25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

God of War III (PS3)

Kratos monumentális trilógiája PlayStation 3-on zárult le.

Írta: Dino 10 hozzászólás

A három évvel ezelőtt megjelent God of War II gyakorlatilag kihozta a maximumot a PlayStation 2-ből: egy, a hardver képességeinek határait feszegető, fantasztikus grafikájú külső nézetes akciójátékot kaptunk, remekbeszabott történettel és nagyszabású helyszínekkel. A fejlesztők igen magasra tették tehát a lécet, amelyet saját maguknak is át kellett ugraniuk a már az új konzolgenerációra, azaz a PlayStation 3-ra elkészült harmadik epizóddal. És hogy ez sikerült-e nekik? Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, ha előre elmondom: igen!

God of War III (PS3)

A sztori pontosan ott folytatódik, ahol az előző részben abbamaradt: Kratos Gaia hátán halad az Olimpusz teteje felé, miközben a többi titán is mászik velük a hegyre, hogy együtt küzdjenek meg az istenekkel. És már rögtön itt, az elején megtapasztalhatjuk a játék monumentalitását: a Poszeidon elleni intenzív küzdelem – amelyet többek között Gaia válláról és karjáról vívhatunk, így rögtön kapunk némi képet arról, hogy milyen arányok jellemzik a játékot – azonnal beszippantja az embert, hogy aztán 10-12 órára ne nagyon legyünk képesek felállni a képernyő elől (ha pedig mégis muszáj, akkor mielőbb rohanjunk is vissza oda). Az első csatát követően aztán Kratos elveszíti nagyerejű fegyvereit, hogy a játék során apránként kapja vissza azokat. Mindeközben az alvilágból kell felküzdenünk magunkat ismét Zeusz birodalmába, legyőzve isteneket és szolgáikat, és egy rakás ocsmányabbnál ocsmányabb lényt.

God of War III (PS3)

Az említett első fél óra, azaz Poszeidon legyőzése után a Blades of Exile nevű fegyverrel indulunk neki a kalandoknak, amely mellé később további hármat kapunk: Claws of Hades, Nemesis Whip és Nemean Cestus. Az első kettő nem sok extrát jelent alapfegyverünkhöz képest, az utolsó viszont igen remek társunk lesz sok esetben. A Nemean Cestus ugyanis egy pár masszív, oroszlánfejet formázó "kesztyű", amellyel óriási csapást mérhetünk ellenfeleinkre. És szükség is lesz rá, mivel amellett, hogy egy-egy akadály elpusztítására csak ez alkalmas, egyes szörnyek ellen is ezzel indulhatunk a legjobb eséllyel. Az okos fegyverválasztás tehát döntő szerepet is játszhat a küzdelmekben. A fegyvereket folyamatosan fejleszthetjük a pályán begyűjtött pontokból, erejüket növelve és újabb kombókat megnyitva használatukhoz. Egyúttal mindegyik fegyverhez egy-egy varázslatot is kapunk majd, amelyek szintén jól jönnek a támadó hordákkal szemben. Ez a megoldás pedig, hogy egy varázslat egy fegyverhez kapcsolódik, átláthatóbbá is teszi használatukat, hiszen mindig egyértelmű, melyik áll épp a rendelkezésünkre.
További segítőink lesznek Apolló nyila, Héliosz feje és Hermész cipői. Ezeket ugyan korlátozott ideig használhatjuk, de szerencsére kis idő alatt újratöltődik a hozzájuk tartozó sáv. A nyíllal amellett, hogy távoli ellenségeket sebezhetünk, fel is gyújthatjuk egyes utunkat álló falakat. Héliosz napisten feje lámpásként szolgál, elvakítva béníthatjuk le vele ellenfeleinket, de ennek segítségével fedezhetünk fel titkos helyeket is. Hermész cipőjét használva pedig egyes falakon juthatunk fel a magasba.

God of War III (PS3)

A hack and slash játékmenet ezúttal is sokat épít a QTE megoldásokra, a megnyomandó gomb ikonját a képernyő szélén megjelenítve, hogy minél kevesebbet takarjanak ki a képből (igaz, néha igencsak koncentrálni kellett, hogy így is észrevegyem, melyiket kell megnyomni, viszont segítség volt, hogy a képernyő azon részén bukkant fel a gombok ikonja, amelyik irányban a kontrolleren azok elhelyezkednek). Emellett pedig számos logikai feladványra is számíthatunk, például karok megfelelő sorrendben történő húzogatásával, vagy ügyességünket maximálisan igénybe vevő, pontosan időzített ugrásokkal. Feltűnő különbség még az előző részekhez képest, hogy jelentősen megnőtt az egyszerre ellenünk szegülő ellenfelek száma: akár ötvenen is ránk támadhatnak egy-egy helyszínen.

