25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Soldiers: Heroes of World War II

A Commandos és Sudden Strike játékok keresztezésével egy nagyszerű stratégiai játék készült.

Írta: Morello 48 hozzászólás

Kissé kezd unalmassá válni az izometrikus 3D-s téma. Manapság már nincs benne semmi újítás, klisék tömkelege, és mindezt alátámasztja, hogy még a legnagyobb klasszikusok is elbuknak, lásd Commandos 3. Most azonban a Soldiers: Heroes of World War II hivatott arra, hogy megtörje a gyenge sorozatot, és újra feltámassza az izometrikus játékmenetet. A cím engem valahogy a Heroes of Might & Magicre emlékeztet, holott a Soldiersnek semmi köze nincs a fantasy játékhoz. Ellenben jó esély van rá, hogy ugyanolyan klasszikus, úgyszólván kultikus program legyen, mint az imént említett kiválóság. A Soldiers ugyanis a már megszokott játékmenet mellett olyan tulajdonságokkal, újdonságokkal is előrukkol, amelyek remélhetően majd követendő példa, netán új alapok lesznek az izometrikus 3D perspektívában játszódó programok újabb generációjának.

A Soldiers: Heroes of WW II tulajdonképpen a Commandos és a Sudden Strike sorozatok házasságának az eredménye. Az ilyen „házasítások” nem mindig szoktak pozitívan végződni, egy félresikerült gyerek miatt könnyen válás lehet a sztori vége. Nem így a Soldiers esetében, ahol a szülők legjobb tulajdonságait sikerült átörökíteni, így a harmonikus kapcsolatból feltörő utód nagy dolgokra lehet hivatott.

A Soldiers leginkább a Commandos 2-re ütött (a harmadik részt inkább felejtsük el, gyenge próbálkozás volt), de sok van benne a Sudden Strike dinamizmusából, hangulatából is. A játékmenet sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a tűzharcokra és a járművek használatára, mint a Commandos (noha a lopakodás néha itt is sikerrel kecsegtet), valamint stratégiai és taktikai érzékünkre is nagyobb szükség lesz mint valaha. Ugyanis a játék igen nehéz, és biztos vagyok benne, hogy rajtam kívül még sokaknak felidéződnek a Commandosos szép napok a pályánkénti 30-40 állástöltéssel... (szerencsére a töltési idő igazán nem sok).

Lássuk, mit ajánl a játék. Összesen 4 hadjáratot indíthatunk, melyekben szovjet, brit, amerikai, illetve német oldalon próbálhatunk helytállni. Nagy örömömre a készítők nem az unalomig ismert kliséket vették elő (szovjetek – Sztálingrád, amerikaiak – Omaha Beach, stb.), hanem újdonságszámba menő küldetéseket kreáltak. A szovjet hadjárat 1942-ben, Ukrajnában kezdődik, itt kell felvennünk a harcot a III. Birodalom egységeivel, valamint egy németek kezére került Katyusa sorozatvetőt kell üldözni árkon-bokron keresztül. A britek egy „Project America” fedőnevű küldetésben vesznek részt, ahol az USA nagyvárosait fenyegető német titkos fegyverek állásai ellen kell szabotázsakciót végrehajtani. Az amerikaiak az 1944-es Market-Garden hadművelet keretében Nijmegen környékén harcolnak (érdekes, hogy a legtöbb játék a britek részvételét kíséri végig a Montgomery tábornok által kiötlött hadjáratban). A német oldalon a kiváló harckocsizó Michael Wittmannal ismerkedhetünk meg, az ő harcait kísérhetjük tevékeny figyelemmel Villers-Bocage környékén. Ezeken kívül még különálló küldetésekben is részt vehetünk.

