalják be ezt az örömöt. Én remélem, hogy a Kylotonn Racing Gamesnél marad a sorozat, mert összességében véve az alapok egész jók. Akik szeretik a rallyt, azoknak egy próbát mindenképp megér (már csak a hivatalos FIA WRC licenc miatt is).

A WRC 5 PC-re, PlayStation 4-re, 3-ra és Vitára, valamint Xbox One-ra és 360-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • Hivatalos FIA WRC licenc
  • A vezetési élmény nagyszerű
Negatívumok
  • Navigátorunk rettenetes
  • Az oktatómód rettenetes
  • Furcsa sérüléskezelés
  • Apróbb bosszantó hiányosságok

További képek

  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5
  • WRC 5

WRC 5

Platform:

Fejlesztő: Kylotonn

Kiadó: Big Ben Interactive

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2015. október 8. PC
n/a: PS3, PSV, PS4, X360, X1

Minimális rendszerigény: Intel Core i3/AMD Phenom II X2, 4 GB RAM, GeForce 9800 GTX/Radeon HD 5750, 25 GB HDD, Windows 7

Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5 2500/AMD FX 8150, 8 GBRAM, GeForce GTX780/Radeon R9 290, 25 GB HDD, Windows 7

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

somesz83
somesz83 [3324]
Erre befogok ruházni. Remélem nem csalódok úgy, mint a WRC4-ben.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)