25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Freespace 2

Írta: Thomas

A Conflict : Freespace egyike a valaha megjelent legjobb űrszimulátoroknak, és mellesleg a tavalyi év egyik legsikeresebb játékprogramja volt. Az azóta eltelt időszakban csak egyetlen program volt képes megszorongatni, a nemrég megjelent X-Wing Alliance. Mellette a Freespace már nem nagyon rúghat labdába, de a Volition-nál már dolgoznak a Freespace második részén.

Az első rész sikerének egyik alapköve az alaposan kidolgozott történet volt. Ez a folytatásnál sem lesz másképp : az Altair rendszer egy bolygóján vasudan tudósok egy régi civilizáció romjaira bukkantak. Az ott talált információk tették lehetővé, hogy legyőzzék a hatalmas Shivan csatahajót, a Lucifert. Azóta 32 év telt el, viszonylagos békében. Most azonban külső és belső veszélyek fenyegetnek. A távoli rendszerekből induló lázadások és polgárháborúk veszélyeztetik a kolóniák biztonságát és a földi-vasudan szövetség jövőjét. Ezt tetézi, hogy régi ismerőseink, a shivanok is visszatértek. A régi birodalom maradványait kutató tudósok sem tétlenkedtek. Kiderítették, hogy a népet Ancient-nek hívták és már ezer évvel korábban sokkal fejlettebbek voltak, mint a most őket vizsgáló emberek. Találtak egy régi térképet, amin eddig ismeretlen rendszereket és ugrókapukat találtak. Hajókat küldtek ezeken a kapukon át. Mind visszatért, egy kivételével ...

A készítők összesen hetven különböző méretű és osztályú hajót ígérnek, ezek közül a legnagyobbak az első részben szereplő Lucifernél tízszer nagyobbak. Pedig az sem volt kicsi, 8-10 másodpercig is eltartott elrepülni mellette. Az eddigi infók alapján úgy tűnik, hogy a repülhető gépek többsége az első részben megismert gépek újabb változatai lesznek, minimális változtatásokkal. Remélem a készítők azért összeraknak néhány újabb típust is. Új fegyvereket is kapunk - azért a technika fejlődött valamit az elmúlt 32 évben.

A Freespace-ben csodálatos színes köd tette változatossá a világűrt, de csak háttérként. Most igazi 3D köddel fogunk találkozni, ami úgy viselkedik mint egy viharfelhő. Berepülve a felvillanó villámszerű kisülésektől megsérülhet a hajó, zavarja a szenzorokat és a látótávolság is jelentősen lecsökken (mindenkinek ajánlom figyelmébe a screenshot-okat). Mégis érdemes lesz belerepülni, mert ott az ellenség szenzorai nehezebben vesznek észre.

Nem lesznek gyökeres változások a fizikai modellnél, a második részben sem lesznek valósághű fizikai hatások (mint a B5 CombatSim-nél). A készítők ragaszkodtak a már megismert repülőgépszerű viselkedéshez, a hangsúly továbbra is az igazán élvezetes dogfight-on van. Nem tervezik virtuális cockpit bevezetését sem, cserébe a HUD személyre szabható lesz, több dolgot állíthatunk majd, mint az elődnél. Ez mondjuk nem jelent sokat, hiszen eddig csak a szint lehetett kiválasztani. Az összekötő animációk hosszabbak lesznek, de kevesebb lesz belőlük.

Egy kicsit átdolgozták a multiplayeres részt is. Helyi hálón és az interneten maximum nyolc játékos irthatja egymást. Lesz deathmatch, teamplay és squad wars is, tehát mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő módot. Az internetes játékra a Volition ingyenes szerverén, a Parallax Online-on is lesz lehetőség. Az első részhez hasonlóan a Freespace 2 is tartalmazni fog egy integrált kommunikációs rendszert, ami lehetővé teszi az élőszavas kommunikációt a játékosok között. A mellékelt editorral tetszés szerint készíthetünk egy- és többjátékosos küldetéseket, akár komplett hadjáratokat is. A FRED 2 (FReespace EDitor) könnyebben kezelhető, mint az elődje és komplexebb feladatok végrehajtására képes.

A program futtatásához a minimális HW igény a tervek szerint: P166, 32 MB RAM és 3D kártya (nem fog elindulni 3D gyorsító nélkül). Az ajánlott konfig persze egy kicsit húzósabb: PII, 64 MB RAM, 3Dfx Voodoo II. A legjobb teljesítményt Glide-nál fogja nyújtani, de azért Riva TNT-vel is eldöcög majd valahogy.

Az eddigi infók és a screenshotok alapján a Freespace 2-vel egy igazán színvonalas űrszimulátort kapunk. Sajnos a megjelenését csak 99 telére tervezik.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Freespace 2
  • Freespace 2
  • Freespace 2
  • Freespace 2
  • Freespace 2
  • Freespace 2

Freespace 2

Platform:

Fejlesztő: Volition Inc.

Kiadó: Interplay

Minimális rendszerigény: Pentium 200, 32 MB RAM, 8xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!