Hát nem mondom, izgalmasan hangzik a kínálat! A kivitelezés pedig még ennél is jobb! Már maga a menürendszer is csodálatos. Mozgalmas, szépen megalkotott háttereket kapunk, nem csak sima állóképeket. A grafika precíz részletessége és a szabadon forgatható, zoomolható perspektíva egyértelműen a Commandostól való örökség. A remekül felépített terep azonban a föld szintjéig legyalulható, az összes tereptárgy lerombolható, akárcsak például az Afrika Korps vs Desert Ratsben. Sőt, még annál is jobban. Ugyanis a harcjárművekkel itt is simán átgázolhatunk bármilyen fán, bokron, belehajtva ill. beletolatva romba dönthetünk bármilyen épületet, de itt még a gránátok és a robbanások akár tűzvészhez is vezethetnek. A tűz pedig a Soldiersben nem csupán szimpla látványelem, hanem ügyes játékosok esetében akár komoly taktikai tényező is lehet! Egy felrobbanó gránáttól lángra kaphat egy faház, amely az egyre magasabbra csapó lángnyelvek tengerében szépen elüszkösödik, majd összedől. A tűz átterjed a közeli fákra, házakra, így egy jól helyezett robbantással akár a fél falu is lángra kaphat, a benne meghúzódó ellenség nem kis rémületére. A piromán lelkületű játékosoknak pedig még gyufával is lehetőségük van tüzet csiholni, hiszen nem semmi látvány egy tomboló tarlótűz. :o)

Remekül festenek a robbanások, az óriási üszkös kráterek, és a füstölgő roncsok is. Tetszett, hogy a katonák sem csak egyszerűen összeesnek, hanem rendkívül változatos „haláltusájuk” van. Egy sorozatot beléjük küldve a szívükhöz kapnak, elejtik a fegyverüket, tántorognak párat, majd hosszában elvágódnak, sisakjuk messzire repül. De van, amikor csak szimplán térdre rogynak, vagy nekiesnek a falnak, sorolni lehetne. A leglátványosabb talán, amikor gránátot hajítunk a talpuk alá, vagy harckocsi löveggel pörkölünk oda nekik egyet, ilyenkor akár 10 métert is repülnek.

A bennem nyugvó kisördög természetesen most sem hagy nyugodni, újabb szőrszálhasogató ámokfutásba kell kezdenem. :o) A játék grafikája és precizitása csodás, de azért előbukkan néhány apró hiba. A német járművek szinte mindenhol szürke színű festést kaptak, noha 1943-tól kezdve az általános gyakorlat szerint már páncélos-sárga volt az alapszín. Jó példa erre az Sd.Kfz. 234-es Puma nehéz páncélgépkocsi, amely többször is felbukkan a játék folyamán, mindig szürke köntösben, noha a valóságban ebből a járműből soha nem létezett szürke színű példány, hiszen csak 1943. után kezdték gyártani. Zavart még, hogy a Commandos 2-höz képest elég gyengén van megoldva a riadó fogalma a Soldiersben (érdekes, ezt a legtöbb ilyen játéknál szóvá teszem, úgy látszik ezen a téren valahogy senki sem tud felzárkózni a Commandos 2-höz...). Már ha egyáltalán létezne olyan... Mert néha nyugodt szívvel lövöldözhetünk úgy, hogy a célszemélytől 5 méterrel odébb álló még csak nem is észleli az esetet. Meg hiába dúl a falu egyik részén őrjöngő harc, a másik végében angyali béke honol. Ez egy kis árnyékot vet az amúgy zseniális MI-re (amire később még visszatérek). Az viszont nagyon jó, hogy gépfegyverrel tüzelve nemcsak a célszemélyt tudjuk eltalálni, hanem a többiek is kapnak a jóból – még a saját társaink is, ha éppen tűzvonalban állnak. Volt olyan, hogy vagy 5 ellenséges katonát lekaszaboltam géppuskával, csak pont azt nem, akire éppen céloztam. :o)

A grafikára tehát komoly panaszunk igazán nem lehet, és ugyanez a helyzet a hangokkal is. A környezet hangjai megfelelőek, jók a robbanások, a harckocsik is frankón csörömpölnek, és még arra is ügyeltek, hogy a különféle gépfegyvereknek is az eredetihez hasonló hangjuk legyen! Így rögtön felismerhető a Thompson gyors kerepelése, vagy az orosz PPS mélyebb ugatása.