God of War III (PS3)

A designerek úgy döntöttek, továbbra se kapja meg a játékos a kamerakezelés szabadságát. De míg például a Dante's Infernóban ez sok esetben bosszantó eredményt hozott, itt ez remekül működik, és egyszer se éreztem úgy, hogy a fix kamera miatt jutottam szorult helyzetbe, mert például nem láttam be előre egy keskeny folyosót. Viszont pont a játék által mozgatott kamerának köszönhetően kapunk még inkább filmszerű látványvilágot, még jobb beállításokat, nem egy esetben külön rávilágítva egy-egy olyan remekül sikerült pályaelemre, ami máskülönben akár el is kerülhetné figyelmünket. Továbbá szintén a kamera automatikus mozgatásával kapunk sokszor segítséget ahhoz, hogy merre kell folytatnunk utunkat a pályán. Ráadásul a kamerapozíció nem mindig rögzített, van, hogy Kratos haladásával együtt mozog, ezáltal fokozva még tovább a látványt. De a tervezők által elhelyezett kameráknak köszönhető rengeteg monumentális jelenet is: a nem emberi léptékű helyszínek csodás prezentálása, miközben Kratos mintegy hangya méretű apró lény látható a képernyőn.

God of War III (PS3)

Az intenzív sztori végére érve nekikezdhetünk újra az egésznek nehezebb fokozaton, vagy belevethetjük magunkat a játék által kínált challenge-ekbe. Ez hét különböző kihívást jelent, amelyek nagy részét valószínűleg kevesen fogják első vagy akár második nekifutásra pikk-pakk teljesíteni. Például puszta kézzel kell legyőznünk az arénában megjelenő ellenfeleket (köztük persze nagy behemót állatokat is találunk, akik igen sok sebzést lenyelnek), mindezt időre, vagy nem hagyhatjuk, hogy megadott mennyiség fölé nőjön az élők száma környezetünkben. Mindegyiknél egyedi taktikát kell kitalálnunk, hogy teljesíthessük a kitűzött célt.
Végül pedig pihenésül megnézhetünk egy rakás "hogyan készült" filmet, amelyekben a fejlesztés különböző fázisaiba pillanthatunk be, a grafikai tervezéstől a motion capture-ig.

God of War III (PS3)

Úgy gondolom, felesleges ennél többet írni a trilógiát lezáró God of War III-ról. Annak ellenére, hogy amit kaptunk, semmi forradalmi újdonságot nem nyújt, mégis, mivel a prezentáció tökéletes, a látvány lélegzetelállító, és úgy komplett az egész játék igazán élvezetes, nincs is szükség többre. Az elmúlt időszakban a Sony egymás után dobta piacra a jobbnál jobb PS3 játékokat, mint az Uncharted 2 vagy a Heavy Rain, és ebbe a sorba nagyon jól beleillik a God of War III is. Ezek az exkluzív megjelenések mutatják meg a PlayStation 3 platform igazi erejét, és aki eddig még nem vett volna magának konzolt, ezek láttán bizonyára erősebben elgondolkodik majd beszerzésén...

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

95%
grafika
10
hangok
9
játszhatóság
9
hangulat
10
Pozitívumok
  • Semmi forradalmi újdonság, mégis remekbeszabott játékélmény
  • Monumentális helyszínek
  • Igazán látványos, filmszerű kamerakezelés
  • A képernyő szélére helyezett QTE ikonok nem takarják ki az akciót...
Negatívumok
  • ...ellenben néha nehezebb így észrevenni azokat

További képek

  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
  • God of War III (PS3)
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

VeteranHUNTurul
VeteranHUNTurul [207]
Nem Ghost Warrior :D, Ghost of Sparta. :)
Yourmom
Yourmom [528]
Koszi!:D Ez most jol feldobta a napomat.:D Es amikor mondta a no hogy, Every country has its ghost warrior, akkor valamiert azthittem egy pillanatra, hogy ez lessz a folyatas, a ghost warrior. De akkor ezek szerint, ez eppensegel a Ghost warrior trailere volt.x)
VeteranHUNTurul
VeteranHUNTurul [207]
David Thornfield önéletrajza

Ebből kiderül, hogy tényleg készl a God of War 4, de ezt már tudtuk, hiszen számtalan ilyen apró jel került fel már a netre.

Egyébként a trailer amit linkeltél, az a PSP-s God of War: Ghost of Sparta trailere. Szóval a feltöltő trollkodott, még nincs egyetlen egy trailer sem a játékról, ha majd lesz, arról biztos tudni fogunk, mert a Sony biztos erős marketinget tesz majd alá.

Itt a bizonyíték: GoW:GoS Trailer
Yourmom
Yourmom [528]
Santit, nem konyit, santit. Bocsi, mar nagyon almos vagyok. x) Es a vege alat, nem azt a reszt ertem amikor Kratos beszel, hanem amikor hirtelen bejon a God of war IV felirat.
Yourmom
Yourmom [528]
Haha, nagyon szivesen!:) Akkor jo, valoban nagyon valosnak latszik, kiveve a vege a videonak, ott egy kicsit konyit mar, de remeljuk. A god of war 1-2 ot a regi ps2 men jatszottam ki, es a havernal vittem vegig a 3 at. Igazabol, ha valaha vennek ps3 at ez lenne az egyetlen okom. A gow miat.:D Tudom, epp azt neztem en is furanak, hogy en se halottam sehol semmit rola. En viszont oszinten szolva, nagyon de nagyon orulnek ha a Vitara kiadnak az uj Gowot, mar ha elkeszul. Akkor mar biztos lenne, hogy elobb vagy utobb beszereznek, egy PS Vita-t.:D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)