Külön ki kell emelni a szövegeket. Katonáink minden eseményt kommentálnak („Sztálin elvtársért!”, „Na majd én megtanítalak kesztyűbe dudálni!”, „Ez szégyen a Harmadik Birodalomra nézve...” stb.), de még akkor is elmélkednek, ha épp nem csinálunk semmit („Most mit tegyünk?” – „Fogalmam sincs...”). Sőt, kissé már túlzásba is estek a szerzők, mert a katonák néha olyan eszement szövegeket is levágnak, hogy az ember a falat fogja... :o). Ez eleinte még vicces, később már inkább kissé fárasztó tud lenni. Például minden második német azt óbégatja, hogy „Hallo from Stuttgart!”, mielőtt harckocsinkhoz vágja a gránátkötegét. Mi a fene, állandóan egy stuttgarti lövész-zászlóaljjal ütközünk meg...? :o)

Talán jót tett volna, ha nem fordítanak (akcentusos) angolra minden szöveget, hanem a csapatok az anyanyelvükön szólalnának meg. Még az sem baj, ha nem értjük, amit mondanak, de sokkal hangulatosabb lenne. Az orosz fejlesztő srácoknak nem hinném, hogy nehéz művelet lett volna összehozni egy orosz szinkront, szerintem a német szöveg sem lenne bonyolult, mert a brit ill. amerikai akcentus egyébként kiváló a játékban.

A játékmenet. Na ez aztán nagyon ott van a csúcson! Mint már említettem, a Commandos és a Sudden Strike legszebb pillanatai elevenednek meg. Általában egy maroknyi embert és/vagy harcjárművet kommandírozva kell végrehajtanunk a feladatunkat (túl sok egység már kezelhetetlen lenne). Természetesen az ellenséges terepen lehetőség van a szembenálló fél haditechnikáinak a megszerzése, és a volt tulajdonos ellen fordítására. Az elesetteket átkutatva gránátokat, kötszert, gépfegyverlőszert, stb. zsákmányolhatunk. Apropó, gépfegyverlőszer. A játék leegyszerűsített módon csak egyfajta géppisztolylőszert ismer, ezt használja az MP 40-től kezdve a Thompsonon, a Stenen, az StG 44-en keresztül a PPS 41-ig minden (csak a géppuskák használnak külön lőszert). Ez némileg irreális, hiszen a 9 mm-es MP 40 és a 7,62 mm-es PPS lőszerét a valóságban nehéz lenne összeegyeztetni, de itt teljesen mértékben érthető, hogy a játékmenet egyszerűsítése miatt történt mindez. Egyébként én a különféle géppisztolyok tulajdonságai között (pontosság, tűzgyorsaság, lőtávolság, stb.) nem vettem észre különbséget (ami nem jelenti azt, hogy nincs, csak max. nekem nem tűnt fel). Így tulajdonképpen mindegy, hogy milyen típusú fegyverrel grasszálunk. Talán csak az egyszerre betárazott lőszermennyiség jelent előnyt, így érdemes preferálni a PPS 41-et a maga 71 töltényével, mert a többi egyszerre csak 30-32 lőszert bír el.

A harcjárművek kezelésénél felujjongtam, mert végre-végre megtört a jég, végre valaki el tudott szakadni a hülye HP-rendszertől! A gyalogosok persze még mindig rendelkeznek HP-vel, ami náluk nem probléma, de a harcjárművek már más, a valósághoz közelebb álló szisztéma szerint működnek. Van jelentősége, hogy milyen kaliberű fegyverrel nyitunk tüzet, és hogy melyik oldalán, ill. a tornyán vagy az alvázán érte találat a páncélost (hátulról, oldalról ill. a toronyra célozva a legsebezhetőbbek). A harckocsikat már ezúttal nem egy pontszerű testnek tekinti a játék, mint például a Combat Mission, hanem terjedelmükkel fedezik a mögöttük lévő területet, így a gyalogosok egy harckocsi árnyékában haladva biztonságban vannak. Természetesen emiatt az egymáson „átfolyó” egységek sem léteznek. Ne tudjátok meg, hány éve várok már erre a lehetőségre! :o)

A páncélos találatot kapva amortizálódik (hacsak nem repül a levegőbe az első becsapódás után), mozgásképtelenné válhat, beragad a tornya, és ezek a jelenségek persze szemmel is nyomon követhetőek (jópofa látvány, amikor egy gránátrobbanás következtében a páncélgépkocsi egyik kereke nagyokat pattanva ugrál tova :o) ). És amikor eljön a vég, a pusztulási módozatok száma szinte végtelen. Egy Pz.Kpfw. I-esre Molotov-koktélt hajítva először csak egy-két fellobbanó lángnyelvre lehetünk figyelmesek, majd felcsapódik a kibúvónyílás fedele, és a lángoló személyzet hanyatt-homlok menekül a járműből a szélrózsa minden irányába, mert a harckocsi néhány pillanat múlva darabjaira robban. Vagy például egy masszívabb T-34-es páncéltörő találatot kapva berobban, tornya a magasba repül, majd néhány pajtát letarolva 50 méterrel távolabb földet ér. De nem feltétlenül fordulnak elő ilyen extrém esetek, valamikor a találat következtében csak szimplán „lekonyul” a harckocsi lövege, a személyzet rendezetten elhagyja a járművet (szuper jó, még a beépített géppuskát is ki lehet szerelni!), a páncélos pedig szépen lassan kiég. És ezek közül egy sincs előre leprogramozva, kétszer ugyanolyan helyzetet teremteni gyakorlatilag lehetetlen. Az is nagyon tetszett, hogy a nyitott küzdőterű járművek (pl. a féllánctalpas csapatszállítók) személyzete – nehezen ugyan, de – kézifegyverrel is sebezhető!

A járművek itt nem manával működnek, mint a legtöbb játéknál :o). Van egy bizonyos üzemanyag-mennyiségük, ill. lőszerkészletük, amit szükség esetén újra kell tölteni. Lőszer esetében a lőszeres ládák tartalmát kell a harcjárművünkbe átpakolni egy emberünk közreműködésével (az egyszerűség kedvéért piros fejűek a robbanó HE lövedékek, kékek a páncéltörő gránátok). Üzemanyag utánpótláshoz olajoshordókra van szükség, amellyel akár más járműből is át lehet szívni az üzemanyagot, sőt még azokból a roncsokból is, amelyek nem égtek ki!

Szintén egy álmom vált valóra azzal, hogy – noha már említettem, – a páncélosok fedezik a mögöttük haladó gyalogságot, de még a kiégett, megsemmisült járművek mögött, sőt, a lerepült lövegtornyok mögött (!!) is fedezéket lehet találni. Ez igen! A gyalogosok fedezék használata amúgy is magas szintű, hiszen minden (!), a földből kiemelkedő tereptárgyat képesek fedezékként használni, több-kevesebb sikerrel. Letérdelnek egy alacsonyabb farakás vagy ládák mögé, és onnan pufogtatnak; a hátukat nekitámasztják a házak falának, és a sarkon ki-ki kémlelgetve nyitnak tüzet; vagy akár egy bokorban is elrejtőznek. Még arra is figyeltek a készítők, hogy ha egy házban rejtőzünk el, emberünk először puskatussal kitöri az ablakot, és csak utána kezd el tüzelni (zseniális!). Persze ne higgyük, hogy a fedezék minden ellen véd, kikémlelve így is ki vagyunk téve az ellenség tüzének, egy harckocsit pedig nem hatnak meg az ilyesféle bujkálások, levegőbe repítenek ők így is – a fedezékünkkel együtt.

Ugyanitt szót kell ejteni a fantasztikusan jó MI-ről. Ugye sok programban idegeskedtünk azon, hogy mennyire debil a mesterséges intelligencia. Valószínűleg itt is fogunk, csak épp ellenkező előjellel, mert olyannyira ügyesek az ellenséges katonák. A járművek még hagyján; a harckocsik nyílt terepen haladva jobbra-balra forgatják a tornyaikat, Seek & Destroy-üzemmódban keresve az ellenséget. Célpontot találva nyíltan rohamoznak, átgázolva mindenen, vagy próbálnak fedezéket keresni. De az igazi nagy veszélyt a gyalogosok jelentik (még a harckocsikra is)! Ilyennel is régen találkoztunk, eddig a legtöbb játékban a gyalogság esetleg golyófogónak volt jó, lásd Afrika Korps vs Desert Rats. De itt elképesztően intelligens ellenfelek! Ha sokan vannak, szétszóródva rohamoznak, hogy nehezebb legyen elintézni őket, tűz alá véve őket kúszva haladnak tovább, kihasználnak minden létező fedezéket, próbálnak bekeríteni (!), és ha már közelebb értek, gránátokat hajigálva próbálnak kifüstölni a fedezékünkből! Ha gránátot hajítunk közéjük, szétszaladnak. Kemény meló legyűrni a túlerőt, minden taktikai érzékünket össze kell szednünk ellenük. Egyedüli hiba, hogy sok egységnél még egy bika gépen is bizony keményen be tud szaggatni a program, és ez néha súrolja az élvezhetőség határát, hacsak nem lépi már át itt-ott… Ezzel kapcsolatban nincs mit tenni, hozzá kell szokni.

Van még egy remek ötlet a Soldiersben, amit remélhetőleg a későbbi játékok is „lenyúlnak” majd. :o) Ez pedig a Direct Control. Ez abból áll, hogy ha egy darab emberünk vagy járművünk van kijelölve, akkor áttérhetünk „manuális irányításra”. Ekkor a nyilakkal mozoghatunk, az egérrel pedig célzunk. Egy világító pont segít, hogy épp merre áll a fegyverünk csöve. A jobb klikkel válthatunk az elsődleges és másodlagos fegyverzet között (gyalogosan kézifegyver-gránát, harckocsiban löveg-géppuska). Véleményem szerint remekül használható a DC, sokkal hatékonyabban tudjuk megvívni így a csatákat. Érdemes tökélyre fejleszteni a használatát.

Végezetül álljon itt néhány tipp:

  • Ha lehetőségünk van rá, próbáljunk magányos őröket megtámadni, csendben, késsel vagy puskatussal (Commandos harcmodor rulez! :o)). Ha nagyobb túlerő ront ránk, nem biztos hogy meg tudjuk állni a helyünket.
  • Mindig keressünk fedezéket! A bokrok/fák kiválóan alkalmasak erre.
  • Mielőtt komolyabb harcba bocsátkozunk, próbáljunk előtte kialakítani 2-3 „védelmi vonalat”, vagyis ahova a rohamozó ellenség elől vissza lehet vonulni. Párat le lehet szedni közülük, de amint valamelyik gránátot hajít, rögtön el kell hagynunk a fedezékünket, és fontos hogy ezután is legyen egy vagy két hely, ahonnan tovább védekezhetünk.
  • Vigyázzunk a „Hold position” paranccsal, mert ha gránátot dobnak a talpunk alá, és nem futnak szét az embereink, valóban Hold pozícióra állhatunk! :o)
  • Egy gránátot behajítva az ellenség közé jó kis pánikot, szaladgálást lehet előidézni. Néha szükséges imigyen megtörni az összehangolt rohamozásukat, és kézifegyverrel tűz alatt tartani a szaladgálókat.
  • Ha tele van a hátizsákunk, és beszállunk egy járműbe, katonánk eldobja a kezében lévő fegyvert. Vezetni és fegyvert szorongatni egyszerre csak Rambo képes. Megoldás: csináljunk annyi helyet a hátizsákunkban, hogy beleférjen a kézifegyverünk is, és így nem fog elveszni.
  • Mindig legyen elegendő töltényünk és gránátunk. Ki tudja mennyit fog felemészteni a következő összecsapás...?
  • Harckocsival is vigyázzunk, mert a kúszó-mászó-rejtőzködő gyalogosok pillanatok alatt kicsinálnak! Ne engedjük őket közel, a főfegyverzet mellett használjuk a géppuskát is! Gránátkötegeikkel pillanatok alatt mozgásképtelenné tesznek, onnantól már csak idő kérdése, hogy mikor szednek szét. Ezért mindig legyünk mozgásban, de még így sem biztosított az életben maradás.
  • Nem fontos minden küldetésben lemészárolni az egész térképet! Az Objectives-papíron nézzük meg mi a feladat, és arra koncentráljunk. Fölösleges pluszban hősködni, nem kapunk érte XP-t! :o)

    Talán kezdetnek ennyi elég lesz ehhez az ordasul nehéz játékhoz. Biztos, hogy sok álmatlan éjszakát fog okozni. Rengeteg olyan dolog került bele, amelyekre már évek óta vártam, hogy végre megjelenjen egy játékban. Bárcsak minden játékot ilyen precizitással, ötletességgel, és kivitelezéssel fejlesztenének, mint ahogy a Soldierst tette az 1C Company! Maximális gratula az orosz fiúknak! Reménykedek benne, hogy a játékosok és a szakma körében olyan kultuszjátékká fog válni a Soldiers: Heroes of World War II, mint a Commandos és a Sudden Strike volt anno. Mert igazán megérdemelnék. Szóval nincs mese, várjuk a küldetéslemezt és a folytatást! :o)

    (Még a végére egy kis eszmefuttatás. Nagyon nyomul a keleti blokk! Úgy néz ki, hogy játékfejlesztés terén egy komoly centrum van itt kialakulóban, hacsak már ki nem alakult. Itt a példa, az oroszok letették az asztalra a Soldiers: Heroes of WW II-t, a románok szépen haladnak a szintén kiválónak ígérkező Silent Hunter III-mal, a csehek a Hidden & Dangerous sorozattal feszítenek, lehetne sorolni. És arra nagyon büszke vagyok, hogy hazánk vezető játékfejlesztő cégei sem lógnak ki a sorból, mi is remekül betagozódtunk a centrumba, mert már mi is letettünk több kiválóságot az asztalra. Na jó, most már tényleg befejezem. :o)).

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

95%
grafika
9
hangok
10
játszhatóság
9
hangulat
10
Pozitívumok
  • Szuper hangulat
  • Remek játékmenet
  • Rengeteg várva várt újítás
  • Kitűnő MI
  • Részletes grafika
  • Lerombolható terep
  • Kiváló hangok
  • Direct Control
  • Csodás menühátterek
  • Jó nehéz
Negatívumok
  • Néha komolyabban beszaggat
  • Riadó hiánya

További képek

  • Az eredmény Villers-Bocage-nál: roncsok és hullák tömkelege!
  • Igen, valahol itt ejtettem el...
  • Egy Szövetséges szállítógép lángolva zuhan az egyik házra
  • Aknára léptem, sáros lett az új cipőm...
  • Az Apokalipszis! Kiváló teljesítményem előtt még egy Cromwell harckocsi is
  • A középen lévő katona első
  • A harckocsik remekül fedezik egymást
  • Nijmegen-ben kellemetlen meglepetések várnak ránk
  • A Tommy-k gyanútlanul vonulnak, amíg seggbe nem durrantom őket
  • Sztálin kép egy megszállt faluban - hogyhogy nem tűntették el a nácik!?
  • Bocs fiúk, ezt a vonatot már lekéstétek!
  • A roncsok mögött is fedezéket találunk
  • A horogkereszteket ebből a játékból is kispórolták
  • Már várnak ránk!
  • A Tigrisek a pajtában megbújva...
  • ...védve vannak a repülőgépektől (a kép csalóka, a pajta teteje a benne lévő saját egységek miatt átlátszó!)
  • Az ellenséges egységeket eltakarítottuk az útból
  • Katyusa vonatozik
  • A sorozatvetőt előbb hozzá kell csatlakoztatni egy mozdonyhoz
  • Folyami átkelés
  • A kiváló StG 44 is megjelenik a játékban
  • Megérkezett az erősítés!
  • A szépséges menüháttér
  • Az üzemanyag lerakat birtokbavétele után az ellenségnek már nincs esélye
  • A német vadászgépek...
  • ...leradírozzák az ellenséges páncélosokat az útról

Soldiers: Heroes of World War II

Platform:

Fejlesztő: Best Way

Kiadó: Codemasters

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2004. július 2.

Minimális rendszerigény: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os DX9 kompatibilis 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

bendzsí1998
bendzsí1998 [4]
valaki segítsen a multiban egyedül tudok játszani valaki mondja meg mint tegyek:-(
nyanya
nyanya [1]
Nem tudna valaki nekem IP-címet adni???
Álmos97
Álmos97 [3]
athos0416: a hajót ne robbantsd fel hanem foglald el és a torpedókkal lödd ki a part mite uszájt amin a flakkok vannak!
kraut98: lödd ki a két kocsit aztán várd a nagy sereget! én úgy csináltam hogy megáltam az út közepén és sorban lelövöldöztem őket!
kraut98
kraut98 [2]
jónapot! nem tudja valaki hogy kell kivinni a német hadjárat 2. pályályát? a választ előre is köszönöm.
kraut98
kraut98 [2]
marha jó ez a soldiers.de hogy kell kivinni a chepelt?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (48 db)